Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 PS

Ελλάδα 2:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πριν από λίγο καιρό ασχοληθήκαμε με τη δοκιμή του επανασχεδιασμένου 2008 με τους 130 ίππους. Τώρα, επανερχόμαστε για αυτή που αφορά στην εκδοχή των 100 ίππων, με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Advertisement
Advertisement

Η αναθεωρημένη σχεδιαστική εικόνα και τεχνολογική υπόσταση, αντίστοιχα, των μοντέλων της Peugeot δεν είναι κάτι καινούργιο. Όμως, τουλάχιστον τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κάθε φορά τα μοντέλα της μας εκπλήσσουν.

Σε γενικές γραμμές, γνωρίζουμε τι να αναμένουμε. Κι όμως, το αποτέλεσμα πάντα είναι κάτι περισσότερο. Με δεδομένο ότι Γάλλοι είναι πολύ καλοί στο στυλ, σε κάθε βιομηχανικό προϊόν τους, δεν χάνουν ευκαιρία να το αποδείξουν και στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement
Advertisement

Η Peugeot πλέον έχει βρει μια νέα αισθητική ταυτότητα την οποία εξελίσσει κάθε φορά. Υπό αυτό το πρίσμα οι σχεδιαστές πειραματίστηκαν με ιδέες τους και για την επανασχεδίαση της δεύτερης γενιάς του 2008.

Διατηρώντας τη δεδομένη φόρμα του crossover μοντέλου, το ανανέωσαν ώστε να ξεχωρίζει και να εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο από πριν.

Εξωτερικά
Το αποτέλεσμα είναι πως το αμάξωμά του έχει γίνει πιο δυναμικό, συγκριτικά. Συγκεκριμένα, το εμπρός μέρος με τα νέα φωτιστικά σώματα, τα LED φώτα ημέρας στον προφυλακτήρα (αυτά που παραπέμπουν σε αποτύπωμα νυχιάς αιλουροειδούς) και η μεγάλη γρίλια με το νέο πλέγμα και το καινούργιο εμπορικό έμβλημα της εταιρείας, είναι τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν.

Advertisement

Κοιτώντας το από το πλάι παρατηρείς ότι έχουν διατηρηθεί στοιχεία όπως οι ακμές που σχηματίζουν γωνίες στις πόρτες οι οποίες συμβάλλουν στην ισχυροποίηση του χαρακτήρα του, δίνουν την εικόνα ενός πολύεδρου και επιτρέπουν το παιχνίδισμα με το φως.

Advertisement

Επίσης, το μαύρο πλαστικό -που περιβάλλει το αυτοκίνητο- στα μαρσπιέ και στους θόλους δίνει την αίσθηση ότι το όχημα είναι ψηλότερο από το έδαφος, συμβάλλοντας στην ταυτότητα του οχήματος ως crossover.

Στο πίσω μέρος του, το επανασχεδιασμένο 2008 δείχνει πιο σύγχρονο αλλά και πιο κομψό σε σχέση με πριν. Οι σχεδιαστές της εταιρείας αναδιαμόρφωσαν τα πίσω LED φώτα προσδίδοντάς τους την αντίστοιχη φωτεινή σύνθεση των τριών νυχιών και τοποθετώντάς τα συγκλίνοντα, σε αυτόνομα ζεύγη δύο σειρών. Μεταξύ τους έχει τοποθετηθεί ο λογότυπος της Peugeot με κεφαλαία γράμματα, πρακτική που έχει σκοπό να δίνει έναν πιο πολυτελή χαρακτήρα.

Advertisement

Εσωτερικώς
Εφόσον έχουμε να κάνουμε με την επανασχεδίαση του μοντέλου, δεν υπάρχει διαφοροποίηση στον εσωτερικό χώρο του, συγκριτικά. Ωστόσο οι αλλαγές υπάρχουν και αφορούν στην αναβάθμιση του εξοπλισμού και των υλικών.

Για παράδειγμα, η ουσιαστικότερη διαφορά είναι η ενσωμάτωση κεντρικής οθόνης αφής διαγωνίου 10 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων κινητήρα.

Μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να χειριστεί κάποιες από τις επιμέρους λειτουργίες (π.χ. του ηχοσυστήματος), όμως κάτω από αυτή υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες για την άμεση και εύκολη συστημάτων όπως του κλιματισμού ή του ξεθαμπώματος του παρμπρίζ και του πίσω κρυστάλλου.

Νέες είναι και οι ταπετσαρίες και τα υλικά που καλύπτουν το εσωτερικό και η ποιότητά τους είναι καλή, σύμφωνα με τα δεδομένα της κατηγορίας. Στο επανασχεδιασμένο 2008 το βελτιωμένο επίπεδο εξοπλισμού δεν αφορά μόνο στη μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αλλά και στα συστήματα ασφαλείας και άνεσης των επιβατών.

Έτσι, ακόμα και στη βασική έκδοση περιλαμβάνονται «Pack Safety» (συστήματα προειδοποίησης σύγκρουσης, αυτόματης πέδησης σε περίπτωση σύγκρουσης, υποβοήθησης διατήρησης πορείας στην επιλεγμένη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώρισης πινακίδας κυκλοφορίας, προσαρμογής ορίου ταχύτητας, ανίχνευσης απόσπασης προσοχής οδηγού), «Pack Visionpark» με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες προειδοποίησης εγγύτητας, σύστημα ESP με Hill Assist, ζάντες 16 ιντσών, κ.ά.

Με 100 ίππους, στον δρόμο
Η συγκεκριμένη έκδοση είναι η προσιτότερη για κάποιον που θέλει να αποκτήσει το 2008. Συνεπώς, ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του είναι στην πιο «αδύναμη» εκδοχή του.

Επίσης, στην προσπάθεια να διατηρείται σχετικά χαμηλά η τιμή πώλησης το αυτοκίνητο διαθέτει το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων της Peugeot.

O οδηγός έχει εμπρός του την πιο σύγχρονη υλοποίηση του i-Cockpit, με το τιμόνι να διαθέτει «γωνιώδη» στεφάνη και την έγχρωμη οθόνη 10 ιντσών στον πίνακα οργάνων (η τελευταία δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση «Active»).

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά μαλακά σε αίσθηση και παρέχουν καλή πλευρική στήριξη. Το πίσω κάθισμα είναι λίγο ψηλότερα τοποθετημένο, σε σχέση με τα εμπρός.

Οι εκεί επιβαίνοντες έχουν καλό ωφέλιμο μήκος και ύψος και σχετικά ικανοποιητική ορατότητα, όπως και ωφέλιμο μήκος για τα πόδια και ύψος πάνω από το κεφάλι τους. Το ωφέλιμο πλάτος στο εσωτερικό, τόσο εμπρός όσο και πίσω, είναι στα θετικά του, επίσης.

Η ανάρτηση του ανανεωμένου 2008 αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, εμπρός και από ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Ως αναμενόμενο, η ρύθμισή της είναι τέτοια που να προσφέρει άνεση στους επιβάτες αλλά δεν είναι πολύ μαλακή ώστε να επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Οι επιβάτες καταλαβαίνουν τον τρόπο που λειτουργεί και απορροφά τις ταλαντώσεις αλλά δεν ενοχλούνται, αντιθέτως το πιστώνουν στο αυτοκίνητο.

Η ρύθμισή της δίνει έμφαση στην άνεση των επιβατών και αυτό σημαίνει ότι είναι σχετικά μαλακή. Αυτό φαίνεται από τα πρώτα μέτρα τα οποία θα διανύσεις επιβαίνοντας στο 2008. Αισθάνεσαι την ανάρτηση να ταλαντώνεται αλλά η απορρόφηση του φαινομένου είναι αρκετά αποτελεσματική.

Το 2008 με τον κινητήρα των 100 ίππων προορίζεται κυρίως για μετακινήσεις που έχουν ως στόχο την άνεση τόσο εντός πόλης όσο και εκτός. Η ροπή του αποδίδεται ικανοποιητικά από τις 2.000 σ.α.λ. έως τις 4.500 α.α.λ. Σε ό,τι αφορά στο επίπεδο θορύβου του είναι σχετικά αυξημένο.

Ο μοχλός του κιβωτίου ταχυτήτων έχει σχετικά μακριές διαδρομές και είναι σχετικά καλός σε αίσθηση. Το πεντάλ του συμπλέκτη δεν απαιτεί μεγάλη δύναμη και η αλλαγή των σχέσεων γίνεται με ομαλό τρόπο.

Όταν ο οδηγός θέλει να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό, το αυτοκίνητο θα το πράξει χωρίς πρόβλημα. Αυτό σημαίνει ότι η ανάρτηση θα συμπεριφερθεί όπως πρέπει σε μια τέτοια περίπτωση και το αυτοκίνητο θα ακολουθήσει την τροχιά που αυτός επιλέγει.

Εν κατακλείδι, αυτή η έκδοση του επανασχεδιασμένου 2008 προορίζεται κυρίως για κίνηση με ήρεμο ρυθμό, ώστε να διατηρείται η κατανάλωση καυσίμου στο αναμενόμενο επίπεδο. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 7,6 λίτρα/100 χλμ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 PS
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS/5.000 rpm
Ροπή: 205 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,0 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,4/7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 123 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.304/1.770/1.523 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Βάρος: 1.188 kg
Χώρος αποσκευών: 434-1.467 lt
Τιμή: Από 24.100 ευρώ («Active»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8 vs VW Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG
Οδηγούμε το νέο Peugeot E-208 στην Ισπανία
Το Peugeot 208 έγινε και Rallye (+video)