Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

VOLKSWAGEN 2021-1

ID.4 GTX: Η σπορ οδήγηση έχει… ρεύμα!

  • newsautoteam

H εταιρία που δημιούργησε το πρώτο προσιτό σπορ μοντέλο στην ιστορία, το Golf GTI, δεν θα μπορούσε να μην ανοίξει και ένα νέο κεφάλαιο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Και το ID.4 GTX είναι η σπορ πλευρά όλων όσων θαυμαστών θα φέρει η ηλεκτρική εποχή.

Όταν στα μέσα της δεκαετίας του 1970, με το Golf GTi η VW δημιουργούσε μία ολόκληρη νέα γενιά αυτοκινήτων, αυτή των γρήγορων και προσιτών σπορ μοντέλων, κανείς δεν περίμενε την επίδραση που θα είχε στο σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Και στην αυγή της εποχής της ηλεκτροκίνησης, η VW θέλει να επαναλάβει εκείνη την μοναδική στιγμή στην ιστορία της, δημιουργώντας την γκάμα GTX των σπορ ηλεκτρικών της μοντέλων, τα οποία θα αναδεικνύουν τα απίστευτα χαρακτηριστικά των ηλεκτροκινητήρων και τις μοναδικές οδηγικές απολαύσεις που μπορεί να προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Με το ID.4 GTX η VW καλείται να αποδείξει και στους πιο δύσπιστους ότι η απόλαυση από τη οδήγηση και η ηλεκτροκίνηση μπορούν να συνδυαστούν σε μία θαυμαστή νέα εποχή για την αυτοκίνηση. Μοναδικές επιδόσεις, απίστευτη αίσθηση από το άμεσο τράβηγμα στο γκάζι σε συνδυασμό με προστασία του περιβάλλοντος και μηδενικούς ρύπους, δημιουργούν ένα σύνολο που αλλάζει όλα όσα γνωρίζαμε για τα αυτοκίνητα, χωρίς όμως να στερεί την χαρά της οδήγησης.

Η VW κάνει το επόμενο βήμα στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της και με το ID. 4 GTX δημιουργεί ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο που πέρα από το οικολογικό του αποτύπωμα καταφέρνει να εξασφαλίζει μοναδικές οδηγικές απολαύσεις. Πρόκειται για ένα σπορ SUV, το οποίο είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της εταιρίας, και βασίζεται πάνω στο “παγκόσμιο” μοντέλο της εταιρίας, το νέο ID.4.

Στα δύο γράμματα GT, που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στην αυτοκίνηση και έχουν ταυτιστεί με την οδηγική απόλαυση, η προσθήκη του “X”, δημιουργεί τη γέφυρα με την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Η αειφορία και ο σπορ χαρακτήρας δεν αποκλείουν η μία τον άλλον, αλλά αντίθετα, αλληλοσυμπληρώνονται τέλεια. Το ID.4 GTX είναι το πρώτο μιας σειράς μοντέλων που θα ακολουθήσουν με το ίδιο αρκτικόλεξο.

Σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου, η διαφορά εντοπίζεται κυρίως στην ύπαρξη δύο κινητήρων, έναν σε κάθε άξονα. Οι δύο αυτοί κινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 299 ίππους ενώ χάρη σε ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, προσδίδουν και χαρακτήρα τετρακίνησης στο μοντέλο. Μάλιστα, σε αντίθεση με ένα συμβατικό όχημα, δεν υπάρχει μηχανικός σύνδεσμος μεταξύ των αξόνων, γι’ αυτό δεν υπάρχει κεντρική τούνελ στο εσωτερικό του οχήματος, κάτι μεγιστοποιεί τους διατιθέμενους χώρους για τους πίσω επιβάτες.

Με βάση αυτή την ιδιαίτερα υψηλή τιμή ισχύος, το ID.4 GTX έχει απίστευτες επιδόσεις, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες είναι συμπαγείς και ελαφριοί. Ο πίσω άξονας είναι εξοπλισμένος με ένα σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) με ισχύ 150 kW (204 PS) και υψηλό βαθμό απόδοσης, ενώ αυτός του μπροστινού άξονα είναι ασύγχρονος (ASM).

Ένα ακόμα καινοτόμο σύστημα που βρίσκουμε στο ID.4 GTX είναι το έξυπνο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης. Ο οδηγός χρησιμοποιεί τον επιλογέα ταχυτήτων για να αποφασίσει εάν το ID.4 GTX θα πρέπει να ρολάρει ελεύθερα ή να ανακτά ενέργεια μόλις σηκώσει το πόδι του από το φρένο.

Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα ρολάρει στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες περιστρέφονται με σχεδόν μηδενικό φορτίο. Στη θέση Β (Φρένο), οι κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες, τροφοδοτώντας ξανά την μπαταρία.

Η μπαταρία του ηλεκτρικού συστήματος είναι ιόντων λιθίου, με καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα στα 77 kWh. Το βάρος της είναι στα 486 κιλά και φθάνει σε αυτονομία τα 480 χλμ (WLTP). Η VW εξασφάλισε την έξυπνη τοποθέτησή της κάτω από το δάπεδο ώστε να “κλέβει” όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο από τους επιβάτες, ενώ παράλληλα κατεβάζει το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ισομερή κατανομή των φορτίων ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα.

Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 17 εκατοστά, νούμερο που επιτρέπει στο ID4. GTX να μπορεί να κινηθεί και πέρα από την άσφαλτο παρά τα καθαρόαιμα σπορ χαρακτηριστικά του.

Ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο, με πέντε προφίλ οδήγησης στη διάθεσή του. Το κινητήριο σύστημα δίνει έμφαση στη σπορ φύση του ID.4 GTX, με τον οδηγό να επεμβαίνει στον τρόπο με τον οποίο οι ηλεκτρικοί κινητήρες, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (προαιρετικά) και το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνονται μέσω των προφίλ Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction.

Το αμάξωμα διαθέτει εντυπωσιακή σχεδίαση με δυναμικά χαρακτηριστικά, τα οποία έχουν ενισχυθεί ακόμα περισσότερο στην έκδοση GTX. Ιδιαίτερα αεροδυναμικό με συντελεστή Cd: 0,29, χαρακτηρίζεται από τις σπορ γραμμές του και τους πολύ όμορφους νέους χρωματισμούς, μαζί με την ιδιαίτερη μάσκα και τα φώτα LED Matrix.

Στο εσωτερικό, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, οι χώροι που εξασφαλίζει για τους επιβάτες είναι αντίστοιχη μοντέλων πολύ μεγαλύτερων κατηγοριών. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι φουτουριστική, με πολλές ψηφιακές τεχνολογίες όπως για παράδειγμα το μεγάλο Head Up Display με επαυξημένη πραγματικότητα και πολλά ακόμα. Την ίδια στιγμή όμως είναι ένα άψογα φτιαγμένο σαλόνι, με πολύ όμορφα και ποιοτικά υλικά, τα οποία δημιουργούν ένα περιβάλλον άνεσης και χαλάρωσης για τον επιβάτη.

Παράλληλα, νιώθει την ασφάλεια που παρέχει η πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης, τα περισσότερα των οποίων ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Yπάρχει επίσης διαθέσιμο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS το οποίο αυξάνει ακόμα περισσότερο την ακρίβεια του αυτοκινήτου στις στροφές και το κάνει περισσότερο απολαυστικό στην γρήγορη σπορ οδήγηση.

Mε τιμή που ξεκινά από τα 47.000€ μετά την κρατική επιδότηση αλλά και το κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού με το οποίο μπορεί να εφοδιαστεί ένα ID. 4, η έκδοση GTX ανοίγει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία της VW αλλά και στο σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αν με το Golf GTI η VW έφερε μία ολόκληρη επανάσταση στην βιομηχανία πριν σχεδόν πέντε δεκαετίες, την ίδια δύναμη φαίνεται να έχει και το νέο ID.4 GTX, διαθέτοντας όλα τα στοιχεία ώστε να αποτελέσει την βάση ενός νέου μεγάλου κεφαλαίου για την VW στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW ID.4 GTX: Προάγγελος καυτών ηλεκτρικών (video)
VW ID.4 GTX: Επίσημη παρουσίαση
VW ID.4 GTX: Το… GTΙ των ηλεκτρικών SUV

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto