Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη επαφή με το νέο Peugeot 308

Ελλάδα 4:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη επαφή με το νέο Peugeot 308

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη επαφή με το νέο Peugeot 308

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα γενιά Peugeot 308 έχει ως στόχο να πρωταγωνιστήσει στην κορυφή της κατηγορίας αντιμετωπίζοντας επί ίσοις όροις το γερμανικό λόμπι. Το οδηγήσαμε στις Κάννες και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

Advertisement
Advertisement

Ο ρυθμός με τον οποίο αλλάζουν τα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκίνηση είναι πραγματικά ασύλληπτος. Θυμάμαι χαρακτηριστικά το 2014, όταν πραγματοποίησα ένα ταξίδι-αστραπή στα κεντρικά γραφεία της PSA στο Παρίσι, με τον τέως διευθύνων σύμβουλο Carlos Tavares να μου εκμυστηρεύεται τον κρυφό του πόθο. Να κάνει τα μοντέλα της Peugeot εφάμιλλα με αυτά της Volkswagen, τόσο σε τεχνολογικές καινοτομίες όσο και σε ποιότητα κατασκευής, διατηρώντας την ίδια στιγμή αμετάβλητες τις τιμές. Από τότε έως και σήμερα πολλά έχουν συμβεί στον γαλλικό όμιλο, όπως οι σημαντικές περικοπές στα λειτουργικά έξοδα, ενώ η σημαντικότερη αλλαγή είναι οπωσδήποτε η συμμαχία με την FCA που δημιούργησε τον νέο αυτοκινητικό κολοσσό Stellantis, στον οποίο ηγείται ο Tavares από τη θέση του CEO.

 

To Peugeot 308 είναι υποψήφιο για το Ελληνικό car of The Year 2022 – Ψηφίστε εδω

Σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της γκάμας της Peugeot είναι το 308, που αποτελεί και το best seller της κατηγορίας των μικρομεσαίων, ιδίως στη γαλλική αγορά, το οποίο μπήκε πλέον αισίως στην 3η του γενιά. Με μια πρώτη ματιά δείχνει εντυπωσιακό σε σχεδίαση, ενώ σαφώς αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα κατασκευής, η εργονομία και το επίπεδο εξοπλισμού, ιδίως στην έκδοση GT, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, με τις πρωτότυπες χρωματικά δερμάτινες επιφάνειες που ντύνουν τα καθίσματα και το ταμπλό να συνδυάζονται σωστά με τις αλουμινένιες λεπτομέρειες.

Advertisement
Advertisement

Ξεχωριστός σε σχεδίαση είναι επίσης και ο μίνιμαλ επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου που τονίζει τη διαφορετικότητα στη συνολική εικόνα του εσωτερικού. Πέραν των παραπάνω, η αύξηση κατά 55 mm του μεταξονίου, όπως και του συνολικού μήκους του αμαξώματος που φτάνει πλέον τα 4,37 m, έχει βελτιώσει τον διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ιδίως στα γόνατα, ενώ ασυνήθιστο για νέο μοντέλο είναι το γεγονός ότι ο χώρος αποσκευών των 412 lt είναι ελάχιστα μικρότερος από το απερχόμενο μοντέλο. Η τοποθέτηση δε της μπαταρίας κάτω από το πορτμπαγκάζ, στις επαναφορτιζόμενες plug-in υβριδικές εκδόσεις, μειώνει ακόμα περισσότερο τη χωρητικότητά του στα 361 lt.

Και μιας ο λόγος για τις τελευταίες, η Peugeot για πρώτη φορά εμπλουτίζει την γκάμα του μικρομεσαίου της μοντέλου με υβριδικά συστήματα κίνησης, κάνοντας ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στις Κάννες και στην ευρύτερη περιοχή της Κυανής Ακτής, οδηγήσαμε την έκδοση Hybrid 180, η οποία διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 81 kW (110 PS) που λειτουργεί επικουρικά προς το 4κύλινδρο θερμικό σύνολο των 1,6 lt με ισχύ 150 PS. Η συνδυαστική δύναμη ανέρχεται στους 180 PS, εξ ου και ο αντίστοιχος κωδικός που μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οχτώ σχέσεων.

Advertisement

Μπαίνοντας στη θέση του οδηγού, αυτό που εντυπωσιάζει είναι καταρχάς η τρισδιάστατη απεικόνιση του πίνακα οργάνων με πληθώρα πληροφοριών, ανάμεσα στις οποίες είναι και η ένδειξη για την ηλεκτρική αυτονομία των 60 km που προσφέρει η πλήρως φορτισμένη μπαταρία των 12,4 kWh. Καθώς ο ήλιος αρχίζει να δείχνει τα δόντια του, ρυθμίζω μέσω της οθόνης αφής την ιδανική θερμοκρασία στο αυτόματο σύστημα κλιματισμού και ξεκινώ. Ξοδεύω αρκετό χρόνο στο κέντρο του διάσημου γαλλικού θέρετρου προσπαθώντας να βρω το σημείο εξόδου προς τον αυτοκινητόδρομο A8, κάτι που ωστόσο μου δίνει την ευκαιρία να διαπιστώσω από πρώτο χέρι την ευκολία στους χειρισμούς που προσφέρει το ελαφρύ αλλά άμεσο στις εντολές πολυγωνικό τιμόνι με τη χαρακτηριστικά μικρή διάμετρο του νέου 308.

Advertisement

Στον αυτοκινητόδρομο το γαλλικό μοντέλο δείχνει ευθύς εξαρχής τον προσανατολισμό του, από την εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αλλά και την πολύ καλή ηχομόνωση, ακόμα και όταν χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ένα από τα ελάχιστα σημεία κριτικής αφορά την παρουσία κάποιων αεροδυναμικών θορύβων που προέρχονται από το εμπρός παρμπρίζ.

Αφήνουμε την πυκνή ροή του Α8 και κατευθυνόμαστε βόρεια, μέσω του επαρχιακού δικτύου, διασχίζοντας αμέτρητα χωριουδάκια, μέσα στα οποία ακολουθούμε με προσήλωση τα αυστηρά όρια ταχύτητας των 30 km/h, γεγονός που μας επιτρέπει να κινηθούμε αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Κατόπιν η διαδρομή γίνεται ολοένα και πιο απαιτητική, με πληθώρα καμπών και πιο κλειστών στροφών. Εκεί το plug-in υβριδικό 308 δείχνει ξεκάθαρα το αυξημένο κατά 312 kg βάρος του συγκριτικά με την έκδοση PureTech των 130 PS, που ξεπερνά οριακά στη συγκεκριμένη περίπτωση τα 1.600 kg. Η υποστροφή κάνει συχνά πυκνά την εμφάνισή της, τα ελαστικά Michelin Primacy δυσκολεύονται να κρατήσουν σε υψηλά επίπεδα την πρόσφυση, ενώ είναι εμφανείς οι εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος.

Advertisement

Μολαταύτα, οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 7,6” και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 km/h. Η μέγιστη τιμή της συνδυαστικής ροπής που φτάνει τα 32,6 kgm, ενώ τελικά κάνει τη δουλειά της κάποιες στιγμές δεν δείχνει τόσο πρόθυμη να δώσει την κατάλληλη στιγμή την απαραίτητη ώθηση που χρειάζεται ο οδηγός κατά τη διαδικασία προσπεράσματος ενός πιο αργού οχήματος. Πάντως η αίσθηση της δύναμης δεν λείπει, ανεξάρτητα από ποιος από τους δύο ή και οι δύο κινητήρες λειτουργούν.

Επιστρέφοντας στον αυτοκινητόδρομο, δοκιμάζω το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που λειτουργεί ιδανικά ακόμα και με ταχύτητες έως τα 120 km/h, χωρίς να χρειαστεί η εμπλοκή του θερμικού μοτέρ. Εκτός της έκδοσης Hybrid 180 η Peugeot προσφέρει το νέο 308 και σε μία ακόμα ισχυρότερη έκδοση, τη Hybrid 225, η οποία διαθέτει το ίδιο σύστημα κίνησης, με μοναδική διαφορά ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει εδώ +30 PS, φτάνοντας τους 180 PS (συνδυαστικά 225 PS), βελτιώνοντας οριακά την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h κατά 0,1”.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, ο υπολογιστής ταξιδιού του υβριδικού 308 για διαδρομή συνολικής απόστασης 60 km και με τα μισά από αυτά με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, «έγραψε» μόλις 2,8 lt/100 km. Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε wall box ισχύος 7,4 kW χρειάζονται 1 ώρα και 40 λεπτά, ενώ σε οικιακό ρεύμα ο χρόνος αυξάνεται στις 8 ώρες.

Πέραν των plug-in εκδόσεων, η γκάμα των μοτέρ του νέου Peugeot 308 περιλαμβάνει τόσο τον 3κύλινδρο PureTech των 1,2 lt με 110 και 130 PS, όσο και τον ντίζελ BlueHdi των 1,5 lt με τους 130 PS.  Συγκριτικά με την υβριδική εκδοχή των 180 PS, το γαλλικό χάτσμπακ με το βενζινοκίνητο σύνολο δείχνει πιο ισορροπημένο, παρότι το γνωστό μας μοτέρ μοιάζει να έχει απολέσει λίγη από την τόσο ραφιναρισμένη λειτουργία του, κυρίως στη διαδικασία της δυνατής επιτάχυνσης.

Ανεξάρτητα του τύπου μετάδοσης, είτε με το χειροκίνητο είτε με το αυτόματο κιβώτιο, οι αλλαγές στις σχέσεις είναι ομαλές, αλλά μας εντυπωσίασε το πολύ άμεσο και γρήγορο kickdown του δεύτερου κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης. Επίσης, λόγω του μικρότερου βάρους δείχνει περισσότερο συμμετοχικό και έμμεσο στις αντιδράσεις του. Η ποιότητα κύλισης σε όλες τις εκδόσεις είναι εξαιρετική, οι σχετικά μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης φιλτράρουν σωστά  τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ τα καθίσματα δεν κουράζουν τα σώματα των επιβατών ακόμα και σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.

Στο εσωτερικό η Peugeot αποφάσισε να αναβαθμίσει τη γνωστή μας από άλλα μοντέλα αρχιτεκτονική του  i-Cockpit, ενσωματώνοντας τώρα μια οθόνη αφής 10” που συνοδεύεται από πέντε κομψούς διακόπτες αφής i-Toggle, ενώ προαιρετικά τοποθετείται το εξελιγμένο σύστημα infotainment (γαλλιστί i-Connect), με την αρχή λειτουργίας του να μοιάζει αρκετά με το αντίστοιχο «Hey Mercedes» της A-Class, αξιοποιώντας τις φωνητικές εντολές από πλευράς οδηγού.

Όλα τα παραπάνω μόνο τυχαία δεν είναι. Η Peugeot με το νέο 308 ανακατεύει την τράπουλα και φαντάζει πολύ πιθανό το σενάριο να προκαλέσει πονοκέφαλο στους Γερμανούς κατασκευαστές, των οποίων τα χάτσμπακ μοντέλα καταλαμβάνουν ένα σημαντικό ποσοστό στην πίτα των πωλήσεων. Ανάμεσα σε αυτά και στο γαλλικό χάτσμπακ υπάρχουν αρκετά κοινά στοιχεία, όπως η τοποθετημένη προς τα πίσω καμπίνα που θυμίζει τη Σειρά 1 της BMW και το πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής. Μάλιστα υποστηρίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους υψηλούς στόχους που έχει θέσει ο Tavares, ούτως ώστε να υπάρχει άμεση σύγκριση του νέου 308 με το γερμανικό «κατεστημένο».

KEY TECH

Στα τέλη του 2021, το νέο Peugeot 308 θα εφοδιαστεί με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης (Drive Assist 2.0) το οποίο θα περιλαμβάνει ενεργό cruise control με λειτουργία Stop and Go (για τις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο EAT8), καθώς και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας. Το τελευταίο έχει ενσωματωμένες τρεις επιπλέον λειτουργίες που ενεργοποιούνται αποκλειστικά σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Η πρώτη αφορά την ημι-αυτόματη αλλαγή λωρίδας, που μετά το προσπέρασμα ενός πιο αργού  προπορευόμενου αυτοκινήτου επιστρέφει το όχημα στην αρχική του θέση σε ένα εύρος ταχύτητας από 70 έως και 180 km/h, η δεύτερη προτείνει στον οδηγό να προσαρμόσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας σύμφωνα με τις πινακίδες των ορίων ταχύτητας, ενώ τέλος υπάρχει και αυτόματη ρύθμιση της ταχύτητας στις καμπές μέχρι τα 180 km/h.

TECH PEUGEOT 308 HYBRID 180
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, 150 PS/6.000 rpm, 25,5 kgm/1.750 rpm
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 110 PS/2.500 rpm, 32,6 kgm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ/ΡΟΠΗ: 180 PS/36,7 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ-ΛΙΘΙΟΥ 12,4 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, ΟΚΤΩ ΣΧΕΣΕΩΝ e-EAT8
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π),|
0-100 KM/H: 7,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 225 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 1,1 lt/100 km
CO2: 24 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.367/1.852/1.441 mm|
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 412 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.603 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 38.600 ευρώ (ΓΑΛΛΙΑ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 200 vs Peugeot 3008 PureTech 130
Δοκιμή: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 PS
Συγκριτική δοκιμή: Μini Countryman One D vs Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 PS