Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Lamborghini Countach LPI 800-4

  • car magazine team

H Lamborghini ξαναζωντανεύει τον μύθο της Countach με ένα μοντέλο που υιοθετεί αρκετά δοκιμασμένα στοιχεία από την Aventador.

Έχουν περάσει πάνω από 12 μήνες από τη στιγμή που η ιστορική φίρμα της Sant’Agata Bolognese παρουσίασε για πρώτη φορά την Countach LPI 800-4, που αποτελεί τη μοντέρνα εκδοχή της θρυλικής Μούσας του Marcello Gandini.

Σήμερα βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι του εντυπωσιακού σχεδιαστικά ιταλικού supercar, διασχίζοντας τα πανέμορφα χωριουδάκια της Εμίλια-Ρομάνια, της περιοχής που έχει χαρακτηριστεί η Motor Valley της Ευρώπης. Και αυτομάτως μου γεννιούνται διάφορα ερωτήματα. Πόσο ρεαλιστικά είναι τα νούμερα που ανακοινώνει η Lamborghini για τη νέα Countach; Μπορεί να φτάσει τα 200 km/h μέσα σε 8”;

Όντως χρειάζεται μόλις 2,8” για τα φτάσει από στάση τα πρώτα 100 km/h; Εχει τόσο ικανά φρένα που σου ανεβάζουν το αίμα στον εγκέφαλο; Αρκούν λίγα λεπτά οδήγησης και το ανάλογο περιβάλλον για να πειστείς ότι «ναι, μπορεί». Αυτό που ζητά η Countach LP 800-4 είναι η πλήρης δέσμευση του οδηγού της και μόνο τότε θα τον ανταμείψει με μοναδικές οδηγικές εμπειρίες. Η περιορισμένης παραγωγής Lamborghini (με τις 112 κόπιες να έχουν ήδη προπωληθεί) βασίζεται στο πλαίσιο της Aventador και δημιουργήθηκε για να τιμήσει τα 50 χρόνια ενός από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής.

Η ομάδα σχεδιαστών της ιταλικής φίρμας, υπό τις οδηγίες του Mitja Borkert, κατάφερε να παρουσιάσει ένα κομψοτέχνημα, που όμως με την πρώτη ματιά δεν «σοκάρει» όπως κάνουν αντίστοιχα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας, ενώ την ίδια στιγμή κρύβει επιμελώς και τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος. Σκεφτείτε ότι διαθέτει κατά +44 cm μεγαλύτερο μήκος από ένα Audi R8, ενώ και το συνολικό πλάτος των 2.099 mm ξεπερνά το αντίστοιχο της Urus.

Ο μελλοντικός κάτοχος της Countach των 2,7 εκατ. ευρώ ήδη γνωρίζει ότι πίσω από τη θέση του οδηγού βρίσκονται τοποθετημένα το οσονούπω «θρυλικό» ατμοσφαιρικό V12 σύνολο των 6,5 lt, καθώς και ένας ηλεκτροκινητήρας που τροφοδοτείται από έναν υπερπυκνωτή 48V της Lamborghini. Συνδυαστικά τα δύο μοτέρ αποδίδουν ισχύ 814 PS και ροπή 720 Nm, ενώ το ημιαυτόματο 7άρι κιβώτιο μονού συμπλέκτη με κωδικό Independent Shifting Rod (ISR), που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι κατά 50% ταχύτερο στις αλλαγές από το αντίστοιχο διπλού συμπλέκτη, μεταφέρει τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι η νέα Countach LP 800-4 είναι ουσιαστικά μια εξελιγμένη έκδοση της Aventador, έχοντας στο μενού και στοιχεία από το υβριδικό hypercar Sián FKP 37. Η σχέση της με το αρχέτυπο μοντέλο, που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1971, εστιάζεται σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως τους ορθογώνιους χωνευτούς προβολείς, το εξαγωνικό παρμπρίζ, τους αεραγωγούς NACA και τους ιδιαίτερους θόλους που φιλοξενούν τους μεγάλους τροχούς.

Το νέο δημιούργημα του Centro Stile είναι, αν μη τι άλλο, ένα εντυπωσιακό, όμορφο και ισορροπημένο μοντέλο που δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ούτε ρετρό ούτε και τόσο εκκεντρικό όσο οι Sián και Essenza. Με την Aventador, πέραν των μηχανικών τμημάτων, έχει και άλλα κοινά στοιχεία, όπως τις ανοιγόμενες προς τα πάνω scissor πόρτες και τις μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα, ενώ υπάρχουν και κάποιες μικρές πινελιές από τις παλαιότερες Murcielago και Diablo. Αρκετά όμως με τη θεωρία, ας προχωρήσουμε στην πράξη.

Πρώτη κίνηση να σηκώσουμε το κόκκινο κάλυμμα αεροπορικού τύπου που κρύβει το κουμπί εκκίνησης του V12. Κατόπιν επιλέγουμε τη διαδρομή, η οποία περνά από την έδρα της αιώνιου αντιπάλου (Ferrari), ανηφορίζοντας προς το Pavullo και καταλήγοντας δυτικά, στα Απέννινα Ορη. Παρά το γεγονός ότι το οδόστρωμα έχει σε πολλά σημεία αρκετές λακκούβες και η κίνηση είναι πυκνή, η Countach δεν δείχνει να επηρεάζεται, καταπίνοντας δεκάδες πιο αργά αυτοκίνητα, στην πλειονότητά τους FIAT. Με την αρωγή των 780 PS που αποδίδει ο V12 κινητήρας και τη βοήθεια, όπου χρειαστεί, των επιπλέον 34 PS του ηλεκτρικού μοτέρ, όλα τα υπόλοιπα δείχνουν να κινούνται σε ρυθμούς slow-motion. Μόνο όταν το ταχύμετρο φτάσει σε τριψήφιο αριθμό η Lambo αρχίζει να αναζητά από τον χειριστή της την πλήρη προσοχή και αυτοσυγκέντρωσή του.

Παρά το monocoque ανθρακονημάτινο πλαίσιο, τον πολύπλοκο V12 κινητήρα και την εξελιγμένη ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός-πίσω, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μαγνητορροϊκά αμορτισέρ και ελατήρια pushrod), η LPI 800-4 δεν προσφέρει την ανάλογη αίσθηση στον δρόμο. Εχει μέτρια ποιότητα κύλισης, ενώ ο οδηγός θα πρέπει να είναι πάντα σε εγρήγορση στην περίπτωση που θα πρέπει να περάσει πάνω από ένα σαμαράκι, καθώς το πολύ χαμηλό αμάξωμα (-40 mm σε σχέση με τη Huracán Spyder) είναι πολύ πιθανό να βρει μπροστά, ανεξαρτήτως παρουσίας του συστήματος ανύψωσης. Ο κύκλος στροφής (11,5 m) δεν είναι υπερβολικά μεγάλος, αλλά η τοποθετημένη προς τα εμπρός θέση οδήγησης και η αίσθηση της ελαφριάς υποστροφής που παρουσιάζεται στην είσοδο της στροφής θολώνουν έως έναν βαθμό την καταπληκτική οδική συμπεριφορά που βιώσαμε οδηγώντας τη Huracán Tecnica.

Η οδήγηση της Countach LPI 800-4 προϋποθέτει εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Εδώ ο χειριστής έχει να αντιμετωπίσει σε έντονο βαθμό τον συντονισμό του πλαισίου στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ οι φαρδιές πλαϊνές κολόνες περιορίζουν το οπτικό πεδίο, ιδίως στις καμπές. Σχεδόν ανύπαρκτη είναι και η ορατότητα προς τα πίσω, και αυτή μέσω των ανοιγμάτων στο κάλυμμα του κινητήρα, κάτι που σε κάνει να αισθάνεσαι σαν φυλακισμένος σε κελί, μολονότι η κάμερα οπισθοπορείας βοηθάει έως ένα σημείο.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι αρκετά προσεγμένη, με τα καθίσματα, το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών να είναι διακοσμημένα με κόκκινο/μαύρο δέρμα και λευκές ραφές, ενώ λιγότερο ελκυστικοί είναι οι πλαστικοί διακόπτες. Το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη διαθέτει ίσως τα μεγαλύτερα σε μέγεθος σταθερά paddles που έχω συναντήσει, ενώ υπάρχουν και κάποια επιπλέον σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού, όπως ο αυτόματος κλιματισμός και το σύστημα infotainment από την Audi. Φυσικά, ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει τα απολύτως απαραίτητα, με τη χωρητικότητά του να είναι μόλις 63 lt.

Από τη στιγμή που εκκινήσει ο κινητήρας δεν χορταίνεις να τον ακούς. Η LP 800-4 διαθέτει την πιο αγριεμένη εκδοχή του μακρόβιου V12 της Lamborghini. Ξεχάστε για λίγο την υβριδική τεχνολογία. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα εξωφρενικά θορυβώδες σύνολο από το ρελαντί έως τον κόφτη, που γεμίζει την καμπίνα των επιβατών με βόμβο και δονήσεις, με τις ηλεκτρονικά κινούμενες βαλβίδες, οι οποίες ελέγχονται από την ECU του κινητήρα, τους εκκεντροφόρους και τις τεράστιες πολλαπλές εξαγωγής να πατρονάρουν τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, σε τέτοιο βαθμό που νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε πεδίο βολής.

Συγκρινόμενη με αντίστοιχα σύγχρονα supercars και σε διαδρομές με σφιχτή χάραξη, ποικιλία καμπών ή φουρκετών και μέτριας ποιότητας οδόστρωμα, η Countach LPI 800-4 υστερεί λόγω του μεγέθους της και της μέτριας ποιότητας κύλισης. Σαφέστατα η πρόσφυσή της, όπως και η λειτουργία των φρένων, είναι εξαιρετική. Η κατάσταση αλλάζει άρδην στην περίπτωση όπου βρεθεί σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, χωρίς λακκούβες και σαμαράκια, όπου η αίσθηση της επιτάχυνσης από τα 200 km/h μέχρι και την τελική ταχύτητα των 355 km/h είναι απλά συγκλονιστική.

Και εδώ όμως ο οδηγός θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος, αφού θα υπάρξουν και στιγμές όπου δοκιμάζεται το θάρρος του, καθώς Countach «διαβάζει» με μεγαλύτερη ανάλυση το ανάγλυφο του δρόμου και είναι αρκετά ευαίσθητη στη μεταφορά βάρους όταν σηκώσετε απότομα το γκάζι. Εφόσον μπορείτε να αντεπεξέλθετε σε όλα τα παραπάνω μπορείτε αργότερα να  χαλαρώσετε, πίνοντας το αγαπημένο σας κοκτέιλ σε ένα glamorous μπαρ και παρακολουθώντας τους περαστικούς να θαυμάζουν το νέο supercar από τη Sant’Agata.

KEY TECH

H νέα Countach LP800-4, πέραν του θερμικού συνόλου των 6,5 lt, διαθέτει και υβριδικό σύστημα κίνησης που περιλαμβάνει έναν ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης ηλεκτροκινητήρα. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε έναν υπερπυκνωτή που βρίσκεται στο πίσω μέρος του οχήματος και, σύμφωνα με τη Lamborghini, είναι τρεις φορές ελαφρύτερος από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου με αντίστοιχη ενεργειακή χωρητικότητα (34 kg), ενώ έχει και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. O υπερπυκνωτής έχει τη δυνατότητα να φορτίζεται με την ίδια ισχύ με την οποία εκφορτίζεται, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φορτιστεί πλήρως κάθε φορά που το αυτοκίνητο επιβραδύνει.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 6.498 cc, V12, 780 PS/8.500 rpm, 720 Nm/6.750 rpm + 1 ΗΛΕΚΤΡOKINHTHΡΑΣ 34 PS, 35 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 814 PS
ΚΙΒΩΤΙΟ: HMIΑΥΤΟΜΑΤΟ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) / ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Π)
0-100 KM/H: 2,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 355 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 19,5 lt/100 km
CO2: 440 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.870/2.099/1.139 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.700 mmΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 63 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.595 kg
ΤΙΜΗ: €2.728.000 (ΙΤΑΛΙΑ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε την Toyota Supra με το χειροκίνητο κιβώτιο
Οδηγούμε τη νέα BMW X1 στη Γερμανία
Δοκιμή: Ferrari 296 GTB

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto