Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Toyota Aygo X

  • car magazine team

Το νέο Toyota Aygo X μπαίνει στην πρώτη γραμμή της αντίστασης απέναντι στον κίνδυνο αφανισμού των αυτοκινήτων πόλης.

Η Toyota πατά φρένο στη σχεδόν προδιαγεγραμμένη πορεία των μικρών αυτοκινήτων πόλης προς την εξαφάνιση. Τη στιγμή που ο ένας κατασκευαστής μετά τον άλλο γυρνούν την πλάτη στην κατηγορία -εξαιτίας του πολύ μικρού περιθωρίου κέρδους και της οικονομικής ασυμβατότητας με την ηλεκτροκίνηση- η ιαπωνική εταιρεία ανανεώνει ριζικά την πρότασή της, προχωρώντας μάλιστα στην αλλαγή ταυτότητας του μικρού της μοντέλου.

Το Aygo X (προφέρεται Aygo Cross) παραμένει ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο πόλης αλλά με πιο περιπετειώδες, crossover ύφος. Βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA GA-B όπως τα Yaris και Yaris Cross με αποτέλεσμα το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 90 mm και το συνολικό μήκος κατά 235 mm σε σχέση με το προηγούμενο Aygo. Είναι επίσης πιο φαρδύ αλλά και ψηλότερο, κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Πάντως, παρά τη συνολική αύξηση των διαστάσεων, η εικόνα του παραμένει πιο κοντά σε αυτή των άμεσων ανταγωνιστών, όπως τα FIAT 500, Suzuki Ignis και Hyundai i10 απ’ ό,τι σε διάφορα supermini της κατηγορίας του Yaris. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας, ο οποίος έχει ουσιαστικά μεταφερθεί αυτούσιος από την προηγούμενη γενιά χωρίς κάποια προσθήκη υπερτροφοδότησης ή εξηλεκτρισμού.

Παρόλο που μιλάμε για ένα Toyota του 2022 δεν υπάρχει ούτε υβριδική έκδοση, καθώς σύμφωνα με τους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρείας κάτι τέτοιο θα εκτόξευε το κόστος. Στη μετάδοση ωστόσο εκτός από το στάνταρ χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο υπάρχει δυνατότητα επιλογής και αυτόματου CVΤ.

Η εικόνα του Aygo X παντρεύει στοιχεία από το λιλιπούτειο iQ στο εμπρός μέρος και από το προηγούμενο Aygo στο πίσω, ενώ μερικοί ίσως αναγνωρίσουν κάποιες γραμμές από το παλιότερο τρίθυρο RAV4 στο πλαϊνό προφίλ. Η αύξηση του ύψους έχει βάλει θετικό πρόσημο σε ορισμένους τομείς, όπως για παράδειγμα στην πιο ψηλή και εποπτική θέση οδήγησης με καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός, όμως είναι η αιτία και για κάποια παράπονα, όπως οι αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Η αύξηση των διαστάσεων έχει βοηθήσει τον χώρο αποσκευών που είναι μεγαλύτερος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, όμως δεν έχει κάποια θετική επίδραση στον αέρα των πίσω επιβατών που θα εξακολουθήσουν να νιώθουν κάπως στριμωγμένοι στο κεφάλι και στα πόδια. Αντίθετα οι εμπρός επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο στο ύψος των ώμων, κάτι που τονίζει την αίσθηση ευρυχωρίας.

Το μεγαλύτερο όφελος έρχεται, πάντως, από τη νέα πλατφόρμα και στη βελτίωση που αυτή έχει συνεισφέρει στα ποιοτικά χαρακτηριστικά τόσο σε δυναμικό όσο και κατασκευαστικό επίπεδο. Ετσι η αναβαθμισμένη κύλιση πλαισιώνεται από μια σημαντικά βελτιωμένη ηχομόνωση η οποία είναι άκρως ικανοποιητική ακόμα και στην έκδοση με μαλακή οροφή.

Σαφές πλεονέκτημα είναι και το χαμηλότερο βάρος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, κάτι που προκύπτει τόσο από τη νέα πλατφόρμα όσο και από την πιο σύγχρονη και ακριβέστερη μέθοδο συγκόλλησης των μεταλλικών τμημάτων σε πλαίσιο και αμάξωμα. Στον δρόμο πάντως το Aygo X δεν δίνει μια πιο ανάλαφρη αίσθηση καθώς το πάτημα έχει αποκτήσει ένα πιο συμπαγές και σοβαρό αποτύπωμα.

Η μείωση του βάρους δεν έχει καταφέρει να αλλάξει προς το καλύτερο και τις ασθενικές επιδόσεις, με τον 3κύλινδρο 1.000άρη των 72 PS και 93 Nm να φέρνει τα 100 km/h από στάση σε 15,6’’ δείχνοντας την αδυναμία του ακόμα και σε ελαφρές ανωφέρειες μέσα στην πόλη. Το παιχνίδι με τον επιλογέα είναι επομένως αρκετά συχνό, οπότε σίγουρα θα βοηθούσε αν η αίσθηση του χειροκίνητου 5τάχυτου κιβωτίου ήταν λίγο καλύτερη και πιο ακριβής.

Θα προτείναμε επομένως την επιλογή του CVT που προσφέρεται για πρώτη φορά και συνδυάζει την εύρυθμη λειτουργία με τον πιο ξεκούραστο χαρακτήρα στην καθημερινή χρήση.

Θα τολμούσαμε να προβλέψουμε πως η νέα ταυτότητα με τον crossover χαρακτήρα, σε συνδυασμό με τη φήμη που συνοδεύει το όνομα Toyota, θα αποτελέσουν τα πιο δυνατά όπλα του Aygo X στο παιχνίδι των πωλήσεων. Και πιθανότατα οι Ιάπωνες θα δικαιωθούν για την απόφαση να ποντάρουν σε μια κατηγορία που πολλοί θεωρούν ξεγραμμένη.

Η αλήθεια είναι ότι με το Aygo X κρατούν στα χέρια τους μια άκρως προσιτή πρόταση που μπορεί να προσελκύσει νέους πελάτες στον κόσμο της Toyota και η οποία αντικειμενικά συγκεντρώνει όλα όσα αρμόζουν σε ένα χρηστικό, καθημερινό αυτοκίνητο πόλης.


KEY TECH

Αν και πρόκειται για το μικρότερο Toyota, το Aygo X φιλοξενεί πολλά από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας της εταιρείας. Η ανάγνωση του περιβάλλοντος και των πιθανών κινδύνων γίνεται μέσω κάμερας και ραντάρ υπέρυθρων, ενώ το πακέτο Toyota Safety Sense περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, ενεργό cruise control και σύστημα διατήρησης λωρίδας.


Toyota Aygo X – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:   998 cc, i3, 72 PS @ 6.000 rpm, 93 Nm @ 4.400 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ:  ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, 5 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MAC PHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 15,6’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ:  158 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ : 4,8 lt/100 km
CO2: 109 gr/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.700/1.740/1.510 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.430 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.015 kg
ΤΙΜΗ: Από 13.920 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Toyota Supra με χειροκίνητο κιβώτιο
Τι περιμένει η Toyota για να φέρει την GR Corolla στην Ευρώπη;
Τεράστιο πρόβλημα με τις παραγωγές η Toyota – Τι γίνεται με την Ελλάδα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto