Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέα Mercedes GLA 200 Auto

Ελλάδα 11:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Νέα Mercedes GLA 200 Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέα Mercedes GLA 200 Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η GLA 2ης γενιάς δεν έρχεται απλά για να αποτελέσει τον αντικαταστάτη ενός επιτυχημένου μοντέλου της Mercedes, αλλά για να στοχεύσει απευθείας στην κορυφή της κατηγορίας των compact SUV, ασχέτως ανταγωνισμού.

Advertisement
Advertisement

Παρουσιασμένη για πρώτη φορά στα τέλη του 2013, η Mercedes GLA έχει να επιδείξει μια άκρως επιτυχημένη πορεία στην κατηγορία των μικρομεσαίων – ή compact – SUV, εκμεταλλευόμενη στοιχεία όπως το ελκυστικό της design, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, οι εγνωσμένης αξίας κινητήρες, αλλά και φυσικά το κύρος που φέρει πάντα ένα δημιούργημα της μάρκας με το αστέρι.

Πλέον και με την compact οικογένεια μοντέλων της Mercedes να έχει ενισχυθεί με ένα ακόμη SUV, την GLB, η νέα GLA οφείλει να αποκτήσει έναν διαφορετικό ρόλο, προσφέροντας ακόμη περισσότερα στον αγοραστή της σε μια κατηγορία στην οποία ο ανταγωνισμός είναι πιο έντονος από ποτέ.

Μεγαλύτερη και πιο «σικάτη»

Advertisement
Advertisement

Αισθητικά, η νέα Mercedes GLA δεν θυμίζει σε τίποτα την προηγούμενη. Οι γραμμές είναι και πάλι μεν καμπυλωτές, όμως είναι πιο… καθαρές, με περισσότερες «νευρώσεις», αλλά και νέα, πιο δυναμικά φωτιστικά (εμπρός-πίσω). Συνολικά, το αυτοκίνητο δείχνει να έχει αποκτήσει περισσότερο χαρακτήρα, είναι σαφώς πιο «σικάτο», ενώ εφόσον το δει κανείς υπό συγκεκριμένες γωνίες παραπέμπει σαφέστατα στα μεγαλύτερα SUV της μάρκας. Στο τελευταίο το ρόλο τους παίζουν και οι αυξημένες διαστάσεις της νέας GLA, που τονίζουν περισσότερο από ποτέ την παρουσία της στο δρόμο. Ειδικότερα, παρότι το μήκος των 4,41 μέτρων είναι το ίδιο συγκριτικά με πριν, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ. στέλνοντας περισσότερος προς τα άκρα του αμαξώματος τους τροχούς, ενώ το ύψος έχει… εκτοξευθεί στα 1,611 μέτρα (+117 χλστ.) και το πλάτος έχει κερδίσει 30 χλστ. (1,834 μέτρα).

Ποιότητα και τεχνολογία στο υψηλότερο επίπεδο

Advertisement

Στο εσωτερικό της νέας GLA η Mercedes υιοθετεί τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία των compact μοντέλων της, στην οποία ξεχωρίζει για μια ακόμη φορά το διπλό ψηφιακό κόκπιτ MBUX. Πρόκειται για την εντυπωσιακότερη ψηφιακή έκφανση της κατηγορίας, ιδίως στην επιλογή με τις δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες των 10,25 ιντσών του μοντέλου της δοκιμής (στάνταρ επιλογή με 7 ιντσες για την κάθε μια). Στην αριστερή οθόνη ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τις υπέρ-πλήρεις ενδείξεις του εντυπωσιακού πίνακα οργάνων, ενώ στη δεξιά απεικονίζονται όλες οι πληροφορίες του διευρυμένου συστήματος infotainment. Αξίζει να σημειωθεί ότι για μια ακόμη φορά ο χειρισμός όλων των πληροφοριών μπορεί να γίνει είτε μέσω της δεξιάς οθόνης αφής, είτε μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι και του πολυοργάνου στο τούνελ της κονσόλας, είτε ακόμη και φωνητικά, με τον οδηγό να βάζει σε εφαρμογή το προηγμένο σύστημα φωνητικών εντολών απλώς λέγοντας: «Hey Mercedes». Εποπτική και πολύ άνετη είναι η θέση οδήγησης (είναι τοποθετημένη 97 χλστ. υψηλότερα συγκριτικά με πριν), με το κάθισμα και το τιμόνι να είναι πλήρους ρυθμίσεων, ενώ κατά τη συνήθη πρακτική της Mercedes το αυτόματο κιβώτιο χειρίζεται από μοχλοδιακόπτη πίσω από το τιμόνι, αφήνοντας έτσι έξτρα χώρο πάνω στο τούνελ της κονσόλας. Ποιοτικά, η νέα GLA έχει τονίσει περισσότερο από ποτέ αυτό τον τομέα, χρησιμοποιώντας υψηλής ποιότητας υλικά στο περισσότερο τμήμα της καμπίνας. Καλύτερο από κάθε άλλη φορά είναι και το φινίρισμα όλων των υλικών, όπως και η συναρμογή τους.

Advertisement

Ενίσχυση στους χώρους

Η νέα Mercedes GLA όπως προείπαμε έχει αυξήσει το μεταξόνιό της χωρίς να αυξήσει και το συνολικό της μήκος, με αποτέλεσμα ο χώρος στο πίσω κάθισμα να είναι περισσότερος για τα γόνατα των επιβατών. Μάλιστα, προαιρετικά η γερμανική εταιρεία προσφέρει και συρόμενη πίσω σειρά (κατά 140 χλστ.), η οποία αυξάνει περαιτέρω την έτσι κι αλλιώς διευρυμένη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ (βρίσκεται στα 435 lt, όντας μεγαλύτερο κατά 14 lt. συγκριτικά με πριν). Επιπλέον αυτού, υπάρχει και μετακινούμενο δάπεδο που τονίζει ακόμη περισσότερο την πρακτικότητα του χώρου. Γυρνώντας στα των επιβατών, εκτός του περισσότερου αέρα για τα γόνατά τους οι πίσω καθήμενοι δεν θα έχουν πρόβλημα ούτε με τα κεφάλια τους. Μάλιστα, η παροχή περισσότερου πλάτους στην καμπίνα (+43 χλστ. για τους ώμους των πίσω και +45 χλστ. για τους αγκώνες τους σύμφωνα με τη Mercedes), διευκολύνει περισσότερο από ποτέ τη μεταφορά και μεσαίου καθήμενου, τονίζοντας τον οικογενειακό της χαρακτήρα.

Advertisement

Ισχυρός «μικρός» turbo με πολλά πλεονεκτήματα

Η «καρδιά» της αρχικής –προς το παρόν– έκδοσης 200 της νέας Mercedes GLA είναι ο γνώριμος turbo 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1.332 κ.εκ., στην ισχυρή έκδοση των 163 ίππων. Το μοτέρ αυτό, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και σύστημα απενεργοποίησης του 2ου και 3ου κυλίνδρου σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ξεχωρίζει για την πολύ καλή του απόδοση, που του δίνει την ευκαιρία να κινήσει με σχετική άνεση τη GLA. Το 7αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο συνδυάζεται φροντίζει ώστε να προσαρμόζει την παροχή της ροπής στο οδηγικό στυλ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μόνο σε πιο γρήγορους ρυθμούς εμφανίζει μια μικρή καθυστέρηση απόκρισης, όμως για αυτό υπάρχει το set-up «Sport» στα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου (Eco, Comfort και Individual τα υπόλοιπα), το οποίο βελτιώνει την απόκρισή του και διατηρεί περισσότερο την μικρότερη σχέση μέσα, για να παρέχει όσο το δυνατόν πιο άμεσα δύναμη στον οδηγό. Από πλευράς λειτουργίας ο κινητήρας αυτός είναι άκρως πολιτισμένος και έχει χαμηλό θόρυβο, ενώ γίνεται κάπως πιο αισθητός στην καμπίνα μόνο στις πολύ υψηλές στροφές. Ως προς την κατανάλωση, συνολικά η GLA 200 τα καταφέρνει αρκετά καλά αφού η μέση τιμή που καταγράψαμε κινούμενοι σε πόλη και εθνική βρέθηκε κοντά στα 8.3 lt./100 km.

Άνετη και με πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά

H νέα Mercedes GLA βασίζεται στη νεότερη, πιο άκαμπτη και πιο ελαφριά MFA πλατφόρμα της γερμανικής μάρκας, φέροντας ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αλλά και διευρυμένα μετατρόχια εμπρός-πίσω (πάνω από 4 εκατοστά). Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έχει κερδίσει στα οδικά του χαρακτηριστικά, χωρίς παράλληλα να απαιτείται οι μηχανικοί της Mercedes να καταφύγουν σε λύσεις όπως π.χ. μια πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που θα έθετε σε αμφιβολία την παρεχόμενη άνεση. Τουναντίον, και αυτό μάλιστα είναι το κύριο ζητούμενο στα περισσότερα υπερυψωμένα αυτοκίνητα της εποχής, η νέα GLA φαίνεται να έχει βρει τη… χρυσή τομή μεταξύ της άκρως ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς και της υψηλής άνεσης/ποιότητας κύλισης, παρέχοντας στον οδηγό της μια συνάμα ξεκούραστη και ασφαλή οδηγική εμπειρία. Στις στροφές, οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι πολύ λογικές και η ουδετερότητα κύριο χαρακτηριστικό των αντιδράσεων, με το ESP να είναι έτοιμο να επαναφέρει την τάξη σε οποιαδήποτε παρασπονδία. Την ίδια στιγμή στην πόλη, οι ανωμαλίες της ασφάλτου δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό και η ποιότητα κύλισης είναι από τις υψηλότερες δυνατές. Άκρως σταθερό παραμένει το αυτοκίνητο σε κάθε περίπτωση στην εθνική. Όπως προείπαμε, ο οδηγός κάθεται ψηλά, εποπτικά και έχει να διαχειριστεί ένα αμάξωμα χωρίς πολλές κρυφές γωνίες. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση, στιβαρή αίσθηση και είναι όσο ελαφρύ απαιτείται για να βοηθήσει στους χειρισμούς. Τα φρένα ικανοποιούν συνολικά με την αίσθηση και απόδοσή τους.

Συμπέρασμα

Το είχαμε γράψει και πριν λίγο διάστημα στη δοκιμή της νέας Mercedes GLB (δείτε την εδώ), το γράφουμε και σήμερα στη νέα GLA: Η compact οικογένεια της γερμανικής μάρκας βρίσκεται στην καλύτερη της εποχή. Η GLA δεύτερης γενιάς είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SUV μοντέλα των διαστάσεών του, με τονισμένο περισσότερο από κάθε άλλη φορά τον premium χαρακτήρα του. Η τιμή των 35.850 ευρώ συνοδεύεται από ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που την καθιστά αρκετά ενδιαφέρουσα με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 163 PS/5.500 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.620-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.7 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.7 l/100 km
Εκπομπές CO2: 130 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 156 €
Βάρος: 1.485 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.410/1.834/1.611 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 435 lt.
Τιμή: από 35.850 €