Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3: Επίδειξη δύναμης και στην ηλεκτροκίνηση

Ελλάδα 15:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

VW ID.3: Επίδειξη δύναμης και στην ηλεκτροκίνηση

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3: Επίδειξη δύναμης και στην ηλεκτροκίνηση

VOLKSWAGEN 2021-1

Η VW καλείται για άλλη μια φορά να πρωταγωνιστήσει σε μία μεγάλη αλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας, με το νέο ID.3 να φέρνει την ηλεκτροκίνηση σε ένα ευρύ κοινό και σε προσιτές τιμές.

Advertisement
Advertisement

Για την VW ο ρόλος του κατασκευαστή που αλλάζει την ροή της ιστορίας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι καινούργιος. Σε κάθε εποχή, ένα ή και περισσότερα μοντέλα της εταιρίας αναλαμβάνουν να φέρουν το καινούργιο και το εξελιγμένο και να δημιουργήσουν τα νέα δεδομένα που θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι. Αρκεί μόνο να θυμηθούμε μοντέλα όπως το Beetle ή το Golf (και πολλά ακόμα), ονόματα εμβληματικά για την πορεία και την εξέλιξη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στον 20 αιώνα.

Για τον 21ο αιώνα, η VW επενδύει στην ηλεκτροκίνηση και τις σημαντικές αλλαγές που αυτή θα φέρει για το πως σκεφτόμαστε και ζούμε με το αυτοκίνητο. Και με το ID.3 δημιουργεί το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έρχεται να προσφέρει απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα ενώ ταυτόχρονα είναι προσιτό για εκατομμύρια πελάτες.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η εποχή της ηλεκτροκινητικότητας θα είναι έξυπνη, καινοτόμος και αειφόρα και η μετάβαση της Volkswagen στην νέα εποχή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη: τα επόμενα τέσσερα χρόνια, το Volkswagen Group θα επενδύσει περίπου 33 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, εκ των οποίων 11 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στη μάρκα Volkswagen. Συνολικά, το Group σχεδιάζει να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2029 και να διαθέσει στην αγορά περίπου 26 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Το ID.3 είναι η εκκίνηση αυτής της μεγάλης πορείας προς τη νέα εποχή. Βασίζεται πάνω στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB – Modularer E-Antriebs Baukasten) η οποία χρησιμεύει ως η τεχνική βάση για την ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen και θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην υλοποίηση ακόμα περισσότερων ηλεκτρικών μοντέλων.

Η MEB εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει ένα πλήρως ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα: παρέχει στο ID.3 ένα πολύ γενναιόδωρο εσωτερικό, έντονη οδηγική εμπειρία γεμάτη συγκινήσεις και αυτονομία έως και 549 χλμ. (κατά WLTP). Η ικανότητα γρήγορης φόρτισης είναι ένα άλλο πλεονέκτημα, ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την οδήγηση μεγάλων αποστάσεων.

Advertisement

Ο επαναστατικός χαρακτήρας του ID.3 είναι ήδη ξεκάθαρος με την πρώτη ματιά. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι μοντέρνος και με γραμμές που ρέουν, ενώ ταυτόχρονα είναι στιβαρός και compact, διαθέτει δυναμικές αναλογίες και κάνει ισχυρή εντύπωση χωρίς σχεδιαστική φλυαρία. Το μικρών διαστάσεων ηλεκτρικό μοντέλο έχει μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, σχεδόν αντίστοιχο με αυτό του Passat. Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών.

Advertisement

Το εσωτερικό του ID.3 ακολουθεί φιλοσοφία open space – ανοιχτού χώρου – μία καμπίνα που είναι περισσότερο από γενναιόδωρη σε μέγεθος. Οδηγός και επιβάτες κάθονται σε ένα ευχάριστα υψηλό επίπεδο, η είσοδος είναι βολική και υπάρχει καλή ορατότητα. Το πίσω κάθισμα προσφέρει παρόμοιο χώρο με αυτόν που υπάρχει στα συμβατικά μοντέλα μεσαίου μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 385 λίτρα και ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 λίτρα αναδιπλώνοντας την πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος (φορτωμένος μέχρι την οροφή). Το ID.3 Pro S είναι εγκεκριμένο για τέσσερα άτομα, ενώ όλες οι άλλες παραλλαγές είναι πενταθέσια μοντέλα.

Η Volkswagen παρέχει ήδη στο ID.3 γενναιόδωρο εξοπλισμό άνεσης και ευκολίας, ως στάνταρ. Εκτός από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αυτό περιλαμβάνει επίσης ατμοσφαιρικό φωτισμό με δέκα χρώματα και περιορισμό ταχύτητας. Το Air Care Climatronic, ένα ακόμη τυπικό χαρακτηριστικό, συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σταθερό σύστημα κλιματισμού, το οποίο ο πελάτης μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει όταν το αυτοκίνητο δεν φορτίζει από το δίκτυο τροφοδοσίας.

Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει το Emergency System και έναν κεντρικό αερόσακο, ένα νέο χαρακτηριστικό της γκάμας μοντέλων Volkswagen. Σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, αυτός ο αερόσακος μπορεί να αποτρέψει τη σύγκρουση του οδηγού και του συνοδηγού μεταξύ τους.

Advertisement

Το ID. Light είναι ένα τυπικό χαρακτηριστικό που δεν υπήρχε διαθέσιμο σε άλλο αυτοκίνητο – πρόκειται για μια στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ που βοηθά διαισθητικά τον οδηγό. Αφού ο οδηγός εισέλθει στο όχημα, σηματοδοτεί ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να εκκινήσει. Όταν το ID.3 πρέπει να απενεργοποιηθεί σύμφωνα με τη διαδρομή πλοήγησης, το φως κινείται αντίστοιχα στο αριστερό ή το δεξί άκρο της ταινίας. Εάν ο οδηγός φρενάρει σε κρίσιμη κατάσταση, το ID. Light εκπέμπει μια προειδοποίηση με έντονο κόκκινο χρώμα. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας φόρτισης, δημιουργείται μια πράσινη γραμμή από αριστερά προς τα δεξιά, δείχνοντας το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Το ταμπλό του ID.3 λειτουργεί εντελώς χωρίς φυσικά κουμπιά και διακόπτες, δίνοντάς του μια μινιμαλιστική και υπερσύγχρονη εμφάνιση. Ο οδηγός βλέπει μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 5,3 ιντσών, εδρασμένη στο στάνταρ πολυλειτουργικό τιμόνι, η οποία λειτουργεί με χειριστήρια ευαίσθητα στην αφή.

Τρεις περιοχές δείχνουν τις πιο σημαντικές πληροφορίες, με εμφάνιση της κατάστασης της μπαταρίας και της αυτονομίας. Ο οδηγός ελέγχει τους τρόπους οδήγησης και το κλείδωμα στάθμευσης με ένα μεγάλο περιστροφικό διακόπτη στα δεξιά της οθόνης. Ένας πίνακας ελέγχου στα αριστερά, δίπλα στο τιμόνι, ενσωματώνει τις λειτουργίες φωτισμού. Υπάρχει μια αυτόματη ρύθμιση για τους προβολείς.

Η κεντρική οθόνη αφής βρίσκεται στη μέση του ταμπλό, υπό ελαφρά γωνία προς τον οδηγό. Η οθόνη των 10 ιντσών είναι τόσο μεγάλη όσο ένα tablet. Σε αυτή, ο οδηγός διαχειρίζεται όλες τις λειτουργίες από τους τομείς της τηλεφωνίας, της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, των συστημάτων υποβοήθησης και των ρυθμίσεων του οχήματος, όπου το περιβάλλον εργασίας χρήστη και η οθόνη εκκίνησης μπορούν να ρυθμιστούν ελεύθερα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Τα ρυθμιστικά για ρύθμιση της έντασης και της θερμοκρασίας βρίσκονται στην κεκλιμένη επιφάνεια κάτω από την οθόνη.

Στο compact ID.3, υπάρχει δυνατότητα επιλογής τριών μεγεθών μπαταρίας. Η συμπαγής έκδοση με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh επιτρέπει αυτονομία έως 352 km με μία μόνο φόρτιση (WLTP). Με χωρητικότητα στις 58 kWh, η εμβέλεια αυξάνεται έως και 426 km (WLTP).Η μεγάλη μπαταρία με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία 549 km (WLTP).

Το ID.3 με την μπαταρία 45 kWh έχει ισχύ 110 kW (150 PS), ενώ στο ID.3 με την μπαταρία 58 kWh η ισχύς είναι 107 kW (146 PS) ή 150 kW (204 PS). Με την μπαταρία 77 kWh, το ID.3 αποδίδει ισχύ 150 kW (204 PS).

Η κίνηση στους πίσω τροχούς και ο σχεδιασμός του ID.3 δημιουργούν ιδανικές προϋποθέσεις για σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά: η μεγάλη μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται μεταξύ των αξόνων στο χαμηλότερο σημείο του αυτοκινήτου και η κατανομή βάρους είναι πολύ κοντά στην ιδανική τιμή 50:50 σε όλες τις εκδόσεις. Το ID.3 διαθέτει McPherson στον μπροστινό άξονα και περίπλοκη σχεδίαση πέντε συνδέσμων στο πίσω μέρος. Παρά τους μεγάλους τροχούς, που απαιτούν αντίστοιχο χώρο στους θόλους, ο κύκλος περιστροφής του είναι μόλις 10,2 μέτρα.

Ισχυρά φρένα βρίσκονται πίσω από τους μεγάλους τροχούς – τα δισκόφρενα με διάμετρο δίσκων 330 χιλιοστά είναι τοποθετημένα στο μπροστινό μέρος, ενώ οι πίσω τροχοί είναι εξοπλισμένοι με ταμπούρα. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι η αντοχή τους: τα τακάκια έχουν σχεδιαστεί για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Αν και τα φρένα των τροχών χρησιμοποιούνται σπάνια στην καθημερινή οδήγηση, η διάβρωση δεν αποτελεί πρόβλημα.

Το ID.3 επίσης δεν γνωρίζει συμβιβασμούς όσον αφορά την παθητική ασφάλεια. Ένα ισχυρό πλαίσιο κατασκευασμένο από εκτεταμένα τμήματα αλουμινίου προστατεύει το σύστημα μπαταρίας από ζημιές σε περίπτωση σύγκρουσης και η μπαταρία απενεργοποιείται επίσης εάν το όχημα εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα. Ένας αντικαταστάσιμο πάνελ προστασίας από αλουμίνιο, προστατεύει την μπαταρία από επαφές με το δρόμο.

Το περίβλημα της μπαταρίας του ID.3 είναι μια ελαφριά δομή αλουμινίου σε αρθρωτή σχεδίαση. Το περίβλημα είναι βιδωμένο στο σασί και έτσι υποστηρίζει την ακαμψία του τελευταίου. Τα διαμερίσματά του φιλοξενούν τα modules της μπαταρίας, με το καθένα να αποτελείται από 24 στοιχεία με ένα εύκαμπτο εξωτερικό περίβλημα.

Τα συστήματα μπαταριών, τα οποία παρέχονται από το εργοστάσιο της Volkswagen στο Braunschweig της Γερμανίας, έχουν ύψος 14 εκατοστά και πλάτος 145 εκατοστά. Έχουν μήκος 144 εκατοστά (ID.3 Pro Performance) και 182 εκατοστά (ID.3 Pro S), αντίστοιχα. Η μικρότερη μπαταρία ενσωματώνει εννέα modules σε ένα περίβλημα με δέκα διαμερίσματα, ενώ η μεγάλη μπαταρία περιλαμβάνει δώδεκα modules, τα οποία βρίσκονται σε μία διάταξη με δώδεκα διαμερίσματα. Αυτή η μπαταρία έχει βάρος 495 κιλά.

Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο στο γκαράζ, οι ιδιοκτήτες ID.3 μπορούν να φορτίσουν το όχημα χρησιμοποιώντας τον ID. Charger φορτιστή, το νέο σταθμό φόρτισης στο σπίτι ή το γραφείο, από τη Volkswagen. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, οι οποίες προσφέρουν χωρητικότητα φόρτισης έως 11 kW. Αυτό επιτρέπει σε μια άδεια μπαταρία οχήματος να φορτιστεί ξανά πλήρως σε περίπου έξι έως επτάμισι ώρες, ανάλογα με το μοντέλο. Ο βασικός φορτιστής ID. Charger κοστίζει μόνο 550 ευρώ. Οι ID. Charger Connect και ID. Charger Pro προσφέρουν πλήρη συνδεσιμότητα και μπορούν να ελεγχθούν με την εφαρμογή We Connect ID. App μέσω smartphone.

Το ID.3 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με μια θύρα φόρτισης CCS (Combined Charging System), η οποία επιτρέπει επίσης τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC). Η ισχύς φόρτισης DC είναι έως 100 kW για το ID.3 Pro. Το ID.3 Pro S επιτυγχάνει έως και 125 kW – το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του μπορεί να αυξηθεί από 5 σε 80% σε περίπου μισή ώρα, αρκετό για τα επόμενα 350 χλμ.

Μέσω του IONITY, η Volkswagen συμμετέχει στη δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής ισχύος σε ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους, με 400 προγραμματισμένες τοποθεσίες. Οι πελάτες μπορούν να φορτίσουν σε σταθμούς φόρτισης IONITY σε ευνοϊκές τιμές που ξεκινούν από μόλις 0,30 € ανά kWh.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το ηλεκτρικό VW ID.3 σπάει το φράγμα των 30.000 ευρώ
Άρχισε η παραγωγή του VW ID.3 στο εργοστάσιο της Δρέσδης (video)
Δοκιμή: VW ID.3 1st Edition