Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέα Mercedes GLB 200

  • Σπύρος Χώτος ([email protected]), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Έφθασε ο καιρός η Mercedes να παρουσιάσει το πιο πρακτικό compact μοντέλο της πέρα από τη B-Class. Και τι το καλύτερο, παρά να το κάνει σε ένα υπερυψωμένο, SUV αμάξωμα.

Η ανακοίνωση της Mercedes πριν από έναν χρόνο για ένταξη ενός ακόμη μοντέλου στην οικογένεια των compact αυτοκινήτων της, εκτός των Α-Class, A-Class Sedan, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake και GLA, το οποίο μάλιστα θα εντασσόταν στη SUV κατηγορία, έκανε πολλούς να αναρωτηθούν: Μήπως πρόκειται για τη μικρή «αδελφή» του απόλυτου off road, της Mercedes G-Class; Μήπως πρόκειται για ένα νέο κουπέ SUV;

Τελικά, η αποκάλυψη της νέας GLB τον περασμένο Ιούνιο απάντησε σε αυτά τα ερωτήματα αρνητικά, αφού η Mercedes κινήθηκε σαφώς πιο ορθολογικά, φέρνοντας στην αγορά το πιο πρακτικό compact SUV της ιστορίας της, το οποίο μπορεί να παραγγελθεί μάλιστα και σε 7θέσια έκδοση. Εμείς, εν μέσω της επέλασης του κορωνοϊού δοκιμάζουμε τη νέα GLB στη χώρα μας, για να δούμε πόσο τελικά η πρακτικότητα μπορεί επιτυχημένα να συνδυαστεί με το υπερυψωμένο αμάξωμα μιας compact πολυτελούς Mercedes.

Compact αλλά γενναιόδωρη σε διαστάσεις

Προτού αναφερθούμε στη σχεδίαση, ας δούμε τις διαστάσεις της νέας Mercedes GLB. Με μήκος 4.634 mm, η νέα GLB είναι μακρύτερη από τις A-Class (5θυρη και σεντάν), B-Class και GLA, και μόλις 30 mm κοντύτερη από την τοποθετούμενη στη μεσαία SUV κατηγορία, Mercedes GLC. Το πλάτος των 1.834 mm είναι και αυτό αυξημένο, ενώ το συνολικό ύψος ορίζεται στα 1.659 mm. Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με το μεγαλύτερο compact SUV της Mercedes, όχι όμως και το μακρύτερο μεταξύ της compact οικογένειας της μάρκας, αφού η CLA έχει μήκος 4,688 μέτρων. Βέβαια, με μεταξόνιο 2.829 χλστ. η GLB παίρνει τα πρωτεία σε αυτόν τον τομέα, έχοντας όπως θα δείτε και παρακάτω, πολλαπλά οφέλη στους χώρους για τους επιβάτες της. Αισθητικά, η Mercedes επέλεξε ώστε να προσδώσει στην νέα GLB ένα αμάξωμα καθαρά «SUV», με πολλές κάθετες γραμμές και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που δίνουν και μια αίσθηση διευρυμένης πρακτικότητας. Φυσικά, δεν λείπουν και ξεχωριστά στοιχεία στυλ και κύρους, όπως είναι οι τονισμένοι προφυλακτήρες, τα μεγάλα εμπρόσθια φώτα, οι έντονες νευρώσεις στο υπερυψωμένο καπό, αλλά και τα όμορφα μακρόστενα πίσω φώτα.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και hi-tech στοιχεία

Μπαίνοντας στο εσωτερικό της νέας GLB οι φίλοι της Mercedes θα αναγνωρίσουν άμεσα τη νεότερη αρχιτεκτονική της καμπίνας των compact μοντέλων της μάρκας, με κορωνίδα φυσικά αυτής την παρουσία του διπλού ψηφιακού κόκπιτ MBUX. Πρόκειται ουσιαστικά για δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες με διαγώνιο 10,25 ιντσών η κάθε μια (στάνταρ με 7 ίντσες), με την αριστερή να φιλοξενεί τις διευρυμένες και υπέρ-πλήρεις ενδείξεις του πίνακα οργάνων, ενώ τη δεξιά που είναι και αφής, να έχει όλες τις πληροφορίες του συστήματος πολυμέσων. Επιπλέον αυτών, στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι 5 όμορφοι στρογγυλοί αεραγωγοί, το λεπτό πάνελ των διακοπτών για τον κλιματισμό στο μέσο της κονσόλας, αλλά και το εντυπωσιακό touchpad για το χειρισμό του MBUX στο τούνελ μεταξύ των καθισμάτων. Σημειώστε ότι ο χειρισμός του MBUX μπορεί να γίνει και μέσω του προηγμένου συστήματος φωνητικών εντολών της Mercedes, που μπαίνει σε εφαρμογή αμέσως μόλις ο οδηγός δώσει την εντολή «Hey Mercedes». Η θέση οδήγησης είναι πλήρους ρυθμίσεων όπως και το τιμόνι, αρκετά εποπτική και με πολύ καλή άνεση από το κάθισμα. Ποιοτικά, η GLB κάνει χρήση υψηλής ποιότητας υλικών, σε μια μίξη μαλακών στην αφή πλαστικών, σκληρών στην αφή και σπορτίφ χρωμιωμένων επενδύσεων. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε και η στιβαρή οριζόντια λωρίδα χρωμίου μπροστά από τον οδηγό, ενώ γενικότερα η συναρμογή και το φινίρισμα είναι σχεδόν αψεγάδιαστα.

Κορυφαίοι χώροι στην κατηγορία

Ένας τομέας στο οποίο η νέα Mercedes GLB δεν έχει πραγματικά αντίπαλο στην compact SUV κατηγορία, είναι οι διαθέσιμοι χώροι και η διευρυμένη πρακτικότητα που προσφέρει. Η ορθολογικά τετραγωνισμένη σχεδίαση του αμαξώματος έχει ως αποτέλεσμα ακόμη και άτομα άνω του μέσου ύψους να βρουν με άνεση θέση στο πίσω κάθισμα της GLB –και αυτό παρά το υπερυψωμένο δάπεδο, ενώ τα προαιρετικά συρόμενα κατά 140 χλστ. πίσω καθίσματα (στάνταρ υπάρχει διαιρούμενη και αναδιπλούμενη πλάτη σε 40:20:40, καθώς και ρύθμιση της κλίσης της σε διάφορες βαθμίδες) όταν βρεθούν στην πίσω θέση προσφέρουν πραγματικά τεράστιο χώρο για τα πόδια τους. Ακόμη και το διαθέσιμο εσωτερικό πλάτος δίνει τη δυνατότητα για μεταφορά και ενός ακόμη επιβάτη στο κέντρο των πίσω καθισμάτων, καθιστώντας την GLB πραγματικά 5θέσια. Σε ό,τι αφορά στη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, αυτή είναι 570 lt. (ή 760 lt. με τα συρόμενα καθίσματα τραβηγμένα εμπρός), όντας ένα νούμερο πολύ καλό για την κατηγορία. Μάλιστα, το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι μεγάλο και τετραγωνισμένο βολεύοντας στη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, ενώ εφόσον αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, τότε τα λίτρα αποθήκευσης εκτοξεύονται στα 1.805.

Ικανός «μικρός» turbo

Η Mercedes εξοπλίζει την αρχική βενζινοκίνητη έκδοση 200 της GLB με τον γνωστό μας από τα υπόλοιπα compact μοντέλα της μάρκας, 1.400άρη turbo κινητήρα βενζίνης, στην πιο ισχυρή του έκδοση με τους 163 ίππους. Πρόκειται για ένα πολύ ικανό μοτέρ που δεν δείχνει με βάση την πραγματική του απόδοση τη μικρή του χωρητικότητα στην πράξη, έχοντας τη δυνατότητα να κινήσει χωρίς προβλήματα την GLB. Φυσικά, ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε στο 7άρι αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται στάνταρ, που φροντίζει ώστε να προσαρμόζει τη διαχείριση των στροφών του κινητήρα (και της ροπής) στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες, για να μη γίνει αισθητή οποιαδήποτε έλλειψη ισχύος στον οδηγό ακόμη π.χ. και σε ένα γρήγορο προσπέρασμα. Η παρουσία των προγραμμάτων οδήγησης Dynamic Select ορίζουν και τη λειτουργία κινητήρα-κιβωτίου, με τα Eco και Comfort να χρησιμοποιούνται στην καθημερινή οδήγηση, το Sport σε πιο γρήγορους ρυθμούς, ενώ υπάρχει και η επιλογή εξατομίκευσης Individual. Η λειτουργία του μοτέρ είναι συνολικά πολιτισμένη, με χαμηλό θόρυβο μέχρι και το μεσαίο φάσμα περιστροφής του, αλλά λίγο περισσότερο αυξημένο πιο υψηλά. Από πλευράς κατανάλωσης, η GLB 200 με βάση και το βάρος της δεν τα πηγαίνει άσχημα, με μια μέση τιμή κοντά στα 8.2 lt./100 km να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Εξαιρετική στο δρόμο

Στο δρόμο η Mercedes GLB τα καταφέρνει πολύ καλά. Η εγνωσμένης αξίας προσθιοκίνητη compact πλατφόρμα της γερμανικής μάρκας συνδυάζεται με μια καλορυθμισμένη ανάρτηση (με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), που φροντίζει ώστε και λόγω χαρακτήρα να τονίζει την οδηγική άνεση, χωρίς να αφήνει στην άκρη την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι κατά την καθημερινή οδήγηση η GLB χαρακτηρίζεται από την άκρως αποτελεσματική διαχείριση οποιονδήποτε ανωμαλιών του οδοστρώματος, αλλά και παράλληλα την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που δεν μεταφέρει θορύβους από το οδόστρωμα στο εσωτερικό. Στην εθνική το νέο compact γερμανικό SUV ταξιδεύει εμπνέοντας ασφάλεια και παράλληλα, με χαμηλότερο αεροδυναμικό θόρυβο από ό,τι περιμένει κανείς με βάση τη σχεδίαση του αμαξώματος (σοφή η τοποθέτηση από τη Mercedes μη ογκωδών πλαϊνών καθρεπτών). Στις στροφές, οι κλίσεις είναι λογικές και δεν ενοχλούν, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι παραπάνω από υψηλά. Αξίζει να σημειωθεί η αμεσότητα (και… επιθετικότητα) της παρέμβασης του ESP σε κάθε έστω και υποψία τάσης για μη ουδετερότητα, που κρατά σφιχτά μέσα στην ασφαλή τροχιά του το αυτοκίνητο τονίζοντας ακόμη περισσότερο την αίσθηση ασφάλειας του οδηγού. Πολύ καλή πληροφόρηση προσφέρει και το τιμόνι, με την στιβαρή αίσθηση και τη σωστή αμεσότητα. Όσο για τυχόν εκτός δρόμου αναζητήσεις, εκ των πραγμάτων η προσθιοκίνητη GLB 200 με την απόσταση από το έδαφος των 135 mm δεν προορίζεται για off road χρήση, ωστόσο η καλορυθμισμένη ανάρτηση δεν θα κουράσει οδηγό και επιβάτες κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε έναν πατημένο χωματόδρομο.

Συμπέρασμα

Η νέα Mercedes GLB είναι πραγματικά ένα premium… πολυεργαλείο. Παρέχει όλες τις αρετές των SUV σε ένα πακέτο εξαιρετικής πρακτικότητας και ευρυχωρίας, που λίγοι προσφέρουν στην compact κατηγορία. Επιπλέον, διατηρεί ατόφια τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ποιότητας που χαρακτηρίζουν όλες τις δημιουργίες της μάρκας με το αστέρι. Βάλτε στο «παιχνίδι» και τον πολύ καλό συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου της έκδοσης GLB 200 και ιδού η καλύτερη compact Mercedes που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 163 PS/5.500 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.620-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.1 sec
Τελική ταχύτητα: 207 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 137 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 164,4 €
Βάρος: 1.555 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.634/1.834/1.659 mm
Μεταξόνιο: 2.829 mm
Χώρος αποσκευών: 570-760 lt. (ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος)
Τιμή: από 37.235 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr