Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Το SEAT Ibiza που καίει 4€/100 km

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Δοκιμάσαμε το Seat Ibiza με τον κινητήρα διπλού καυσίμου 1.0 TGI CNG και αναφέρουμε!

Μετά το Mii και το Leon, η ισπανική εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει και το best seller της μοντέλο με έκδοση επωφελούμενη από την τεχνολογία CNG, που προσφέρει μειωμένες εκπομπές ρύπων και φυσικά κατανάλωση. Έτσι δίνει ένα επιπλέον όπλο σε ένα μοντέλο που ξεκίνησε την πορεία του στην αγορά το μακρινό πια 1984 αλλά καταφέρνει πάντα, γενιά με τη γενιά, να είναι επίκαιρο και δημοφιλές.

Έχουμε φτάσει στην πέμπτη και η εικόνα του, χωρίς εξάρσεις και υπερβολές, είναι πλήρως εκμοντερνισμένη και εναρμονισμένη με τις επιταγές της εποχής. Αποκλειστικά πεντάθυρο και από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας του. Πατάει στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Group και ξεχωρίζει σχεδιαστικά με τις έντονες ακμές του.

Στον εσωτερικό κόσμο, μπορεί να μη συναντάς τα πιο μαλακά πλαστικά της αγοράς, έχει όμως πολύ καλή συναρμογή, εργονομία αλλά και άνεση αφού τέσσερις ενήλικοι ταξιδεύουν με άνεση. Η οθόνη αφής 8’’ στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας διαθέτει τεχνολογία Full Link και σύστημα πλοήγηση ενώ τα 355lt του χώρου αποσκευών είναι εξαιρετικά για την κατηγορία.

Όλα αυτά σε ένα σύνολο που έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης (εμπρός ανεξάρτητη McPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας) να είναι προσανατολισμένες προς την άνεση, χωρίς όμως να στερούν το καλό πάτημα και τις δυνατότητες σβέλτων μετακινήσεων.

Αυτές εξασφαλίζονται παρότι όπως καταλάβατε κι από την εισαγωγή, αυτή η έκδοση του Ibiza είναι φτιαγμένη για να προσφέρει το κάτι… παρακάτω σε ότι αφορά στο κόστος χρήσης. Βλέπετε η τεχνολογία CNG συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2: εκπέμπει κατά 85% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε σύγκριση με τους κινητήρες ντίζελ, ενώ μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 25%, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις. Το λειτουργικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι πράγματι ιδιαίτερα χαμηλό, επειδή το φυσικό αέριο είναι πιο αποδοτικό από τα άλλα καύσιμα καθώς απαιτεί μικρότερη ποσότητα καυσίμου για την παραγωγή της ίδιας ενέργειας και επιπλέον το γέμισμα της δεξαμενής 13.8 κιλών, κοστίζει μόνο 12 ευρώ (σ.σ. με ενδεικτική τιμή πώλησης CNG στα 0.834€/kg).

H εργοστασιακή τιμή της μέσης πιστοποιημένης κατανάλωσης καυσίμου σε λειτουργία CNG ορίζεται στα 3.3 kg αλλά ακόμα και στα 5.0 kg της δοκιμής μας (χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο φλερτ του δεξιού ποδιού με το πεντάλ του γκαζιού), το κόστος χρήσης περιορίζεται στα 4,1 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα!

Σε ότι αφορά στην αυτονομία, αυτό μεταφράζεται σε 360 χιλιόμετρα με CNG που χρησιμοποιείται ως κύριο καύσιμο (εκτός αν η θερμοκρασία του αντιψυκτικού πέσει κάτω από τους 10°C, όπου ο κινητήρας αρχίζει με χρήση βενζίνης και ξεκινά μια διαδικασία θέρμανσης των βαλβίδων έγχυσης αερίου, πριν από την αυτόματη ενεργοποίηση του κυκλώματος CNG) και όταν αυτή αδειάσει, αυτόματα γίνεται αλλαγή και χρησιμοποιείται ως καύσιμο η βενζίνη, με το ρεζερβουάρ 9 λίτρων να αξιοποιείται λίγο πολύ ως μαξιλαράκι ασφαλείας. Μία αλλαγή που πράγματι, δεν αντιλαμβάνεται καν ο οδηγός.

Αν έχετε περαιτέρω απορίες σχετικά με την εν λόγω έκδοση, πέραν του ότι το δίκτυο πρατηρίων που προσφέρουν συμπιεσμένο αέριο αυξάνεται -αργά αλλά σταθερά- ενώ η τάπα πλήρωσης φυσικού αερίου, βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην τάπα βενζίνης. Το Seat Ibiza TGI CNG διαθέτει τους απαιτούμενους αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης αερίων καθώς και ρυθμιστή πίεσης αλλά και σύστημα διανομής αερίου. Επίσης διαθέτει ενισχυμένα πιστόνια και βαλβίδες για αυξημένη αντοχή και καλύτερη κυκλοφορία του αερίου στο θάλαμο καύσης. Επιπλέον, ο στροβιλοσυμπιεστής στο Ibiza TGI ζυγίζει λιγότερο ώστε να δρα άμεσα και να αυξάνει την απόκριση του κινητήρα. Τέλος, διαθέτει συγκεκριμένους και ευδιάκριτους δείκτες στάθμης καυσίμου για κάθε δεξαμενή, οι οποίοι βρίσκονται στο πίνακα οργάνων. Επιπλέον, στην οθόνη εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα του φυσικού αερίου, τη κατανάλωση και την υπολοιπόμενη απόσταση οδήγησης με τα δύο καύσιμα, καθώς και τις όποιες πιθανές δυσλειτουργίες του συστήματος CNG.

Ο 3κύλινδρος TGI κινητήρας της Seat προσφέρει μέγιστη ισχύ της τάξης των 90 αλόγων, με την ροπή να ορίζεται στα 160Nm από τις 1900 στροφές/λεπτό. Τα 0-100 έρχονται σε 12.1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 180 km/h. Δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά εξασφαλίζει άνετες και σβέλτες μετακινήσεις σε αστικό και όχι μόνο τοπίο, όπου η οικονομική χρήση χρυσώνει για τα καλά το χάπι για την έλλειψη επιδόσεων.

Το Ibiza με τον κινητήρα διπλού καυσίμου προσφέρεται αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού Style που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, Hill Hold Control, Front Assist με προστασία πεζών, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα σχέσεων, μηχανικό κλιματισμό CLIMATIC, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικούς καθρέφτες και αισθητήρες φωτός.

Συμπερασματικά, ένα άκρως επιτυχημένο και δημοφιλές μοντέλο, απέκτησε μία επιπλέον επιλογή με γνώμονα τις οικονομικές μετακινήσεις, χωρίς αυτό να φέρνει συμβιβασμούς σε άλλους τομείς. Αρκεί το δίκτυο ανεφοδιασμού να φτάνει και κοντά στον τόπο κατοικίας σας, ώστε να διευκολύνει την καθημερινότητά σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 90 PS/4.500-5.800 rpm
Ροπή: 160 Nm/1.900-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 12.1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 6 lt δ
Εκπομπές CO2: 92 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.059/1.780/1.444 mm
Βάρος: 1257 kg
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 15.955€ (έκδοση Style)

Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Δημοφιλή στο Protothema.gr