Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη επαφή στην Ελλάδα με τα ηλεκτρικά της Volkswagen

Ελλάδα 6:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη επαφή στην Ελλάδα με τα ηλεκτρικά της Volkswagen

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη επαφή στην Ελλάδα με τα ηλεκτρικά της Volkswagen

ΔΟΚΙΜΕΣ

Την γκάμα των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων της παρουσίασε η Volkswagen-Kosmocar, σε εκδήλωση στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Karenta Αμαρουσίου. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Passat GTE, την «πράσινη» έκδοση του μεσαίου sedan με μεικτή κατανάλωση 1,6 lt/100 km και εκπομπές ρύπων 37 g. CO2 ανά km.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Έστω και αν η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σε… εμβρυακό στάδιο στην Ελλάδα, έστω και αν δεν προσφέρονται ουσιαστικά κίνητρα όπως σε άλλες χώρες της Ευρώπης, έστω και αν δεν υπάρχει δημόσιο δίκτυο φόρτισης των μπαταριών, η Kosmocar έχει στη διάθεση των καταναλωτών τέσσερα οικολογικά μοντέλα: τα αμιγώς ηλεκτρικά e-up! / e-Golf και τα plug-in υβριδικά Golf GTE / Passat GTE. Μάλιστα το διάστημα 18-24 Απριλίου (και το σαββατοκύριακο) η Volkswagen-Kosmocar διοργανώνει την Εβδομάδα Ηλεκτροκίνησης, δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να τα γνωρίσει και να τα οδηγήσει (στην Karenta, Μαραθωνομάχων 35 και Νηρηίδων, Μαρούσι).

Το ηλεκτρικό Golf κατά τη διάρκεια φόρτισης των μπαταριών του μέσω wallbox

Το ηλεκτρικό Golf κατά τη διάρκεια φόρτισης των μπαταριών του μέσω wallbox

Αρχίζοντας από το Passat GTE, το οποίο οδηγήσαμε στο τρίγωνο Μαρούσι-Γαλάτσι-Χαλάνδρι, διαπιστώσαμε για μία ακόμη φορά την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που μεταφράζεται σε άνεση για οδηγό και επιβάτες, ανάλογη ενός πολυτελούς sedan. Στην υβριδική του έκδοση όμως, μπορείς να κινηθείς μέσα στην πόλη αθόρυβα αλλά και χωρίς να εκπέμπεις καθόλου ρύπους. Πατάς το κουμπί E-MODE δίπλα στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και το υβριδικό Passat «εκμεταλλεύεται» αποκλειστικά το ηλεκτρικό μοτέρ (ισχύος 115 ίππων), αρκεί οι μπαταρίες να είναι φορτισμένες και η μέγιστη ταχύτητα να μην ξεπεράσει τα 130 km/h.

Πατώντας το διακόπτη E-MODE επιλέγεις να κινηθείς ηλεκτρικά, για αποστάσεις έως 50 km

Πατώντας το διακόπτη E-MODE επιλέγεις να κινηθείς ηλεκτρικά, για αποστάσεις έως 50 km

Advertisement
Advertisement

Το γεγονός ότι το Passat GTE (διαθέσιμο σε sedan και station wagon) έχει και κινητήρα εσωτερικής καύσης (τον 1.4 TSI με 156 ίππους) σημαίνει δεν υπόκειται στους περιορισμούς στην αυτονομία ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τα 218 PS, η επιτάχυνση 0-100 διαρκεί 7,4 sec και η τελική ταχύτητα τα 225 km/h. Και με τον υπερπλήρη βασικό εξοπλισμό, είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για οικογενειάρχες ή επιχειρηματίες. Μοναδικό εμπόδιο (σημαντικό βέβαια για τους περισσότερους) η τιμή του, καθώς με την επιβάρυνση από το φόρο πολυτελείας (!) εκτοξεύεται στα 52.000 ευρώ (53.400 για το Variant).

Στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης και άνεση, προστίθεται η ησυχία της έκδοσης Passat GTE

Στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης και άνεση, προστίθεται η ησυχία της έκδοσης Passat GTE

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του Passat GTE παρέχει πλήθος πληροφοριών

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του Passat GTE παρέχει πλήθος πληροφοριών

Το Golf GTE με παρόμοια τεχνολογία και με ελαφρώς πιο «ήπια» τεχνικά χαρακτηριστικά (συνδυαστική ισχύς 204 ίπποι, 0-100 σε 7,6 sec και τελική 222 km/h) διατίθεται προς 37.950 €. Και εδώ υπάρχει ηλεκτρική αυτονομία 50 km με ταχύτητες έως 130 km/h, όπως επίσης ανάλογη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων (1,6 lt/100 km – 37 g/km).

Κατά 950 ευρώ (στα 38.900 €) είναι υψηλότερη η τιμή πώλησης του e-Golf, του 5θυρου hatch με ηλεκτρικό μοτέρ 115 ίππων και μηδενικούς ρύπους. Βέβαια εδώ υπάρχουν οι περιορισμοί τόσο της αυτονομίας (έως 190 km) και της τελικής ταχύτητας (140 km/h). Η Volkswagen ανακοινώνει κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αξίας 2,5 ευρώ για κάθε 100 km.

Οι περιορισμοί σε αυτονομία και τελική ταχύτητα καθιστούν το e-up! ένα ηλεκτρικό αποκλειστικά για την πόλη

Οι περιορισμοί σε αυτονομία και τελική ταχύτητα καθιστούν το e-up! ένα ηλεκτρικό αποκλειστικά για την πόλη

Advertisement

Τέλος, το μικρότερο μέλος της παρέας, το e-up!, φέρει ηλεκτροκινητήρα 82 PS, αυτονομία έως 160 km και τελική ταχύτητα περιοριζόμενη στα 130 km/h. Η μέση κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αντιστοιχεί σε κόστος 2,3 ευρώ ανά 100 km και η τιμή του ορίζεται στα 28.000 ευρώ. Και τα τέσσερα μοντέλα της Volkswagen απαλλάσσονται βέβαια από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Πόσο γρήγορα φορτίζονται όμως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου; Πιο γρήγορα βέβαια στα υβριδικά μοντέλα, καθώς είναι μικρότερης χωρητικότητας. Σε 3,5-4,5 ώρες μέσω οποιασδήποτε πρίζας παροχής οικιακού ρεύματος, σε 2,5 ώρες με το προαιρετικό wallbox (η τιμή του είναι περίπου 1.000 ευρώ). Στα e-up! και e-Golf οι αντίστοιχες ώρες φόρτισης είναι 9 και 13 ώρες (6 και 8 ώρες με wallbox).

Στα plug-in υβριδικά (GTE) το σημείο φόρτισης βρίσκεται στη μάσκα

Στα plug-in υβριδικά (GTE) το σημείο φόρτισης βρίσκεται στη μάσκα

Advertisement