Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Δοκιμή: Mercedes-Benz C 200

  • Γιάννης Σκουφής (gsk@newsauto.gr)

Αν θέλει κανείς με δύο λέξεις να δώσει το στίγμα της νέας Μercedes C-Class μπορεί απλά να πει mini S-Class.

Βλέποντας τη νέα Mercedes C-Class δε μπορείς παρά να διαπιστώσεις πως τα link της με την κορυφαία λιμουζίνα της εταιρείας, την S-Class είναι περισσότερα από ποτέ και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Η επιλογή αυτή βέβαια κάθε άλλο παρά τυχαία είναι, καθώς προσθέτει επιπλέον κύρος και αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την εισαγωγική κλασική limo της μάρκας. Και τη διαφοροποιεί ακόμα πιο έντονα από τα προσθιοκίνητα σεντάν της.

Ταυτόχρονα η C αντικατοπτρίζει πλήρως τη νέα φιλοσοφία design της Mercedes, με τις καθαρές επιφάνειες, την μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα -cab backward design το λένε- που αυξάνει το μήκος του καπό με το έντονο ανάγλυφο και μαζί με το μικρό εμπρός πρόβολο εξασφαλίζει κλασικό στυλ και αναλογίες. Όσο για τις διαστάσεις της έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με την προκάτοχό της, με το μήκος της να έχει αυξηθεί κατά 65 χιλιοστά φτάνοντας συνολικά τα 4,751 μέτρα και με το ύψος να έχει μειωθεί κατά 9 χιλιοστά.

H C-Class είναι όμορφη και ώριμη περισσότερο από ποτέ. Ίσως και κατασταλαγμένη στο ρόλο της που είναι η συνέχεια μιας μεγάλης πισωκίνητης παράδοσης στην κατηγορία. Η αεροδυναμική φυσικά και είναι προσεγμένη, το αστέρι της μάρκας δεν έχει πλέον θέση στο καπό παρά μόνο στη μάσκα και κάπως έτσι προκύπτει ένα πιο δυναμικό στυλ. Και με κάποια πιο νεανικά στοιχεία.

Αν διατηρείτε ακόμα επιφυλάξεις σχετικά με τη συγγένεια με την S-Class θα πειστείτε εύκολα ανοίγοντας την πόρτα και βλέποντας τη μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment -στάνταρ οι 9,5 ίντσες, προαιρετικά οι 11,9- όμορφα ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα. Και με μια μικρή κλίση προς τον οδηγό.

Μάλλον δεν χρειάζεται να πούμε πως από εδώ ελέγχονται τα πάντα και πως το MBUX το σύστημα infotainment δηλαδή, έχει γίνει ακόμα πιο (τεχνητά) έξυπνο και καταλαβαίνει ακόμα καλύτερα τον οδηγό. Ψηφιακός και παραμετροποιήσιμος είναι και ο πίνακας οργάνων -από 10,25 έως και 12,3 ίντσες η διαγώνιός του- και το κυριότερο ευανάγνωστος.

Το τιμόνι με τη σειρά του δείχνει φορτωμένο με τα πολλά κουμπιά και τις επιφάνειες αφής αλλά στην πορεία αποδεικνύεται πολύ πιο εύχρηστο σε σχέση με ότι περίμενε κανείς αρχικά.

Απευθείας από την S-Class προέρχεται και η μικρογραφία καθίσματος στις πόρτες που είναι ότι πιο εποπτικό υπάρχει και για την ηλεκτρική ρύθμιση των εμπρός καθισμάτων. Από την άλλη οι χειρολαβές στα υποβραχιόνια για το κλείσιμο της πόρτας δεν είναι ιδιαίτερα βολικές και εύχρηστες.

Η λίστα των εξτρά δεν θα μπορούσε και εδώ παρά να είναι μεγάλη και ακριβή, με τη C 200 που είχαμε στη διάθεσή μας να είναι εξοπλισμένη τόσο με το ευκρινές HUD όσο και με το premium ηχοσύστημα της Burmester.

Σε ότι αφορά τους χώρους έχουν λόγω και του μεταξονίου των 2.865 χιλιοστών μεγαλώσει. Έτσι πλέον δύο ενήλικες στο πίσω κάθισμα δύσκολα θα στριμωχθούν και θα παραπονεθούν. Ο τυχόν τρίτος θα έχει να αντιμετωπίσει το τούνελ της μετάδοσης… Όσο για τις αποσκευές υπάρχουν 455 λίτρα που επαρκούν ακόμα και αν το ταξίδι διαρκέσει αρκετές μέρες.

Σε ότι αφορά το ταξίδι αυτό καθαυτό είναι όπως το περιμένει κανείς: άνετο και ξεκούραστο. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τον οδηγό, που έχει στη διάθεσή του πολλά συστήματα υποβοήθησης, ένα καλό σε αίσθηση τιμόνι και έναν κινητήρα που συνεργάζεται πολύ καλά με το (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Με μελετημένη κλιμάκωση και γρήγορο kick-down.

Η  C 200 κινείται από τον τετρακύλινδρο των 1.500 κυβικών της Mercedes -η γκάμα της C αποτελείται αποκλειστικά από τετρακύλινδρους- που αποδίδει 204 ίππους και υποβοηθάται από την δεύτερη γενιά του ISG. Του ήπια υβριδικού συστήματος της Mercedes που συμβάλλει όποτε χρειάζεται με 20 ίππους και 200 Nm.

To boost αυτό είναι καλοδεχούμενο και καθιστά τη C 200 όχι μόνο οικονομική (μέση κατανάλωση δοκιμής 8,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) αλλά και ιδιαίτερα άμεση και ευχάριστη οδηγικά, καλύπτοντας τις περιπτώσεις που ο βενζινοκινητήρας από μόνος του ενίοτε θα δυσκολευόταν. Και αυτό είναι κάτι που ισχύει τόσο στην εθνική όσο και σε δευτερεύοντες δρόμους, όπου κατορθώνει να κρύβει καλά το μέγεθος και το βάρος της και αποδεικνύεται ιδιαίτερα καλά στημένη. Με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης -σπάνια ενεργοποιούνται τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά συστήματα- και με αξιόλογο επίπεδο άνεσης από την καινούργιας σχεδίασης ανάρτησή της.

Έτσι η νέα C 200 υποστηρίζει και στο δρόμο την πιο δυναμική της εμφάνιση, ενώ από πλευράς τιμής ξεκινά από τις 51.200 ευρώ στην πισωκίνητη έκδοση της δοκιμής μας και από τις 53.980 ευρώ στην 4MATIC. Η τιμή της C 180 των επίσης 1.500 κυβικών και των 170 ίππων διαμορφώνεται από τις 45.350 ευρώ.

Το βέβαιο είναι πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερα καλό αυτοκίνητο που ενσαρκώνει τις παραδοσιακές αξίες των λιμουζινών της Mercedes. Το θέμα από την άλλη είναι να την προτιμήσει κανείς έναντι ενός αντίστοιχου SUV. Αν τελικά κάνει την υπέρβαση, γιατί στις μέρες μας για υπέρβαση πρόκειται, είναι σίγουρο πως δεν θα βγει χαμένος.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Mercedes-Benz C 200
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo βενζίνης 1.496 κ.εκ.
Ισχύς: 204 PS στις 5.800-6.100 rpm
Ροπή: 300 Nm στις 1.800-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο με μετατροπέα ροπής 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 246 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή): 6,3-7,2 lt/100 km
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 8,3/100 km
Εκπομπές CO2: 149 – 168 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.751 x 1.820 x 1.437 mm
Μεταξόνιο: 2.865 mm
Βάρος: 1.650 kg
Χώρος αποσκευών: 455 lt
Τιμή: Από 51.200 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes-Benz S 350 d
Πόσο κοστίζει η νέα Mercedes C-Class στη χώρα μας;
Νέα Mercedes C-Class PHEV: Με 100 ηλεκτρικά χιλιόμετρα

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto