Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100

  • Νίκος Βαϊλακάκης (nva@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Τι είναι αυτό που κάνει το Peugeot 208 να παραμένει στην κορυφή των πωλήσεων εδώ και πολλούς μήνες και να σαρώνει τα σχεδιαστικά βραβεία το ένα πίσω από το άλλο;

Το αγοραστικό κοινό δεν κάνει ποτέ λάθος. Θα προσθέταμε δε, πως το γαλλικό μοντέλο συμπληρώνει απόλυτα, τη μοναδική επιλογή σε κινητήρα diesel.

Ότι και να πεις σχετικά με την εμφάνιση του Peugeot 208 θα μπορούσε να θεωρηθεί περιττό. Επειδή η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως, καλό θα ήταν να δούμε τι είναι αυτό που κάνει το αγοραστικό κοινό να λατρεύει το 208 ακόμα και μετά από μία διετία κυκλοφορίας στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Πρώτα από όλα, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι ακόμη φρέσκο στο μάτι. Όσο συχνά και αν το βλέπουμε μας προκαλεί το ενδιαφέρον και θέλουμε να κοιτάξουμε τις μοντέρνες γραμμές του με τις LED κάθετε λεπίδες στο εμπρός μέρος που μοιάζουν με δόντια λιονταριού.

Η χρωμιομένη ψηφιδωτή μάσκα είναι επιβλητική και συνδυάζεται αρμονικά με το νέο λογότυπο της γαλλικής εταιρείας, σε ένα πακέτο φουλ εκσυγχρονισμού με έντονα τα σημάδια από το κομψό παρελθόν των Γάλλων. Οι καθαρές δυναμικές γραμμές κρύβουν τα 4,055 μέτρα μήκους και σε κάνουν να πιστεύεις ότι πρόκειται για ένα compact supermini που θα χωρέσει σχεδόν παντού με έναν ελιγμό.

Η δυναμική εξωτερική σχεδίαση περνά το ίδιο έντονα και στο εσωτερικό, με το i-cockpit (έχουν γραφτεί τόσα για αυτό) να σε κερδίζει όσες φορές και αν το έχει συναντήσει. Το μικρό τιμόνι δημιουργεί μία αίσθηση… μαχητικού αεροσκάφους, με τον οδηγό να νιώθει ευχάριστα (σαν άλλος Maverick στην αναβίωση του Top Gun) και με μία μοντέρνα αυτοπεποίθηση που πηγάζει από τον 3D πίνακα οργάνων, ο οποίος έχει μέγεθος 10 ίντσες και δένει όμορφα με την οθόνη αφής 7 ιντσών του χρηστικού multimedia που έχει όλες τις βασικές επιλογές σε μορφή κομψών χρωμιωμένων πλήκτρων.

Σε όλες τις επιφάνειες συναντά κανείς μαλακά υλικά, που τονώνουν το premium στοιχείο κατά τη συμβίωση με το 208 και αυτομάτως το κάνουν άκρως ισχυρό απέναντι στον ανταγωνισμό. Το οξύμωρο είναι ότι σε αντίθεση με την εξωτερική εμφάνιση που το κάνει να μοιάζει compact, στο εσωτερικό έχει γίνει εξαιρετική δουλειά σε θέματα χώρων και ειδικά όσον αφορά τις αποσκευές, με τα 311 λίτρα να είναι ένας επαρκής αριθμός για τις ανάγκες μίας ολιγομελούς οικογένειας.

Το γαλλικό μοντέλο απευθύνεται σε όλους και το κινητήριο σύνολο που δοκιμάσαμε επιβεβαιώνει αυτό ακριβώς. Έχει όλο το πακέτο ευελιξίας, δύναμης, ροπής και οικονομίας, με τους αριθμούς να το επαληθεύουν. Ο 1.5 BlueHDi μας θυμίζει γιατί οι turbodiesel είναι πολυπόθητοι, καθώς αποδίδει 100 ίππους και 250 Nm ροπής (από τις 1.750 σ.α.λ.), ενώ τόσο στο ταξίδι όσο και στην πόλη δεν καταναλώνει περισσότερα από 5 λίτρα/100 χλμ. Μεγάλη υπόθεση στις μέρες που διανύουμε καθώς κάνει την αύξηση στις τιμές των καυσίμων ξεκάθαρα πιο υποφερτή.

Διαθέτει  6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ορθής κλιμάκωσης και με επιλογέα που δεν υστερεί σε ακρίβεια και αίσθηση. Πρόκειται λοιπόν για ένα ολοκληρωμένο fun to drive σουπερμίνι που χαίρεσαι να οδηγείς  με βασικό του χαρακτηριστικό το χαμηλό κόστος χρήσης και η πλατφόρμα CMP που δικαιώνει τους Γάλλους σε κάθε περίπτωση. 

Αυτές είναι οι απαντήσεις στο γιατί το Peugeot 208 είναι αυτή τη στιγμή το πιο δημοφιλές σουπερμίνι και η έκδοση 1.5 BlueHDi η πιο ολοκληρωμένη στη γκάμα. Θυμίζουμε φυσικά πως μπορεί κάποιος που προτιμά τα βενζινοκίνητα σύνολα να επιλέξει ανάμεσα σε 75, 100 και 130 ίππους, ενώ το δημοφιλέστατο e-208 αποδίδει 136 ίππους και δεν εκπέμπει CO2 στο περιβάλλον. Το 208 ξεκινά από 17.900 ευρώ στην έκδοση 1.2 Puretech 75 ίππων και από 21.500 για το πετρελαιοκίνητο της δοκιμής μας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 208 Active BlueHDi 100
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 100 PS
Ροπή: 250 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,5 l/100 km / 4,9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 107 gr/km
Βάρος: 1.165 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4055/ 1.745/ 1.430 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 311 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: Από 21.500€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Peugeot 308 1.2 PureTech 130
Συγκριτική δοκιμή: Ford Puma vs Hyundai Kona vs Peugeot 2008 vs Toyota Yaris Cross Hybrid
Δοκιμή: Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto