Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130 PS

Ελλάδα 21:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 130 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην ολιστικά αναβαθμισμένη 3η γενιά του, το Peugeot 308 στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας, ειδικά με τον κινητήρα πετρελαίου των 130 PS.

Advertisement
Advertisement

Με τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και στην εγχώρια, να μειώνονται σημαντικά, οι κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει σταδιακά την κατάργησή τους, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές τους στην ηλεκτροκίνηση.

Μία από τις εταιρείες που παραμένουν ακόμα «εντός παιχνιδιού» είναι η Peugeot, που συνεχίζει να προσφέρει αντίστοιχα σύνολα, προσαρμοσμένα φυσικά στα τωρινά δεδομένα της αγοράς. Ένα από αυτά τα σύνολα είναι και ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi των 130 PS που εξοπλίζει τη νέα γενιά του άρτι αφιχθέν «308» που στην συγκεκριμένη έκδοσή μας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ΕΑΤ8.

Ξεκινώντας με την αισθητική και την εμφάνιση του γαλλικού μοντέλου, η εικόνα είναι άκρως εντυπωσιακή, με το αμάξωμα να διαθέτει μία σαφώς πιο «ανθρωποκεντρική» σχεδίαση, πιο κοντά στις επιθυμίες του αγοραστικού κοινού, η οποία παράλληλα εξυπηρετεί και επιπλέον τομείς όπως την αεροδυναμική και την βελτιωμένη πρακτικότητα. Φυσικά, το πρώτο στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον βρίσκεται εμπρός.

Advertisement
Advertisement

Μιλάμε για την ανασχεδιασμένη μάσκα και τα στενά LED φωτιστικά σώματα, που δίνουν μία υπέρμετρη δυναμική στην γενικότερη εικόνα του αμαξώματος. Σε αυτό βασικό ρόλο παίζουν τόσο το αυξημένο πλάτος, όσο και η μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 20 mm. Η σπορτίφ σιλουέτα διαμορφώνει την ξεχωριστή προσωπικότητα με τον σαφή προσανατολισμό, που τόσο έχει επαινεθεί στην πολυετή, αλλά γεμάτη διακρίσεις πορεία του γαλλικού αυτοκινήτου μέχρι σήμερα.

Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό η προσοχή μας εστιάζεται στην πολυδιαφημισμένη φιλοσοφία i-Cockpit, που συνοδεύεται από το μικρής διαμέτρου τιμόνι και την κεντρική οθόνη με διαγώνιο 10 ίντσες. Το πρώτο μας θυμίζει -με αρκετή φαντασία- πηδάλιο του μαχητικού TIE από τον «Πόλεμο των Άστρων» και είναι τοποθετημένο σε μία ασυνήθιστα χαμηλή θέση (που θα δυσκολέψει κάποιους).

Το δεύτερο, μιλώντας για την οθόνη, είναι υψηλής ανάλυσης και συνοδεύεται -στις πλούσιες εκδόσεις- από έξι κομψής σχεδίασης διακόπτες αφής «i-toggle», που δίνουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε βασικές λειτουργίες άνεσης, όπως τον αυτόματο κλιματισμό ή το τεχνολογίας 3D σύστημα αυτόματης πλοήγησης.

Advertisement

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται μία οθόνη 10 ιντσών που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος. Άψογη είναι η θέση οδήγησης με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, ενώ πολύ καλό βαθμό παίρνει και η ορατότητα γύρω-γύρω, με εξαίρεση τη φαρδιά κολώνα πίσω δεξιά. Ποιοτικά, η εικόνα είναι εξαιρετική. Τα υλικά πάνω και κάτω του ταμπλό είναι μαλακά και ευχάριστα στην υφή, ενώ νέες είναι οι επενδύσεις στις πόρτες και στα καθίσματα.

Advertisement

Με μήκος 4,37 m και ύψος 1,44 m, το νέο Peugeot 308 είναι σχεδόν 11 cm μεγαλύτερο και 2 cm πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του. Δεν υπάρχει όμως λόγος ανησυχίας για τους χώρους, αφού χάρη και στα νέας σχεδίασης καθίσματα οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο αέρα για τα πόδια. Τρεις ενήλικες βολεύονται στο πίσω κάθισμα, ίσως ο μεσαίος με κάποιες παραχωρήσεις, ενώ το πορτμπαγκάζ με το εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης ικανοποιεί απόλυτα, έχοντας χωρητικότητα 412 lt, διεκδικώντας τα πρωτεία στην κατηγορία των μικρομεσαίων.

Πίσω από το εντυπωσιακής σχεδίασης αμάξωμα του νέου 308, η έκδοση δοκιμής διαθέτει το πετρελαιοκίνητο μοτέρ 1,5 lt BlueHDi των 130 PS που πρωτογνωρίσαμε  στο 2008, συνδυαζόμενο με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των οχτώ σχέσεων. Αθόρυβο, με άριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας, τραβάει με προθυμία μέχρι και τις 4.000 rpm και δεν κομπιάζει ακόμη στην περίπτωση επιταχύνσεων από χαμηλές rpm.

Οι επιδόσεις που δίνει είναι πολύ καλές, με το κλασικό 0-100 km/h να χρειάζεται 10,6 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 207 km/h. Και αυτό, χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο. Υπολογίστε μία μέση κατανάλωση γύρω στα 5,9 lt/100 km, όχι μακριά από τα 4,5 lt/100 km που ανακοινώνει επίσημα το εργοστάσιο. Και με εκπομπές CO2 στα 117 g/km, τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο.

Είναι το νέο «308» πιο απολαυστικό στην οδήγηση από ποτέ; Ναι. Έχοντας ως βάση την αρχιτεκτονική EMP2, είναι καλοστημένο, ευχάριστο και αποτελεσματικό, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως βάζει στόχο να εξιτάρει τον οδηγό, ο οποίος αντιλαμβάνεται αμέσως είναι το πόσο πιο συγκροτημένο έχει γίνει το νέο μοντέλο σε σχέση με το παρελθόν, παρότι συνεχίζει στην ίδια βασική συνταγή με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ανάρτηση δε φλυαρεί. Απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, δεν αφήνει το αμάξωμα να γέρνει πολύ στις στροφές ή να «πλέει» σε μεγάλες ταχύτητες και συμβάλλει στην εξαιρετικά ποιοτική κύλιση.

Στην περίπτωση μίας απαιτητικής διαδρομής, με πληθώρα καμπών, το γαλλικό χάτσμπακ δεν κάνει πίσω. Εκτελεί άμεσα τις εντολές του οδηγού, με σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Το τιμόνι παρά την έλλειψη άμεσης πληροφόρησης ικανοποιεί σε αμεσότητα και ακρίβεια, ενώ η λειτουργία του κιβωτίου είναι αρκούντως ικανοποιητική, με την κλιμάκωση των σχέσεων να εκμεταλλεύεται σωστά τα 300 Nm ροπής.

Για τον ενδιαφερόμενο αγοραστή η απόκτηση του νέου Peugeot 308 1.5 BlueHDi, εάν εξαιρέσει κανείς το σχετικά υψηλό κόστος των 32.800 ευρώ (στάνταρ το EAT8 κιβώτιο), αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή με βάση τα σημερινά δεδομένα, καθώς εκτός της οικολογικής συνείδησης που δείχνει, εξακολουθεί να προσφέρει την απαραίτητη δόση οδηγικής ευχαρίστησης και ένα από τα κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, I4, TURBO, 130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ McPHERSON (Ε) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π),
0-100 KM/H: 10,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 207 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 5,9 lt/100 km
CO2: 117 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.367/1.852/1.441 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 412 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.436 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 32.800 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Peugeot 308 1.2 PureTech 130
Δοκιμή: Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή: Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130