Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW X1 στη Γερμανία

Ελλάδα 9:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε τη νέα BMW X1 στη Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW X1 στη Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πιο γοητευτική, πιο ευφυής, πιο ολοκληρωμένη και για πρώτη φορά με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στη γκάμα της, η νέα BMW Χ1 συνδυάζει τη σύγχρονη ψηφιακή ταυτότητα με τις παραδοσιακές αξίες της γερμανικής μάρκας.

Advertisement
Advertisement

Το compact SUV της BMW σηματοδοτεί για άλλη μια φορά ένα σημαντικό σταθμό στην πορεία της εταιρίας καθώς παράλληλα με τον αισθητικό και τεχνολογικό εκσυγχρονισμό διευρύνει προς τα κάτω και κάνει πιο προσιτή σε μεγαλύτερο κοινό την ηλεκτρική γκάμα της.

Έχοντας σημειώσει 2,7 εκατομμύρια πωλήσεις από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς το 2009 η Χ1 είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στη γκάμα της BMW ως εκπρόσωπος της σε μια από τις πιο εμπορικές κατηγορίες της αγοράς. Η διαδοχή της επομένως ήταν μια δύσκολη αποστολή στην οποία έπρεπε να επιτευχθεί η τεχνολογική και λειτουργική αναβάθμιση που απαιτείται απέναντι σε έναν ισχυρό ανταγωνισμό αλλά μέσα στο πλαίσιο των παραδοσιακών αξιών και των σύγχρονων στόχων της εταιρίας. Τα πρώτα θετικά μηνύματα για το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας έρχονται από την εικόνα της νέας Χ1 που έχει έρθει πιο κοντά στην περισσότερο τετράγωνη λογική ενός κλασσικού SUV. Την ίδια στιγμή ωστόσο έχει αποκτήσει μια ακονισμένη και μυώδη σιλουέτα με τονισμένες ακμές που εκπέμπουν δυναμισμό έχοντας παράλληλα και καλύτερη αεροδυναμική απόδοση από ποτέ (Cd:0,26).

new BMW X1

Advertisement
Advertisement

Αυτό που είναι επίσης αντιληπτό με την πρώτη ματιά είναι πως η νέα X1 έχει μεγαλώσει από κάθε άποψη. Το συνολικό μήκος φθάνει πλέον στα 4,5 μέτρα (σχεδόν όσο η Χ3 πρώτης γενιάς) το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 24 χιλιοστά με φαρδύτερα κατά 31 χιλιοστά μετατρόχια ενώ το μεταξόνιο είναι επίσης μεγαλύτερο, κατά 22 χιλιοστά, σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Σε χρηστικό επίπεδο το όφελος από τα παραπάνω αποτυπώνεται στην ευρυχωρία του εσωτερικού, ειδικά σε ότι αφορά την άνεση για τους πίσω επιβάτες αλλά και το μέγεθος του χώρου αποσκευών που φθάνει πλέον τα 540 λίτρα. Προαιρετικά μάλιστα προσφέρεται και δυνατότητα – μόνο στις αποκλειστικά θερμικές εκδόσεις – για συρόμενα πίσω καθίσματα με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία χωροταξικής διαμόρφωσης.

new BMW X1

Η αίσθηση ευρυχωρίας ενισχύεται περεταίρω από σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα αλλά και η εν γένει μινιμαλιστική αισθητική με επιρροές από την μεγάλη ηλεκτρική iΧ. Η ποιοτική υλοποίηση έχει την premium αύρα των μεγάλων BMW ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η πανοραμική διάταξη BMW Curved Display με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Σαφής δήλωση της στροφής στην ψηφιοποίηση είναι η σχεδόν πλήρη απομάκρυνση των φυσικών διακοπτών μεταξύ των οποίων και ο περιστροφικός διακόπτης iDrive. Η λειτουργική τους αντικατάσταση έχει γίνει μέσω των αναβαθμισμένων δυνατοτήτων που προσφέρει το λειτουργικό BMW Operating System 8.

Advertisement

Το σύστημα φωνητικού ελέγχου έχει αποκτήσει ακόμα πιο διευρυμένες ικανότητες αναγνώρισης εντολών κοινής ομιλίας ενώ η πλοήγηση στο σύστημα πολυμέσων διευκολύνεται από τη δυνατότητα δημιουργίας συντομεύσεων άμεσης πρόσβασης. Η ακρίβεια και η ταχύτητα απόκρισης της κεντρικής οθόνης αφής είναι εξαιρετική, ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο μεγάλος όγκος λειτουργιών που είναι πλέον συγκεντρωμένες σε αυτή αλλά και το βάθος που έχουν πολλά μενού αναγκάζουν αναπόφευκτα τον οδηγό να αποσπάσει την προσοχή από το δρόμο για μεγάλο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, στοιχείο αναβάθμισης αποτελεί το γεγονός πως από τη βασική κιόλας έκδοση η νέα Χ1 συνοδεύεται από ένα πολύ πλούσιο πακέτο ψηφιακών τεχνολογιών και συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.

new BMW X1

Advertisement

Η νέα Χ1 βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας FAAR που είχε εξελιχθεί εξαρχής με την προοπτική του εξηλεκτρισμού. Έτσι η νέα γενιά του compact SUV της BMW έχει διευρύνει τη γκάμα της με περισσότερες εξηλεκτρισμένες plug-in υβριδικές εκδόσεις αλλά και με την πλήρως ηλεκτρική iX1. Η τελευταία εντάσσεται στο ευρύτερο σχεδιασμό της BMW για τη διάθεση 15 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2023 και φυσικά διευρύνει τη βάση των ηλεκτρικών BMW καλύπτοντας έτσι το κενό που άφησε η i3.

Η γκάμα θερμικών μοντέλων θα περιλαμβάνει αρχικά δύο βενζινοκίνητες και δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Εισαγωγικές εκδόσεις θα είναι η μπροσθιοκίνητη X1 sDrive18i με τον τρικύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo των 136 PS και η sDrive18d με 2λιτρο diesel κινητήρα 150 PS. Οι μεγαλύτερες τετρακίνητες X1 xDrive23i και X1 xDrive23d συνοδεύονται από αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα 48V με ηλεκτροκινητήρα 19 PS και έχουν απόδοση 218 PS και 211 PS αντίστοιχα . Όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται αποκλειστικά από αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα ξεκινήσει η διάθεση της plug-in υβριδικής  X1 xDrive25e με 245 PS καθώς και της X1 xDrive30e με 326 PS η οποία μέχρι την έλευση κάποιας έκδοσης M Performance θα είναι και το ταχύτερο μοντέλο της γκάμας με 0-100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα. Οι plug-in υβριδικές Χ1 συνδυάζουν τρικύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα 5ης γενιάς ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας, που πλέον είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, έχει αυξηθεί στις 14,3 kWh προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως και 92 χιλιόμετρα. Παράλληλα η αναβάθμιση του on-board φορτιστή από τις 3,7 kW στις 7,4 kW επιτρέπει την ταχύτερη φόρτιση της μπαταρίας η οποία πλέον μπορεί να ολοκληρωθεί σε 2,5 ώρες.

Advertisement

new BMW X1

Την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης 5ης γενιάς με προηγμένες λύσεις από την κορυφαία i7 – όπως το βελτιωμένο λογισμικό φόρτισης – θα διαθέτει η πλήρως ηλεκτρική iX1 xDrive30. Με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα η μέγιστη απόδοσή της αγγίζει τους 313 ίππους με 494 Nm ροπής σε boost mode (η σταθερή απόδοση είναι 272 PS και 494 Nm) επιτρέποντας το 0-100 χλμ./ ώρα σε 5,7 δεύτερα. Η μπαταρία των 64,7 kWh είναι τοποθετημένη στο πάτωμα ως δομικό στοιχείο του πλαισίου αυξάνοντας περεταίρω την ακαμψία. Η αυτονομία που προσφέρει φθάνει έως και 440 χιλιόμετρα ενώ η φόρτισή της είναι δυνατή με 11 kW ή προαιρετικά με 22 kW σε φορτιστή AC και με 130 kW σε ταχυφορτιστή DC. Έτσι σε φορτιστή AC η πλήρωση της μπαταρίας μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι και σε 3:45 ώρες ενώ σε ταχυφορτιστή DC η φόρτιση 10-80% διαρκεί 29 λεπτά, προσθέτοντας περίπου 120 km αυτονομίας κάθε 10 λεπτά.

new BMW X1

Το παραδοσιακό στοιχείο της BMW αποτυπώνεται στην οδηγοκεντρική φιλοσοφία της Χ1. Τα πρώτα θετικά μηνύματα έρχονται από την πολύ καλή θέση οδήγησης με τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα νέας σχεδίασης ενώ στην συνέχεια το πικάντικο οδηγικό πρόσημο επιβεβαιώνεται στο δρόμο. Το τιμόνι έχει πολύ καλό ζύγισμα, ακρίβεια και ζωντάνια ενώ τα αμορτισέρ – τα εμπρός με τεχνολογία μεταβλητού βαθμού απόσβεσης ανάλογα με τη διαδρομή τους όπως στη Σειρά 3 – πετυχαίνουν μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ ακρίβειας ελέγχου και άνεσης. Η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου και οι εκτεταμένες αναβαθμίσεις στην κινηματική συμπεριφορά της ανάρτησης έχουν τονώσει την δυναμική ακρίβεια και παράλληλα έχουν δώσει στην κύλιση πιο ποιοτικό ύφος. Σε συνδυασμό δε με την βελτίωση της ηχομόνωσης και της αεροδυναμικής η Χ1 έχει αποκτήσει την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Εξαιρετικά υψηλή είναι και η πρόσφυση, ακόμα και της προσθιοκίνητης έκδοσης σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ το σύστημα δυναμικού ελέγχου είναι αποτελεσματικό αλλά και διακριτικό, πλαισιώνοντας ιδανικά την σπορτίφ απόχρωση του οδηγικού χαρακτήρα της Χ1. Το στοιχείο της δυναμικής ζωντάνιας διατηρείται αναλλοίωτο και στη iX1 η οποία καταφέρνει να κρύψει το αρκετά μεγαλύτερο βάρος και σίγουρα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και οδηγικά απολαυστικά ηλεκτρικά SUV.

new BMW X1

Όλα τα παραπάνω θετικά στοιχεία από την πρώτη επαφή μας με τη νέα Χ1 συνοδεύονται μάλιστα και από μια αρκετά ενδιαφέρουσα τιμολογιακή τοποθέτηση για τα δεδομένα της premium κατηγορίας και όχι μόνο καθώς η εισαγωγική έκδοση X1 sDrive18i ξεκινά από τις 36.920 ευρώ.

new BMW X1

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
BMW iX5: Ξεκινά την παραγωγή κυψελών καυσίμου υδρογόνου (+video)
Οδηγούμε τη νέα BMW Σειρά 3 στη Γερμανία
Ξεχάστε τη BMW M2 Competition!