Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS

Ελλάδα 20:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Θέλετε ένα καινούργιο σχετικά μικρών διαστάσεων SUV μοντέλο, με ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο, καλό επίπεδο εξοπλισμού και την εγγύηση της Volkswagen; Το επανασχεδιασμένο T-Cross πληροί τα δεδομένα που αναζητάτε.

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία του T-Cross θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ενδιαφέρουσα αλλά και ως μια εύκολη υπόθεση. Το πρώτο επειδή η εμπορική πορεία του μοντέλου της Volkswagen αποδεικνύει ότι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή στην κατηγορία του, καθώς σε περίπου πέντε χρόνια πουλήθηκαν περίπου 1.200.000 μονάδες (συμπεριλαμβανομένης και της δύσκολης περιόδου της πανδημίας του νέου κορωνοΐού).

Το δεύτερο στοιχείο (σημ.: εύκολη υπόθεση) αφορά στην απόφαση για τη δημιουργία του. Το T-Cross βρήκε στρωμένο τον εμπορικό δρόμο του. Είχε προηγηθεί τόσο το Volkswagen T-Roc, το μεγαλύτερων διαστάσεων από αυτό SUV, όσο και το Seat Arona.

Η επανασχεδίασή του ήταν το επόμενο αναμενόμενο «βήμα». Εν μέσω δημιουργικής έξαρσης για την ηλεκτροκίνηση, τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας δεν παραμέλησαν το T-Cross. Έτσι προσπάθησαν να το κάνουν να είναι ακόμα πιο ελκυστικό.

Advertisement
Advertisement

Οι αλλαγές
Η επανασχεδίασή του έγινε με γνώμονα να ταυτιστεί με τη σύγχρονη εικόνα των SUV μοντέλων της Volkswagen, δηλαδή τόσο του T-Roc όσο και του ανανεωμένου Touareg. Αυτό είναι εμφανές στο εμπρός μέρος του όπου τα εκεί φώτα έχουν αναδιαμορφωθεί σε σχέση με πριν, προς αυτόν τον σκοπό.

Συγκριτικά με πριν, αλλαγές υπάρχουν στη γρίλια της μάσκας, στη διαμόρφωση των πλαϊνών αεραγωγών στις άκρες του καθώς και στην εντονότερη ανάδειξη του τραπεζοειδούς πλαισίου στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα.

Στο πίσω μέρος του αμαξώματος, τα νέα φώτα LED έχουν πιο γραμμική εμφάνιση, περιβάλλονται από μαύρο πλαίσιο το οποίο εκτείνεται σε όλο το πλάτος, τα χαμηλά τοποθετημένα ανακλαστικά φώτα είναι λοξώς τοποθετημένα (αντί οριζόντια) και ο προφυλακτήρας έχει διαβαθμισμένη μορφοποίηση.

Advertisement

Μάλιστα, στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του επανασχεδιασμένου T-Cross υπάρχουν τα φώτα τεχνολογίας IQ. LED Matrix τα οποία διατίθενται για πρώτη φορά στο μοντέλο. Χάρη σε αυτά, υπάρχει μια νέα φωτεινή υπογραφή σε αυτό, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Αυτό σημαίνει ότι -μεταξύ άλλων- φωτεινή μπάρα αγκαλιάζει τη μάσκα και ενώνει τα πίσω φώτα, αντίστοιχα.

Στο εσωτερικό, τα νέα στοιχεία σε σχέση με πριν αφορούν στην τοποθέτηση καινούργιων ταπετσαριών, λίγο καλύτερης ποιότητας πλαστικού υλικού στο ταμπλό και στο εσωτερικό των θυρών και φυσικά στην πιο σύγχρονη εικόνα του τελευταίου.

Advertisement

Τι σημαίνει αυτό; Ότι η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφή δεν είναι ενσωματωμένη σε αυτό αλλά βρίσκεται προτεταμένη του ταμπλό. Στη βασική έκδοση του ανανεωμένου μοντέλου είναι 8,0 ιντσών και στον προαιρετικό 9,2 ιντσών. Και στις δύο περιπτώσεις συνδυάζονται με την έγχρωμη οθόνη στο πίνακα οργάνων στο πλαίσιο του λεγόμενου Digital Cockpit, όπως το ονομάζει η Volkswagen.

Επιπλέον, στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδοχές του επανασχεδιασμένου T-Cross περιλαμβάνεται και το σύστημα αυτόματου κλιματισμού Air Care Climatronic το οποίο έχει επιφάνεια αφής για τον χειρισμό του.

«Άλλαξε και η οδική συμπεριφορά του»;
Η απάντηση είναι αρνητική. Η επανασχεδίαση δεν επηρέασε και τη δομή της ανάρτησής του μοντέλου, όπως αυτή υπήρχε πριν από τη συγκεκριμένη διαδικασία. Εμπρός, υπάρχουν γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος και πίσω ημιάκαμπτος άξονας.

Advertisement

Ο τρικύλινδρος, υποτετράγωνος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας χωρητικότητας ενός λίτρου στην συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 116 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

H κλιμάκωσή του είναι σχετικά «κοντή» στις τρεις πρώτες και overdrive στις τρεις τελευταίες, για οικονομία καυσίμου στο ταξίδι. Η απόδοση της ροπής του αρχίζει να είναι ικανοποιητική από τις περίπου 2.000 σ.α.λ. και παραμένει γραμμική ως περίπου τις 4.000 σ.α.λ.

Η αίσθηση του μοχλού είναι καλή όπως και η κίνησή του από τον οδηγό για την επιλογή της κατάλληλης ταχύτητας στο κιβώτιο κάθε φορά.

Το εσωτερικό του είναι τυπικό της Volkswagen, δηλαδή σε μαύρη απόχρωση σε ό,τι αφορά στο τμήμα του ως το ύψος του ταμπλό και των παραθύρων. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση ενώ τα πίσω πιο μαλακά συγκριτικά. Α

Αναφερόμαστε σε αυτά στον πληθυντικό αριθμό επειδή είναι χωρισμένα σε δύο τμήματα, σε αναλογία 60/40. Μάλιστα, μπορούν να συρθούν εμπρός-πίσω (μαζί ή ανεξάρτητα μεταξύ τους) σε μια απόσταση έως 140 χλστμ., δημιουργώντας περισσότερο ωφέλιμο χώρο για τους εκεί επιβαίνοντες ή για τον χώρο αποσκευών, αντίστοιχα.

Οι πίσω επιβάτες κάθονται λίγο πιο ψηλά και έχουν ικανοποιητικό ωφέλιμο χώρο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Στον δρόμο, το επανασχεδιασμένο T-Cross αποδεικνύεται άνετο, καθώς η ανάρτησή του είναι μαλακή σε ρύθμιση. Βεβαίως, σε κάποιες περιπτώσεις η απορροφητικότητά της δεν είναι όσο αποτελεσματική θα έπρεπε, όμως αυτός είναι ο γενικότερος χαρακτήρας του οχήματος.

Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό και δεν κουράζει τους επιβάτες. Πάντως, στη γενικότερη άνεση συμβάλλουν και τα ελαστικά με προφίλ 60 που διέθετε το αυτοκίνητο.

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, κινούμενοι εντός πόλης μετρήσαμε 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας αυτή μειώθηκε στα 6,3 χλμ./100 χλμ.

Tο T-Cross είναι ο «Βενιαμίν» των SUV μοντέλων της Volkswagen αλλά όχι το «αδύνατο παιδί» της. Στην εκδοχή με τον 1.0 TSI των 116 ίππων (θυμίζουμε ότι υπάρχει και αυτή με τους 95 ίππους) προσφέρει έναν καλό βασικό συνδυασμό άνεσης, ευρυχωρίας και οικονομίας καυσίμου.

Δεν μπορείς να έχεις απαιτήσεις για «επιδόσεις» (sic), όμως θα κινηθείς αξιοπρεπώς με αυτό. Ο εσωτερικός χώρος του και η τιμή πώλησής του είναι τα βασικά στοιχεία για να το επιλέξει κάποιος, αν και δεν υστερεί σε επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού.

Εκτός αυτών, από την καθημερινή χρήση του θα διαπιστώσει ότι είναι ευκολοδήγητο, ιδίως εντός πόλης, ενώ έχει τη δυνατότητα να κινηθεί χωρίς πρόβλημα σε χωματόδρομο και να κάνει την εκδρομή του απροβλημάτιστα. Το ύψος του οχήματος από το έδαφος είναι 180 χλστμ., η γωνία προσέγγισης είναι 17,0 μοίρες, η γωνία αναχώρησης 20,3 μοίρες και η γωνία ράμπας 14,4 μοίρες.

Γιατί τα αναφέρουμε και αυτά; Επειδή το ανανεωμένο T-Cross είναι ένα ολοκληρωμένο όχημα επί της ουσίας και δεν βασίζεται μόνο στην εικόνα του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS facelift

Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 999 cc
Ισχύς: 116 PS/5.500 rpm
Pοπή: 200 Nm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,0 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,6 lt/100 km/6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 127 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.127/1.760/1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.551 mm
Βάρος: 1.270 kg
Χώρος αποσκευών: 385-1.281 lt
Τιμή: Από 24.950 ευρώ («Life»)