Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC Coupe 400 e 4MATIC

Ελλάδα 5:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC Coupe 400 e 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC Coupe 400 e 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σας δελεάζουν οι προσφορές του «2 σε 1»; Τι λέτε για ένα SUV που μπορεί να κινείται υβριδικά όπως ένα συμβατικό ή ηλεκτρικά για πάνω από 100 χιλιόμετρα;

Advertisement
Advertisement

Στη δεύτερη της γενιά η GLC συνεχίζει την εξαιρετική της πορεία ως η καλύτερη επιλογή στην κατηγορία των μεσαίων πολυτελών SUV.

Ήδη έχουμε δοκιμάσει την ντίζελ έκδοση της νέας GLC όπως και την plug-in υβριδική έκδοση. Έφτασε η ώρα, λοιπόν, να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι και της πιο ελκυστικής στο μάτι κουπέ εκδοχής και μάλιστα σε μία έκδοση που τα έχει (σχεδόν) όλα.

Να πούμε στα γρήγορα πως η νέα GLC έχει αποκτήσει ένα εκμοντερνισμένο σχεδιασμό που αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου. Και για αυτό μπορεί να έχει διατηρηθεί η βασική φόρμουλα, αλλά με μικρής έκτασης αλλαγές οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να κάνουν και αυτή την GLC θελκτική.

Advertisement
Advertisement

Μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές στο διάκοσμο με το ολοκαίνουργιο ταμπλό, το οποίο είχαμε δει για πρώτη φορά στη νέα C-Class. Εκπέμπει μία υπερσύγχρονη αύρα χάρη στην κεκλιμένη, μεγάλη και κορυφαία σε απόκριση/ γραφικά οθόνη αφής 12,3 ιντσών, καθώς και στον ψηφιακό πίνακα  οργάνων 11,9 ιντσών.

Advertisement

Το μόνο που χρειάζεται είναι να μάθεις το μενού του MBUX με πολλές ρυθμίσεις να εκτελούνται και από τους απτικούς διακόπτες στο νέο τιμόνι. Από εκεί και πέρα απολαμβάνεις έναν υπερποιοτικό, λουσάτο διάκοσμο με όλες τις ανέσεις, πρακτικές θήκες, άνετα καθίσματα, μεγάλους χώρους και τον κρυφό, εξατομικευμένο φωτισμό να δημιουργεί μια lounge ατμόσφαιρα. Σημειώστε πως το πορτμπαγκάζ προσφέρει 390 λίτρα και υπολείπεται κατά 155 λίτρα σε σχέση με την απλή GLC Coupe.

Η νέα GLC βασίζεται στην πλατφόρμα MRA2 και ειδικότερα η plug-in υβριδική έχει όλα τα καλά. Μηχανολογικά, η διάταξη έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων ενσωματωμένο στο 9άρι κιβώτιο. Ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας αποδίδει 252 άλογα αλλά συνδυαστικά η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 381 προσφέροντας ένα 0-100 σε λιγότερο από 6 δλ. και μία τελική που ξεπερνά τα 230 χλμ./ώρα. Νούμερα εντυπωσιακά για ένα SUV που ξεπερνά τους 2,3 τόνους.

Advertisement

Συνεχίζοντας με τα τεχνικά να πούμε πως υπάρχει μόνιμη τετρακίνηση 4MATIC. Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο αφορά στη μεγάλη μπαταρία των 31,2 kWh που προσφέρει πάνω από 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας στον πραγματικό κόσμο. Στάνταρ είναι οn board AC φορτιστής 11 kW που υποστηρίζει DC φόρτιση 60 kW. Και εδώ τα νούμερα εντυπωσιάζουν.

Πρακτικά, η plug-in GLC είναι αυτό που είπα στην αρχή. Ένα SUV που κινείται σαν ηλεκτρικό καλύπτοντας τις καθημερινές μετακινήσεις δίχως να κάψει στάλα βενζίνης. Μόνο στο kickdown θα εμπλακεί το θερμικό μοτέρ ή αν ξεπεραστούν 140 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση αυτή εξαρτάται από τη συχνότητα φόρτισης της μπαταρίας. Αν γίνεται καθημερινά τότε θα κινείστε μόνο με ρεύμα.

Advertisement

Όταν αδειάσει η μπαταρία η GLC κινείται σαν αυτοφορτιζόμενο υβριδικό και μία εκτιμώμενη μέση κατανάλωση είναι στα περίπου 7-8 λίτρα/100 χλμ. Όλα αυτά όμως εξαρτώνται και από το στιλ οδήγησης αφού σε πιο σβέλτους ρυθμούς ή με υψηλές ταχύτητες στην Εθνική Οδό μπορεί να κάψει κάτι παραπάνω από το 10άρακι. Λογικό και αναμενόμενο για ένα SUV αυτών των  προδιαγραφών.

Μπορεί να απουσιάζει το έξτρα πακέτο Engineering (με την αερανάρτηση και την τετραδιεύθυνση), το οποίο είχε η κανονική GLC, αλλά και δίχως αυτά η κουπέ σου βγάζει ένα έντονα σπορ χαρακτήρα που ενισχύεται από τη σπορ ρύθμιση της ανάρτησης. Μόνο στα δύσκολα κομμάτια του δρόμου θα δυσανασχετήσεις από την απορροφητικότητα και τον βαθμό απόσβεσης (εδώ δε φταίει το αυτοκίνητο αλλά οι χάλια δρόμοι μας), αλλά στις στροφές θα χαρείς το κορυφαίο κράτημα.

Στον αυτοκινητόδρομο η GLC Coupe είναι απλά η χαρά του οδηγού προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις, κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνετο ταξίδι. Κάτι ενδιαφέρον είναι πως τα paddles στο τιμόνι λειτουργούν για την αλλαγή των σχέσεων στο Sport (υπάρχουν και τα άλλα γνωστά προφίλ οδήγησης, όπως και το πρόγραμμα Battery Hold διατήρησης της μπαταρίας), ενώ κατά την ηλεκτροκίνηση ρυθμίζεται η ένταση της ανάκτησης ενέργειας.

Εννοείται πως δεν θα μπω στη διαδικασία να σας παραθέσω το κατεβατό με τα πολλά συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Η GLC τα έχει όλα και ακόμη περισσότερα με τα προαιρετικά της πακέτα, όπως το Technology ή το Engineering. Το μόνο που μπορείς να της προσάψεις είναι το τσεκουρωμένο πορτμπαγκάζ για χάρη της μεγάλης μπαταρίας.

Βλέπετε, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Ωστόσο, όπως είπαμε, η GLC της δοκιμής μας είναι «2 σε 1». Και ηλεκτρικό, και υβριδικό SUV. Και για αυτό η τιμή της ξεκινά από τις 97.750 ευρώ. Αν πάλι σας φαίνεται… ακριβή μπορείτε να αποκτήσετε την κανονική GLC 400 e 4ΜΑΤΙC με 90.450 ευρώ.

Όποια και αν επιλέξετε, θα τη χαρείτε με την ψυχή σας…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Mercedes GLC 400 e 4MATIC
Κινητήρας: 1.999 κ.εκ.
Ισχύς, ροπή βενζινοκινητήρα: 252 PS/5.800 rpm, 400 Nm/2.000-3.200 rpm
Ισχύς, ροπή ηλεκτροκινητήρα: 136 PS, 440 Nm
Συνδυαζόμενη ισχύς, ροπή: 381 PS, 650 Nm
Μετάδοση: Στους  τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,6 sec
Τελική ταχύτητα: 239 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 0,5-0,6 lt/100 km – 8,0 lt/100 km
Χωρητικότητα μπαταρίας: 31,2 kWh
Ηλεκτρική αυτονομία: 118-130 km (WLTP), πραγματική 100+ km
Εκπομπές CO2: 15-11 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.716 x 1.890 x 1.648 mm
Βάρος: 2.355 kg
Χώρος αποσκευών: 470-1.520 lt
Τιμή: Από 97.750 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC
Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC
Δοκιμή: Mercedes-Benz A 250 e