Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: SEAT Ibiza 1.5 TSI 150PS FR DSG

Ελλάδα 23:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: SEAT Ibiza 1.5 TSI 150PS FR DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: SEAT Ibiza 1.5 TSI 150PS FR DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

H SEAT πλασάρεται στην κατηγορία των μικρών σπιρτόζικων μοντέλων με το Ibiza FR , αλλά πλέον να συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Advertisement
Advertisement

Το SEAT Ibiza βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην 5η του γενιά και μετράει πάνω από 6 εκατομμύρια πωλήσεις. Ουσιαστικά αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην κατηγορία με την ισχυρότερη έκδοση, FR, να παραμένει στην αρένα των hot μικρών μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Το SEAT Ibiza FR κυκλοφορούσε μέχρι πριν από περίπου έναν χρόνο με τον 1.5 TSI EVO κινητήρα των 150 ίππων και ο υποψήφιος αγοραστής είχε τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στο χειροκίνητο και στο αυτόματο κιβώτιο. Σήμερα όμως, ο ίδιος turbo βενζινοκινητήρας προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων… ξεκουράζοντας το αριστερό μας πόδι και το δεξί μας χέρι. Παράλληλα, χαρίζει επιδόσεις που αρμόζουν σε ένα σπιρτόζικο B segment μοντέλο.

Advertisement
Advertisement

Όσον αφορά την αισθητική πλευρά του Ibiza FR, οι Ισπανοί ακολουθούν την πεπατημένη οδό με τη διαφορά ότι φέρει κάποιες σπορ πινελιές για να διαφοροποιηθεί από τις υπόλοιπες “απλές” εκδόσεις. Να σημειώσουμε ότι το 5θυρο αμάξωμα έχει παγιωθεί εδώ και αρκετά χρόνια, με τη SEAT να έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα υπήρχε -τουλάχιστον για αυτή τη γενιά- 3θυρο FR και Cupra. Ας δούμε τι ξεχωριστό όμως έχει το Ibiza FR.

Στo εμπρός τμήμα διακρίνεται το διαφορετικό πλέγμα της γρίλιας, όπου τοποθετείται και το σχετικό λογότυπο και έντονη είναι η παρουσία των φώτων ημέρας που φιλοξενούνται εντός των φαναριών. Ο πίσω προφυλακτήρας ξεχωρίζει από τον διαχύτη, ο οποίος αφενός φέρει ψεύτικες απολήξεις, αφετέρου μαρτυρούν ότι κάτι… συμβαίνει με αυτό το Ibiza.

Advertisement

Στον εσωτερικό κόσμο, το σήμα FR στη βάση του τιμονιού και οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων και το χειρόφρενο σε προδιαθέτουν για επιπλέον ανησυχίες. Ως την ποιότητα των υλικών, η SEAT έχει κρατήσει ακριβώς την ίδια τακτική, με τα σκληρά πλαστικά να κάνουν την εμφάνιση τους, ενώ η συναρμογή βρίσκεται σε καλά επίπεδα. Ανέκαθεν, η μάρκα ακολουθεί λιτή σχεδίαση χωρίς υπερβολές.

Advertisement

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών, απ’ όπου “κουμαντάρει” ο χρήστης όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας, ενώ προαιρετικά με το Connectivity Box φέρει ασύρματο φορτιστή και ενισχυτή GSM εξασφαλίζοντας ένα… πάντα φορτισμένο smartphone και μια διαρκή σύνδεση στο διαδίκτυο. Δεν λείπουν και ελάχιστα φυσικά κουμπιά, ώστε να υπάρχει μια άμεση επαφή με το multimedia σύστημα, καθώς και με τον αυτόματο κλιματισμό. Να συμπληρώσουμε ότι απεικονίζονται και πληροφορίες για το αυτοκίνητο, όπως είναι η μέση κατανάλωση, ο χρόνος λειτουργίας, κ.ά. Ακόμα, υπάρχει δυνατότητα παραμετροποίησης της λειτουργίας του οχήματος (Drive Profile) η οποία έρχεται να ανταποκριθεί στις ορέξεις σας, προσφέροντας τέσσερις επιλογές λειτουργίας: Eco, Normal, Sport, Individual.

Advertisement

Πατώντας το “Sport”
Το FR είναι ένα μοντέλο που σε προκαλεί να κινείσαι σβέλτα! Τι συμβαίνει όμως εάν επιλεχτεί το “Sport” προφίλ; Νιώθεις πιο βαρύ το τιμόνι, πατάς το δεξί πεντάλ και γίνεται πιο άμεσο το πέρασμα της ισχύος στο δρόμο. Κι όσο πατάς, τόσο σε βοηθάει και το υπόλοιπο σύνολο, με τα αμορτισέρ να σφίγγουν λίγο περισσότερο και να προσφέρουν pure fan αν αποφασίσεις να το πιέσεις σε διαδρομές με κλειστές στροφές. Χωρίς υπερβολές. Μην περιμένετε επιδόσεις… Cupra, αλλά το πιο χαμηλό σύνολο (κατά 15 mm σε σχέση με τις απλές εκδόσεις) και η κατά 20% σφιχτή ανάρτηση δείχνει ότι μπορεί να φτάσει τις γραμμές που είχε χαράξει η κορυφαία έκδοση στο παρελθόν, παρά τους 150 ίππους.

Εκεί όμως που πρέπει να σταθούμε είναι στους χώρους, πού παρά τα μόλις 4 μέτρα μήκους και 2,56 μέτρα μεταξόνιο, το SEAT Ibiza FR χαρίζει μια ευρύχωρη καμπίνα, με αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα και ένα πορτμπαγκάζ 355 λίτρων. Αυτό οφείλεται κυρίως λόγω της πλατφόρμας MQB A0 του ομίλου VW, η οποία είναι αυξημένη κατά 87mm σε πλάτος και ξεχωρίζει στην κατηγορία του.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνώριμος 1.5 TSI ECO των 150 ίππων και 250 Nm ροπής, κάτι που δεν έχει αλλάξει. Μάλιστα, έρχεται και με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, μειώνοντας τη μέση κατανάλωση περισσότερο όταν το μοτέρ δεν πιέζεται. Μιλώντας για κατανάλωση, η εταιρεία ανακοινώνει 5,6 lt./100 km για το μεικτό κύκλο και σε κύκλο μέτρησης WLTP, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες η τιμή στο trip computer κυμαινόταν από 8 με 8,6 lt./100 km με τις εκπομπές ρύπων CO2 να περιορίζονται στα 128 g/km. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,2 sec και η τελική ταχύτητα είναι 216 χλμ./ώρα.

Στον δρόμο, το SEAT Ibiza FR μπορεί να σου βάλει το χαμόγελο στο πρόσωπο. Αξιοσημείωτη είναι η γραμμική αίσθηση που αποκομίζεις από τον κινητήρα και μόλις από τις χαμηλές στροφές δείχνει ότι έχει αρκετά να δώσει. Η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων είναι άψογη, χαρίζοντας βελούδινες αλλαγές και σε αφήνει να αναρωτιέσαι αν τελικά αυτή την εποχή χρειάζεσαι τον… συμπλέκτη. Εντός πόλης επιλέγεις το οδηγικό προφίλ “Eco” για περισσότερη οικονομία, ενώ η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, δεν κάνει τους επιβάτες να δυσανασχετούν σε κάθε κακοτεχνία του δρόμου. Από την άλλη, οι 18 ιντσών τροχοί με το χαμηλό προφίλ (40) δεν είχαν μεγάλο περιθώριο απορρόφησης των κραδασμών και οι ελιγμοί αποφυγής λακκουβών έρχονται αντανακλαστικά.

Ακριβό;
Το SEAT Ibiza FR προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 και εάν επιθυμεί ο οδηγός, μπορεί να κινηθεί σβέλτα και να ευχαριστηθεί το ορθά στημένο Ibiza σε όμορφες φιδίσιες διαδρομές. Μπορεί το συγκεκριμένο FR να είναι “μικρό”, αλλά εφοδιάζεται με τεχνολογίες και μηχανικό σύνολο που συναντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, σε συνδυασμό με τις ευχάριστες επιδόσεις. Συνεπώς, η SEAT κοστολογεί το Ibiza FR έναντι 21.490 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1498 cc
Ισχύς: 150 PS/6000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1500 rpm
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8.2 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Βάρος:  1199 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.059/1.780/1.429 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: 21.940€

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto