Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Skoda Enyaq iV 80

Ελλάδα 12:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Skoda Enyaq iV 80

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Skoda Enyaq iV 80

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το αμιγώς ηλεκτρικό ENYAQ iV δίνει στη Škoda την ευκαιρία να φωνάξει «παρών» στις νέες τάσεις που κυριαρχούν πλέον στην αγορά αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Το ENYAQ iV πιθανότατα είναι το σημαντικότερο μοντέλο στην ιστορία της Škoda, από τη στιγμή που εντάχθηκε στον όμιλο VW. Και αυτό γιατί καθορίζει τη μελλοντική στρατηγική του Τσέχου κατασκευαστή πάνω στην ηλεκτροκίνηση.

Από την άλλη, με το συγκεκριμένο μοντέλο η Škoda θέλει να διαφοροποιηθεί σε σχέση με τη VW, κυρίως σχεδιαστικά. Και θεωρούμε ότι τα έχει καταφέρει σε σημαντικό βαθμό, καθώς το ENYAQ iV δείχνει πιο εντυπωσιακό από το ID.4 με το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα ΜΕΒ.

Η ειδοποιός διαφορά ανάμεσά τους είναι ότι, ενώ το δεύτερο επικεντρώνεται κυρίως στην εξωτερική σχεδίαση και λιγότερο στην πρωτοτυπία της καμπίνας, το μοντέλο από το Mladá Boleslav δείχνει πιο εύπεπτο και όμορφο εντός παρά εκτός.

Advertisement
Advertisement

Ο εσωτερικός διάκοσμός του είναι ιδιαίτερα ευχάριστος και με high-tech αέρα. Τα βασικά στοιχεία είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 5,3”, που είναι τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού και απεικονίζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την κίνηση του αυτοκινήτου.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής 13” του infotainment που διαθέτει και τεχνολογία SmartLink, μέσω της οποίας επιτρέπονται η χρήση και ο έλεγχος εφαρμογών smartphone. Θα θέλαμε πάντως καλύτερα γραφικά, όπως και βελτιωμένους χρόνους απόκρισης στις εντολές.

Advertisement

Το ταμπλό διαθέτει καθαρές γραμμές και αφρώδη υλικά στο πάνω μέρος, υπογραμμίζοντας τον υψηλό δείκτη ποιότητας του τσέχικου SUV, με ανάλογα προσεγμένη συναρμολόγηση και φινίρισμα.

Και στη συγκεκριμένη έκδοση, οι φυσικοί διακόπτες είναι ελάχιστοι, ενισχύοντας τη μίνιμαλ αισθητική, ενώ το slider στη βάση της οθόνης για τον έλεγχο της έντασης του ήχου δεν μπορούμε να πούμε ότι προσφέρει πόντους στο θέμα της εργονομίας.

Advertisement

Το μεταξόνιο των 2.765 mm και η έλλειψη  του τούνελ μετάδοσης χαρίζουν ένα πραγματικά άνετο σαλόνι, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στα γόνατα και στο κεφάλι ακόμα κι αν ξεπερνούν το 1,80 m. Αντίστοιχα επαρκέστατος είναι και ο χώρος αποσκευών με τα 585 διαθέσιμα lt.

Το ENYAQ iV της δοκιμής διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, που είναι τοποθετημένος εμπρός από τον πίσω άξονα, ενώ τροφοδοτείται από μια υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh (net 77 kWh), χωμένη στο δάπεδο και αποδίδει ισχύ 204 PS και 310 Nm ροπή.

Advertisement

Με βάρος που ξεπερνά τους 2 τόνους (2.111 kg), δεν έχει τις επιδόσεις που περιμένεις από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – μια συνειδητή, ωστόσο, επιλογή από τη Škoda, έτσι ώστε να του προσδώσει έναν ηπιότερο χαρακτήρα, δίνοντας βάρος στην άνεση.

Ετσι αναμενόμενες είναι και οι επιδόσεις, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 8,5” και την τελική να περιορίζεται στα 160 km/h. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η θεωρητική αυτονομία φτάνει στα 548 km (κατά WLTP), που στην πράξη, με βάση την κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τις 19 kWh/100 km σε αστικές και περιαστικές συνθήκες κίνησης, επιτρέπει στο ENYAQ iV 80 να καλύψει περισσότερα από 380-400 km με μία φόρτιση.

Ενα στοιχείο που ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα να μπορεί να προγραμματίσει αξιόπιστα τις καθημερινές διαδρομές του αλλά και πιο μακρινά ταξίδια. Αρκεί να αξιοποιεί πλήρως τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport, Normal και Individual) και τα τρία επίπεδα λειτουργίας του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Για την πλήρη φόρτισή της η μπαταρία, στην περίπτωση ταχυφορτιστή AC 11 kW, χρειάζεται 7,5 ώρες, ενώ με τη χρήση ταχυφορτιστή DC μέγιστης ισχύος 135 kW, γεμίζει από το 10% έως το 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Tα χαρακτηριστικά της ΜΕΒ πλατφόρμας δίνουν ηχηρό «παρών», με την ακαμψία, το σωστό ζύγισμα και τη συνολικά ισορροπημένη κινηματική της ανάρτησης με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Στην πράξη, η ανάρτηση λειτουργεί σωστά με το αυτοκίνητο να μην παίρνει ιδιαίτερες κλίσεις, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Μπορεί να μην εκπλαγήκαμε από την καλή οδική συμπεριφορά του ENYAQ iV 80, κάτι που ίσως ήταν αναμενόμενο, αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν το επίπεδο της άνεσης και της ποιότητας κύλισης που προσφέρει, κάτι που γίνεται εμφανές από τα πρώτα κιόλας μέτρα και παρά την ύπαρξη τροχών 19”.

Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κατασκευής, με τον οδηγό να κάθεται σχετικά χαμηλά και να έχει ικανοποιητικότατη ορατότητα. Τα φρένα αφήνουν ανάμεικτα συναισθήματα: υπό κανονικές συνθήκες δεν έχουν πρόβλημα στο να επιβραδύνουν ικανοποιητικά το ENYAQ iV, όμως όταν η ταχύτητα αυξάνεται, το βάρος του αμαξώματος γίνεται αισθητό στο σύστημα πέδησης.

Εν κατακλείδι, το ENYAQ iV 80 συνεχίζει στον δρόμο που έχει χαράξει η μικρότερη έκδοση 60, προσφέροντας αυξημένα επίπεδα αυτονομίας και διατηρώντας παράλληλα την ευρυχωρία και την πρακτικότητα της καμπίνας, την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.

TECH – Skoda Enyaq iV 80
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ, ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 204 PS, 310 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 82 kW
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 8,5”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 18,4 kWh/100 km
ON BOARD ΦΟΡΤΙΣΤHΣ: 11 kW
ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: 7,5 h (AC 11 kW), 29 min (10%-80% σε φορτιστή 135 kW DC)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 548 km
CO2: 0 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.649/1.879/1.620 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.765 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 585 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.111 kg
ΤΙΜΗ: Από 53.400 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: BMW i5 eDrive40
Δοκιμή: Toyota Prius Plug-in Hybrid
Δοκιμή: Dacia Spring Extreme Electric 65