Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Toyota Supra με το χειροκίνητο κιβώτιο

  • car magazine team

Το απολαυστικό κουπέ της Toyota αποκτά χειροκίνητο κιβώτιο και αναβαθμίσεις στην ανάρτηση που φέρνουν στην επιφάνεια έναν πιο σκληροπυρηνικό χαρακτήρα.

Χάρη στην Gazoo Racing η Toyota έχει προσθέσει στην γκάμα της μπόλικο συναίσθημα και οδηγική ένταση. Πρώτα με την GR Supra το 2019, στη συνέχεια με το εκρηκτικό GR Yaris το 2020 και πρόσφατα με τη θαυμάσια GR86.

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή αναβάθμιση της εικόνας του μεγαλύτερου κατασκευαστή στον πλανήτη. Αυτή η κίνηση της Toyota γίνεται ακόμα πιο αξιοθαύμαστη από το γεγονός πως η εταιρεία επενδύει στα sports cars σε μια εποχή που όλος ο κόσμος της αυτοκίνησης στρέφεται στον εξηλεκτρισμό. Και φυσικά είναι κάτι που τονίζει το φιλόδοξο πνεύμα της. Η εταιρεία που πρωτοπόρησε στην υβριδική τεχνολογία με το Prius είναι η ίδια που δημιούργησε παράδοση στα εκτός δρόμου οχήματα με το Land Cruiser, που έχει σπάσει κάθε ρεκόρ αξιοπιστίας και πρωταγωνιστεί στον αγώνα δρόμου για τις τεχνολογίες του αύριο με την εξέλιξη των ενεργειακών κυψελών υδρογόνου.

Η GR Supra δεν έχει γνωρίσει αντίστοιχη εμπορική επιτυχία με τη sold-out GR86, όμως κάνει εξαιρετική δουλειά ως συνδετικός κρίκος του ονόματος της Toyota με τη γενιά που μεγάλωσε με το «Fast & Furious» και το όνειρο της κλασικής Supra A80. Ωστόσο, ο κατάλληλα δοσμένος δυναμικός χαρακτήρας της σύγχρονης Supra δεν ήταν αρκετός για να καλύψει την απογοήτευση μεγάλου μέρους του κοινού της για την απουσία δυνατότητας επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου.

Η Toyota έρχεται, λοιπόν, σήμερα να διορθώσει αυτή την αστοχία με μια νέα έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και το hashtag #SaveTheManual. Σε αντίθεση με αρκετές premium εταιρείες -μεταξύ των οποίων οι Ferrari και Porsche- που βλέπουν πως οι πελάτες τους προτιμούν τις αυτόματες αλλαγές μέσω paddles έναντι της χρήσης κλασικού επιλογέα, η Toyota ισχυρίζεται ότι η ζήτηση για χειροκίνητα κιβώτια είναι ακόμα μεγάλη προβλέποντας πως η χειροκίνητη Supra θα κατέχει ποσοστό 46% επί του συνόλου των πωλήσεων του μοντέλου.

Το 6άρι κιβώτιο εξελίχθηκε αποκλειστικά για τη Supra ενώ η παρουσία χειροκίνητου επιλογέα απαίτησε τον μερικό επανασχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας προκειμένου τα δάχτυλα του οδηγού να μην ακουμπούν στους διακόπτες του κλιματισμού. Η νέα έκδοση συνοδεύεται από μια σειρά τεχνικών αναβαθμίσεων που υιοθετήθηκαν σε όλη την γκάμα της Supra με στόχο την όξυνση της οδικής συμπεριφοράς. Αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τοποθέτηση σκληρότερων ελαστικών συνδέσμων στην ανάρτηση, διαφορετικές ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού.

Στα προγράμματα του ESP έχει προστεθεί η λειτουργία Hairpin+, που έχει παραμετροποιηθεί για ελεγχόμενο ντριφτάρισμα επιτρέποντας το γλίστρημα της ουράς με αρκετή γωνία σε κλειστές στροφές χωρίς να απενεργοποιούνται πλήρως τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Η αιχμηρότητα της χειροκίνητης Supra τονίζεται ακόμα περισσότερο από τη μείωση του βάρους κατά 38 kg χάρη στο ελαφρύτερο κιβώτιο, στους νέους τροχούς και το απλούστερο σύστημα πολυμέσων. Το χειροκίνητο 6άρι συνδυάζεται μόνο με τον 6κύλινδρο 3.0 κινητήρα, κάτι που σημαίνει πως η μικρότερη δίλιτρη Supra παραμένει αποκλειστικά αυτόματη.

Η επιλογή της πίστας Monteblanco κοντά στη Σεβίλλη για την πρώτη γνωριμία με τη νέα έκδοση της Supra φανερώνει την πρόθεση της Toyota να τονίσει τον χαρακτήρα του μοντέλου. Οδηγώντας τη Supra σε ένα τέτοιο περιβάλλον τα τρία πεντάλ κάτω από τα πόδια δείχνουν κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Το βάρος και η προοδευτικότητα του συμπλέκτη αλλά και το κούμπωμα του επιλογέα έχουν μια αθλητική απόχρωση χωρίς να απαιτούν υπερβολική δύναμη στον χειρισμό. Η λειτουργία rev-matching που «τσιμπάει» το γκάζι στα κατεβάσματα βοηθά στους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους, όμως στη συνέχεια διαπιστώνεις πως είναι πιο διασκεδαστικό να ελέγχεις εσύ τον συγχρονισμό κινητήρα – κιβωτίου.

Έχοντας οδηγήσει πρόσφατα την GR86 στην ίδια πίστα, η Supra δείχνει ένα μεγαλύτερο και πιο βαρύ αυτοκίνητο. Είναι πιο άγρια και πιο ατίθαση από το μικρότερο ατμοσφαιρικό κουπέ που μαγεύει με την αέρινη ισορροπία του. Ωστόσο, η μικρή μείωση του βάρους και κυρίως οι αλλαγές στην ανάρτηση φαίνεται ότι έχουν ακονίσει την απόκριση στις εντολές του οδηγού δίνοντας στη Supra μία ακόμα πιο οδηγοκεντρική συμπεριφορά. Δεν ξέρουμε αν αυτές οι αλλαγές είναι αρκετές για να κάνουν κάποιον να ερωτευτεί τη Supra, όμως σίγουρα σε συνδυασμό με την παρουσία του χειροκίνητου κιβωτίου θα κάνουν πολλούς λάτρεις του ιαπωνικού κουπέ να ονειρευτούν και πάλι.

TECH – TOYOTA SUPRA 3.0 MANUAL

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.998 cc, i6, Twin-Turbo, 340 PS @ 5.000-6.500 rpm, 500 Nm @ 1.600-4.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 4,6’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ : 8,8 lt/100 km (WLTP)
CO2: 198 gr/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.379/1.854/1.292 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.470 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.577  kg
ΤΙΜΗ: ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε τη νέα BMW X1 στη Γερμανία
Δοκιμή: Hyundai Ioniq 5 RWD
Δοκιμή: Ferrari 296 GTB

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto