Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο VW ID. 3 Pro

Ελλάδα 8:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Νέο VW ID. 3 Pro

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο VW ID. 3 Pro

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η VW ανανεώνει το ID. 3 μόλις δυόμισι χρόνια μετά την παρουσίασή του, κάνοντάς το πιο μοντέρνο, περισσότερο εξελιγμένο ψηφιακά και με ξεκάθαρη πρόθεση να το διατηρήσει ως την σταθερή και δοκιμασμένη αξία αυτής της γενιάς των ηλεκτρικών.

Advertisement
Advertisement

Αν το καλοσκεφτείτε, δύο-δυόμισι χρόνια είναι το διάστημα που οι περισσότεροι από εμάς (εκτός από τους tech maniacs) αλλάζουμε κινητό τηλέφωνο. Αυτός ο εύλογος χρόνος μιας τεχνολογικής ανανέωσης φαίνεται ότι μάλλον θα περάσει και στην αυτοκίνηση. Εκεί που μέχρι σχετικά πρόσφατα το update ενός μοντέλου στο μέσο κύκλο ζωής του ήταν υπόθεση 4 με 5 ετών, σήμερα ακόμα και αυτή η σταθερά μοιάζει να ανατρέπεται.

Αυτό δεν είναι βέβαια επιλήψιμο. Ούτε και πρέπει να προβληματίζει. Κάθε άλλο μάλιστα, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει να αντιλαμβάνεται ότι με αφορμή την ηλεκτροκίνηση, το παιχνίδι πρέπει να αλλάξει όρους. Και ότι ένα προϊόν, ακόμα και αν πρόκειται για αυτοκίνητο, θα πρέπει να επιταχύνει την ροή με την οποία παρακολουθεί τις εξελίξεις. Και ότι οι βελτιώσεις μπορούν -και πρέπει- να είναι διαρκείς.

Το ID. 3 της VW είναι σε κάθε περίπτωση ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της νέας αντίληψης για το βιομηχανικό status των αυτοκινήτων. Μόλις δυόμισι χρόνια μετά το λανσάρισμά του στις ευρωπαϊκές αγορές, το πρώτο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας ID., πέρασε ξανά από  σχεδιαστήριο για ένα φρεσκάρισμα. Το οποίο συνοδεύεται από μία ενημέρωση με ό,τι πιο σύγχρονο έχει παρουσιάσει στο μεταξύ η εταιρία σε ό,τι αφορά το ψηφιακό πακέτο.

Advertisement
Advertisement

Με αυτή την ανανεωμένη γενιά, η VW έχει διπλό στόχο. Από τη μια να διορθώσει κάποιες παιδικές ασθένειες του αρχικού ID. 3. Και από την άλλη να δείξει τα υψηλά της αντανακλαστικά απέναντι στην κατάσταση που επικρατεί αυτή την στιγμή στην αγορά, με την Tesla να κάνει παιχνίδι μόνη της και τους Κινέζους να πιέζουν αφόρητα τους Γερμανούς, όχι μόνο μέσα στην χώρα τους αλλά πλέον και στην Ευρώπη.

Περίπου τριάντα μήνες μετά το ξεκίνημα της νέας ηλεκτρικής εποχής της VW, το ID. 3 αποκτά την δεύτερη και ανανεωμένη εκδοχή του. Χωρίς να αλλάξει σε δομικά χαρακτηριστικά στην σχεδίαση και δίχως μεταβολές στο ηλεκτρικό του υπόβαθρο, το νέο ID. 3 γίνεται πιο φρέσκο και δυναμικό σε εμφάνιση, περισσότερο προσεγμένο στο σαλόνι, ενώ «ενημερώθηκε» και στα ψηφιακά του στοιχεία, είτε αυτά αφορούν την ψυχαγωγία είτε την διαχείριση της καθημερινότητας του οδηγού με την ηλεκτροκίνηση.

Advertisement

Αισθητικά οι αλλαγές δεν είναι δραματικές. Αλλά με έναν περίεργο τρόπο, καταφέρνουν να κάνουν το νέο ID. 3 πολύ πιο μοντέρνο και ελκυστικό στο μάτι. Ο νέος προφυλακτήρας με τις κάθετες εισαγωγές αέρα και το διαφορετικό καπό (που με ένα σχεδιαστικό τέχνασμα δείχνει πιο μακρύ) φέρνουν το ID. 3 να δείχνει πιο ενδιαφέρον από την πρώτη του έκδοση και με περισσότερο “ηλεκτρικό” χαρακτήρα.

Advertisement

Παράλληλα η εταιρία φρόντισε με στοχευμένες επεμβάσεις (αεροκουρτίνες για τους τροχούς, ενεργές γρίλιες στη μάσκα που ανοίγουν ή κλείνουν ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης, νέοι τροχοί από 18 έως και 20 ίντσες κ.ά.), να το κάνει ακόμα πιο αεροδυναμικό, με τον συντελεστή να βρίσκεται πλέον στο 0,2623, τιμή κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας και του hatchback σχεδιασμού.

Οι διαφοροποιήσεις στο πίσω μέρος είναι περιορισμένες και εστιάζονται κατά κύριο λόγο στα ελαφρά διαφορετικά φωτιστικά σώματα που εκτείνονται πάνω στην πίσω πόρτα. Εκτός όλων αυτών, έχουν προστεθεί και μερικές ενδιαφέρουσες νέες αποχρώσεις στην παλέτα που παρέχει η VW στους πελάτες της σε συνδυασμό με τις όμορφες διχρωμίες.

Βασισμένο και πάλι στην αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ για τα ηλεκτρικά της VW, οι διαστάσεις παραμένουν αμετάβλητες, με το μήκος να διατηρείται στα 4,26 μέτρα, και το μεταξόνιο στα 2.770 χιλιοστά.

Advertisement

Περνώντας στο σαλόνι, οι αλλαγές είναι πιο εμφανείς και σίγουρα περισσότερο ενδεικτικές για την ανανέωση του μοντέλου. Με περισσότερα μαλακά πλαστικά σε εμφανή σημεία του ταμπλό, το εσωτερικό του νέου ID. 3 δείχνει σαφώς πιο ποιοτικό και με premium χαρακτήρα. Εκτός αυτού, η VW επιλέγει υλικά από ανακύκλωση για τον διάκοσμο, τα οποία δείχνουν πολύ όμορφα και ποιοτικά, και με ενδιαφέρουσες στιλιστικές λεπτομέρειες όπως οι χαρακτηριστικές ραφές.

Παράλληλα η στάνταρ πλέον οθόνη των 12 ιντσών αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την εικόνα του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την μικρή οθόνη των 5,3 ιντσών εμπρός από το τιμόνι, που χρησιμεύει ως πίνακας οργάνων για τις λίγες αλλά απαραίτητες πληροφορίες.

Το ψηφιακό update που έχει κάνει η VW αφορά το νέο λειτουργικό του συστήματος πολυμέσων, που είναι πιο απλό και ξεκάθαρο στην χρήση. Ενώ παρέχεται και ως έξτρα ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία του οδηγού.

Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν τα συστήματα υποβοήθησης τελευταίας γενιάς με χρήση «δεδομένων σμήνους» (Swarm Data), τα οποία κάνουν ακόμα πιο ολοκληρωμένη την εμπειρία της ημιαυτόνομης οδήγησης.

Επίσης υπάρχουν διαθέσιμα και συστήματα όπως το Plug & Charge ή το Electric Vehicle Route Planner, τα οποία λειτουργούν ως υποβοήθηση του οδηγού για μία όσο περισσότερο άνετη συνύπαρξη με την ηλεκτροκίνηση και τις συνθήκες φόρτισης.

Υπάρχουν βέβαια κάποια πράγματα που θα μπορούσαν να επανεξεταστούν και να διορθωθούν, όπως για παράδειγμα η ενοχλητική επιλογή με τους δύσχρηστους διακόπτες των παραθύρων. Επίσης οι διακόπτες αφής στο τιμόνι παραμένουν αρκετά ευαίσθητοι και αλλάζουν τις επιλογές όταν ο οδηγός περνάει το χέρι του από πάνω τους.

Παρόλα αυτά το σαλόνι του ID. 3 είναι αισθητά βελτιωμένο σε εμφάνιση, διατηρεί ακέραιο τον πρακτικό χαρακτήρα του με τις πολλές θήκες, και εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο για τις διαστάσεις του αμαξώματος. Και με έναν χώρο αποσκευών που παραμένει στα -απλά ικανοποιητικά- 385 λίτρα (φθάνει και έως τα 1.267 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα).

Στο μηχανολογικό υπόβαθρο τα πράγματα έχουν παραμένει πρακτικά αμετάβλητα. Ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων και 310 Nm ροπής εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης. Οι επιλογές σε μπαταρίες είναι δύο, μία με χωρητικότητα 58 kWh (αυτή της δοκιμής μας) και μία στις 77 kWh. H πρώτη φορτίζει έως τα 120 kW σε DC ταχυφορτιστή και η δεύτερη έως τα 170 kW, ενώ ο on-board φορτιστής και στα δύο είναι στα 11 kW.

Οι διαφορές μεταξύ τους εντοπίζονται στην αυτονομία (περί 120 χιλιόμετρα επιπλέον για την δεύτερη) ενώ η έκδοση με την μεγάλη μπαταρία, λόγο επιπλέον βάρους, είναι κατά 0,6 δευτερόλεπτα πιο αργή στο 0-100 χλμ./ώρα (7,9 δευτερόλεπτα αντί 7,3 δευτερόλεπτα).

Μην έχοντας κάποια διαφοροποίηση ούτε στο υπόλοιπο μηχανολογικό πακέτο (ανάρτηση, φρένα, σύστημα διεύθυνσης), το ανανεωμένο ID. 3 δεν παρουσιάζει κάποια αξιοσημείωτη διαφοροποίηση στο πως κινείται στον δρόμο.

Ήταν και παραμένει ένα πολύ ευχάριστο και πολιτισμένο ηλεκτρικό μοντέλο αυτής της εποχής, εύκολο στην οδήγηση, και με εξαιρετική προσαρμοστικότητα είτε στην κίνηση της πόλης (εντυπωσιάζει ο μικρός κύκλος στροφής) είτε στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Η δουλειά που έχει έγινε εξ αρχής στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις γίνεται αμέσως αντιληπτή από τον οδηγό και τους επιβάτες, καθώς το ID. 3 απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών που προκύπτουν από τους δρόμους, εξασφαλίζοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και κορυφαία άνεση.

Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση, τα φρένα αν και με τα πολυσυζητημένα ταμπούρα πίσω είναι αποδοτικά (αρκεί να συνηθίσεις την αίσθηση που προκύπτει από το σύστημα ανάκτησης) ενώ δεν λείπουν και κάποια ψήγματα σπορτίφ συμπεριφοράς χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και το άμεσο σε απόκριση ηλεκτρικό driveline, ιδίως αν επιλεγεί το sport πρόγραμμα.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, με συγκρατημένη οδήγηση είδαμε σχετικά εύκολα τιμές κοντά στις 14 kWh/100 χλμ, με το πάνω όριο των 19+ kWh/100 χλμ. να εμφανίζεται σε βιαστικές και βεβιασμένες καταστάσεις.

Πρακτικά μία μέση τιμή κοντά στις 17 kWh/100 χλμ. είναι μέσα στα πλαίσια του εφικτού σε μία καθημερινότητα που περιλαμβάνει περισσότερο πόλη και λιγότερο ταξίδι. Οπότε βγάλτε το κομπιουτεράκι και κάντε τις διαιρέσεις για να βρείτε την αυτονομία με βάση το δικό σας σενάριο, αν και τα 300+ χιλιόμετρα είναι σε κάθε περίπτωση ένας εφικτός στόχος.

Αν κάτι μας έλειψε ήταν η δυνατότητα επέμβασης στο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, και η λειτουργία one pedal που είναι αρκετά αποδοτική (και εθιστική αν την συνηθίσεις) σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Συμπερασματικά, το νέο ID. 3 είναι αυτό ακριβώς που βλέπετε. Ένα επιτυχημένο update ενός αυτοκινήτου με στόχο να αποκτήσει ένα πιο ελκυστικό σχεδιασμό και μερικές πιο εξελιγμένες ψηφιακές δυνατότητες. Και όλα αυτά χωρίς να αλλάξει ο πυρήνας της ηλεκτρικής του υπόσταση, χάρη στην οποία παραμένει ένα από τα καλύτερα δείγματα αυτής της τρέχουσας γενιάς των ηλεκτροκίνητων.

Με τιμή που ξεκινά από τα 42.600 ευρώ για την βασική έκδοση Pro με τη μικρή μπαταρία (η έκδοση με την μεγάλη μπαταρία Pro S ξεκινά από τα 48.600 ευρώ) και με όφελος 8.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση, το νέο ID. 3 είναι εκτός των άλλων και μία ελκυστική οικονομικά πρόταση για εκείνους που θέλουν να κάνουν την είσοδό τους στην ηλεκτροκίνηση με μία δοκιμασμένη και κατασταλαγμένη πρόταση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – VW ID. 3 Pro
Ισχύς, Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 204 PS, 310 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3”
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Χωρητικότητα μπαταρίας: 58 kWh
On board φορτιστής: 11 kW
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 15,3 / 17,1 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: Έως 426/ 350 km
Βάρος: 1.813 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.261/1.809/1.562 mm
Μεταξόνιο: 2.770 mm
Χώρος αποσκευών: 386 lt
Τιμή: από 42.600€ (χωρίς την επιδότηση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Volvo XC40 B3
Δοκιμή: VW Amarok 2.0 TDI 4Motion
Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280 PS