Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 308 1.2 PureTech 130

  • Νίκος Κουνίτης (nk@carmgz.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Τους είπαν να μην κοιτούν ψηλά («Don’t look up»), να αποδεχτούν σχεδόν μοιρολατρικά την κυριαρχία των Γερμανών. Αυτοί δεν άκουσαν.

Mετά από δύο γενιές, 7 εκατομμύρια αντίτυπα και έναν τίτλο αυτοκινήτου της χρονιάς, το Peugeot 308 επιστρέφει με ακόμα μεγαλύτερους στόχους ευελπιστώντας να κλέψει πωλήσεις ακόμα και από το premium κομμάτι της μικρομεσαίας κατηγορίας.

H αίσθηση είναι διάχυτη. Στο ποιοτικό εσωτερικό, στον νέο σχεδιασμό, στις υποβλητικές αναλογίες. Προκαλεί συναισθήματα και, σύμφωνα τουλάχιστον με τους Γάλλους, προορίζεται για μεγάλα πράγματα. Δεν είναι δα και λίγο να θέλεις να τα βάλεις στα ίσια με τους Γερμανούς, το σημείο αναφοράς της κατηγορίας Golf, αλλά να φιλοδοξείς να κοιτάξεις κατάματα ακόμα και τα premium μοντέλα.

Ο πόθος του Carlos Tavares για αυτοκίνητα εφάμιλλα με αυτά της Volkswagen, τόσο σε τεχνολογικές καινοτομίες όσο και σε ποιότητα κατασκευής, αλλά ταυτόχρονα σε αμετάβλητες, προσιτές τιμές, είναι γνωστός. Το νέο 308 αποτελεί υπό αυτή την έννοια ορόσημο και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι επιλέχθηκε να φέρει το επανασχεδιασμένο έμβλημα της Peugeot σηματοδοτώντας την απαρχή μιας εποχής φιλοδοξιών και μεγάλων στόχων.

Βασισμένο σε παραλλαγή του δαπέδου EMP2 (με δυνατότητα υποστήριξης αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης), το νέο 308 είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αφού διαθέτει 55 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.675 mm) και 110 mm αυξημένο μήκος (4.367 mm).

Οι νέες διαστάσεις έχουν χρησιμοποιηθεί κυρίως για τη μεγαλύτερη άνεση των επιβατών, γεγονός που αποδεικνύεται και από τον οριακά μικρότερο χώρο αποσκευών, χωρητικότητας 412 lt, ενώ επιπλέον 28 lt είναι διαθέσιμα κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Με μυώδες και έντονο παρουσιαστικό, αναβαθμισμένες αναλογίες, σαν ένα 308 προηγούμενης γενιάς σε αναβολικά, το νέο μοντέλο της Peugeot σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Ολόκληρη η καμπίνα έχει μεταφερθεί 10 cm προς τα πίσω.

Το ρύγχος δείχνει μακρύτερο απ’ ό,τι στην πραγματικότητα λόγω της σχεδίασης της ευμεγέθους μάσκας που ανεβαίνει ψηλά -soft-nose την αποκαλεί ο επικεφαλής σχεδιασμού Jean-Pierre Ploué- και το ύψος έχει μειωθεί κατά 20 mm. Ο αεροδυναμικός συντελεστής του Cd: 0,28 μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτος (στην κατηγορία δεσπόζει το 0,22 της A-Class), ωστόσο είναι βελτιωμένος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με μικρού όγκου φωτιστικά σώματα LED και φώτα ημέρας ίδιας τεχνολογίας.

Η αίσθηση στην καμπίνα των επιβατών μοιάζει βγαλμένη από ανώτερη κατηγορία. Άνετα καθίσματα, μοντέρνος σχεδιασμός που συνειδητά αποφεύγει τις αισθητικές ακροβασίες, άριστη επιλογή υλικών. Μόνο στις λαβές των θυρών και στην κεντρική κονσόλα θα βρει κανείς σκληρό πλαστικό. Η κεντρική οθόνη αφής 10’’ είναι πλήρως ενσωματωμένη στις γραμμές του ταμπλό.

Ακριβώς από κάτω της υπάρχουν τα i-toggles, οι διακόπτες αφής με προσαρμόσιμες συντομεύσεις σε διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων (κλιματισμός, δορυφορική πλοήγηση, τηλέφωνο κ.τ.λ.), ενώ δεν λείπει και η σειρά των φυσικών μπουτόν για άμεση πρόσβαση, μεταξύ άλλων, σε ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού, alarm, αλλά -ευτυχώς- ούτε και ο κλασικός περιστροφικός διακόπτης ηχητικής έντασης. Όλα σε οδηγοκεντρική, εργονομική διάταξη. Προαιρετικά διατίθεται το εξελιγμένο σύστημα infotainment i-Connect, με δυνατότητα αναγνώρισης φωνητικών εντολών.

Στην πράξη, η οθόνη ανταποκρίνεται γρήγορα, χωρίς υστέρηση, και διαθέτει πλέον ασύρματη λειτουργία mirroring για κινητά τηλέφωνα. Το γνωστό θέμα του δαπέδου EMP2 στη θέση οδήγησης προκύπτει και εδώ, αφού το μικρό ασύμμετρο τιμόνι θα κρύψει το πάνω μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνου για τους ψηλότερους οδηγούς. Πλήρης είναι, τέλος, ο κατάλογος ηλεκτρονικών συστημάτων που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, από υποβοήθηση στάθμευσης 360° με τέσσερις κάμερες έως adaptive cruise control με λειτουργία Stop and Go.

Οι επιλογές κινητήρων στην αρχή του λανσαρίσματος εκτείνονται μεταξύ δύο plug-in υβριδικών συστημάτων μετάδοσης, του 4κύλινδρου ντίζελ 1,5 lt σε συνδυασμό με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και του 3κύλινδρου 1,2 lt σε δύο εκδόσεις ισχύος 110 PS (από 25.500€) και 130 PS, με την τελευταία να διατίθεται και με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο. Το δικό μας αυτοκίνητο δοκιμής, με τον «μεγάλο» κινητήρα 130 PS και χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, ξεκινά από τα 26.500 ευρώ.

Το 3κύλινδρο σύνολο χαρακτηρίζεται από την απόδοση ροπής χαμηλά, φροντίζοντας για τη σβέλτη και απροβλημάτιστη μετακίνηση σε καθημερινές συνθήκες εντός πόλης. Χάρη στην ελαστική και στρωτή λειτουργία του σε κερδίζει μονομιάς, ενώ σε καμία περίπτωση, δεν θα προβληματίσει. Ακόμα κι αν ο τραχύς ήχος των τριών κυλίνδρων κάποιες φορές αποτελεί τη μοναδική παραφωνία στο ήσυχο περιβάλλον του 308.

Οδηγώντας γίνεται σαφές ότι το αμάξωμα μπορεί εύκολα να «σηκώσει» πολύ μεγαλύτερη ισχύ και καταπόνηση απ’ ό,τι είναι σε θέση να προσφέρει ο τίμιος -αλλά όχι και γίγαντας- 3κύλινδρος Pure Tech. Το κοφτερό τιμόνι σού επιτρέπει να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο εκεί ακριβώς που θες μέσα στη στροφή, διαγράφοντας καμπές με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια. Το 308 μοιάζει ακλόνητο και εδώ, όπως προαναφέραμε, παίζει τον ρόλο της η απόδοση του κινητήρα.

Σίγουρα, βέβαια, εύσημα μπορούν να αποδοθούν και στην ανάρτηση, η οποία διατηρεί τις κλίσεις σε λογικό επίπεδο και παράλληλα απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες και άριστη ποιότητα κύλισης. Και είναι αυτή η κύλιση, που σε συνδυασμό με το ποιοτικό εσωτερικό και τη στιβαρότητα της κατασκευής θα σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα premium μοντέλο. Μόνο στα εγκάρσια σαμαράκια θα αντιδράσει κάπως απότομα η ανάρτηση, μεταφέροντας και κάποιον θόρυβο, που προς στιγμήν θα χαλάσει τη γαλήνη της καμπίνας επιβατών.

Στην αστική κίνηση το 308 αποδεικνύεται ευέλικτο, με τη διάμετρο κύκλου στροφής να μην ξεπερνά τα 10,5 m. Στον αυτοκινητόδρομο θα ακουστούν κάποιοι μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ η μέση κατανάλωση των 8,3 lt/100 km κρίνεται λογική, δεδομένου μάλιστα ότι παραλάβαμε το αυτοκίνητο με ελάχιστα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα επιδεικνύουν τα φρένα και το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, συμπληρώνοντας ιδανικά το μηχανικό πακέτο του νέου μοντέλου.

Συνολικά, το νέο 308 αφήνει μια απόλυτα θετική εντύπωση. Καλοφτιαγμένο, άνετο, ποιοτικό, με προσεγμένα υλικά και σύγχρονη σχεδίαση, δείχνει ικανό να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback. Ο κινητήρας, χωρίς να εντυπωσιάζει, μπορεί να το κινήσει σβέλτα και απροβλημάτιστα στην αστική κίνηση, ωστόσο αμάξωμα και ανάρτηση είναι σε θέση να τα βγάλουν πέρα με αρκετά μεγαλύτερη ισχύ, καθιστώντας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τις σαφώς δυνατότερες εξηλεκτρισμένες εκδόσεις.

KEY TECH

Ένα βήμα προς την ημιαυτόνομη οδήγηση πραγματοποιείται με το Drive Assist 2.0 pack, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από το τέλος του τρέχοντος έτους. Περιλαμβάνει adaptive cruise control με λειτουργία Stop and Go (σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων), σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και τρεις νέες λειτουργίες: ημιαυτόματης αλλαγής και επιστροφής στην αρχική λωρίδα για προσπεράσεις από τα 70 έως τα 180 km/h, προτεινόμενης ταχύτητας κίνησης ανάλογα με τα ισχύοντα όρια και προσαρμογής ταχύτητας στροφής σύμφωνα με το είδος της στροφής και σε ταχύτητες έως 180 km/h.

Πέρα από αυτό, το 308 διαθέτει μακρά λίστα νέου τεχνολογικού εξοπλισμού, που έως τώρα αποτελούσε προνόμιο μεγαλύτερων κατηγοριών, μεταξύ άλλων: αναγνώριση τυφλού σημείου σε απόσταση έως και 75 m, κάμερα οπισθοπορείας 180°, υποβοήθηση στάθμευσης 360° με τέσσερις κάμερες, κλήση έκτακτης ανάγκης E-call+ με πληροφορίες αριθμού επιβατών, θέσης αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης και της κατεύθυνσής του, hands-free εκκίνηση εγγύτητας, πλήρως αντιπαγετικό θερμαινόμενο παρμπρίζ και θερμαινόμενο τιμόνι, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών μέρα και νύχτα σε ταχύτητες από 7 έως και 140 km/h.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Peugeot 308 1.2 PureTech 130
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo βενζίνης 1.496 κ.εκ.
Ισχύς: 130 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,6 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,5 / 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 125 gr/km (WLTP)|
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:  4.367/1.852/1.444 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.650 kg
Χώρος αποσκευών: 412 lt
Τιμή: Από 26.500 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Audi A3 Sportback 40 TFSI e vs Peugeot 308 Hybrid 180
Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS vs VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 130 PS vs VW T-Roc 1.0 110 PS

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto