Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Astra Electric 156 PS

Ελλάδα 21:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Opel Astra Electric 156 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Astra Electric 156 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel και ηλεκτρικό επιβατικό αυτοκίνητο. Ένας συνδυασμός ο οποίος -στη σύγχρονη εποχή- υπάρχει από το 2019 (με το Corsa-e), από το 2021 (Mokka-e) και από το 2022, με το Astra Electric. Ποια είναι τα δεδομένα για το τελευταίο;

Advertisement
Advertisement

Η Opel, κατά κάποιον τρόπο, είναι από τους πρωτοπόρους του Ομίλου Stellantis αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση. Τα στελέχη της δεύτερης επέλεξαν τη γερμανική εταιρεία για να δείξουν στο αγοραστικό κοινό την ικανότητά τους να κατασκευάζουν οχήματα αυτής της τεχνολογίας κίνησης.

Μετά τα Corsa-e και Mokka-e ακολούθησε το Astra Electric το οποίο διαθέτει την σχετική τεχνολογία του Ομίλου. Η πλατφόρμα STLA Medium (η μετεξέλιξη της EMP2), η οποία δημιουργήθηκε για τα επιβατικά αυτοκίνητά του αυτής της τεχνολογίας κίνησης, χρησιμοποιήθηκε και στο γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο.

H έκτη γενιά του παρουσιάστηκε το 2021 και η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του έναν χρόνο αργότερα. Ωστόσο, η ιστορία της Opel με την ηλεκτροκίνηση δεν είναι πρόσφατη. Ξεκίνησε το 1968 με το πρωτότυπο Kadett B Stir-Lec I, συνεχίστηκε με το εντυπωσιακό σπορ πρωτότυπο Elektro GT (το 1971) και κατόπιν στη δεκαετία του 1990 με το πρόγραμμα Opel Impuls (από το οποίο προήλθαν τα Impuls I, Impuls II και Impuls III).

Advertisement
Advertisement

Το 2000, η εταιρεία θα παρουσιάσει το πρωτότυπο HydroGen4 το οποίο είχε κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και το 2011 το Ampera-e, ένα καινοτόμο για την εποχή του όχημα παραγωγής το οποίο κινούταν ηλεκτρικά και είχε θερμικό κινητήρα που λειτουργούσε ως range extender.

Γράφουμε τα παραπάνω για να δείξουμε ότι το Astra Electric βασίστηκε σε κοινά μέρη όμως δεν προέκυψε άξαφνα. Η εμπλοκή της Opel με την ηλεκτροκίνηση είναι πολυδεκαετής και η εμπειρία και τεχνογνωσία των ανθρώπων περί αυτής πολύτιμη.

Η κατασκευαστική ουσία
Το Astra Electric διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh (και πραγματικής 50,8 kWh). Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η εταιρεία, η μέση τυποποιημένη αυτονομία του φτάνει τα 418 χλμ. (κατά WLTP).

Advertisement

Οι συσσωρευτές μπορούν να φορτίσουν και σε ταχυφορτιστή ισχύος 100 kW όπου χρειάζονται λιγότερο από μισή ώρα για να πληρωθούν με ενέργεια από το 0%-80%. Διαφορετικά, σε παροχή 11 kW χρειάζονται περίπου έξι ώρες για μια πλήρη φόρτισή τους.

Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει μέγιστη ισχύ 156 ίππους και μέγιστη ροπή 270 Nm. Η εμπρός ανάρτηση του αυτοκινήτου αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο.

Advertisement

Το στοιχείο για το οποίο διακρίνεται σαφώς το Astra Electric είναι η σχεδίασή του. Τα χαρακτηριστικά LED φώτα του εμπρός και πίσω (τεχνολογίας Intelli-Lux LED Pixel Light), τα οποία αποτελούνται από 168 στοιχεία έκαστο, η μάσκα Vizor, η διαμόρφωση των προφυλακτήρων και η διχρωμία (σημ.: προαιρετικός εξοπλισμός) συνιστούν ένα σύνολο το οποίο κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει σύγχρονο και δυναμικό.

Εκτός από αυτό, το Astra Electric σού δίνει την αίσθηση ότι είναι και ποιοτικό, τουλάχιστον αυτή είναι η πρώτη εντύπωση. Στο εσωτερικό του, φαίνεται η προσοχή που έχουν δώσει οι άνθρωποι της Opel στην κατασκευή του -άλλωστε αυτή η έκδοση είναι η τεχνολογική κορωνίδα του μικρομεσαίου μοντέλου.

Στο ταμπλό του υπάρχει το σύστημα Pure Panel χάρη στο οποίο δημιουργείται ένα ευρύ περιβάλλον ψηφιακών ενδείξεων και το αποτέλεσμα ταιριάζει στον χαρακτήρα της έκδοσης. Αυτό αποτελείται από δύο έγχρωμες οθόνες 10 ιντσών, στον πίνακα οργάνων και η αφής στο κέντρο, οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε ενιαίο πλαίσιο.

Advertisement

Το σύστημα πολυμέσων είναι αναβαθμισμένο και διαθέτει επεξεργαστή Snapdragon της Qualcomm Technologies. Προαιρετικά, διατίθεται και με σύστημα Head-up Display το οποίο πληροφορεί αμεσότερα τον οδηγό αλλά και συμπληρώνει το περιβάλλον ψηφιακών ενδείξεων.

Το τιμόνι δείχνει σχετικά μεγάλης διαμέτρου και είναι επίπεδο στο κάτω μέρος του, ενώ είναι ιδιότυπη η διαμόρφωση της μίας εκ των τριών ακτινών του, αυτή που είναι κάθετη.

Η ποιότητα των υλικών του είναι καλή σε ό,τι αφορά στο μαλακό πλαστικό που καλύπτει το επάνω τμήμα του ταμπλό αλλά θα θέλαμε να είναι καλύτερη αυτή του σκληρού που υπάρχει τόσο σε αυτό όσο και στην κονσόλα και στις πόρτες.

Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι σχετικά ευρύχωρες, ενώ στην παρεχόμενη πρακτικότητα προς τον οδηγό συμβάλλουν και οι φυσικοί διακόπτες που υπάρχουν κάτω από την κεντρική οθόνη, για τον χειρισμό των βασικών συστημάτων.

Τα στελέχη της εταιρείας επέλεξαν το Astra Electric να είναι το πρώτο αυτοκίνητό της στο οποίο ενσωματώθηκε το σύστημα Intelli-Drive 2.0. Αυτό ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει μια «ομπρέλα» υποσυστημάτων πληροφόρησης και υποβοήθησης του οδηγού.

Σε αυτό περιλαμβάνεται και σύστημα ημιαυτόματης οδήγησης, με ενεργή διατήρηση της επιλεγμένης ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα -αναλόγως του κυκλοφοριακού  φόρτου- και παραμονής του οχήματος στην επιλεγμένη λωρίδα κυκλοφορίας.

Κινούμενοι ηλεκτρικώς
Το πρώτο που κάνει εντύπωση όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι είναι η σφιχτή αλλά ικανοποιητική αίσθηση του καθίσματος. Θα βολευτείς αμέσως και θα νοιώσεις να περιβάλλει το σώμα σου.

Ως γνωστόν, η προσπάθεια της Opel να δημιουργεί εμπρός καθίσματα που να παρέχουν σωστή ορθοπεδική στήριξη έχει ως αποτέλεσμα την πιστοποίησή τους από τον οργανισμό AGR. Το ίδιο ισχύει και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Astra.

Η ορατότητα είναι καλή, ωστόσο η ευρυχωρία στο πίσω μέρος απλώς ικανοποιητική ακόμα και για επιβάτες μετρίου αναστήματος. Επίσης, ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά μικρός για τα δεδομένα της κατηγορίας, όμως αυτό είναι αναμενόμενο λόγω των μπαταριών.

Στον δρόμο, το Astra Electric είναι πολύ ήσυχο ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησής του. Για το τελευταίο στοιχείο να σημειώσουμε ότι οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας επέλεξαν να περιορίσουν τη τελική ταχύτητά του στα 170 χλμ./ώρα και όχι χαμηλότερα, όπως συμβαίνει συνήθως στα ηλεκτροκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Όπως έγινε γνωστό, αυτό το έκαναν κυρίως για τους Γερμανούς οδηγούς, οι οποίοι κινούνται και στις autobahn στις οποίες δεν υπάρχει όριο ταχύτητας σε κάποια τμήματά τους.

Να σημειώσουμε ότι το χαμηλό επίπεδο θορύβου στο ηλεκτρικό Astra οφείλεται τόσο στην καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης όσο και στην επιλογή να μην υπάρχει τεχνητά δημιουργημένος ήχος ο οποίος να ακούγεται στο εσωτερικό του κατά τη διάρκεια της μετακίνησης, μια πρακτική την οποία εφαρμόζουν οι εταιρείες στα μοντέλα τους αυτής της τεχνολογίας.

Το αυτοκίνητο έχει σύστημα Drive Mode με τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal και Sport. Ο ρυθμός κίνησής του είναι σχετικά σβέλτος μόνο στην τελευταία επιλογή, καθώς το Astra Electric είναι ένα κατά βάση οικογενειακό όχημα και δεν προτάσσει την άμεση επιτάχυνση ή τις επιδόσεις.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές στην απόκρισή του και στην πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό. Η ανάρτηση αποδεικνύεται σφιχτή και κάποιες φορές δεν θα απορροφήσει αποτελεσματικά τις ταλαντώσεις. Όμως, δεν κουράζει τους επιβάτες.

Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή. Τα ελαστικά του έχουν σκοπό να συμβάλλουν στην αύξηση της αυτονομίας και όχι να προσφέρον το «απόλυτο κράτημα» (sic) στη στροφή. Ωστόσο, το επίπεδο πρόσφυσης είναι πολύ καλό. Τέλος, τα φρένα έχουν καλή αίσθηση (για ηλεκτροκίνητο όχημα) και είναι δυνατά και αποδοτικά.

Το Astra Electric ήταν λογικό επακόλουθο για την Opel. Η επιθυμία των στελεχών  της να υπάρχει και μία αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή σε κάθε μοντέλο τους, επιβατικό ή επαγγελματικό, υλοποιείται με ταχύ ρυθμό, συμπεριλαμβάνοντας και αυτό.

Δεν θα σε ενθουσιάσει αλλά δεν δημιουργήθηκε γι’ αυτό. Υπάρχει για να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση με τρόπο που να μην ξενίσει και να μην αποτρέψει τους παραδοσιακούς πελάτες της εταιρείας να το πράξουν.

Εντούτοις, έχει τα πλεονεκτήματα να προσελκύσει τόσο αυτούς όσο και νέους προς τη μάρκα. Όμως, η τιμή του είναι σχετικά αυξημένη και χρειάζεται στοχευμένη απόφαση για να το αγοράσεις.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Opel Astra Electric 156 PS

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 156 PS
Ροπή: 270 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (Ονομαστική), 50,8 kWh (Πραγματική)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 14,8 kWh/100 km / 15,6 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 398-418 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.374/1.860/1.460 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.661 kg
Χώρος αποσκευών: 352-1.268 lt
Τιμή: Από 45.800 ευρώ («Edition Plus»)