Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την αγωνιστική εκδοχή του Nissan LEAF

Ελλάδα 12:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την αγωνιστική εκδοχή του Nissan LEAF

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την αγωνιστική εκδοχή του Nissan LEAF

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ξεχάστε το Leaf που ξέρατε. Οδηγούμε την καταιγιστική αγωνιστική εκδοχή του, ένα κινητό εργαστήριο στο οποίο η Nissan εξελίσσει την ηλεκτρική τεχνολογία υψηλών επιδόσεων.

Advertisement
Advertisement

Ποιος είπε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαρετά; Βρισκόμαστε στην πίστα της Βαλένθια, μέσα στο ανθρακονημάτινο κόκπιτ του Leaf Nismo RC-02, ενός καθαρόαιμου ηλεκτρικού αγωνιστικού που φτιάχτηκε για την εξέλιξη της τεχνολογίας που θα απολαμβάνουμε στα μελλοντικά ηλεκτρικά Nissan υψηλών επιδόσεων. Χρησιμοποιεί την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα του Leaf παραγωγής με τη διαφορά ότι το Nismo δεν έχει έναν αλλά δύο ηλεκτροκινητήρες.

Στο κόκπιτ το μόνο αναγνωρίσιμο στοιχείο από το Leaf είναι ο διακόπτης εκκίνησης, που όμως μοιάζει χαμένος μέσα στο πολεμικό περιβάλλον από τα συνθετικά υλικά του ταμπλό, τα μέταλλα υψηλής αντοχής του κλωβού ασφαλείας και το γεμάτο διακόπτες αγωνιστικό τιμόνι. Αν και το RC-02 δεν φτιάχτηκε για να συμμετέχει σε αγώνες, είναι εξοπλισμένο με κάθε απαραίτητο στοιχείο για κάτι τέτοιο. Είναι βασισμένο σε ένα ανθρακονημάτινο μονοκόκ που ενισχύεται περαιτέρω από τον κλωβό ασφαλείας, ενώ η ανάρτηση είναι τύπου pushrod με οριζόντια αμορτισέρ και διπλά ψαλίδια εμπρός-πίσω. Παρά το γεγονός ότι η εκτεταμένη χρήση συνθετικών υλικών έχει επιφέρει μείωση του βάρους του αμαξώματος κατά 25% από αυτό του προηγούμενου Leaf Nismo RC του 2011 που είχε μεταλλική δομή, το RC-02 με 1.220 kg είναι 33% πιο βαρύ από τον πισωκίνητο και με μονό ηλεκτροκινητήρα πρόγονό του.  Ομως το RC-02 έχει διπλάσια ισχύ και ροπή από αυτόν, αγγίζοντας τους 326 PS και τα 65,2 kgm από τους δύο ηλεκτροκινητήρες.

Advertisement
Advertisement

Καθένας είναι τοποθετημένος σε έναν άξονα και διαθέτει το δικό του κιβώτιο μονής σχέσης αλλά και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τα 3,4’’ για το 0-100 km/h και η τελική ταχύτητα των 220 km/h φανερώνουν ένα αξιόλογο πακέτο επιδόσεων το οποίο πλαισιώνει μια συμπεριφορά ανάλογη της αγωνιστικής εμφάνισης. Η Nissan ισχυρίζεται ότι το RC-02 είναι 5,5” ταχύτερο από τον προκάτοχό του στην πίστα Sodegaura Forest στην Ιαπωνία. Στη βρεγμένη πίστα RicardoTormo που βρισκόμαστε τώρα είναι σαφές πως το RC-02 δεν έχει καμία σχέση με το Leafe+ που οδηγούσαμε μέχρι πριν από λίγο. Η ηλεκτρική ηρεμία του πολιτικού αυτοκινήτου έχει δώσει τη θέση της στο διαπεραστικό στρίγκλισμα της μετάδοσης. Με το δεδομένο της απουσίας θερμικού κινητήρα ο θόρυβος που πλημμυρίζει το κόκπιτ είναι ανέλπιστα δυνατός και άγριος. Ομως πολύ σύντομα η προσοχή μας αποσπάται από τον ήχο και εστιάζει στο ταλέντο αυτής της δημιουργίας στην πίστα.

Υπάρχουν δύο προγράμματα λειτουργίας -που μπορείς να επιλέξεις μέσω διακόπτη-  τα οποία ρυθμίζουν την κατανομή ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα καθώς και τον ρυθμό απόδοσης της ισχύος. Οδηγούμε με την πιο ασφαλή ρύθμιση που κατανέμει τη ροπή 50/50 εμπρός πίσω επιτρέποντας στο Nismo RC-02 να περνά τη δύναμη στον δρόμο χωρίς καμία ανησυχία πατώντας το γκάζι στην έξοδο της στροφής. Το γέμισμα της ισχύος είναι ακαριαίο αλλά όχι βίαιο (κυρίως λόγω της επιλογής του πιο συντηρητικού προγράμματος) και παρά την σαφή ώθηση που νιώθεις στο σώμα, το πλαίσιο δεν δείχνει την παραμικρή διατάραξη της ισορροπίας του. Η Nissan τονίζει ότι κάθε βήμα που γίνεται και κάθε τεχνολογία που εξελίσσεται μέσα από τις αγωνιστικές δημιουργίες της δεν στοχεύει μόνο στη διάκριση στους αγώνες αλλά και στην αξιοποίηση των γνώσεων που αποκτούνται για τα μοντέλα παραγωγής. Πρόκειται μάλιστα για μια αμφίδρομη σχέση, καθώς την ίδια στιγμή τα δεδομένα από τα περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια χιλιόμετρα που έχουν διανύσει όλα αυτά τα χρόνια τα πολιτικά Leaf έχουν βοηθήσει στην εξέλιξη της αγωνιστικής τεχνολογίας που βρίσκουμε στο RC-02 αλλά και στη Formula E. Ετσι λοιπόν την επόμενη φορά που θα τύχει να οδηγήσετε ένα ταπεινό Leaf σκεφτείτε όλη την αγωνιστική τεχνογνωσία που έχει απορροφήσει αλλά και έχει προσφέρει.

Advertisement

ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ;

Advertisement

ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΤΟ RC-02;
Ναι. Σε πρώτη φάση αυτό που θα περάσει στην παραγωγή είναι το σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης e-4orce. Η Nissan είχε ανακοινώσει την εξέλιξή του κατά την παρουσίαση του πρωτότυπου ηλεκτρικού crossover Ariya στο Σαλόνι του Τόκιο τo 2019, σημειώνοντας ότι η τετρακίνηση θα είναι έτοιμη για εφαρμογή σε μοντέλα παραγωγής μέσα στην επόμενη διετία.

ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ Η ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ E-4ORCE;
Η ισχύς σε όλους τους τροχούς εξασφαλίζεται από την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Η τεχνολογία torque vectoring προέρχεται από το εξαιρετικό (αλλά αναλογικά… αρχαίο) GT-R. Φρενάροντας ανεξάρτητα κάθε τροχό εξασφαλίζεται η διατήρηση της μέγιστης πρόσφυσής του. Ταυτόχρονα τα φρένα υποστηρίζουν και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, χωρίς βέβαια η επενέργειά τους να επηρεάζει τη δυναμική συμπεριφορά.

ΓΙΑΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ RC;
Βασικός στόχος είναι να δείξει ότι η Nissan μπορεί να κάνει -και έχει στα πλάνα της- αρκετά περισσότερα από ένα γήινο ηλεκτρικό μοντέλο όπως το Leaf, το οποίο μάλιστα αρχίζει να νιώθει την πίεση από τον νεότερο ανταγωνισμό. Ο επικεφαλής τεχνικός της Nismo, Mamoru Shinshi, δεν κρύβει ότι το RC προσφέρει πολύτιμα δεδομένα για ένα μελλοντικό ηλεκτρικό sportscar.

Advertisement

ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ 370Ζ;
Iσως θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για κάτι τέτοιο. Αν και το RC, όπως και η Formula E, προσφέρουν στη Nissan μεγάλο και πολύτιμο όγκο δεδομένων σχετικά με την ηλεκτρική τεχνολογία υψηλών επιδόσεων, είναι μάλλον πολύ πιο πιθανό ο αντικαταστάτης του 370Ζ να κινείται από παραδοσιακό θερμικό κινητήρα.

Διαβάστε ακόμα:

Nissan Ariya: Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό ιαπωνικό crossover-coupe

H Nissan ετοιμάζει το επόμενο Qashqai

Κυβέρνηση Ιαπωνίας: Nissan και Honda ένα