Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 165 PS

Ελλάδα 12:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 165 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 165 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με δυναμική σχεδίαση, διαστάσεις λιμουζίνας, εξαιρετικό συνολικά κινητήρα και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, το Insignia Grand Sport 1.5 Turbo στην έκδοση με τους 165 ίππους, είναι ένα αυτοκίνητο ιδανικό για τον οικογενειάρχη που θέλει να ξεχωρίζει, και όχι μόνο. ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ

Advertisement
Advertisement

Το design αλλά και οι διαστάσεις της δεύτερης γενιάς του Insignia είναι από μόνοι τους λόγοι για να τραβήξουν κάποιον κοντά στη νέα πρόταση της Opel, στην συγκεκριμένη κατηγορία. Πολύ δύσκολα θα περάσετε απαρατήρητοι στο τιμόνι του μοντέλου της Opel με τα βλέμματα των παρευρισκόμενων να πέφτουν και στα… πίσω καθίσματα, σαν να ψάχνουν και τον VIP που μεταφέρει ο οδηγός του!

insignia-4

Προσεγμένο εσωτερικό και εργονομία

Advertisement
Advertisement

Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται και στο εσωτερικό του Insignia που κερδίζει τον οδηγό με την εργονομία αλλά και τους χώρους που προσφέρει. Η ποιότητα κατασκευής παρουσιάζεται ιδιαίτερα προσεγμένη γενικά αλλά και στις επιμέρους λεπτομέρειες. Μόνο κάποιοι μικροί τριγμοί καταφέρνουν να φτάσουν στα αυτιά στις έντονες και με ελληνική υπογραφή ανωμαλίες των δρόμων μας. Τα δερμάτινα καθίσματα του μοντέλου της δοκιμής συντελούν στην αίσθηση πολυτέλειας που λαμβάνει όποιος και αν βρίσκεται στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Τα εμπρός ρυθμίζονταν μάλιστα ηλεκτρικά, με το οδηγού να φέρει παράλληλα μνήμες για να μην χρειάζεται να ασχολείστε μαζί του κάθε φορά.

insignia-11-640

Η εργονομία βρίσκεται παράλληλα σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα της σύγχρονης σχεδίασης του εσωτερικού του Insignia Grand Sport. Δεν απαιτούνται παρά μόνο μερικά λεπτά για να εξοικειωθεί κανείς με τα χειριστήρια και τα κουμπιά στο ταμπλό και να αναζητήσει ακόμη και πιο σύνθετες λειτουργίες και ενδείξεις. Θετικό μερίδιο ευθύνης σε αυτό φέρει και η μεγάλη οθόνη αφής με τα εύκολα προσβάσιμα μενού και υπομενού που δημιουργούν από ελάχιστες έως μηδενικές απορίες, όχι μόνο στον οδηγό αλλά και τον συνοδηγό. Θετική η λειτουργία και του απενεργοποιούμενου HUD (Head-Up-Display) που λειτουργεί πολύ καλά, ενημερώνοντας τον οδηγό με προβολή βασικών πληροφοριών στο παρμπρίζ, οι οποίες είναι ευδιάκριτες ακόμη και με πολύ έντονο ήλιο και συνδυάζονται και με ηχητική προειδοποίηση σε κάποιες έκτακτες περιπτώσεις. Στην κίνηση της πόλης αλλά και το παρκάρισμα, θα βοηθήσουν τα μέγιστα οι αισθητήρες εμπρός-πίσω, που δίνουν μια πολύ καλή εικόνα για το που βρίσκονται τα άκρα του αυτοκινήτου αλλά πιο σημαντικά, αν υπάρχουν επικίνδυνα για την μπογιά του εμπόδια.

Advertisement

insignia-12-640

Όλοι οι καλοί χωράνε

Advertisement

Με το μήκος του Grand Sport να φλερτάρει με τα πέντε μέτρα θα ήταν πταίσμα να μην διαθέτει καμπίνα ανάλογη των διαστάσεων του. Πέντε επιβαίνοντες θα κάτσουν πολύ άνετα στο μοντέλο της Opel με τους πίσω να έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατά τους και τον ουρανό κοντά στα κεφάλια τους, αν ξεπερνούν σε ύψος τον μέσο όρο. Ο χώρος των 490 λίτρων που προσφέρει το πορτμπαγκάζ είναι πλήρως αξιοποιήσιμος και αρκετός για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Το Grand Sport είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το προηγούμενο αλλά είναι κατά μέσο όρο και 170 περίπου κιλά ελαφρύτερο, χάρη στη νέα πλατφόρμα EP2 της Opel. Μεγαλύτερες διαστάσεις, μικρότερο βάρος, περισσότεροι χώροι για όλους λοιπόν.

Μοτέρ με τα σωστά όπλα

Ο turbo κινητήρας των 1,5 λίτρων καταφέρνει τουλάχιστον να… ισοφαρίσει σε εντυπώσεις, τον πλούσιο εξοπλισμό και την επιβλητική σχεδίαση του Grand Sport ταιριάζοντας γάντι στον χαρακτήρα και το βάρος του αυτοκινήτου. Η ροπή κάνει την εμφάνισή της από νωρίς και περιορίζει τις αλλαγές ταχυτήτων, κάτι που με τη σειρά του έχει όφελος και στην κατανάλωση. Από τις περίπου 1.500 σ.α.λ. ο ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία 4κύλινδρος προσφέρει άκρως ικανοποιητικές επιταχύνσεις και αυτό δεν αλλάζει ούτε στον τομέα των ρεπρίζ. Η δύναμη έρχεται γραμμικά και σε σωστές δόσεις μέχρι περίπου της 5.500 σ.α.λ. και από εκεί και πέρα η παροχή ισχύος δίνει την αίσθηση πως “σταθεροποιείται” μέχρι και τον κόφτη. Καλή παρουσιάζεται και η κλιμάκωση του κιβωτίου που εκμεταλλεύεται σωστά τις δυνατότητες του μηχανικού συνόλου, που μπορεί να κινείται ακόμη και με 6η σχέση με 60 περίπου χλμ./ώρα και να ανταποκρίνεται θετικά σε κάθε βαθύ πάτημα του πεντάλ.

Advertisement

insignia-7

Σωστός ταξιδευτής

Εκτός των τειχών της πόλης, το Insignia Grand Sport εκπληρώνει τις υποσχέσεις που δίνουν οι χώροι αλλά και ο κινητήρας του. Τα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό του βρίσκονται πολύ χαμηλά με την ανάρτηση να κρατά μακριά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον αυτοκινητόδρομο προσφέρει την απαιτούμενη σταθερότητα και ευθυβολία. Ο ρυθμός δεν ανακόπτεται ούτε όταν ξεκινήσουν οι στροφές. Τα φρένα είναι δυνατά και γραμμικά σε απόδοση, οι αναρτήσεις κρατούν υπό έλεγχο το αμάξωμα και τα επίπεδα πρόσφυσης από τα φαρδιά ελαστικά θα σας επιτρέψουν να διατηρήσετε έναν σβέλτο ρυθμό με τον κινητήρα να δίνει και εδώ τα διαπιστευτήριά του χάρη στην γεμάτη απόδοση του. Πολύ καλά λειτουργούν και τα συστήματα ασφάλειας του Insignia “μαζεύοντας” τα πράγματα πριν εξελιχθούν σε κάτι δυσάρεστο. Σε γενικές γραμμές ο μέσος οικογενειάρχης θα πάρει πολύ περισσότερα από όσα υπολόγιζε όσον αφορά στη δυναμική συμπεριφορά του Insignia. Τέλος, εντυπωσιακή είναι και η απόδοση των IntelliLux LED φωτιστικών σωμάτων που θα σας επιτρέψουν να οδηγήσετε με ασφάλεια και τη νύχτα, με την ευρεία, δυνατή και “γεμάτη” δέσμη που παράγουν να κάνει ορατό καθετί σημαντικό που θα πρέπει να γνωρίζετε.

insignia-2

Πρόταση ολοκληρωμένη

Το Opel Insignia Grand Sport στην έκδοση με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων και 165 ίππων καταφέρνει να παρουσιαστεί σαν μια ολοκληρωμένη πρόταση για την κατηγορία στην οποία ανήκει. Σίγουρο στο δρόμο, ήσυχο όσο χρειάζεται και εξίσου πολιτισμένο, θα κινηθεί παντού με την ταχύτητα και την ασφάλεια που περιμένει κανείς από ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο προτάσσοντας την υψηλή ποιότητα κύλισης αλλά και τον πολύ καλό σε απόδοση κινητήρα του. Οι μεγάλοι χώροι και η δυναμική σχεδίασή του είναι τα στοιχεία που ολοκληρώνουν την εικόνα του νέο Insignia, που σας κλείνει πονηρά το LED μάτι του…

insignia-3

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.490 cc
Ισχύς: 165 PS/5.600 rpm
Ροπή: 25,5 kgm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 9.7 sec
Τελική ταχύτητα: 222 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6.0 lt.
Εκπομπές CO2: 136 gr/km
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Βάρος: 1.450 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.897/1.863/1.455 mm
Χώρος αποσκευών: 490 lt
Τιμή: 27.650 ευρώ