Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Μini Countryman One D vs Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 PS

  • newsautoteam

Δύο σύγχρονα SUV με έντονο το στοιχείο του lifestyle και της μοντέρνας αισθητικής βρίσκονται αντιμέτωπα στις εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου, τις οποίες και οι δύο εταιρίες διατηρούν στην γκάμα τους κόντρα στην κυρίαρχη τάση του εξηλεκτρισμού. Ποιο από τα δύο είναι το πιο ολοκληρωμένο σύνολο;

Η κατηγορία των compact SUV είναι χωρίς αμφιβολία το αχτύπητο trend των ευρωπαϊκών αγορών και η χρυσή κότα που εξακολουθεί να γεννά αυγά σε μία εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τεράστιες δυσκολίες σε όλα τα επίπεδα.

Όλες οι εταιρίες σπεύδουν να δηλώσουν το “παρών” σε αυτή την άκρως ανταγωνιστική συνομοταξία οχημάτων, προσπαθώντας να συγκεράσουν πολλές και αντικρουόμενες ανάγκες. Από την εντυπωσιακή εμφάνιση και το lifestyle στοιχείο μέχρι τους μεγάλους χώρους και τις ανέσεις καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις αυτά τα αυτοκίνητα θα κληθούν να παίξουν τον ρόλο του ενός και μόνου αυτοκινήτου μιας οικογένειας.

Σ’ αυτό το εξαιρετικά ανταγωνιστικό τοπίο, τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας έχουν καταφέρει να αποκτήσουν μία ξεχωριστή θέση. Από τη μια το Mini Countryman έχει εδώ και μία δεκαετία φέρει την ιδέα του κλασικού Mini σε ένα εντελώς νέο σχεδιαστικό τοπίο για το μοντέλο, με αρκετή μάλιστα εμπορική επιτυχία.

Και από την άλλη το Peugeot 2008, ένα ακόμα γνήσιο τέκνο της εκ βάθρων ανανέωσης της γαλλικής εταιρίας, το οποίο χάρη στην εντυπωσιακή του εμφάνιση και τον premium αέρα ποιότητας και άνεσης είναι το μεγαλύτερο εμπορικό hit της Peugeot σε όλη την Ευρώπη και κυρίαρχο και στην Ελλάδα.

Ξεκινώντας από το Mini, η πρόσφατη ανανέωση όλης της γκάμας έφερε έναν αέρα φρεσκαρίσματος και στο Countryman, με μικρές αλλαγές σε κάποια σημεία αλλά χωρίς να επηρεαστεί η κεντρική φιλοσοφία του ως η πιο πρακτική -και πιο μεγάλη σε μέγεθος- έκδοση του Mini. Tα πιο εμφανή στοιχεία εκσυγχρονισμού εντοπίζονται στο εμπρός μέρος με τα νέα φωτιστικά σώματα και την πιο σύγχρονη μάσκα με τους καινούργιους προφυλακτήρες, ενώ στο πίσω μέρος έχουν τοποθετηθεί τα Union Jack φωτιστικά σώματα που υπάρχουν και στην υπόλοιπη γκάμα.

Στο σαλόνι οι βελτιώσεις είναι και πάλι συγκρατημένες, με πιο εμφανή διαφοροποίηση τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και κάποιες περιορισμένες αλλαγές στον διάκοσμο και τα υλικά που χρησιμοποιούνται. Σε κάθε περίπτωση, το εσωτερικό του Mini παραμένει ίσως το πιο δυνατό του χαρτί, έχοντας αρκετό στιλ, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Mε το μήκος του να φθάνει στα 4,297 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,67 μέτρα, το Countryman έχει πάψει από καιρό να είναι πιστό στην φιλοσοφία ενός κλασικού Mini, αποτελώντας μία επιλογή για ένα πιο ευρύ κοινό, ενώ το πορτ-μπαγκάζ των 450 λίτρων (που μπορεί να φθάσει έως και τα 1.390 λίτρα) είναι και αυτό ιδιαίτερα μεγάλο και εύκολο στην φόρτωση.

Απέναντι στο Countryman το Peugeot 2008 έρχεται με την φούρια του καινούργιου και του πολύ ξεχωριστού για να κερδίσει την δική του μάχη στις εντυπώσεις. Κάτι που έχει ήδη καταφέρει αποτελώντας ένα κορυφαίο best seller σε όλη την Ευρώπη, εκμεταλλευόμενο κατά κύριο λόγο την μοναδική του εμφάνιση η οποία τυγχάνει της γενικής αποδοχής σε κάθε τύπο αγοραστικού κοινού. Με αφορμή την εξαιρετική έμπνευση του 3008 η Peugeot άλλαξε όλη την εταιρική της πορεία, δίνοντας με το 2008 μία ακόμα εξαιρετική εφαρμογή της νέας σχεδιαστικής της φιλοσοφίας.

Χάρη στην ιδιαίτερα εντυπωσιακή και δυναμική μάσκα με τα πολύ ξεχωριστά LED φώτα ημέρας που θυμίζουν νύχια λιονταριού αλλά και τις πολύ όμορφες αναλογίες και τα “νεύρα” που διατρέχουν όλο το αμάξωμα, το 2008 είναι αυτή την στιγμή ότι πιο όμορφο και ξεχωριστό κυκλοφορεί στην κατηγορία των B SUV. To μήκος του φθάνει και αυτό στα 4,3 μέτρα, όμως το μεταξόνιο είναι στα 2,605 μέτρα.

Παρ’ όλα αυτά οι μηχανικοί της Peugeot έχουν κάνει κορυφαία δουλειά στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, με αποτέλεσμα το 2008 να είναι ελαφρά πιο ευρύχωρο από το Mini ενώ και το πορτ-μπαγκάζ είναι αρκετά κοντά, στα 434 λίτρα που γίνονται όμως πολύ περισσότερα, στα 1.496 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Σε ότι αφορά την εικόνα του σαλονιού, η κυριαρχία του 2008 απέναντι όχι μόνο στο Mini αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας του είναι εμφανής από την πρώτη επαφή. Τα βλέμματα τραβάει ο εξαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων “i-cockpit 3D”, ο οποίος πέρα από εντυπωσιακός είναι και ιδιαίτερα πρακτικός προσφέροντας τρισδιάστατες απεικονίσεις των ενδείξεων ενώ έχει και πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η μεγάλη οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό, με πολύ υψηλή ανάλυση και αρκετά τακτοποιημένα τα πλούσια μενού λειτουργιών.

Η ποιότητα κατασκευής και η αίσθηση των υλικών που χρησιμοποιούνται είναι πέρα από τα τυπικά δεδομένα της κατηγορίας, προσδίδοντας στο 2008 έναν upper class χαρακτήρα που ξεφεύγει από την λογική των μικρών SUV, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης και πιο ακριβής κατηγορίας.

Ο diesel ζει (ακόμα…)
Τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας βρέθηκαν αντιμέτωπα στις εκδόσεις με τους πετρελαιοκινητήρες, μία επιλογή που και οι δύο εταιρίες συνεχίζουν να υποστηρίζουν, έχοντας -ακόμα- κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα σε ότι αφορά κατά κύριο λόγο την κατανάλωση καυσίμου και την οικονομία για την τσέπη του ιδιοκτήτη τους (ιδίως αυτή την εποχή που οι τιμές της αμόλυβδης έχουν κυριολεκτικά ξεφύγει).

Το Mini στην έκδοση Οne D εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο diesel της εταιρίας των 1,5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 116 ίππους και 270 Nm ροπής από τις 1.750 κιόλας στροφές. Σύμφωνα με την BMW το συγκεκριμένο μοτέρ στην τελευταία του γενιά έχει δεχθεί αρκετές επεμβάσεις με στόχο την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Όσο για τις επιδόσεις, η τελική του φθάνει στα 192 χλμ/ώρα και το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται σε 11,2 δευτερόλεπτα.

Στο 2008 είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση των 130 ίππων για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.499 κ.εκ. Η έκδοση αυτή συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 των οκτώ σχέσεων το οποίο εκμεταλλεύεται ιδανικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα και την ροπή των 300 Nm η οποία εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ. Η τελική του ταχύτητα είναι στα 195 χλμ/ώρα ενώ το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται σε 9,3 δευτερόλεπτα.

Και οι δύο κινητήρες ανταποκρίνονται με τον καλύτερο τρόπο στις προσδοκίες που έχει κάποιος όταν επιλέξει έναν diesel, διατηρώντας αρκετά χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου όντας παράλληλα και αρκετά “ζωντανοί” σε χαρακτήρα και με μειωμένους τους μηχανικούς θορύβους.

Ένα μικρό προβάδισμα παίρνει το γαλλικό σύνολο, το οποίο χάρη και στο εξαιρετικό κιβώτιο είναι πολύ πιο ζωηρό και άμεσο στις αντιδράσεις του, με πιο πλούσια ροπή απλωμένη σε ένα μεγαλύτερο εύρος στροφών και χωρίς να “ξεφουσκώνει” στις υψηλές ενδείξεις του στροφομέτρου. Σε ότι αφορά την κατανάλωση οι τιμές που πήραμε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ήταν παραπλήσιες, κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα και για τα δύο αυτοκίνητα, με μία μικρή τάση του Mini να κατεβαίνει ευκολότερα λίγο πιο κάτω.

Κοινή αφετηρία, διαφορετικοί χαρακτήρες

Στον δρόμο τα δύο αυτοκίνητα, παρά τις ομοιότητές τους στα τεχνικά χαρακτηριστικά έχουν αρκετές διαφορές στο πως συμπεριφέρονται και με ποιο τρόπο καλούνται να τραβήξουν την προσοχή του οδηγού. Από τη μία το Mini παραμένει μία ιδιαίτερη περίπτωση αυτοκινήτου, εστιάζοντας κατά κύριο στο στιβαρό του πλαίσιο και την πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης για να προσφέρει ένα αυτοκίνητο αρκετά ευχάριστο και με ποιοτική οδηγική συμπεριφορά σε κάθε είδους συνθήκη.

Πολύ καλή η θέση οδήγησης και η αίσθηση από το τιμόνι βάζουν και αυτά το δικό τους λιθαράκι σε ένα σύνολο που ταξιδεύει ευθύβολα και με ασφάλεια στα πολλά χιλιόμετρα ενώ σε διαδρομές με στροφές θα φέρει στην επιφάνεια έναν σπορτίφ χαρακτήρα (όχι στα επίπεδα των υπόλοιπων εκδόσεων του Mini πάντως). Οι πιο σημαντικές παρατηρήσεις μας αφορούν την κάπως “ξερή” αντίδραση της ανάρτησης -ιδίως πίσω- στις εγκάρσιες ανωμαλίες αλλά και την παρουσία του κάπως αυξημένου βάρους (1.515 κιλά) κάποιες φορές που χρειάστηκε να γίνει ένας πιο απότομος ελιγμός, κάτι που οδηγεί και σε εμφάνιση κάπως αυξημένων κλίσεων.

Απέναντί του το Peugeot 2008 δείχνει σαφώς πιο άνετο και με καλύτερη ποιότητα κύλισης, στοιχεία που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα πολύ πιο ευχάριστο ταξίδι. Σ’ αυτή την διαδικασία τα χαμηλότερα επίπεδα θορύβων (αεροδυναμικοί και μηχανικοί) αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο την premium αίσθηση στην καμπίνα του γαλλικού μικρού SUV, που σε τίποτα δεν θυμίζει αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Η ανάρτηση είναι πιο σωστά ρυθμισμένη από εκείνη του Mini απορροφώντας πιο “γλυκά” τις εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ ελέγχει πιο άμεσα τις αντιδράσεις του αμαξώματος στις στροφές και στις αλλαγές πορείας, με σαφώς μικρότερες κλίσεις στις στροφές.

Εξαιρετικό σε αίσθηση το τιμόνι όπως και τα φρένα που εντυπωσιάζουν με την απόδοσή τους. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η πατροπαράδοτη έφεση των Γάλλων να προσθέτουν μία σπορτίφ αύρα σε ότι κάνουν, με το 2008 να είναι απολαυστικό σε δρόμο με στροφές, όντας άμεσο και πολύ συμμετοχικό στην συμπεριφορά του, ιδίως στο πρόγραμμα “sport” όπου το τιμόνι, το κιβώτιο και ο κινητήρας ζωντανεύουν και αναδεικνύουν στον μέγιστο βαθμό τις μοναδικές οδηγικές ικανότητες του 2008.

Συνοψίζοντας, και τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας καταφέρνουν να ικανοποιούν στο μέγιστο τον καταναλωτή που αναζητά ξεχωριστό στιλ και οικονομία, όχι με εξεζητημένες λύσεις αλλά με τον παλιό καλό τρόπο του diesel. Αν θεωρήσουμε τις διαφορές στην κατανάλωση μάλλον αμελητέες, αυτό που μένει στο τέλος είναι η γενικότερη αίσθηση που αφήνει το κάθε αυτοκίνητο σε ένα κοινό που ψάχνεται με το lifestyle και την δυνατότητά του να διαφοροποιείται από τον συρμό.

Κάπου εκεί το 2008 αρχίζει και παίρνει κεφάλι, όντας ένα πολύ πιο φρέσκο και ενδιαφέρον σχήμα, με πολύ όμορφες λεπτομέρειες και την ικανότητα να αποτελεί κάτι πραγματικά ξεχωριστό που θα συζητηθεί στην παρέα του νέου ιδιοκτήτη. Το Mini, αν και εκσυγχρονισμένο, έχει αρχίσει να δείχνει τα χρόνια του και έχει πια χάσει και το στοιχείο της έκπληξης. Ιδίως σε αυτή την έκδοση Countryman, η οποία πάντα είχε μία διαφορετική και κάπως διφορούμενη προσέγγιση γύρω από την κεντρική ιδέα ενός Mini.

Το Peugeot 2008 δείχνει σαφώς πιο ολοκληρωμένο και πληθωρικό σε αυτά που προσφέρει, είναι πιο up to date σε εμφάνιση και βάζει τον πήχη για τι μπορεί να ονομαστεί premium στα μικρά SUV. Είναι το αυτοκίνητο που έχει το momentum των ημερών μας και αυτό που δικαιωματικά κατέχει τον τίτλο του best-seller και προφανώς και τον τίτλο του νικητή της δοκιμής μας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA – Mini One D 116 PS
Κινητήρας: 1.496 cc
Ισχύς: 116 PS/4.000 rpm
Ροπή: 270 Nm/2.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,3 l/100 km
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Βάρος: 1.515 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.297/1.822/1.557 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: από 27.667 €

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA – Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS EAT 8
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 PS/3.700 rpm
Ροπή: 300 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.,3 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Βάρος: 1.310 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.815/1.530 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Χώρος αποσκευών: 434 lt
Τιμή: από 31.800 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H BMW… σκοτώνει το Mini Countryman
Δοκιμή: Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS EAT 8
Συγκριτικό: Peugeot 2008 1.5 Blue HDi 130 EAT8 vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid e-CVT

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto