Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW Amarok 2.0 TDI 4Motion

Ελλάδα 21:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: VW Amarok 2.0 TDI 4Motion

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW Amarok 2.0 TDI 4Motion

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ολοκαίνουργιο Amarok συνεχίζει στη δεύτερη γενιά του πιο μεγάλο, πιο πληθωρικό και πιο αναβαθμισμένο τεχνολογικά σε ένα πεδίο δράσης που κάποιοι άλλοι έχουν παραδώσει τα όπλα.

Advertisement
Advertisement

Τη στιγμή που άλλοι κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει την κατηγορία των pickup (τουλάχιστον στην Ευρώπη), η VW συνεχίζει να δίνει το παρόν με το νέο Amarok.

Η πρώτη γενιά είχε λανσαριστεί το 2010 και είχε σημειώσει μια αρκετά καλή εμπορική πορεία. Το νέο Amarok αναμένεται να τα πάει πολύ καλύτερα, όχι μόνο επειδή υπάρχουν λιγότεροι παίκτες στην αρένα των pickup, αλλά και επειδή έχει κοινό DNA με το Ford Ranger. Κάτι που μόνο θετικά μπορεί να το δει κανείς στο πλαίσιο των συνεργασιών που υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως ισχύει και με το Amarok που κατασκευάζεται στη Νότιο Αφρική.

Advertisement
Advertisement

Πάντως, το Amarok εξακολουθεί να έχει το δικό του στιλ με τη μεγάλη μάσκα, τους χαρακτηριστικούς LED προβολείς και το εμβληματικό παρουσιαστικό που πέρα από τις βασικές Life και Style, διαφοροποιείται στις δύο εκδόσεις Aventura (πιο σικ) και Panamericana (πιο off-road).

Μιλάμε για ένα στάνταρ διπλοκάμπινο που έχει μήκος 5,35 μέτρα, που έχει το ανάστημα ενός γκαρντ (έως 1,88 μέτρα) και που απέχει από το έδαφος έως και 23,7 εκατοστά. Μην ξεχνάτε πως μιλάμε για ένα ημιφορτηγό.

Advertisement

Συγκριτικά με το προηγούμενο Amarok, το νέο είναι 9,6 εκατοστά πιο μακρύ με το μεταξόνιο να φτάνει τα 3.270 χλστ. και να είναι και αυτό αυξημένο κατά 17,3 εκ.

Advertisement

Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις έχουν άμεσο αντίκτυπο στην πιο άνετη καμπίνα για όλους τους επιβάτες. Με το που ανοίγεις την πόρτα αντικρίζεις ένα μοντέρνο διάκοσμο με ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μία κάθετη touch-screen των 12,0 ιντσών. Κάτω από αυτή υπάρχει μία σειρά από πρακτικούς φυσικούς διακόπτες για άμεση πρόσβαση στο κλιματισμό, στα προφίλ οδήγησης, στο μενού του infotainment κ.α.

Τα προφίλ οδήγησης επιλέγονται μέσω αυτής της οθόνης αφής και είναι τα εξής έξι: Eco, Normal, Mud/Ruts, Sand, Slippery και Load/Trailer. Τα πλαστικά είναι αναμενόμενο σκληρά σε αρκετά σημεία ώστε ένα αντέχουν στη σκληρή χρήση. Πάντως, δεν μπορείς να αφήσεις ασχολίαστο πως ακόμη και οι εσωτερικές λαβές στις πόρτες παραπέμπουν στη FoMoco.

Γενικότερα υπάρχουν όλα τα κομφόρ και οι ανέσεις που θα βρεις σε ένα κανονικό SUV, όπως είναι ο έξυπνος κλιματισμός με τρεις αυτόματες εντάσεις, τα δερμάτινα ηλεκτρικά καθίσματα, η πλήρης συνδεσιμότητα με smartphone, το ηχοσύστημα της Harman Kardon κ.α.

Advertisement

Υπέρπληρες είναι και το πακέτο με τα συστήματα υποβοήθησης, ενώ αργότερα θα υπάρξει και ηλεκτρικό κάλυμμα για την καρότσα. Η οποία έχει επαρκή χώρο για μια ευρωπαλέτα -τόσο κάθετα όσο και οριζόντια- με μήκος 1,624 μέτρων και ωφέλιμο φορτίο έως 1,19 τόνους.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και ο περιστροφικός διακόπτης για την τετρακίνηση 4Motion η οποία ανάλογα με το πρόγραμμα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη για τη μεταφορά της ροπής και στους μπροστινούς τροχούς. Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα.

Στο 2H η ροπή περνά μόνο στους πίσω τροχούς, ενώ στο 4A η εμπλοκή των εμπρός τροχών γίνεται αυτόματα και ανάλογα με την πρόσφυση που έχουν.

Στο 4H ο πολύδισκος σφίγγει και μεταφέρει στάνταρ τη ροπή στους τέσσερις τροχούς. Στη 4L κλειδώνει το πίσω διαφορικό και εμπλέκεται το «κοντό» μέσω ενός πλανητικού κιβωτίου για off-road με αλλαγή της σχέσης μετάδοσης από 1:1 σε 3,06:1.

Οι γωνίες πρόσβασης/ διαφυγής είναι στις 30 και 26 μοίρες, αντίστοιχα, ενώ αυτή της ράμπας φτάνει τις 21 μοίρες. Επίσης, βελτιώθηκε και το υδάτινο πέρασμα, από τα 50 στα 80 εκατοστά.

Το Amarok έχει δύο εκδόσεις κινητήρων diesel, όλοι με στάνταρ τετρακίνηση 4Motion και αυτόματο κιβώτιο με 10 σχέσεις. Την κορυφαία τρίλιτρη V6 των 240 ίππων (από 55.000 ευρώ) και τη βασική δίλιτρη TDI των 205 ίππων (από 48.200 ευρώ).

Ο κινητήρας των 2 λίτρων έχει δύο turbo τεχνολογίας VTG (μεταβλητής γεωμετρίας) και αποδίδει τα 205 άλογα του από τις 3.750 σ.α.λ. και τη ροπή των 500 Nm στις 1.750-2.000 σ.α.λ. Αξιοσημείωτο είναι πως το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι στα 80 λίτρα και του AdBlue στα 19,3 λίτρα.

Και μετά τη θεωρία, περνάμε στην πράξη και στους δρόμους. Όχι απαραίτητα αφού το Amarok είναι ένα πολύ-εργαλείο που τα καταφέρνει περίφημα στο off-road. Με εχέγγυο τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, την εξελιγμένη τετρακίνηση και τους κοντούς προβόλους το Amarok μπορεί να περάσει από σημεία που περνούν ελάχιστα 4×4 της αγοράς, π.χ. ένα Jeep Wrangler.

Στον αυτοκινητόδρομο το Amarok είναι αυτό που λέμε πως το καλό έγινε καλύτερο. Η ποιότητα κύλισης και τα επίπεδα θορύβου κινούνται στα επίπεδα ενός πολυτελούς SUV και γενικότερα το ταξίδι είναι μία πολύ ευχάριστη υπόθεση με τα ντεσιμπέλ του μοτέρ να ρίχνει και το 10άρι κιβώτιο. Το οποίο είναι πολύ γρήγορο στη λειτουργία του και διαθέτει και χειροκίνητη επιλογή από έναν διακόπτη στο πλάι του επιλογέα.

Στις στροφές το πολύ καλό στήσιμο του Amarok σε κάνει να ξεχνάς πως κουμαντάρεις ένα ημιφορτηγό των 2,2-2,5 τόνων (ανάλογα με την έκδοση). Ταυτόχρονα, το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση με τα ενισχυμένα αεριζόμενα δισκόφρενα να κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους. Όσο για την κατανάλωση υπολογίστε μία μέση τιμή στα περίπου 10-12 λίτρα/ 100 χλμ. για μεικτές συνθήκες κίνησης και περίπου στα 7-8 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να συμβιβαστείς με τη μέτρια απόσβεση της ανάρτησης σε κακής ποιότητας δρόμους. Άλλωστε, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα SUV που έχει κάποια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, αλλά για ένα μεγάλο pickup με πίσω άκαμπτο άξονα που έχει κατασκευαστεί για να κινείται με φορτωμένη την καρότσα. Έστω και αν το φορτίο δεν είναι σακιά με πατάτες ή τελάρα με ντομάτες, αλλά ένα jet-ski.

Το θέμα είναι πως όποια καθήκοντα και αν αναλάβει το Amarok θα τα βγάλει εις πέρας. Είναι ένα πραγματικό εργαλείο που έχει τεράστιες δυνατότητες σε όποιο περιβάλλον και αν κινηθεί. Μπορεί να κινείται στον αυτοκινητόδρομο με την άνεση ενός μεγάλου SUV και ταυτόχρονα να διασχίσει βουνά και λαγκάδια. Και όλα αυτά έχοντας ένα πλήρες πακέτο άνεσης και τεχνολογίας σε πολύ λογικές τιμές πώλησης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – VW Amarok 2.0 TDI 4Μotion 10-spd Auto
Κινητήρας: 1.997 cc
Ισχύς: 205 PS στις 3.750 rpm
Ροπή: 500 Nm στις 1.750-2.000 rpm
Μετάδοση: Κατ’ επιλογήν τετρακίνηση, με σχέσεις υποπολλαπλασιασμού
Κιβώτιο: Aυτόματο 10 σχέσεων, με μετατροπέα ροπής
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,5 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 8,6 / 10 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 233 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.350×1.910×1.871 mm
Μεταξόνιο: 3.270 mm
Βάρος: από 2.348 kg
Διαστάσεις καρότσας: 1,624 x 1,227 μέτρα
Τιμή: Από 48.200 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Νέο VW ID. 3 Pro
Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280 PS
Συγκριτική δοκιμή: Alfa Romeo Tonale 1.5 160 PS vs Audi Q3 Sportback 35 TFSI