Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Οδηγούμε το νέο Opel Grandland στη Φρανκφούρτη

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Το Grandland υιοθετεί τη μάσκα Vizor, που είναι το νέο πρόσωπο της μάρκας Opel. Εξοπλίζεται με κινητήρες βενζίνης, diesel αλλά και plug-in υβριδικά συστήματα, ενώ έχει δεχθεί ψηφιακή αναβάθμιση στο εσωτερικό με το Opel Pure Panel, ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό με δύο μεγάλες οθόνες. Στην Ελλάδα από το Νοέμβριο.

Σπορτίφ, αλλά και κομψό με τεχνολογικές καινοτόμες. Αυτό είναι το τρίπτυχο των αλλαγών του Opel Grandland.

Η ναυαρχίδα των SUV της  Opel εξοπλίζεται πλέον με τεχνολογίες και συστήματα υποστήριξης μέχρι πρότινος διαθέσιμα σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Εξωτερικά κυριαρχεί το σύστημα φωτισμού adaptive IntelliLux LED Pixel Light με συνολικά 168 στοιχεία LED.  Η τεχνολογία αυτή προέρχεται από το Opel Insignia, τη ναυαρχίδα της μεσαίας κατηγορίας.

Το ίδιο ισχύει και για το ηλεκτρονικό σύστημα ασφάλειας «Night Vision», που μπαίνει για πρώτη φορά σε μοντέλο της Opel. Το σύστημα ανιχνεύει πεζούς και ζώα στο σκοτάδι, σε απόσταση έως 100 μέτρων και προειδοποιεί τον οδηγό.

Το semi-adaptive Highway Integration Assist διατηρεί το Grandland στο κέντρο της λωρίδας διατηρώντας την κατάλληλη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Συστήματα κίνησης

Η Opel συνεχίζει τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της με το νέο Grandland. Εκτός από τους κινητήρες βενζίνης και diesel, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν plug-in hybrid εκδόσεις με κίνηση μπροστά (FWD) ή ηλεκτρική τετρακίνηση (AWD).

Στη βάση της γκάμας υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας turbo 1.2 άμεσου ψεκασμού (130 ίππων) με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, ακολουθεί ο 1.500 diesel με 130 ίππους και 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

Η γκάμα κλείνει με τις δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις που βασίζονται στον turbo των 1600 κ.εκ. με 224 ίππους και κίνηση εμπρός και 300 ίππους με τετρακίνηση.

Τεχνολογία ασφάλειας

Όλες οι εκδόσεις του Grandland είναι πολύ καλά εξοπλισμένες. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει προειδοποίηση σύγκρουσης (front collision warning) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (lane departure warning), αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition) αναγνώριση κόπωσης οδηγού (drowsiness detection) καθώς και cruise control με περιοριστή ταχύτητας (speed limiter).

Ακόμη και στη βασική έκδοση, το parking pilot είναι στάνταρ για να διευκολύνει ελιγμούς στάθμευσης εμπρός και πίσω, ενώ το αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (parking assistant), η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου αυξάνουν περαιτέρω την ασφάλεια.

Στο εσωτερικό, από τη βασική έκδοση περιλαμβάνεται το Pure Panel που συνδυάζει ένα κέντρο πληροφοριών οδηγού «Driver Information Center» 7,0 ιντσών με μία έγχρωμη οθόνη αφής ίδιων διαστάσεων για τη λειτουργία των Apple CarPlay και Android Auto μέσω του συστήματος infotainment Multimedia.Προαιρετικά διατίθεται το «Κέντρο Πληροφοριών οδηγού» με διαγώνιο 12,0 ιντσών και έγχρωμη οθόνη αφής 10,0 ιντσών.

Εμφάνιση GTi, με άνεση SUV

Η σχεδίαση του νέου Grandland έχει καθαρές γραμμές, για να προβάλει με αυτόν τον τρόπο το Opel Vizor. Το σχεδιαστικό αυτό στοιχείο εκτείνεται σε όλο το πλάτος της μάσκας τμήμα, ενώ η γνώριμη ακμή των Opel χαρακτηρίζει το καπό. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας αντανακλάται στο πίσω τμήμα, όπου οι γραμμές δημιουργούν την αίσθηση μίας αεροτομής (κάτι σαν duck tail). Το όνομα Grandland και το σήμα της Opel βρίσκονται στο κέντρο της πίσω πόρτας.

Ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές αποτελούν οι προφυλακτήρες, οι αεραγωγοί και τα μαρσπιέ (πλαϊνά πάνελ),τα οποία είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος καθώς και οι προστατευτικές ποδιές (σε χρωματισμούς high-gloss black και silver). Αν θέλετε μπορείτε να παραγγείλετε το νέο Grandland και με διχρωμία.

Εσωτερικό Sport Utility Vehicles

Αν η εξωτερική εμφάνιση σας θυμίζει κάποιο σπορ Opel, στο εσωτερικό θα δείτε τα γνώριμα χαρακτηριστικά των SUV της Γερμανικής εταιρίας.

Πρώτη εικόνα τα εργονομικά καθίσματα (προαιρετικά με επένδυση Alcantara). Έχουν πιστοποιηθεί από το «Aktion Gesunder Rücken e.V». (καμπάνια για υγιή πλάτη) και παρέχουν την κατάλληλη στήριξη του σώματος πίσω από το τιμόνι. Τα βραβευμένα καθίσματα είναι μοναδικά στην κατηγορία του Grandland και προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων, από ηλεκτρική ανάκλιση μέχρι ηλεκτροπνευματική οσφυϊκή στήριξη.

Είναι θερμαινόμενα, ενώ στη δερμάτινη εκδοχή τους προσφέρουν ακόμα και εξαερισμό. Το επίπεδο άνεσης αναβαθμίζεται με το «Keyless Open & Start» και την ηλεκτρική πίσω πόρτα που ελέγχεται από αισθητήρα, ώστε να ανοίγει και να κλείνει με μία κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

Συνδέσαμε τα κινητά μας τηλέφωνα στο σύστημα πολυμέσων (Multimedia Navi Pro) τα τοποθετήσαμε στην θέση για ασύρματη φόρτιση στην κεντρική κονσόλα και ξεκινήσαμε.

Living space

Η Opel έχει επιλέξει να ντύσει το ταμπλό με αφρώδες υλικό πολύ καλής ποιότητας που αναβαθμίζει το εσωτερικό, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα.

Από το Grandland δεν λείπει η πρακτικότητα στο εσωτερικό του, αφού διαθέτει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Μπορεί να μεταφέρει με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες, που δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τα κεφάλια ή τα γόνατά τους.

Παράλληλα, το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει μια αρκετά μεγάλη χωρητικότητα 514 λίτρων (μεγαλώνει στα 1.652 με τα καθίσματα διπλωμένα) και έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα.

1.200άρης με… τσαγανό

Μπορεί ένας 1.200άρης να κινήσει ένα SUV 1.431 κιλών; Φυσικά και μπορεί και μάλιστα, καταφέρνει να αναδειχθεί σε μια επιλογή που δεν απαιτεί κανέναν συμβιβασμό απόδοσης ή επιδόσεων. Εδώ βοηθά και το καλά κλιμακωμένο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο βενζινοκινητήρας του Grandland, έχει δύναμη από χαμηλά και είναι εύστροφος.

Παράλληλα. παραμένει πολιτισμένος και «ήσυχος» στη λειτουργία του, αποκαλύπτοντας πως είναι 3κύλινδρος μόνο με ένα χαμηλό σε ένταση «γρύλισμα» όταν επιταχύνετε.

Για το 0-100 χλμ./ώρα η Opel δίνει 10,1 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα, η κατανάλωση είναι στα 5,9 λτ./100 χλμ, με τις εκπομπές CO₂ στα 133 γρ,/ χλμ.

Ευκολοδήγητο και άνετο

Το Grandland στο δρόμο είναι άνετο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και προσπαθεί να ισορροπήσει τα χαρακτηριστικά αυτά με τη δυναμική οδική συμπεριφορά, ενώ αφήνει ένα αίσθημα ασφάλειας.

Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και η ευκολία στην οδήγηση που προσφέρει η υψηλή θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με τη γενικότερη πολύ καλή ορατότητα, αλλά και την ανάρτηση που δεν αφήνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να «ενοχλήσουν» τους επιβάτες.

Στην Autobahn, το Grandland παραμένει σταθερό, και δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους. Στις επαρχιακές οδούς έξω από την Φρανκφούρτη, το μικρό σε μέγεθος τιμόνι δίνει μια sportive διάσταση στην κίνηση, αλλά όχι την αντίστοιχη (sport) ακρίβεια και πληροφόρηση.

Όλο αυτό βέβαια το εισπράττουμε σε άνεση αφού το τιμόνι δεν «βαραίνει» τόσο ώστε να κουράζει στις πολύωρες διαδρομές.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μία εικόνα/αίσθηση ασφάλειας είτε κάνετε ψώνια και τη διαδρομή σχολείο/ δουλειά/ σπίτι, είτε ξεκινήσετε ένα μεγάλο ταξίδι αναψυχής. Εδώ έχουν ρόλο και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας όπως: Το Night Vision, το οποίο κάνει το ντεμπούτο του στο νέο Grandland. Η κάμερα υπερύθρων του συστήματος ανιχνεύει ανθρώπους και ζώα σε απόσταση έως 100 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο, με βάση τη διαφορά θερμοκρασίας από το περιβάλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Opel Grandland: Οι τιμές πώλησης
Επίσημο: Νέο Opel Manta GSe Elektromod
Πλήρως ηλεκτρική η Opel μέχρι το 2028 και με νέο Manta

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto