Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη BMW M240i xDrive Coupe στη Γερμανία

Ελλάδα 15:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη BMW M240i xDrive Coupe στη Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη BMW M240i xDrive Coupe στη Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

H BMW δεν ξεχνά τη συνταγή ενός προσανατολισμένου στη σπορ οδήγηση μοντέλου, όπως μαρτυρά η κορυφαία έκδοση της νέας Σειράς 2 που φέρει τον κωδικό M240i.

Advertisement
Advertisement

Αρκετοί που πίστευαν ότι η βαυαρική φίρμα έχει χάσει το momentum, αφήνοντας στο περιθώριο τα σπορ μοντέλα της έχοντας ως προτεραιότητα τα νέα trend της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά (iX, i4).

Ωστόσο, η νέα Σειρά 2 Coupé έρχεται να τους διαψεύσει με τον εμφατικό τρόπο. Και ειδικά η -προς το παρόν- κορυφαία έκδοση Μ240i που εφοδιάζεται με το γνωστό 6κύλινδρο σε σειρά TwinPower Turbo θερμικό σύνολο των 3,0 lt και αντίστοιχες φυσικά επιδόσεις, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στα πέριξ του Μονάχου.

Οπτικά η μικρή κουπέ BMW δεν έχει αλλάξει δραματικά, διατηρώντας το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο με την προκάτοχό της. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σεντάν μοντέλο προσαρμοσμένο σε κουπέ αμάξωμα, στο οποίο ξεχωρίζουν ευθύς εξαρχής τα πληθωρικά καπούλια. Αυτό που έχει διαφοροποιηθεί είναι βασικά η αρχιτεκτονική πάνω στην οποία έχει κατασκευαστεί, με τους τεχνικούς του Γερμανού κατασκευαστή να επιλέγουν την πλατφόρμα CLAR, η οποία χρησιμοποιείται με άλλη μορφή στη Σειρά 3 και όχι σε αυτή που διαθέτει η 4θυρη Σειρά 2 Gran Coupé, όπως και η Σειρά 1.

Advertisement
Advertisement

Επίσης, αυξημένο είναι το συνολικό βάρος, όπως και οι διαστάσεις, ενώ οι παραδοσιακοί φίλοι της εταιρείας ίσως να απογοητευτούν καθώς η M240i πωλείται αποκλειστικά ως τετρακίνητη (xDrive) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω μπλοκέ διαφορικό και χωρίς επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου. Διατίθεται μόνο σε κουπέ έκδοση, όχι πλέον (και) ως cabrio. Μπορεί λοιπόν η νέα «καυτή» BMW M240i Coupé να είναι ουσιαστικά ο συνεχιστής ιστορικών μοντέλων όπως οι αγαπημένες «2002» και η «3άρα» πρώτης γενιάς (Ε21);

Οδηγώντας την τόσο σε επαρχιακό δίκτυο όσο και σε αυτοκινητόδρομο η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός έρχεται να καλύψει όλα τα παραπάνω (θεωρητικά) μειονεκτήματα των μεγαλύτερων διαστάσεων και βάρους και της τετρακίνησης, αρχής γενομένης από τον εξαιρετικό straight-six, με την ισχύ του να φτάνει τους 374 PS και τα 500 Nm ροπής που αποδίδονται μόλις από τις 1.900 rpm.

Advertisement

Από την αρχή είναι σαφές ότι υπάρχει μία εξαιρετικά ισορροπημένη οδική συμπεριφορά στην οποία σημαντικό ρόλο παίζει η σωστά ρυθμισμένη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση xDrive που συνδυάζει άφθονα ποσοστά πρόσφυσης χωρίς να λέει όχι σε μικρές «πικάντικες» δόσεις υπερστροφής, πάντα υπό προϋποθέσεις. Το σύστημα, που είναι ειδικά σχεδιασμένο για οχήματα προδιαγραφών «M», κατανέμει τη ροπή εμπρός και πίσω ανάλογα με τις απαιτήσεις και στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματικό, διορθώνοντας στον μέγιστο βαθμό τυχόν οδηγικά λάθη που μπορεί να οδηγήσουν σε τετ-α-κε.

Παράλληλα η αύξηση του αρνητικού κάµπερ των εµπρός τροχών και το στάνταρ πίσω μπλοκέ διαφορικό συνθέτουν το εξαιρετικό turn-in της τετρακίνητης M240i. Τι άλλο χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να χαρίζει χαμόγελα ευτυχίας στον οδηγό του; Εκτός από την απόδοση του εκπληκτικού κινητήρα, το ιδανικό ζύγισμα του σασί, τα ισχυρά φρένα (με τετραπίστονες εμπρός δαγκάνες) και το ακριβέστατο τιμόνι, τα εύσημα παίρνει και η εξελιγμένη ανάρτηση και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί.

Advertisement

Αυτό ήταν ένα στοιχείο που έλειπε από τις προηγούμενες γενιές του κουπέ μοντέλου, όπως τις 1 M Coupé και την πρώτη M2. Πλέον στη νέα M240i μπορεί προαιρετικά να τοποθετηθούν αμορτισέρ ρυθμιζόμενης απόσβεσης (Adaptive M Suspension) με τα ανάλογα αποτελέσματα. «Στη λειτουργία Comfort η νέα ρύθμιση των ελατηρίων βελτιώνει την κύλιση στις χαμηλές ταχύτητες, όπως και σε κακής ποιότητας οδοστρώματα», μας αναφέρει ο υπεύθυνος εξέλιξης του πλαισίου, Klaus-Dieter Groll.

Δύσκολα θα διαπιστώσει κάποιος τα +40 kg βάρους της νέας M240i, όχι όμως και την αύξηση σε μήκος και πλάτος. Από την άλλη, το μεγαλύτερο κατά 51 mm μεταξόνιο σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ακαμψία, το ιδανικό ζύγισμα ανάμεσα στους δύο άξονες (50:50) και τη μείωση της αεροδυναμικής άντωσης στο πίσω μέρος συμβάλλουν τα μέγιστα ώστε το μοντέλο να μπορεί να ταξιδεύει ακόμα και με απαγορευτικές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, ενώ, όπου χρειαστεί, οι ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης πραγματοποιούνται με ακρίβεια χωρίς να αγχώσουν σε καμία περίπτωση τον οδηγό.

Advertisement

Κορυφαία τόσο σε απόδοση όσο και σε αντοχή κάτω από όλες τις συνθήκες είναι και τα φρένα, με τους αεριζόμενους δίσκους M Sport να κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic Sport διαθέτει ιδανική κλιμάκωση. Πέραν της επιλογής «Launch Control» διαθέτει και τη νέα λειτουργία Sprint, η οποία προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, των ηλεκτρονικών και των αλλαγών σχέσεων όπου χρειαστεί παραπάνω ισχύς, όπως στις επιταχύνσεις εν κινήσει και στις προσπεράσεις. Βέβαια οι +34 PS της ισχύος που αποδίδει πλέον ο κινητήρας έχουν και ανάλογες επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμου, που πλέον αγγίζει (θεωρητικά) τα 8,1 lt/100 km και ρεαλιστικά σχεδόν τα 12,0 lt/100 km.

Η νέα M240i Coupe μπορεί να μην είναι ένα street legal αγωνιστικό μοντέλο, εν τούτοις αποτελεί ένα σχεδόν ιδανικό καθημερινό σπορ αυτοκίνητο.

TECH – BMW M240i xDRIVE COUPE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.998 cc, i6, TURBO, 374 PS/5.500-6.500 rpm, 500 Nm/1.900-5.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 4,3”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,1 lt/100 km
CO2: 185 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.548/1.838/1.404 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.741 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 390 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.765 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 69.950 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιά μάρκα – έκπληξη είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων των ΗΠΑ;
Κόντρα στο ρεύμα: Η BMW κρατά ζωντανούς τους συμβατικούς κινητήρες
Η BMW δεν αποκλείει ένα ηλεκτρικό supercar