Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Οδηγούμε στην Πολωνία τη νέα γενιά Skoda Fabia

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr)

Ταξιδέψαμε μέχρι το όμορφο Γκντανσκ, μία από τις μεγαλύτερες πόλεις και από τα σημαντικότερα λιμάνια της Βαλτικής, για να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις από τη νέα Fabia. Στην Ελλάδα από τα τέλη του έτους.

Η Octavia μπορεί να είναι το μοντέλο ορόσημο στην πορεία της τσέχικης εταιρίας, αλλά και η Fabia έχει βάλει το δικό της λιθαράκι για να χτιστεί η σημερινή εικόνα της Skoda. Τα θεμέλια είχαν άλλωστε μπει από το 1999 και έκτοτε πέρασαν τρεις γενιές του μοντέλου με περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Για να φτάσουμε στην τέταρτη (γενιά), η οποία θα ήταν απίθανο να μην ακολουθήσει την θεωρία του Δαρβίνου, φτάνοντας σε μια πιο ολοκληρωμένη, πιο ελκυστική και πιο έξυπνη του «είδους» Fabia.

Η Skoda δεν φημίζεται για την σχεδιαστική τόλμη και ανέκαθεν προτιμούσε τα πιο αποδεκτά σχήματα. Ξέρετε, από εκείνα που δεν κινδυνεύουν να ξεπεραστούν στην πάροδο του χρόνου, από εκείνα που χαρακτηρίζονται περισσότερο διαχρονικά, λιγότερο τολμηρά αλλά σε καμία περίπτωση αδιάφορα. Και από την στιγμή που αυτή η επιλογή δικαιώνει τους Τσέχους, γιατί να αλλάξει κάτι στην Fabia;

Κάπως έτσι διατηρήθηκε το βασικό καλούπι και με μια προσεκτική προσέγγιση το αμάξωμα απέκτησε περισσότερες ακμές, μοντέρνα φωτιστικά σώματα, τη νέα μάσκα της μάσκα και γενικότερα συμβατότητα με τη νέα εταιρική ταυτότητα με ομοιότητες κυρίως προς το Scala. Ταυτόχρονα, η σχεδιαστική ομάδα έδωσε μεγάλη σημασία στην αεροδυναμική του αμαξώματος (π.χ. ανάλογα με την έκδοση κλείνει η γρίλια της μάσκας) πετυχαίνοντας ένα συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,28 (της τωρινής Fabia είναι στο 0,32).

Η νέα Fabia έχει μεγαλώσει. Πόσο;
Χαρακτηριστικό είναι πως για πρώτη φορά το μήκος σπάει τα τέσσερα μέτρα για να φτάσει τα 4.108 χιλιοστά. Με άλλα λόγια η νέα Fabia είναι κατά 11 εκατοστά μακρύτερη από το απερχόμενο μοντέλο, έχει κατά 94 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.564 χλστ., είναι μεγαλύτερο από της πρώτης γενιάς Octavia!) και κάπως έτσι καταφέρνει να πετύχει το στόχο της. Ποιος είναι αυτός;

Του πιο ευρύχωρου μοντέλου στην κατηγορία του. Πράγματι, η νέα Fabia, που είναι και φαρδύτερη κατά 48 χλστ. (συνολικό πλάτος 1.780 χλστ.), προσφέρει εντυπωσιακούς χώρους. Τέτοιους, που δεν θα συναντήσεις σε άλλο supermini. Ενδεικτικό είναι το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων, το οποίο έχει μεγαλώσει κατά 50 λίτρα. Και σωστά μαντέψατε, είναι το μεγαλύτερο στο segment.

Όσο για το ποιοτικό ταμπλό υιοθετεί το μοτίβο με τις δύο οθόνες που συναντάμε σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Τα γραφικά και τα μοτίβα του ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25’’ (οι βασικές εκδόσεις έχουν αναλογικό με trip computer 3,5’’) είναι τα γνωστά που έχουμε δει και στα άλλα μοντέλα της Skoda, ενώ η κεντρική οθόνη αφής (από 6,5’’ έως 9,2’’) είναι εξαιρετική σε απόκριση και πλαισιωμένη από τους βασικούς διακόπτες (επίσης αφής) για άμεση πρόσβαση στο μενού. Χαμηλότερα υπάρχουν οι διακριτικοί αεραγωγοί και ευτυχώς τα χειριστήρια για την ρύθμιση του κλιματισμού είναι και φυσικά. Πιο κάτω υπάρχει και η έξυπνη θέση για την ασύρματη φόρτιση κινητού (υπάρχει ασύρματη σύνδεση SmartLink) και οι θύρες USB-C.

Το τιμόνι με τα δύο μπράτσα (υπάρχει και προαιρετικό τριάκτινο για την έκδοση DSG) και τους κυλιόμενους διακόπτες είναι ένα στοιχείο που μεταφέρθηκε από τις μεγαλύτερες κατηγορίες και συγκεκριμένα από την Octavia. Φυσικά δεν απουσιάζουν διάφορες έξυπνες λύσεις στο πλαίσιο του Simply Clever, όπως οι θήκες για ομπρέλες στις μπροστινές πόρτες ή οι θήκες για smartphones στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, με την Skoda να αναφέρει πως υπάρχουν έως 43 πρακτικά χαρακτηριστικά εκ των οποίων τα 8 (όπως η θύρα USB-C στον εσωτερικό καθρέπτη) τοποθετούνται για πρώτη φορά στην Fabia.

Εγγυημένα και αναβαθμισμένα μηχανικά μέρη
Η νέα Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του VW Group, την οποία συναντάμε σε διάφορα μοντέλα όπως είναι μεταξύ άλλων τα VW Polo, Seat Ibiza, VW T-Roc, Audi A1 κ.α., και συνεχίζει να παράγεται στην Τσεχία. Από εκεί και πέρα δεδομένες είναι και οι εκδόσεις κινητήρων της αναβαθμισμένης γενιάς Evo που πληροί τις αυστηρότερες νόρμες περί ρύπων.

Οι βασικές εφοδιάζονται με τον τρικύλινδρο 1.0 MPI (μη τούρμπο με ψεκασμό πολλαπλών σημείων) που αποδίδει 65 και 80 ίππους. Με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων συνδυάζεται και ο turbo 1.0 TSI με τους 95 ίππους, ενώ ο ισχυρότερος με τους 110 ίππους συνεργάζεται με 6άρι μηχανικό ή αυτόματο DSG-7. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η μοναδική τετρακύλινδρη έκδοση 1.5 TSI με τους 150 ίππους που έχει στάνταρ το DSG-7, με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα και τελική στα 225 χλμ./ώρα. Diesel δεν θα υπάρξει, μήτε κάποια έκδοση RS, ούτε καν ήπιες υβριδικές εκδόσεις.

Η πρώτη μας οδηγική επαφή…
…έγινε με τις top εκδόσεις εξοπλισμού, με τον συνδυασμό με τις μεγάλες οθόνες που με τα επίπεδα ποιότητας των υλικών να βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα και με τα σκληρά πλαστικά να καλύπτονται από μοντέρνο φινίρισμα. Επιλέξαμε να κάνουμε τα περισσότερα χιλιόμετρα με την έκδοση που πιθανότατα να «πουλήσει» περισσότερο. Αυτή με τον 1.000άρη με τους 110 ίππους που κερδίζει τις εντυπώσεις με την στρωτή και ροπάτη λειτουργία, όπως γνωρίζουμε εδώ και καιρό, και τις τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7’’, τελική σε 205 χλμ./ώρα).

Το χειροκίνητο κιβώτιο κουμπώνει πολύ εύκολα στις θέσεις του, ενώ το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει σωστό βάρος και αίσθηση. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος διασφαλίζει τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης. Γενικότερα η νέα Fabia έχει ένα μαλακό set-up δίχως όμως να επηρεάζει το ήρεμο, ασφαλές και γλυκό θα έλεγα feedback που εισπράττεις από τη θέση του οδηγού.

Πότε θα ξεκινήσει το λανσάρισμα της νέας Fabia στην χώρα μας;
Σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία Kosmocar τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται προς τα τέλη του έτους, ενώ λίγο νωρίτερα θα έχει ανοίξει και η λίστα με τις παραγγελίες μιας και θα έχουν ανακοινωθεί έως τότε αναλυτικά οι τιμές πώλησης.

Προφανώς, θα ήταν κουραστικό να αναφερόμουν στον τεχνολογικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου που περιλαμβάνει όλα τα νέα συστήματα άνεσης και ασφάλειας ώστε η νέα Fabia να είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και ασφαλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Το σίγουρο είναι πως η νέα Fabia είναι το πιο ευρύχωρο και όπως έχουν τα πράγματα θα προτιμηθεί από μια μικρή οικογένεια που αναζητά ένα πρακτικό και σύγχρονο μεταφορικό μέσο σε τιμή… supermini!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το Skoda Enyaq iV Sportsline (+τιμή)
Δοκιμή: Skoda Enyaq iV 60
Έτσι θα είναι το ανανεωμένο Skoda Karoq

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto