Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3-ID.4: Κορυφαία τεχνολογία μπαταριών και φόρτισης

  • newsautoteam

Για τα πρώτα ηλεκτρικά της μοντέλα η VW δεν θα μπορούσε παρά να τα εφοδιάσει με ό,τι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει στην τεχνολογία των μπαταριών και της ευκολίας στην φόρτιση.

Για την μετάβαση της στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, η γερμανική εταιρία στοχεύει και πάλι σε μία ηγετική θέση στην αγορά, δημιουργώντας μοναδικά αυτοκίνητα τόσο στον σχεδιαστικό τομέα όσο και στις τεχνολογικές καινοτομίες που τα διακρίνουν. Τόσο το ID.3 όσο και το “Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021”, το ID.4, αντιπροσωπεύουν μία νέα αρχή για την VW  αλλά και για το σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας ήδη κερδίσει το κοινό στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές σημειώνοντας εξαιρετικές πωλήσεις.

Πέρα από την φουτουριστική αλλά και άκρως πρακτική σχεδίαση των αμαξωμάτων, τα δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα της VW βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων σε ότι αφορά και τα ηλεκτρικά τους συστήματα. Στόχος της εταιρίας είναι τα αυτοκίνητά της να διαθέτουν ένα συνδυασμό από κορυφαίες επιδόσεις, μεγάλη αυτονομία, εξαιρετική ασφάλεια και γρήγορη φόρτιση. Ένα σύνολο ιδιοτήτων που σε συνδυασμό με την προσιτή τιμή (στην χώρα μας η τιμή εκκίνησης είναι τα 28.100 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”), καθιστούν την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση πολύ πιο εύκολη για ένα όλο και πιο ευρύ αγοραστικό κοινό.

Η τεράστια προβλεπόμενη ζήτηση για ελκυστικά και προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδήγησε την εταιρία στην εξέλιξη μίας νέας πλατφόρμας αποκλειστικά για τη νέα εποχή. Η πλατφόρμα αυτή με την ονομασία ΜΕΒ και τα πολύ σύγχρονα κατασκευαστικά της χαρακτηριστικά θα αποτελεί την βάση πάνω στην οποία θα οργανωθεί η επέκταση της γκάμας των ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρίας μέσα στα επόμενα χρόνια.

Τα συστήματα μπαταριών αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της υλοποίησης της στρατηγικής ACCELERATE της εταιρίας. Η Volkswagen έχει ανακοινώσει ότι θα αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της για ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030: σκοπεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις μονάδων ηλεκτρικών μοντέλων (BEV) στην Ευρώπη στο 70 % και στο 50 % στις ΗΠΑ και την Κίνα. Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι η πλήρης απελευθέρωση της μάρκας ως προς το οικολογικό της ισοζύγιο έως το 2050.

Τα δύο μοντέλα διατίθενται σε μία μεγάλη γκάμα από συνδυασμό μπαταριών και εκδόσεων ισχύος. Στο compact ID.3, υπάρχει δυνατότητα επιλογής τριών μεγεθών μπαταρίας. Η συμπαγής έκδοση με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh επιτρέπει αυτονομία έως 352 km με μία μόνο φόρτιση (WLTP). Με χωρητικότητα στις 58 kWh, η εμβέλεια αυξάνεται έως και 426 km (WLTP).Η μεγάλη μπαταρία με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία 549 km (WLTP).

Αντίστοιχες είναι και οι επιλογές για το ID.4. To πρώτο ηλεκτρικό SUV της VW μπορεί να διανύσει έως και 346 χιλιόμετρα (WLTP) με την μπαταρία 52 kWh επί του σκάφους, ενώ μια αυτονομία έως και 522 χιλιόμετρα (WLTP) είναι δυνατή με την μπαταρία των 77 kWh. Το ID.4 GTX διαθέτει δύο κινητήρες και τετρακίνηση με μέγιστη ισχύ 220 kW, την μεγαλύτερη στην οικογένεια μοντέλων ID. Η μπαταρία αποθηκεύει 77 kWh ενέργειας, αρκετή για ρεαλιστική αυτονομία έως και 480 km (WLTP).

Mεγάλη είναι και η γκάμα ιπποδυνάμεων με τις οποίες εφοδιάζονται τα δύο μοντέλα από τους ηλεκτροκινητήρες τους. Το ID.3 με την μπαταρία 45 kWh έχει ισχύ 110 kW (150 PS), ενώ στο ID.3 με την μπαταρία 58 kWh η ισχύς είναι 107 kW (146 PS) ή 150 kW (204 PS), . Με την μπαταρία 77 kWh, το ID.3 αποδίδει ισχύ 150 kW (204 PS), όπως ακριβώς και το ID.4. Η μπαταρία 52 kWh διατίθεται επίσης για το ID.4 με δύο επιλογές κινητήρα, προσφέροντας ισχύ 109 kW (148 PS) και 125 kW (170 PS) αντίστοιχα.

Η κατασκευή της κάθε μπαταρίας είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη ενώ προστατεύονται πολύ προσεκτικά μέσα σε ένα ειδικά κατασκευασμένο αλουμινένιο πλαίσιο. Η μπαταρία των 45 kWh περιέχει επτά μονάδες, η μπαταρία των 52 kWh οκτώ μονάδες και η μπαταρία των 58 kWh εννέα μονάδες. Το μεγάλο σύστημα μπαταριών έχει μήκος 182 εκατοστά, ενώ η πιο μικρή έκδοση έχει μήκος 142 εκατοστά. Και οι δύο εκδόσεις έχουν πλάτος 145 cm και ύψος 14 cm. Ζυγίζουν αντίστοιχα στα 320 κιλά και περίπου στα 500 κιλά.

Ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας, υπάρχουν έως και τρεις μονάδες ελέγχου οι οποίες βρίσκονται στο διαμήκες στέλεχος του περιβλήματος που παρακολουθούν την τάση και τη θερμοκρασία της κάθε μονάδας. Σε συνεργασία με τον κεντρικό ελεγκτή διαχείρισης μπαταριών, αυτά αντισταθμίζουν τις αποκλίσεις στην απόδοση των μεμονωμένων κυψελών. Η κύρια μονάδα ελέγχου και το κουτί σύνδεσης με τις ασφάλειες της είναι τοποθετημένα στο πίσω μέρος του συστήματος μπαταριών: σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος απενεργοποιούν αμέσως το σύστημα.

Η τοποθέτηση των κινητήρων στους πίσω τροχούς τόσο στο ΙD.3 όσο και στο ID. 4 δημιουργούν ιδανικές προϋποθέσεις για σπορ, ασφαλή και απροβλημάτιστα χαρακτηριστικά οδήγησης. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων στο χαμηλότερο σημείο του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας κατανομή βάρους κοντά στο ιδανικό σχήμα 50:50 σε όλες τις παραλλαγές. Το αλουμινένιο προστατευτικό περίβλημα είναι βιδωμένο στο σώμα, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στην ακαμψία. Ένα ισχυρό στρογγυλό πλαίσιο προστατεύει το σύστημα μπαταριών από ζημιές σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτό κλείνει με ένα κάλυμμα αλουμινίου στο επάνω μέρος, ενώ η πλάκα ψύξης και ένα άλλο ισχυρό κάλυμμα αλουμινίου βρίσκονται κάτω από το διαμέρισμα της κυψέλης.

Οι μπαταρίες του ID.3 και του ID.4 προσφέρουν φόρτιση AC και DC. Όταν χρησιμοποιείτε οικιακό σταθμό φόρτισης, έχουν χωρητικότητα φόρτισης έως 11 kW, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Σε σταθμό φόρτισης DC υψηλής ισχύος, τα αυτοκίνητα με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh ή 52 kWh μπορούν να φορτιστούν έως 50 kW ή προαιρετικά έως 100 kW Το ID.3 με μπαταρία 58 kWh διαχειρίζεται φόρτιση έως 100 kW στάνταρ, ενώ η μπαταρία 77 kWh είναι ικανή έως 125 kW. Αυτό σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να επαναφορτιστούν με συνεχές ρεύμα για τα επόμενα 320 χιλιόμετρα (σύμφωνα με το WLTP) σε περίπου 30 λεπτά.

Τα συστήματα μπαταριών παράγονται στο εργοστάσιο Volkswagen Group Components στο Braunschweig, όπου έγινε και η εξέλιξή τους. Έως 500.000 μπαταρίες MEB μπορούν να αποσυρθούν από τη γραμμή παραγωγής ετησίως σε μια περιοχή ίση με περίπου εννέα γήπεδα ποδοσφαίρου. Οι κυψέλες μπαταριών για το ID.3 και ID.4 στην Ευρώπη παράγονται από τον προμηθευτή χρησιμοποιώντας πράσινη ενέργεια. Αυτό συμβάλλει στην υπόσχεση της μάρκας να προμηθεύσει αυτά τα ηλεκτρικά της μοντέλα στην Ευρώπη με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.

Η VW εγγυάται ελάχιστη χωρητικότητα μπαταρίας 70% για οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.  τέλος της διάρκειας ζωής της-ή της διάρκειας ζωής του ηλεκτρικού οχήματος-η μπαταρία μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί με προγράμματα δεύτερης διάρκειας ζωής, όπως για ευέλικτους σταθμούς ταχείας φόρτισης, ή αλλιώς ανακυκλώνεται και χρησιμοποιείται ως πηγή πρώτων υλών. Ένα πιλοτικό εργοστάσιο για την ανάκτηση πολύτιμων εξαρτημάτων της μπαταρίας έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία στην τοποθεσία Volkswagen Group Components στο Salzgitter.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW ID.4: Πληθώρα εκδόσεων για μία νέα εμπειρία οδήγησης
Ποιοι και που μπορούν να αγοράσουν το VW ID.3 με μόλις 14.816 ευρώ;
Ηλεκτρικό VW με τιμή κάτω από 20 χιλιάδες ευρώ

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto