Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη Ford Mustang Mach-E GT στην Κροατία

Ελλάδα 2:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη Ford Mustang Mach-E GT στην Κροατία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη Ford Mustang Mach-E GT στην Κροατία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη επαφή με την GT έκδοση της Mustang Mach-E που ωθείται από 487 άλογα και μπορεί να κάνει το «0-100» σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Πως να είναι άραγε; Το ανακαλύπτουμε σε πρώτη φάση στην Κροατία – Από τους πρώτους μήνες του 2022 και στην χώρα μας.

Advertisement
Advertisement

H GT δεν είναι απλά η κορυφαία έκδοση της Mustang Mach-E, αλλά ότι ταχύτερο έχει λανσάρει μέχρι τώρα η Ford στην Ευρώπη. Τουλάχιστον σε εργοστασιακή μορφή και με πέντε θέσεις.

Όπως και οι Mustang Mach-E που έχουμε ήδη δοκιμάσει, συγκεκριμένα την πισωκίνητη με τους 294 ίππους  και την τετρακίνητη με τους 351 ίππους. Όπως και η τελευταία, έτσι και η GT έχει δύο μοτέρ και την μεγάλη μπαταρία. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που κάνουν την συγκεκριμένη Mach-E αρκετά πιο ιδιαίτερη σε χαρακτήρα από όλες τις υπόλοιπες. Αλλά ας ξεκινήσουμε από το σύστημα πρόωσης με τους δύο AC σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη που για την περίσταση αποδίδουν 487 άλογα.

Αρκετά για να δώσουν μια επιτάχυνση για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Αν και θεωρώ πως αυτή η μέτρηση είναι απλά τυπική για ένα ηλεκτρικό αφού για να καταλάβει κανείς τι εστί Mach-E GT θα πρέπει να νιώσει το τράβηγμα της άμεσα διαθέσιμης ροπής των 830 Nm (από τα 580). Το οποίο μπορεί να μην είναι τόσο έντονο, π.χ. όπως όσο σε ένα Tesla, μία Jaguar I-Pace ή μία Porsche Taycan, αλλά είναι τόσο άμεσο και τόσο έντονο για να νιιώθεις το στομάχι σου στην θέση του. Χαρακτηριστικό είναι πως ο πίσω σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα.

Advertisement
Advertisement

Αν είναι γρήγορη; Φυσικά και η Mach-E GT είναι τόσο γρήγορη όσο λένε τα νούμερα. Φυσικά όλα αυτά με τον φόβο για τα ραντάρ ταχύτητας στους βροχερούς επαρχιακούς δρόμους της Κροατίας. Και για όσους θεωρούν σημαντική την τελική ταχύτητα σημειώστε πως στην GT έχει αυξηθεί από τα 180 χλμ./ώρα (των άλλων Mach-E) στα 200 χλμ./ώρα.

Advertisement

Ανάμεσα στα νέα στοιχεία που υπάρχουν στην GT είναι η πρόσθετη επιλογή Untamed Plus (πρόσθετο στα γνωστά Whisper, Active και Untamed), η οποία αλλάζει όλη την ηλεκτρονική διαχείριση για… αχαλίνωτες καταστάσεις. Ωστόσο, αυτή η επιλογή είναι διαθέσιμη μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. ανάλογα με την θερμοκρασία της μπαταρίαw, των εξωτερικών συνθηκών, του οδηγικού στυλ κ.α.) και τα ηλεκτρονικά χαλαρώνουν εντελώς, ενώ η ρύθμιση είναι ειδική για ακριβώς αυτό το μοντέλο και διαφορετική από των υπολοίπων τετρακίνητων Mach-E.

Advertisement

Αν και προσπαθήσαμε να ξεπεράσουμε τα όρια της GT στους βρεγμένους κροατικούς δρόμους ήταν αδύνατο να ξεφύγουμε από τα ηλεκτρονικά δεσμά. Τα οποία λειτουργούν άμεσα για να τιθασεύσουν την δύναμη της ισχυρότερης ηλεκτρικής Mustang. Μόνο όταν άρχισε να στεγνώνει μπορέσαμε να δούμε πως πρακτικά ο ηλεκτροκινητήρας μπροστά απλά κρατά το εμπρός μέρος εκεί που πρέπει με τον πίσω να προσφέρει ελεγχόμενη από το ESP υπερστροφή και όταν υπάρξει υπερβολή επεμβαίνει το ESP.

Με επιλεγμένο το Untamed, το τιμόνι γίνεται πιο κοφτερό, το πεντάλ του γκαζιού πιο άμεσο και τα αμορτισέρ σφίγγουν.Επίσης, υπάρχουν ειδικά εξελιγμένα ελαστικά. Συγκεκριμένα, στάνταρ είναι οι 20άρες ζάντες με τα Pirelli P Zero, όπως και τα Brembo με τις χαρακτηριστικές κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες που μαγκώνουν τους εμπρός δίσκους των 385 χιλιοστών. Όλα αυτά με την τεχνητή αναπαραγωγή ήχου να σου βγάζει ως ένα σημείο κάτι από μια αυθεντική θερμόκαυστη Mustang.

Advertisement

Σε σχέση με τις υπόλοιπες Mach-E, η GT κάνει την διαφορά χάρη κυρίως στην Magnetic Ride. Πρόκειται για την ανάρτηση με τα αμορτισέρ μαγνητοροϊκής τεχνολογίας με μεταβολή του βαθμού απόσβεσης μέσα σε ελάχιστα δέκατα του δευτερολέπτου. Πάντως, ο συνδυασμός του σφιχτού set-up με τις 20άρες ζάντες μπορεί να ωφελεί την δυναμική οδήγηση, αλλά εις βάρος της άνεσης στο πρόγραμμα Untamed. Για αυτό υπάρχουν τα άλλα δύο, για καλύτερη απόσβεση. Όσο για το βάρος της GT, ναι το νιώθεις. Άλλωσε, όλα τα ηλεκτρικά είναι ευτραφή από την φύση τους, από τον κανόνα δεν θα αποκλίνει και η GT των 2,3 τόνων. Σημείωσε δε πως υπάρχει αυξημένο αρνητικό κάμπερ και μικρότερη κατά 10 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος.

Όσο για την αυτονομία η Ford δίνει περίπου 500 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως θα υπάρξει ένα μικρό όφελος από τις over-the-air αναβαθμίσεις με αύξηση της μπαταρίας λιθίου ιόντων από τις ωφέλιμες 88 kWh στις 91 kWh (συνολική στις 98,7 kWh).  Όσο για τη φόρτιση στην πιο γρήγορη περίπτωση υποστηρίζεται σε συνεχές ρεύμα 150 kW με χρόνο 45 λεπτών για το 10-80% της μπαταρίας. Σχετικά με την κατανάλωση κατέγραψα περίπου στις 25 kWh/100 χλμ., η οποία κατά ένα μεγάλο μέρος οφείλεται στα σπορ ελαστικά και στα περίπου +70 κιλά του επιπλέον εξοπλισμού.

H Mach-E GT ξεχωρίζει από πολλές λεπτομέρειες. Από τα ειδικά επιλεγμένα χρώματα (όπως το χαρακτηριστικό πορτοκαλί ή το μπλε) μέχρι τα σχετικά λογότυπα (το GT έχει αντικαταστήσει το αλογάκι στο πίσω μέρος), την «κάρμπον» μάσκα, τους πιο σπορ προφυλακτήρες (ειδικότερα ο εμπρός) κ.α.

Στο εσωτερικό υπάρχει η μεγάλη 15άρα οθόνη αφής, καθώς και τα μπάκετ καθίσματα της Ford Performance που είναι σχεδιασμένα για να παρέχουν την απαιτούμενη στήριξη στη σπορ οδήγηση. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά άνεσης περιλαμβάνεται ένα σύστημα ήχου της B&O με 10 ηχεία και hands-free λειτουργία πίσω πόρτας για ευκολότερη πρόσβαση στον πίσω χώρο αποσκευών χωρητικότητας 402 λίτρων, καθώς και μία προαιρετική, πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή.

Αυτά για την κορυφαία Mustang Mach-E GT που μας έδειξε πως ένα ήδη σπορ ηλεκτρικό crossover μπορεί να γίνει πιο σπορ. Το τελευταίο δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε αφού μιλάμε για ένα βαρύ BEV με υπερυψωμένο αμάξωμα. Τώρα, αν κάποιοι θεωρούν πως η Mach-E δεν θα έπρεπε καν να λέγεται Mustang, τι σημασία έχει; Η GT αυτή τη στιγμή είναι ένα από τα πιο γρήγορα/ ισχυρά μοντέλα που υπάρχουν στον… στάβλο με τα ηλεκτρικά. Εκτός και αν γλυκοκοιτάζετε μία Porsche Taycan. Τότε, αλλάζει το πράγμα, όπως και οι προτεραιότητες σας…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ, ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 351 PS
Video: Νέα Ford Mustang Mach-E RWD 294 PS
Πώς στρίβει υπό πίεση η Ford Mustang Mach-E;