Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Το νέο Skoda Fabia εγκατέλειψε το τετραγωνισμένο σχήμα του, για μία πολύ πιο κομψή και μοντέρνα εμφάνιση. Ωστόσο, παραμένει πρακτικό και άνετο. Έχει ποιοτικό εσωτερικό και το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας.

Αν πιστεύετε πως τα μικρά hatchback είναι η καλύτερη λύση για να σας καλύψουν ως ένα κόμπακτ οικονομικό και οικογενειακό αυτοκίνητο, τότε μπορείτε κάλλιστα να θεωρήσετε πως το νέο Fabia είναι αυτό που ζητάτε.

Στην 4η του γενιά, η Skoda αποφάσισε να κάνει το Fabia να φαίνεται περισσότερο ελκυστικό, κάτι που ίσως δεν ίσχυε για τον προκάτοχό του. Έτσι, το νέο μοντέλο κερδίζει την πρώτη εντύπωση και είναι έτοιμο να προσελκύσει μεγαλύτερο κοινό από πριν. Έχει όμως ό,τι χρειάζεται για να ξεχωρίσει από τα Seat Ibiza και Volkswagen Polo;

Ξέρουμε τι σκέφτεστε. Είναι όντως ένα Skoda Fabia; Ναι και εμείς είχαμε την ίδια απορία μόλις το είδαμε για πρώτη φορά στο γκαράζ του newsauto.gr.

Νέα οπτική
Νέα εμφάνιση για το Fabia, που φαίνεται πολύ καλύτερο. Αυτή τη φορά εκτός από τα χαρακτηριστικά, οι σχεδιαστικές επιρροές του προέρχονται από το Kamiq. Η νέα σχεδίαση έχει ένταση και νεανικό «αέρα». Υπάρχουν σπορ χαρακτηριστικά, ιδιαίτερα εμπρός, με τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που δίνουν προσωπικότητα και δυναμισμό. Οι αναλογίες στα πλάγια είναι ισορροπημένες ενώ το πίσω τμήμα είναι περισσότερο ήπιο με τα φωτιστικά σώματα, αλλά και τα έντονα… νεύρα στο αμάξωμα, να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η σχεδίαση του αμαξώματος δεν ξεχωρίζει μόνο για την νέα αισθητική του Fabia αλλά και για την κορυφαία για την κατηγορία του αεροδυναμική. Ο συντελεστής Cx βρίσκεται στο 0,28, μία πολύ καλή τιμή για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους. Όσο για τα οφέλη, εκτός από την μείωση του θορύβου, η αεροδυναμική σχεδίαση συμβάλλει και στην μείωση της κατανάλωσης, καθώς σύμφωνα με την Skoda υπάρχει βελτίωση κατά 0,2 λτ./100 χλμ. σε καύσιμο και 5 γρ/χλμ σε εκπομπές CO2.

Εσωτερικός κόσμος
Μετά το τέλος του Citigo, έμεινε το Fabia να είναι το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα της Skoda. Ψάχνοντας λίγο τα χαρακτηριστικά του, θα δείτε πως το νέο μοντέλο κάθε άλλο παρά μικρό είναι αφού έχει μεγαλώσει για πρώτη φορά λίγο πάνω από τα τέσσερα μέτρα. Έχετε υπόψη πως το μεταξόνιο των 2,56 μέτρων του νέου Fabia είναι μεγαλύτερο από αυτό της πρώτης Octavia του 1996. Έτσι καταλαβαίνουμε πως αν και compact μοντέλο έχει χώρους.

Στο εσωτερικό η Skoda, μάλλον προσπάθησε πολύ και δεν κράτησε την ισορροπία ανάμεσα στο μοντέρνο και το κλασσικό και δείχνει όπως οι άντρες ή και οι γυναίκες, που το παρακάνουν με τα ρούχα (overdressed). Υπάρχει το logo Fabia κατά μήκος του πίνακα οργάνων που μάλλον δεν χρειάζεται και σχεδιαστικές λεπτομέρειες γύρω από τους αεραγωγούς που μοιάζουν με διακόπτες ή χειριστήρια (αλλά είναι απλά διακοσμητικά).

Στα θετικά του εσωτερικού σχεδιασμού η λωρίδα από ραμμένο ύφασμα και το χρωματιστό πλαστικό που εκτείνεται στη μέση του ταμπλό και «σπάει» την μονοτονία. Στις έξυπνες εσωτερικές λεπτομέρειες προσθέστε τις ποτηροθήκες διαφορετικών μεγεθών, αλλά και τους αποθηκευτικούς χώρους (συνολικά 15), κάτι που δίνει πλεονέκτημα, στην καθημερινότητα με το αυτοκίνητο.

Η Skoda ισχυρίζεται ότι το πορτμπαγκάζ του Fabia είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία με 380 λίτρα, (το Opel Corsa έχει 309 λίτρα, το Ford Fiesta 311 λίτρα), ενώ με τα καθίσματα πεσμένα έχετε χωρητικότητα 1.190 λίτρα.

Είναι «Simply Clever»;
Το Fabia «μετρά» 42 από τις «Simply Clever» λύσεις, τέσσερις από αυτές να κάνουν το ντεμπούτο τους στο μοντέλο. Φυσικά υπάρχουν και τα all time classic κομμάτια όπως: Η ξύστρα πάγου (με τον μετρητή βάθους πέλματος ελαστικού) και η ομπρέλα που κρύβεται στην πόρτα. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται και μία αφαιρούμενη διπλή ποτηροθήκη για την κεντρική κονσόλα, διπλή τσέπη στο πίσω κάθισμα για tablet και κινητό τηλέφωνο, πολλές θύρες USB-C για φόρτιση φορητών συσκευών, σύστημα KESSY για εύκολη είσοδο στο αυτοκίνητο, σύστημα διχτυών στο πορτμπαγκάζ για στερέωση των αντικειμένων και πολλά ακόμα.

Η ώρα του Infotainment
Η οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι η κορυφαία 9,2 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων είναι ευδιάκριτο, γρήγορο με Ελληνικό μενού και άμεσο στις επιλογές, με έλεγχο χειρονομιών και την ψηφιακή φωνητική βοηθό (Laura) που μιλάει 15 γλώσσες (και Ελληνικά). Ακούγεται εντυπωσιακό αλλά κάποια φορά μπορεί να σας… τρομάξει γιατί το… σύστημα «πιάνει» μία λέξη, νομίζει πως θέλετε κάτι και σας ρωτά μάλλον έντονα.

Τα καλά νέα εδώ είναι ότι υπάρχουν χειριστήρια για τον κλιματισμό, όμως εμείς θα θέλαμε και για το ηχοσύστημα. Βλέπετε η ρύθμισή του μέσω της οθόνης θα χρειαστεί από εσάς προσαρμογή και εξοικείωση, κάτι που χρειάζεται και για τους διακόπτες αφής στο τιμόνι (είναι εμπνευσμένοι, από τα video games).

Πόσο άνετο είναι;

Τρικύλινδρος κινητήρας 110 ίππων, με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ήταν ο συνδυασμός στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Συνήθως, υποστηρίζουμε το ταίριασμα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, για ευκολία στην κίνηση αλλά και για καλύτερη συνεργασία (λόγω ρυθμίσεων) με τα κινητήρια σύνολα. Τελικά η Skoda μας απόδειξε πως και με το μηχανικό κιβώτιο, μπορούμε να έχουμε καλά αποτελέσματα.

Βάζοντας σε λειτουργεία τον κινητήρα, αμέσως νοιώθετε την απουσία κραδασμών και θορύβου. Με την κίνηση καταλαβαίνετε πως κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται άψογα, διατηρώντας την αίσθηση δύναμης ζωντανή στην μεγαλύτερη κλίμακα των στροφών.

Σύμφωνα με την Skoda η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ/ώρα έρχεται στα 10” με τελική ταχύτητα 205 χλμ/ώρα. Όσο για την κατανάλωση η Skoda δίνει στις προδιαγραφές του Fabia 5,1 λίτρα/100 χλμ. συνδυασμένη κατανάλωση. Εμείς στο όργανο μέτρησης του αυτοκινήτου είδαμε 7 λίτρα με αρκετή πίεση και με καινούργιο κινητήρα (απλά «στρωμένο»).

Η ποιότητα κύλισης στην οδήγηση είναι πολύ καλή και τονίζει την ποιότητα τoy Fabia, σε σημείο, που μοιάζει πολύ με μια μικρή Octavia. Είναι πολύ καλό σε δρόμους με κακό οδόστρωμα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο καλύπτετε χιλιόμετρα με ευκολία και άνεση. Είναι επίσης απίστευτα εύκολο στην οδήγηση μέσα στην πόλη.

Πως κινείται

Το Fabia είναι ισορροπημένο ίσως λίγο παραπάνω από το κανονικό. Θυμίζει το καλό παιδί της οικογένεια μας. Είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, γρήγορο και ασφαλές σε ένα επαρχιακό δρόμο (όταν το οδηγείτε ομαλά και με ροή). Τα φρένα είναι άμεσα ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα Δεν είναι ευχάριστο αν θέλετε να παίξετε και να ευχαριστηθείτε με έναν άλλο τρόπο την οδήγηση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι καλά ζυγισμένο, αλλά δίνει μία λίγο τεχνητή αίσθηση. Βέβαια θα δυσκολευτείτε να βρείτε ένα μικρό hatchback εκεί που δεν έχει την ίδια αντίδραση.

Συμπέρασμα
Αν δεν θέλετε ένα SUV αλλά ψάχνετε για οικονομία, άνεση, ασφαλή οδική συμπεριφορά  και χώρο στο πορτμπαγκαζ το νέο Skoda Fabia είναι μία καλή λύση για το πρώτο σας οικογενειακό όχημα.

Μεγαλύτερο, πιο ποιοτικό, με κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το νέο Skoda Fabia αναβαθμίζει συνολικά την κατηγορία του, αποτελώντας την πιο ολοκληρωμένη επιλογή, διατηρώντας την παράδοση του value for money της Skoda.

Με την τιμή του να ξεκινά από τα 14.990 ευρώ στην βασική έκδοση (1.2 με 80 ίππους), το νέο Skoda Fabia είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά μεγαλύτερης κατηγορίας. Επιπλέον καταφέρνει να ξεφύγει από τα Polo και Ibiza. Τι λείπει όμως από το νέο Fabia; Μα φυσικά οι ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 110 PS / 5.500 rpm
Ροπή: 200 Nm/ 2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,1/ 7 l/100 km
Εκπομπές CO2: 113-128 gr/km
Βάρος: 1.165 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.108 x 1.780 x 1.459 mm
Μεταξόνιο: 2.564 mm
Χώρος αποσκευών: από 380 έως 1.190 λίτρα
Τιμή: από 17.500 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα Skoda Fabia: Διεθνείς διακρίσεις
Η Skoda σταματά την έκδοση στέισον της Fabia
Οδηγούμε στην Πολωνία τη νέα γενιά Skoda Fabia

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto