Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Nissan Juke Hybrid στην Γαλλία

Ελλάδα 16:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Nissan Juke Hybrid στην Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Nissan Juke Hybrid στην Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η γκάμα του Juke αποκτά μια άκρως ενδιαφέρουσα και τεχνολογικά προηγμένη υβριδική έκδοση που εκσυγχρονίζει τον χαρακτήρα και ενισχύει την δυναμική του μικρού SUV της Nissan βάζοντάς το σε τροχιά εξηλεκτρισμού – Στην Ελλάδα το υβριδικό Juke το περιμένουμε μέσα στο φθινόπωρο.

Advertisement
Advertisement

Η Nissan είναι αναμφίβολα ένας από τους πρωτοπόρους στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Πριν από 12 χρόνια με το Leaf απέδειξε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να είναι κομμάτι της αυτοκινητικής μας πραγματικότητας όταν ακόμα οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν είχαν καν φανταστεί ένα ηλεκτρικό μέλλον.

Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για εξηλεκτρισμό όλης της γκάμας της έως το 2023 και ενώ περιμένουμε το υβριδικό Qashqai e-Power, η Nissan προσθέτει στην παλέτα του Juke τη έκδοση Hybrid. Καθοριστικό ρόλο έχει παίξει η συνεργασία με την Renault καθώς το Juke χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα που έχει εξελιχθεί από κοινού από τις δύο εταιρίες και έχουμε ήδη δει στα Clio και Arkana E-Tech.

nissan juke hybrid

Advertisement
Advertisement

Ο ατμοσφαιρικός 1.600άρης βενζινοκινητήρας των 94 PS και 148 Nm ροπής όπως και ο ηλεκτροκινητήρας των 49 PS με 205 Nm του υβριδικού συστήματος έχουν εξελιχθεί από τη Nissan ενώ ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας μίζα-γεννήτρια όπως και η υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh έχουν την υπογραφή της Renault. Η Nissan τονίζει πάντως πως η παραμετροποίηση των ρυθμίσεων λειτουργίας του συστήματος είναι αποκλειστική για το Juke, διαφέροντας από αυτή των μοντέλων της Renault.

Γαλλική καταγωγή έχει και το πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και 2 για τον ηλεκτροκινητήρα), το οποίο έχει δανειστεί τεχνογνωσία από την F1 καθώς δεν διαθέτει συμπλέκτη και οι αλλαγές γίνονται απευθείας με κατάλληλο συγχρονισμό των γραναζιών από τους δύο ηλεκτροκινητήρες.

Η υβριδική μονάδα προσαρμόζει αυτόματα την λειτουργία της σε σειριακή, παράλληλη ή και συνδυαστική ενεργοποιώντας κατάλληλα τον ηλεκτροκινητήρα και τον θερμικό κινητήρα με στόχο την βέλτιστη ενεργειακή απόδοση.

Advertisement

nissan juke hybrid

Παρά τη μικρή μπαταρία η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα ενώ η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μπορεί να διατηρηθεί έως τα 55 χλμ./ώρα εάν δεν υπάρξει δυνατό πάτημα του γκαζιού και ζήτηση για υψηλό φορτίο από τον κινητήρα.

Advertisement

Σύμφωνα με την Nissan μέσα σε αστικό περιβάλλον το Juke Hybrid είναι ικανό να καλύψει έως και το 80% των αποστάσεων αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με συνέπεια η οικονομία καυσίμου σε σχέση με το συμβατικό Juke 1.0 DiG-T να φθάνει έως και το 20%. Οι επίσημες τιμές μέσης κατανάλωσης στον κύκλο WLTP είναι 5,2 λιτ/100 χλμ με εκπομπές ρύπων CO2 στα 118 γρ/χλμ (Juke 1.0 DiG-T DCT: 6,1 λιτ/100 χλμ., 138 γρ/χλμ).

Κατά τη διάρκεια της γνωριμίας μας με το Juke Hybrid στα προάστια του Παρισιού σε διαδρομή που περιελάμβανε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακούς δρόμους αλλά και κομμάτια μέσα από κωμοπόλεις η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε εύκολα στα 5,0 λιτ/100 χλμ ενώ αρκετές φορές είδαμε την ένδειξη να κατεβαίνει και χαμηλότερα.

nissan juke hybrid
Σε λειτουργικό επίπεδο αξίζει να σημειώσουμε την αρκετά ομοιογενή συνεργασία και μετάβαση από την αποκλειστικά ηλεκτρική στην συνδυαστική λειτουργία. Είναι σαφές πως εκτός από εξαιρετική οικονομία το υβριδικό σύστημα είναι πολύ πιο ευχάριστο και άνετο οδηγώντας με προοδευτικότητα και ηρεμία.

Advertisement

Πάντως η αδιάκοπη συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα με τα 205 Nm ροπής δίνει μια ευχάριστη ζωντάνια στην απόκριση στο γκάζι, ειδικά σε συνθήκες κίνησης μέσα στην πόλη, όπου όντως προσέχοντας λίγο την προοδευτικότητα του γκαζιού μπορείς να κινείσαι για μεγάλα διαστήματα αμιγώς ηλεκτρικά.

Η λειτουργία e-pedal που ενεργοποιείται από αντίστοιχο διακόπτη δεν έχει τόσο έντονη ανάκτηση (η πέδηση φθάνει τα 0,15g) ώστε να φρενάρει το αυτοκίνητο έως στάση όμως είναι αρκετά εύχρηστη για να μειώσεις τη χρήση του φρένου και παράλληλα να τροφοδοτείς με ενέργεια την μπαταρία.

nissan juke hybrid

Επίσης εκτός από τον επιλογέα προγράμματος λειτουργίας (Eco, Standard, Sport) το Juke Hybrid διαθέτει και διακόπτη EV για μεγιστοποίηση της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας για όσο διάστημα υπάρχει διαθέσιμο φορτίο στην μπαταρία. Ταυτόχρονα είναι σαφές το όφελος που προκύπτει στις επιδόσεις, όπως για παράδειγμα στο 0-100 χλμ./ώρα που έρχεται σε 10,1’’, ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα σε σχέση με το 1.000άρι Juke DCT των 114 PS.

Μάλιστα η σημαντικά αυξημένη συνολική ισχύς των 143 PS δεν έχει επηρεάσει το ευχάριστο και ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ του Juke παραμένοντας έτσι άνετο και ευέλικτο σε αστικό περιβάλλον αλλά και άκρως αποτελεσματικό εκτός αυτού. Μάλιστα οι μικρές αλλαγές που έχουν γίνει στην ανάρτηση και σε επιμέρους ρυθμίσεις έχουν βελτιώσει την ποιότητα κύλισης δίνοντάς της μια πιο συμπαγή και ποιοτική αίσθηση τονίζοντας παράλληλα την ακρίβεια χάρη στις ελαφρά πιο σφικτές ρυθμίσεις.

nissan juke hybrid

Από εκεί και πέρα το Juke Hybrid συνοδεύεται και από ορισμένες αναβαθμίσεις αλλά και αισθητικές παρεμβάσεις που δηλώνουν την ταυτότητά του. Η εισαγωγή αέρα στη μάσκα έχει λίγο μικρότερη επιφάνεια από αυτή των συμβατικών εκδόσεων ενώ είναι εφοδιασμένη με ενεργό σύστημα που κλείνει τις γρίλιες όταν δεν υπάρχει αυξημένη ανάγκη ψύξης του κινητήρα ώστε να βελτιώνεται η αεροδυναμική.

Αντίστοιχα αλλαγές έχουν γίνει στην πίσω αεροτομή ενώ έχουν προστεθεί κάποια αεροδυναμικά στοιχεία που βελτιώνουν τη ροή αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς και έχει τοποθετηθεί κάλυμμα κάτω από τον πίσω άξονα προκειμένου να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση του πατώματος.

Σε αισθητικό επίπεδο έχουν προστεθεί γυαλιστερές μαύρες διακοσμητικές λεπτομέρειες που υπάρχουν σε όλα τα εξηλεκτρισμένα Nissan, λογότυπα Hybrid χαμηλά στις εμπρός πόρτες ενώ νέα σχεδίαση έχουν οι ζάντες 17’’ με τις προαιρετικές 19’’ να αντλούν έμπνευση από αυτές του Ariya.

nissan juke hybrid

Εσωτερικά το Juke Hybrid διαθέτει νέο πίνακα οργάνων στον οποίο τη θέση του κλασσικού στροφόμετρου έχει πάρει μια ένδειξη η οποία δείχνει το επίπεδο ενέργειας που χρησιμοποιείται ή ανακτάται. Επιπλέον στην ψηφιακή οθόνη 7’’ στο κέντρο του πίνακα έχει προστεθεί απεικόνιση με την ροή ενέργειας.

Το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8’’ υποστηρίζει τις γνωστές υπηρεσίες συνδεσιμότητας Nissan Connect, με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ διαθέτει λειτουργία φωνητικών εντολών και προσφέρει απομακρυσμένο έλεγχο ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω του κινητού τηλεφώνου.

nissan juke hybrid

Από εκεί και πέρα οι χώροι για τους επιβάτες δεν έχουν καμία αλλαγή σε σχέση με το συμβατικό Juke όμως ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί κατά 68 λτ. φθάνοντας τα 354 λτ. εξαιτίας της φιλοξενίας της μπαταρίας στο κάτω μέρος του. Το Juke Hybrid αναμένεται στην Ελλάδα κοντά στα μέσα του φθινοπώρου ενώ προς το παρόν δεν έχει οριστικοποιηθεί η τιμολογιακή του τοποθέτηση.

nissan juke hybrid

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αγωνιστικό Nissan Z από τη Nismo
Το Nissan Ariya θα κινηθεί από Πόλο σε Πόλο
Ένα Nissan Juke Hybrid με άγριες διαθέσεις (video)