Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLA 200

Ελλάδα 3:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLA 200

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLA 200

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το μικρότερο SUV που διαθέτει η γερμανική αγορά επανέρχεται στο προσκήνιο μέσα από μια διακριτική αλλά ουσιαστική αναβάθμιση.

Advertisement
Advertisement

Φαντάζομαι πως θα συμφωνήσετε πως η GLA είναι μία από τις πιο επιθυμητές Mercedes. Ειδικότερα από την πρώτη της γενιά έδωσε το δικαίωμα σε αρκετούς να αποκτήσουν ένα SUV με το αστέρι στη μάσκα.

Μία πρώτη γενιά που από το 2013 προτιμήθηκε από χιλιάδες οδηγούς παγκοσμίως με τη σκυτάλη να παίρνει η δεύτερη που στα μισά της πορείας της ανανεώθηκε και συνεχίζει με φρεσκαρισμένο παρουσιαστικό.

Τα νέα στοιχεία μπορεί να μην είναι «χτυπητά» αλλά αρκούν για να εξασφαλίσουν ένα αναβαθμισμένο πρεστίζ στο αμάξωμα που πλέον έχει νέα μάσκα και επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες κ.α.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, οι προβολείς LED High Performance ανήκουν πλέον στο βασικό εξοπλισμό, ενώ υπάρχουν νέα χρώματα αμαξώματος, τέσσερις επιλογές στις ζάντες (στάνταρ οι 18άρες) και ένα μεγάλο εύρος συνδυασμών που μπορεί κανείς να διαμορφώσει ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Μέχρι την πιο εντυπωσιακή AMG Line, τη οποία διέθετε η GLA της δοκιμής μας.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στην καμπίνα. Όχι τόσο σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής, άλλωστε μιλάμε για μία εταιρία που τα στάνταρ της δεν επιδέχονται κριτικής και που προσφέρει όλα της τα μοντέλα με πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης.

Advertisement

Αυτό που ενδιαφέρει τον υποψήφιο αγοραστή είναι ο πλουσιότερος εξοπλισμός με τις οθόνες του MBUX, που έχει και αυτό αναβαθμιστεί σε στιλ και πληροφόρηση, ενώ μέσα από το γνωστό μενού Dynamic επιλέγονται τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Eco, Sport και Indivodual).

Advertisement

Συγκεκριμένα, δεν υπάρχουν μεγάλες και μικρές οθόνες, καθώς  πίσω από το ενιαίο κρύσταλλο υπάρχουν στάνταρ δύο των 10,25 ιντσών, μία ως ψηφιακός πίνακας και μία για το σύστημα infotainment που πλέον υποστηρίζει πλήρως ασύρματη σύνδεση με smartphone τόσο σε Apple CarPlay όσο και σε Android Auto. Χωροταξικά δεν θα σταθώ σε κάτι, αφού οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει με τους χώρους να είναι τουλάχιστον ικανοποιητικοί για όλους (μαζί και για τις αποσκευές). Έτσι, πάμε στα… εξοπλιστικά.

Το τιμόνι έχει πλέον δερμάτινη επένδυση (θα προτιμούσα φυσικούς αντί για διακόπτες αφής) από τη βασική έκδοση, υπάρχει λειτουργία Highbeam, μία εφεδρική κάμερα, φουλ πακέτο με φωτιζόμενες θύρες USB, πακέτο στάθμευσης και καθρεπτών, ενώ τα καθίσματα (σπορ που σφίγγουν το σώμα στην AMG Line) έχουν μία πιο ελκυστική εμφάνιση χάρη στο νέο τεχνητό δέρμα Artico με το τρισδιάστατο ανάγλυφο. Φυσικά, υπάρχουν νέοι χρωματικοί συνδυασμοί, αυξημένη χρήση μερών από ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ στην έκδοση AMG ο διάκοσμος αποκτά ανάλογα δυναμική αύρα.

Advertisement

Βασικά, δεν θα ήθελα να σας κουράσω με τα στοιχεία εξοπλισμού (με πολλά προαιρετικά όπως το ηχοσύστημα Burmester, ψηφιακά εξτρά κ.λπ.), αλλά περισσότερο για να σας προετοιμάσω για την τιμή από την οποία ξεκινά η GLA. Η οποία θα ήταν αδύνατο να παρεκκλίνει από το κύμα ακρίβειας που έχει παρασύρει τα πάντα με αποτέλεσμα η βασική έκδοση της δοκιμής μας να εκκινεί από τις 47.500 ευρώ.

Όσο οξύμωρο και αν αυτό ακούγεται, υπάρχουν όμως και καλά νέα αφού η GLA (μαζί με την A-Class) θα είναι οι τελευταίες προσιτές Mercedes. Από εκεί και πέρα, σε μερικά χρόνια θα περάσουμε σε luxury επίπεδα με την γκάμα της γερμανικής φίρμας να ξεκινά από τη νέα CLA και από πολύ υψηλότερα επίπεδα τιμών.

Υπό αυτό το πρίσμα, η προσθιοκίνητη GLA 200 αποκτά ένα σχετικό ενδιαφέρον, τουλάχιστον για τους επιφυλακτικούς απέναντι π.χ. σε μία ηλεκτρική EQA 250. Έτσι, όσοι συνεχίζουν/ συνεχίζουμε να επιμένουμε «συμβατικά», να θυμηθούμε πως το μικρότερο SUV της Mercedes βασίζεται στην πλατφόρμα MFA2 με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτή συνεπάγεται.

Και που στο facelift μοντέλο υποδέχεται μόνο εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα. Συγκεκριμένα, η GLA 200 έχει κάτω από το καπό της τον γνωστό turbo τετρακύλινδρο των 1.332 κυβικών που αποδίδει 163 ίππους και που συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύνολο μίζας/ γεννήτριας με περιστασιακή πρόσθετη ισχύς ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα 10 kW.

Πρακτικά, αυτά είναι ψιλά γράμματα αφού ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται την παραμικρή διαφορά στην εμπλοκή του συστήματος. Τουναντίον, το μοτέρ δείχνει να αποδίδει πιο στρωτά τη ροπή των 250 Nm από πολύ χαμηλότερες σ.α.λ. με την ισχύ να περνά εξίσου ομαλά στους μπροστινούς τροχούς.

Μερικοί ίσως να ήθελαν το νέο διπλόδισκο 8άρι κιβώτιο που αποτελεί προνόμιο των τετρακίνητων 4MATIC, αλλά ακόμη και το γνωστό 7G-DCT κάνει μια χαρά τη δουλειά του μιας και αλλάζει βελούδινα και στο σωστό timing τις σχέσεις του (σ.σ. υπάρχουν και μικρά αλλά βολικά paddles). Έστω και αν στο σπορ πρόγραμμα υπάρχουν φορές που δεν αντιδρά όπως θα περίμενες, κάτι που είναι λογικό τηρουμένων των κυβικών του κινητήρα.

Από εκεί και πέρα η ανανεωμένη GLΑ μοιάζει σα να έχει ραφιναριστεί σε κάθε της λεπτομέρεια. Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο που πήραμε το αυτοκίνητο άστρωτο, αλλά η ανάρτηση δείχνει να είναι πιο ενδοτική και βελτιωμένη. Επιτρέψτε μου να κάνω αυτή την εκτίμηση, αφού η AMG Line έχει μια πιο σπορ και σφιχτή ρύθμιση που σε κάνει να νιώθεις πως οδηγείς περισσότερο ένα υπερυψωμένο hatch και λιγότερο ένα SUV και μάλιστα χωρίς μείον στην άνεση. Το τιμόνι εξακολουθεί να προσφέρει καλή πληροφόρηση, όταν τα φρένα είναι εξίσου αποτελεσματικά με προοδευτική αίσθηση του πεντάλ.

Γενικότερα, η αναβαθμισμένη GLA 200 είναι αυτό που περιμένεις. Βελτιωμένη και αναβαθμισμένη σε κάθε της σημείο θα σε ταξιδέψει ξεκούραστα και πάνω από όλα με ασφάλεια. Αλλά και οικονομικά αφού στην «ευθεία» καταναλώνει περίπου 7,5 λίτρα και στην πόλη κάνα-δυο παραπάνω. Υπολογίστε μία μέση τιμή στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, προφανής απόρροια και της υβριδικής υποβοήθησης.  Και πέρα των οικονομοτεχνικών το σημαντικό είναι πως το μικρότερο SUV της Mercedes εξακολουθεί να είναι οδηγικά ευχάριστο και στις στροφές, προσφέροντας σημαντικά πλουσιότερο τεχνολογικό εξοπλισμό από την τιμή της εκκίνησής του, η οποία φλερτάρει με το «πενηντάρικο».

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Mercedes-Benz GLA 200
Κινητήρας: τετρακύλινδρος βενζίνης, 1.332 cc
Ισχύς: 163 PS / 5.500 rpm
Ροπή: 250 Nm / 1.620-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,7 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,0-5,7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή), 8,0 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 137-130 gr/km
Βάρος: 1.485 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.410/1.834/1.611 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 435-1.430 λίτρα
Τιμή: από 47.500 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes EQS SUV 450 4MATIC
Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC
Δοκιμή: Mercedes-Benz C 200