Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Suzuki Swift 1.2 Hybrid

  • Βασίλης Τσακίρογλου (tsak@protothema.gr)

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Suzuki Swift στη νέα του έκδοση με το αναβαθμισμένο «ήπια» υβριδικό σύστημα και τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης.

Το ζήτημα της μνήμης γίνεται όλο και πιο δυσάρεστο προϊούσης της ηλικίας. Όσο και εάν προσπαθεί κάποιος να κρυφτεί πίσω από δήθεν επιστημονικές προφάσεις, του τύπου «δεν εξασθενεί η μνήμη, απλώς ο εγκέφαλος κάνει defragment, διαγράφει τις άχρηστες πληροφορίες από τον σκληρό» κ.λπ., η άβολη αλήθεια παραμένει αμείλικτη: Μεγαλώνοντας ξεχνάμε, όλο και πιο πολύ, όλο και πιο σημαντικές πληροφορίες (με πρώτα τα γενέθλια της ή του συντρόφου μας).

Το Suzuki Swift Hybrid 1.2 δεν είναι ακριβώς το αντίδοτο στην αμνησία, κάνει όμως ό,τι καλύτερο μπορεί προς αυτή την κατεύθυνση. Διότι, εντελώς προσωπικά μιλώντας, είμαι βέβαιος ότι δεν θα ξεχάσω ποτέ την αριθμητική ένδειξη «6,4». Κατά την ολιγοήμερη συμβίωσή μας, το νέο, γλυκύτατο Swift, μου υπενθύμιζε διαρκώς ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 6,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Έκανα τα πάντα για να κάνω το Swift να την ξεχάσει. Τελικά η Suzuki και η ήπια υβριδική τεχνολογία της δεν υπέκυψαν. Απεναντίας, οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων του Swift φρόντισαν ώστε ο περιστασιακός οδηγός του να μην ξεχάσει ποτέ ότι, παρά τις φιλότιμες και επίμονες εξάρσεις χουλιγκανισμού, αυτό το «6,4» έμενε σαρδόνια ακλόνητο μπροστά στα μάτια του.

Ιαπωνική επιμονή

Το Swift αποτελεί μια σταθερή αξία και ένα από τα μοντέλα τα οποία συμπυκνώνουν και εκπροσωπούν το γενικότερο προφίλ της Suzuki ως κατασκευαστή. Κατόπιν μιας ιστορικής πορείας που εκκινεί από το μακρινό 1983, αφού ενδιαμέσως αναγεννήθηκε τουλάχιστον τέσσερις φορές και φρεσκαρίστηκε αρκετές άλλες, το Swift παραμένει ενστικτωδώς ταυτισμένο πρωτίστως με την άθραυστη αντοχή και την αξιοπιστία του. Το χαμηλό κόστος συντήρησης συναρτάται στα προηγούμενα προτερήματα ενώ στην παρούσα εκδοχή του, λόγω των υβριδικών του ιδιοτήτων και των μειωμένων εκπομπών ρύπων, στα δυνατά χαρτιά του Swift θα πρέπει να προστεθεί και η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Όμως όλο αυτό το «πακέτο» που εστιάζει στα λογιστικά ατού, με κάποιο τρόπο αδικεί το Swift ως συνολική πρόταση αυτοκίνησης. Διότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον και ολοκληρωμένο αυτοκινητάκι -με το υποκοριστικό να εννοείται σαν έπαινος. Απολύτως. Ποιότητα κατασκευής και ποιότητα κύλισης, λειτουργικότητα και ευχρηστία, μικρές διαστάσεις καθώς η Suzuki επιλέγει για το Swift να μην ακολουθήσει το ρεύμα του γιγαντισμού ο οποίος επικρατεί εσχάτως στις μικρές κατηγορίες των αυτοκινήτων, διατηρώντας το μήκος κάτω από τα 4 μέτρα. Πέραν αυτών όμως, το Swift παρουσιάζει μια έκδηλη γενικότερη προθυμία να ανταποκριθεί σε πολλές και διαφορετικές ανάγκες, κάτι που θα πρέπει να προστεθεί στα κύρια συστατικά της συνταγής του νέου Suzuki Swift.

Ηπίως υβριδικό

Προφανώς, το στοιχείο που κάνει το φρεσκαρισμένο (ένεκα facelift) Swift να ξεχωρίζει, είναι οπωσδήποτε ο νέος κινητήρας 1.2 Dualjet με κωδικό K12D. Τετρακύλινδρος, 16βαλβιδος, εφοδιασμένος με σύστημα διπλού ψεκασμού σε κάθε κύλινδρο, με βασικό στόχο τη μεγιστοποίηση της θερμικής απόδοσης. Οι τεχνικοί εγκέφαλοι της Suzuki έχουν περιποιηθεί επισταμένως την κινητήρια μονάδα του Swift, επεμβαίνοντας στη σχέση συμπίεσης και, ιδιαιτέρως, στο χρονισμό των βαλβίδων.

Το αυτόματο σύστημα ρύθμισης των εκκεντροφόρων και της βύθισης των βαλβίδων έχει τη δυνατότητα να επενεργεί άμεσα από την πολύ χαμηλή περιοχή στροφών, ενώ είναι προγραμματισμένο να λειτουργεί σε μεγάλο εύρος γωνιών του στροφαλοφόρου άξονα. Το νέο Swift διαθέτει επίσης αντλία λιπαντικού μεταβλητής χωρητικότητας, η οποία έχει τη δυνατότητα να διατηρεί χαμηλή υδραυλική πίεση όταν το μοτέρ λειτουργεί σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Επιπλέον, υπάρχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ακροφύσια για την ψύξη των εμβόλων, τα οποία εκμηδενίζουν τις ψυκτικές απώλειες και τον θόρυβο. Και κάπως έτσι εξηγείται η ομαλή λειτουργία του κινητήρα, το -εν τινί μέτρω πάντα- «νεύρο» και η ετοιμότητα των 83 ίππων, αλλά και η σχετική ησυχία στην καμπίνα των επιβατών.

Βεβαίως, σε ό,τι αφορά στην εξοικονόμηση καυσίμου, στο προσκήνιο έρχεται το σύστημα Suzuki Hybrid. Το οποίο αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator), η οποία εκτελεί καθήκοντα ηλεκτρικού κινητήρα. Φυσικά συνοδεύεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 10Ah (σε σχέση με τα 3Ah της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου.

Η αρχή λειτουργίας του υβριδικού συστήματος της Suzuki αφορά στην μετατροπή της κινητικής ενέργειας (η οποία παράγεται κατά την επιβράδυνση), σε ηλεκτρική, φορτίζοντας την μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ισχύς η οποία συσσωρεύεται στην μπαταρία, χρησιμοποιείται από την ηλεκτρογεννήτρια ώστε να υποβοηθήσει τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση, παρέχοντας μεγαλύτερη ροπή, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου. Εξυπακούεται, δε, ότι η ηλεκτρογεννήτρια ISG διαχειρίζεται τη λειτουργία start-stop.

Στο σαλόνι

Χωρίς άστοχες υπερβολές και χωρίς την παραμικρή τάση εντυπωσιασμού με πολύχρωμες φαντασμαγορίες ή εκκεντρικά σχήματα, το εσωτερικό του Swift είναι αρκούντως μοντέρνο, νεανικό και φιλόξενο. Οτιδήποτε παραπάνω θα επιβάρυνε, μάταια, την τιμή πώλησης και θα αλλοίωνε το χαρακτήρα του. Ως έχει, το Suzuki Swift μπορεί να αναγνωρίζεται από τους έμπειρους ως ένα προϊόν της ιαπωνικής, λιτής και σοβαρής, φιλοσοφίας σχεδίασης, από την άλλη όμως υπάρχουν αρκετά στοιχεία τα οποία ελκύουν ευχάριστα την προσοχή οδηγού και επιβατών. Η μόνη υπερβολή -συγγνωστή παρόλ’ αυτά, λόγω ενθουσιασμού- εντοπίζεται στο πώς η Suzuki περιγράφει το ταμπλό του νέου Swift: «Καθαρές, κομψές μινιμαλιστικές γραμμές, με τα κυλινδρικά όργανα ελέγχου λειτουργιών να δεσπόζουν στην κεντρική κονσόλα που θυμίζει πιλοτήριο».

Πιλοτήριο αεροπλάνου μπορεί να μη θυμίζουν ακριβώς, όπως και να ‘χει όμως, ανάμεσά στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη TFT LCD πολλαπλών ενδείξεων μεγέθους 4,2’’, στην οποίαν προβάλλονται με απλά, εύληπτα αλλά και καλαίσθητα γραφικά διάφορες πληροφορίες, όπως η εκάστοτε φάση λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, η επιτάχυνση και η πέδηση, η ισχύς και η ροπή του κινητήρα, ακόμη και η επιτάχυνση της βαρύτητας (g), αν αυτό επιλέξει να παρακολουθεί ο οδηγός.

Σε ό,τι αφορά στην οθόνη πολυμέσων, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η γνωστή 7″ με τα χαρακτηριστικά «πλακάκια» της Suzuki, για εύκολη πλοήγηση στο αρχικό μενού. Οι δυνατότητες διασύνδεσης (μέσω bluetooth με το κινητό τηλέφωνο) είναι οι αναμενόμενες, παρέχοντας συμβατότητα με τις εφαρμογές Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink.

Εντυπωσιακή «προίκα»

Η ποικιλία των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του Swift μαρτυρά ότι η Suzuki δίνει μεγάλη έμφαση -ακόμη και σαν έμμεση διαφήμιση- στον συγκεκριμένο τομέα. Στην «ομπρέλα» της Suzuki Safety Support περιλαμβάνεται το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, βασισμένο σε ό,τι συλλαμβάνει το ραντάρ του αυτοκινήτου (Radar Brake Support, RBS).

Υπάρχουν επίσης τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής, Adaptive cruise control, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων αλλά και το Dual Sensor Brake Support (DSBS), δηλαδή ο ηλεκτρονικός φύλακας-άγγελος για την αποτροπή σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Μια κάμερα και ένας αισθητήρας λέιζερ ανιχνεύουν ενδεχόμενο κίνδυνο ατυχήματος, με άλλα οχήματα, κυρίως όμως με πεζούς. Αναλόγως της σοβαρότητας της κατάστασης, το Swift ειδοποιεί, ενισχύει το φρενάρισμα ή και αφ’ εαυτού αναλαμβάνει να ακινητοποιηθεί παρακάμπτοντας τον οδηγό εάν αυτό απαιτείται για την ασφάλεια όλων.

Swift στις απαιτήσεις των καιρών

Οδηγώντας το Suzuki Swift και ζώντας μαζί του, αντιλαμβάνεται κανείς την εντιμότητα των προθέσεών του -αν μη τι άλλο. Ευέλικτο στην κίνηση και τη στάθμευση, σβέλτο όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες και οι δυνατότητές του, ωθεί τον οδηγό να εκτιμήσει τα χαρίσματα παρά να ενοχληθεί από τα όποια ελαττώματά του. Ένα από αυτά είναι μια κάποια τραχύτητα στις αλλαγές των σχέσεων με τον χειροκίνητο επιλογέα, η οποία όμως δεν εκδηλώνεται σαν πρόβλημα, αλλά μάλλον σαν μια ιδιαιτερότητα. Και, όπως είναι φυσικό, όσο πιέζεται να αποδώσει στα όρια των δυνατοτήτων ή και πέρα από αυτά, το Swift αποκαλύπτει την υστέρησή του ως προς την ισχύ και την ελαστικότητα του κινητήρα.

Οι 83 ίπποι είναι ό,τι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο πόλης -και το Swift τους αξιοποιεί άριστα, εφόσον τηρείται η προϋπόθεση ότι χρησιμοποιείται ως τέτοιο. Η ψηλή και άνετη θέση οδήγησης, η ευρυχωρία, η όσο πρέπει σφιχτή ανάρτηση, όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του Suzuki Swift στην έκδοση 1.2 Dualjet Hybrid συνθέτουν την ταυτότητα ενός αυτοκινήτου το οποίο κατά την μητέρα εταιρεία είναι «σπορ χάτσμπακ», για τη διεθνή αγορά είναι «supermini», για κάποιους παίκτης στην κατηγορία Β’ και για τους περισσότερους ένα αυτοκίνητο πόλης. Για όλους, ωστόσο, είναι το Suzuki Swift σε μια ήπια υβριδική εκδοχή. Κάτι που, εν τέλει, δεν χρειάζεται περαιτέρω επεξήγηση -πόσο μάλλον «σερβίρισμα».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.197 cc
Ισχύς: 83 PS/6.000 rpm
Ροπή: 10.9 kgm/2.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13.1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 88 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 865 kg (911 με πλήρη εξοπλισμό)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.845/1.735/1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.450 mm
Χώρος αποσκευών: 265 lt
Τιμή: από 13.350 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Video: Suzuki Jimny, το… αγρίμι επέστρεψε!
Suzuki S-Cross: Και υβριδικό, και αυτόματο
Swace: Η Toyota Corolla της Suzuki

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto