Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8

Ελλάδα 6:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το πιο εντυπωσιακό στο πιο πρόσφατο μοντέλο της Peugeot δεν είναι πως είναι το πως καταφέρνει να είναι «λίγο απ’ όλα», αλλά το πως καταφέρνει να τα κάνει όλα τόσο καλά.

Advertisement
Advertisement

Αναζητάτε το στιλ μίας λιμουζίνας; Τους χώρους ενός crossover; Τις δυνατότητες ενός light-SUV; Την σπορ ικανοποίηση ενός hatch; Ε, το 408 καταφέρνει να τα κάνει όλα αυτά και μάλιστα αρκετά καλά.

Οι Γάλλοι είναι γνωστοί για τη σχεδιαστική τους τόλμη. Ειδικότερα στην Peugeot συνεχίζουν να το πράττουν με πιο πρόσφατο τεκμήριο το 408 και να δικαιώνονται από το τελικό αποτέλεσμα. Όπως διαπιστώσαμε από τα βλέμματα που κάρφωναν τη γαλλική λιμουζίνα, ε… crossover ήθελα να πω, μήπως ταιριάζει καλύτερα το fastback; Όπου και να το τοποθετήσεις το συμπέρασμα είναι πως το 408 αρέσει. Και πολύ μάλιστα.

Μπορεί να μην το δείχνει αλλά αυτή τη στιγμή το 408 είναι το μακρύτερο μοντέλο στην γκάμα της μάρκας, μεγαλύτερο ακόμη και από το 5008. Ταυτόχρονα, τα σχεδόν 19 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος του δίνουν ένα εχέγγυο για να μπορεί να περνά από μεγάλες λακκούβες ή για μια βόλτα σε βατό χωματόδρομο (αν και το τελευταίο που θα επιχειρήσει κανείς είναι να το σκονίσει).

Advertisement
Advertisement

Είναι σικ, μπάνικο και αρέσει. Η ίδια αύρα περνάει και στο ποιοτικό εσωτερικό με το εξαιρετικό φινίρισμα που μπορεί να έχει ως βάση αυτό του 308, αλλά πάει γάντι στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η φαρδιά κεντρική κονσόλα με τις πολύ βολικές θήκες, ο διακόπτης της επιλογής κίνησης, αλλά προπάντων η μακρόστενη οθόνη αφής πλαισιωμένη με το κεκλιμένο πάνελ με τους απτικούς διακόπτες ενισχύουν με το παραπάνω την premium αύρα του 408.

Ταυτόχρονα, οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγάλοι και άνετοι, ενώ κάτι που αξίζει να σημειώσουμε σε σχέση με την PHEV έκδοση που έχουμε δοκιμάσει είναι πως το πορτμπαγκάζ προσφέρει 65 λίτρα περισσότερα (συνολικά στα 536 λίτρα).

Advertisement

Λίγο-πολύ όλα τα παραπάνω τα έχουμε περιγράψει στην προηγούμενη δοκιμή μας, οπότε λογικό είναι να αναρωτιέστε πως πάει στο δρόμο η entry level έκδοση. Με τον 1.200άρη PureTech των 130 ίππων να λειτουργεί δίχως κανένα υβριδικό υποκατάστατο και στάνταρ με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο.

Καταρχήν, η θέση οδήγησης είναι βολική και ξεκούραστη, αλλά θα πρέπει να βρεις τη σωστή ρύθμιση αν θα θες να βλέπεις το ψηφιακό πίνακα οργάνων πάνω από το μικρό τιμόνι. Από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεσαι πως δεν έχεις να κάνεις με ένα προβλέψιμο αυτοκίνητο. Και αυτό επειδή το 408 έχει το δικό του χαρακτήρα βρίσκοντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στο πολυτελές, το άνετο, το σπορ και το δυναμικό.

Advertisement

Η βασική παράμετρος για όλα αυτά είναι η ρύθμιση της ανάρτησης που μπορεί να είναι λίγο πιο σφιχτή από ότι ίσως να περίμενες. Όμως θα έλεγα πως είναι ταμάμ για το 408 διασφαλίζοντας τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης και την οδηγική απόλαυση που θα ήθελες, δίχως το αμάξωμα να παίρνει σοβαρές κλίσεις στις στροφές. Ταυτόχρονα, η ποιότητα κύλισης και το ρολάρισμα βρίσκεται πραγματικά σε πολύ υψηλά στάνταρ κάνοντας το ταξίδι μία πολύ ευχάριστη υπόθεση.

Advertisement

Όσο για το κινητήρα, τον γνωρίζουμε χρόνια τώρα για τη ροπή του από χαμηλά και προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις κινώντας αγόγγυστα το αμάξωμα του κοντά ενάμιση τόνου.

Πάντως, οι πιο σβέλτοι θα  ήθελαν λίγη περισσότερη δύναμη από τις μεσαίες σ.α.λ. και πάνω. Αντίθετα, οι πιο ήρεμοι οδηγοί ίσως να προτιμούσαν μία ηπιότερη χροιά κάθε φορά που ο τρικύλινδρος ανεβάζει σ.α.λ. Όσο για την κατανάλωση υπολογίστε μια μέση τιμή στα 8-9 λίτρα/100 χλμ.

Τα τελευταία, πάντως, σχόλια κρατήστε για όσους αρέσκονται στο να αναζητούν ένα ψεγάδι σε ένα hi-fi ηχοσύστημα. Διότι το 408 δεν είναι μόνο ότι δείχνει όμορφο, αλλά «ακούγεται» και όμορφα, δημιουργώντας την επιθυμία να το απολαμβάνεις καθημερινά και ότι ώρα και αν είναι. Ναι, τόσο καλό, είναι…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
Κινητήρας: 1.199 cc
Iσχύς βενζινοκινητήρα: 131 PS/5.500 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 230 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου/ δοκιμής): 6,1 lt/100 km / 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 136 gr/km
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.687 x 1.848 x 1.478 mm
Μεταξόνιο: 2.787 mm
Βάρος: 1.468 kg
Χώρος αποσκευών: 536 lt
Τιμή: Από 39.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota Corolla Hachback 1.8 140 PS Hybrid
Δοκιμή: Skoda Kodiaq RS
Δοκιμή: Opel Grandland PHEV