Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki Vitara Full Hybrid AllGrip

  • Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης (kz@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Η Suzuki έκανε το επόμενο βήμα στα υβριδικά συστήματα κίνησης. Η λέξη (και το σύστημα) Mild αντικαταστάθηκε με την ουσιαστικότερη και αποδοτικότερη στην πράξη Full και το Vitara επαληθεύει την προσπάθεια.

Η υιοθέτηση της αντίστοιχης τεχνολογίας για τη δημιουργία ενός συστήματος υβριδικής διάταξης και ενσωμάτωσής του στα μοντέλα της είναι καίρια ανάγκη για τη Suzuki, για να μπορέσει να σταθεί και πάλι με ακόμα μεγαλύτερες αξιώσεις στην ευρωπαϊκή αγορά και όχι μόνο.

Το Vitara είναι αυτό που αναλαμβάνει να δείξει ότι η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να σταθεί ισότιμα και σε αυτόν τον τομέα, έναντι των εμπορικών ανταγωνιστών της. Η ονομασία «Full Hybrid» (ή «Strong Hybrid», σε κάποιες αγορές, όπως η ελληνική), η οποία συμπληρώνει αυτή του δημοφιλούς μοντέλου της Suzuki δεν έχει μόνο προσδιοριστική σημασία αλλά ουσιαστική αξία.

Αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες είναι η έκδοσή του με κανονικό σύστημα υβριδικής διάταξης και όχι με ήπιο (Mild Hybrid, όπως χαρακτηρίζεται) που γνωρίζαμε ως τώρα και το οποίο αντικαθιστά. Κάτω από το αμάξωμά του υπάρχει ο νέος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας DualJet χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος διαθέτει σύστημα έμμεσου ψεκασμού, με δύο εγχυτήρες καυσίμου πλησίον κάθε βαλβίδας εισαγωγής του.

Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και η σχέση συμπίεσής του είναι υψηλή (13,0:1) για την όσο το δυνατόν καλύτερη καύση στους κυλίνδρους. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Suzuki, έχει δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη μείωση των τριβών κατά την κίνηση των εμβόλων (άρα να μην αναπτύσσεται υψηλή θερμοκρασία), των κραδασμών και του παραγόμενου θορύβου κατά τη λειτουργία του.

Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα (ο οποίος έχει την κωδική ονομασία «K15C») είναι 102 ίπποι και η μέγιστη ροπή του 138 Nm. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα μεγέθη απόδοσής του καθώς τα συνδράμουν τα αντίστοιχα του ηλεκτροκινητήρα που υπάρχει. Ο τελευταίος αποδίδει 33 ίππους και ροπή 60 Nm. Το ηλεκτρικό μοτέρ παίρνει ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών λίθου ιόντων οι οποίες είναι 140 Volt, έχουν χωρητικότητα 0,84 kWh και βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από τον χώρο αποσκευών. Φυσικά, τις φορτίζει αφού λειτουργεί και ως γεννήτρια κατά τη διάρκεια της αναγεννητικής πέδησης. Τέλος, σε ό,τι αφορά στη μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ τού συστήματος υβριδικής διάταξης, είναι 116 ίπποι.

Τη μετάδοση της ροπής στους τροχούς αναλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο ονομάζεται «AGS» («Auto Gear Shift»). Εάν το επιθυμεί ο οδηγός, μπορεί να αλλάζει τις σχέσεις μέσω των μοχλοδιακοπτών που υπάρχουν στο τιμόνι.

Το Vitara Full Hybrid διαθέτει το σύστημα «Eco Mode» το οποίο συμβάλλει περισσότερο στην οικονομία καυσίμου. Ενεργοποιείται μέσω διακόπτη που βρίσκεται στα αριστερά του ταμπλό και έχει δύο παραμέτρους λειτουργίας: Eco και Standard. Όπως καταλαβαίνουμε, στην πρώτη η προτεραιότητα δίνεται στην οικονομία καυσίμου και επιτρέπει στον ηλεκτροκινητήρα να κινεί συχνότερα το όχημα ως αμιγώς ηλεκτρικό, για μικρή απόσταση και βάσει της ενέργειας που υπάρχει στις μπαταρίες του κάθε φορά. Αυτό γίνεται κυρίως εντός πόλης, όπου η ταχύτητα κίνησης είναι χαμηλή και το εφαρμοζόμενο φορτίο στο δεξί πεντάλ μικρό.

Το Vitara, διαχρονικά, έχει μια ξεχωριστή φήμη ως εκτός δρόμου όχημα. Στη συγκεκριμένη εκδοχή του διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης «AllGrip» το οποίο έχει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας: Auto, Snow, Sport και Lock (το τελευταίο ενεργοποιείται μόνο αφού πρώτα έχει επιλεγεί αυτό για κίνηση σε χιονισμένο ή πολύ γλιστερό οδόστρωμα).

Αναλόγως του προγράμματος που έχει επιλέξει ο οδηγός κάθε φορά, προσαρμόζεται αναλόγως και η λειτουργία του συστήματος «Eco Mode». Έτσι στα Snow, Sport και Lock δεν είναι δυνατή η εκκίνηση του οχήματος μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο Sport τόσο ο θερμικός κινητήρας όσο και ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνουν να κινούν το Vitara με σκοπό τις καλύτερες επιδόσεις.

Επίσης, υπάρχει και σύστημα Hill-Descent Control το οποίο διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος κατά τη διάρκεια κατάβασης σε πλαγιά με έντονη κλίση. Τέλος, καθότι το μοντέλο της Suzuki είναι εκτός δρόμου όχημα, η απόσταση του από το έδαφος είναι 175 χλστμ., η γωνία προσέγγισης 18,2 μοίρες και η γωνία αναχώρησης 28,2 μοίρες (με ελαστικά διάστασης 215/55-R17).

Η εικόνα του εσωτερικού στη νέα έκδοση του Vitara δεν αλλάζει από αυτή των υπολοίπων του μοντέλου. Το πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό είναι σχετικά σκληρό και δείχνει ανθεκτικό και η συναρμογή του κρίνεται θετικά. Η θέση οδήγησης είναι καλή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και κάθεσαι σχετικά ψηλά έχοντας καλή περιμετρική ορατότητα.

Μάλιστα, το γεγονός ότι τα (θερμαινόμενα σε αυτή την εξοπλιστική έκδοση) εμπρός καθίσματα είναι σχετικά μαλακά, κάνουν τον οδηγό και τον συνοδηγό να μεταφέρονται με σχετική άνεση. Στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα έως και τρεις ενήλικες οι οποίοι έχουν ικανοποιητικό ωφέλιμο χώρο τόσο για τα πόδια τους όσο και πάνω από το κεφάλι τους.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα ικανοποιούν με τη διαμόρφωσή τους στην κονσόλα και στο εσωτερικό των θυρών. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών στην οποία οι ενδείξεις είναι ευδιάκριτες, ενώ στην κεντρική οθόνη αφής το λειτουργικό πρόγραμμα του συστήματος infotainment είναι εύχρηστο.

Στον δρόμο, το Vitara Full Hybrid εκκινεί ως αμιγώς ηλεκτρικό, με τον ηλεκτροκινητήρα να αναλαμβάνει να καλύψει τα πρώτα μέτρα και για όσο διάστημα το επιτρέπουν οι συνθήκες κίνησης. Η κίνηση του οχήματος μόνο με αυτόν μπορεί να γίνει και όταν η ταχύτητά του είναι έως 80 χλμ./ώρα (ίσως και λίγο μεγαλύτερη, σύμφωνα με τη Suzuki), εάν ο δρόμος είναι επίπεδος και ο οδηγός ασκεί σταθερή πίεση στο πεντάλ του γκαζιού.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα απενεργοποιεί τον 1.5 VVT για όσο υπάρχει διαθέσιμη ενέργεια στις μπαταρίες. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας εξακολουθεί τη μετάδοση της ροπής στους τροχούς κατά το ελάχιστο χρονικό διάστημα που απαιτείται μεταξύ της αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη κίνησή του.

Η ανάρτηση του Vitara Full Hybrid είναι αρκετά άνετη για όχημα της κατηγορίας και απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις όποιες ταλαντώσεις τόσο εντός δρόμου όσο και εκτός αυτού. Η οδική συμπεριφορά του δεν αλλάζει σε σχέση με ό,τι γνωρίζουμε για το μοντέλο. Έτσι και αυτό είναι ασφαλές και ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση. Το πρόσθετο βάρος των μπαταριών και του υβριδικού συστήματος δεν έχουν αλλάξει τη γενικότερη οδική συμπεριφορά και ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα.

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, το Vitara Full Hybrid πρέπει να αντιμετωπίζεται από αυτόν ως ένα όχημα το οποίο έχει σκοπό την καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου και όχι ως κάτι περισσότερο. Με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Eco πρέπει να προσαρμόζεσαι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και να ακολουθείς έναν σχετικά ήρεμο ρυθμό.

Με ενεργοποιημένη τη λειτουργία Sport στο σύστημα AllGrip Select η επιτάχυνση είναι αμεσότερη και αυτή που σε ικανοποιεί και σε αυτόν τον τομέα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήσαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 6,2 λίτρα/100 χλμ. με ήρεμο ρυθμό και εντός πόλης.

Σε ευρύτερο συνδυασμένο κύκλο και με πιο γρήγορο ρυθμό μετρήσαμε 7,1 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, το επίπεδο θορύβου από τη λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων είναι σχετικά χαμηλό όσο ο οδηγός δεν πιέζει. Αν το πράττει, αυξάνεται αλλά δεν ενοχλεί εν τέλει.

Με το Vitara Full Hybrid η Suzuki κερδίζει έδαφος στην τεχνολογική εικόνα του μοντέλου και κυρίως σε αυτή που αφορά στη μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα της κατανάλωσης καυσίμου. Η βασική τιμή της τετρακίνητης έκδοσης ξεκινά από τα 26.760 ευρώ, ποσό που κρίνεται σχετικά καλό για τον εξοπλισμό και τη φήμη που έχει το αυτοκίνητο.

Τεχνικά χαρακτηριστικάSuzuki Vitara Full Hybrid AllGrip AGS
Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.462 cc
Ισχύς: 102 PS στις 6.000 rpm
Pοπή: 138 Nm στις 4.400 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 33 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 60 Nm.
Συνδυαστική ισχύς: 116 PS
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,5 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,9/6,2-7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 132 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.175/1.775/1.610 mm
Μεταξόνιο: 2.500 mm
Βάρος: 1.315 kg
Χώρος αποσκευών: 289-1.046 lt
Τιμή: Από 26.760 ευρώ («ΑllGrip»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα SUV της Suzuki καλύπτουν όλες τις ανάγκες κάθε οδηγού
Suzuki S-Cross, σε ακολουθεί παντού (video)
Ακόμα ένα Suzuki Jimny που έπαθε… G 63 AMG (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto