Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz C 300 e

  • Κώστας Χαριάτης (kch@carmgz.gr), Φωτ.: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η plug-in υβριδική έκδοση της νέας Mercedes-Benz C-Class εξασφαλίζει ικανή ηλεκτρική αυτονομία παράλληλα με εξαιρετική κατανάλωση, ειδικά στις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα δεδομένα και τα στοιχεία της εποχής που ζούμε δίνουν το έναυσμα στους περισσότερους κατασκευαστές να εντάσσουν -τουλάχιστον στα κορυφαία μοντέλα τους- μία ή και περισσότερες plug-in υβριδικές εκδόσεις, ώστε να μειώσουν τους ρύπους (και κατά συνέπεια και την κατανάλωση), χωρίς όμως να χάσουν σε απόδοση. H Mercedes-Benz έχει δηλώσει ξεκάθαρα τη στροφή της προς τον απόλυτο εξηλεκτρισμό των μοντέλων της. Με πιο πρόσφατο παράδειγμα την PHEV έκδοση της νέας γενιάς C-Class.

Σχεδιαστικά, το μοτίβο των Γερμανών και στην έκδοση C300 e, η οποία αναδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την απαράμιλλη γοητεία των σεντάν μοντέλων. Στο αμάξωμα κυριαρχούν οι καθαρές, απαλές γραµµές, με το απαραίτητο λογότυπο και τη θύρα φόρτισης στο πίσω αριστερό φτερό να υπογραμμίζουν τον οικολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στην έκδοση δοκιμής ξεχωρίζουν επίσης στοιχεία που φέρουν την υπογραφή της AMG, όπως οι εντυπωσιακοί τροχοί των 18”, αλλά και τα νέα LED φώτα Digital Lights, που εκτός από την εικόνα του αυτοκινήτου, βελτιώνουν και την οδήγηση στο σκοτάδι.

Και αν η εξωτερική σχεδίαση κερδίζει τα βλέμματα της συντριπτικής πλειονότητας, το ίδιο συμβαίνει αντίστοιχα και με το εσωτερικό, που είναι εξαιρετικά προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια. Ξεχωριστή σχεδίαση με ουσία και λιτές γραμμές, συνδυασμένη με κορυφαία ποιότητα που προέρχεται από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας. Η δεσπόζουσα οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 11,9” διαθέτει εξαιρετική ευκρίνεια και πληθώρα λειτουργιών, καθώς περιλαμβάνει το πρωτοποριακό σύστημα τηλεματικής MBUX με τεχνητή νοημοσύνη και φωνητικές λειτουργίες. Εξίσου high tech είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3”.

Η C300 e κινείται με το νέο υπερτροφοδοτούμενο θερμικό σύνολο των 2,0 lt που αποδίδει 204 PS και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 129 PS, μέσω ενός αυτόματου φυσικά κιβωτίου εννέα σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στους 313 PS και τα 550 Nm ροπής, τα οποία είναι ικανά να επιταχύνουν από στάση μέχρι τα 100 km/h τα 2.080 kg της κατασκευής σε 6,1”, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 245 km/h (140 km/h ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο).

Η υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 25,4 kWh. Προκειμένου να μην υπάρξουν σοβαρές χωροταξικές επιβαρύνσεις για επιβάτες και αποσκευές (μολονότι ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 360 lt, έναντι των 455 lt των συμβατικών εκδόσεων), οι μηχανικοί έκαναν ορισμένες επεμβάσεις, όπως να τοποθετήσουν το ρεζερβουάρ καυσίμου χαμηλότερα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η απόσταση που μπορεί να διανύσει ηλεκτρικά η plug-in hybrid C-Class, εφόσον η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, μπορεί να φτάσει έως και 111 km (WLTP).

Στην πράξη, τα «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα, ανάλογα και με την οδηγική συμπεριφορά του χρήστη και τις καιρικές συνθήκες μπορούν να φτάσουν τα 80 km. Η παραπάνω αυτονομία είναι υπεραρκετή για την καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη. Με δεδομένο ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο σπίτι (σε 10 ώρες σε απλή πρίζα, 2,5 ώρες με ταχυφορτιστή 11 kW, ή 30 λεπτά σε πηγή DC 55 kW), ο καθένας μπορεί να κάνει τους σχετικούς υπολογισμούς και να διαπιστώσει κατά πόσο η χρήση της C300 e στις καθημερινές μετακινήσεις του μπορεί να αποδειχθεί και επωφελής.

Η συγκεκριμένη μπαταρία μπορεί φυσικά να φορτιστεί και εν κινήσει, μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα από τα τοποθετημένα στο τιμόνι paddles. Και κάπως έτσι, η κατανάλωση μπορεί να είναι από σχεδόν μηδενική (σε περίπτωση καθημερινής φόρτισης) έως τα 6,9 lt/100 km που καταγράψαμε εμείς ως μέγιστη (τιμή που και πάλι παραμένει εντυπωσιακή, δεδομένου του όγκου της κατασκευής), με τις εκπομπές CO2 να διαμορφώνονται στα 13 g/km.

Από τα πρώτα κιόλας λεπτά που θα βρεθεί κάποιος πίσω από το τιμόνι της plug-in υβριδικής C-Class αντιλαμβάνεται την κορυφαία αίσθηση άνεσης και ηχομόνωσης που προσφέρει. Και αν στο πάτημα του δεξιού πεντάλ η αίσθηση ανόθευτης επιτάχυνσης είναι εκεί τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές ταχύτητες, και μάλιστα σχεδόν με την ηρεμία που επικρατεί σε μία γρήγορη, αμιγώς ηλεκτρική κατασκευή, άλλο τόσο απολαυστική είναι η βελούδινη λειτουργία του υβριδικού συστήματος στην καθημερινή οδήγηση.

Ο θερμικός κινητήρας τίθεται σε λειτουργία ή παραμένει ανενεργός χωρίς ο οδηγός να το αντιλαμβάνεται, ειδικά αν απολαμβάνει τον ήχο από το εξελιγμένο ηχοσύστημα. Ανάλογα με τις ανάγκες του, ο χρήστης έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα λειτουργίας. Πέραν του Sport και του Individual, μπορεί να επιλέξει εάν θα κινηθεί υβριδικά (Hybrid) ή αμιγώς ηλεκτρικά (EL), ενώ μπορεί να διατηρήσει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (B) προκειμένου να το αξιοποιήσει σε κάποια άλλη περίσταση.

Η C300 e είναι ένα αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων και ακολουθεί το δόγμα «εμφάνιση ίσον αίσθηση». Η πολύ καλή θέση οδήγησης, το εξαιρετικό σε μεταφορά πληροφορίας σύστημα διεύθυνσης, το άκαμπτο πλαίσιο, βασισμένο στην πλατφόρμα MRA, προσφέρουν την αίσθηση ενός συμπαγούς αυτοκινήτου. Τα +240 kg σε σχέση με την «τυπική» C200 δεν φαίνεται να αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε πιο απαιτητικές διαδρομές.

Το κιβώτιο συναινεί στη σπορ διάθεση του οδηγού με πιο άμεσες αλλαγές και διατήρηση των rpm του κινητήρα στα υψηλότερα πεδία του στροφόμετρου με τη χρήση του προγράμματος Sport. Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένα στοιχεία που επιδέχονται κριτική, όπως η σπογγώδης αίσθηση στα φρένα, ιδίως μετά από συχνή και απαιτητική χρήση. Με βάση τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η τακτική της εξέλιξης μιας ήδη εξαιρετικής βάσης δίνει στην C300 e το δικαίωμα να υπερασπιστεί τη θέση της ως ένας από τους πρωταγωνιστές μιας κατηγορίας που βρίσκεται σε φάση πλήρους ανανέωσης.

Η νέα C-Class δεν ποντάρει μόνο στον εντυπωσιασμό, αλλά και στην ανάπτυξη μιας ισχυρής σχέσης εκτίμησης, η οποία θα βασιστεί σε ουσιαστικές αρετές που αναδεικνύονται μέσα από τη χρήση. Το πάντρεμα της τεχνολογίας με παραδοσιακά χαρακτηριστικά της Mercedes-Benz έχει επιφέρει μια ζηλευτή ισορροπία σε επίπεδα χρηστικότητας, άνεσης, αλλά και οδηγικού ύφους. Βέβαια, από την άλλη, το κόστος απόκτησης είναι υψηλό, φτάνοντας στις 58.250 ευρώ της βασικής έκδοσης, μολονότι ακόμα και σε αυτή δεν λείπει σχεδόν τίποτα σε επίπεδο εξοπλισμού.

KEY TECH

Τα τοποθετημένα στο τιμόνι paddles έχουν διπλό ρόλο. Από τη μία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο όταν έχει επιλεχθεί η χειροκίνητη λειτουργία, από την άλλη ελέγχουν σε τρία στάδια το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (σε όλα τα προγράμματα πλην του Sport). Για παράδειγμα, στη λειτουργία D-, ο οδηγός της C300 e μπορεί να επιβραδύνει την ταχύτητα χρησιμοποιώντας αποκλειστικά το δεξί πεντάλ, προσομοιάζοντας την τεχνολογία «one foot pedal» και χωρίς να ανατρέξει, υπό προϋποθέσεις, στα υδραυλικά φρένα του αυτοκινήτου. Χάρη στα παραπάνω, η κινητική ενέργεια αυξάνεται, με την απόδοση του συστήματος ανάκτησης να υπερβαίνει τα 100 kW.

TECH – MERCEDES C300 e
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.999 cc, i4, TURBO, 204 PS/6.100 rpm, 320 Nm/2.000-4.000 rpm (+ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 129 PS, 440 Nm/2.100 rpm)
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ/ΡΟΠΗ: 313 PS/550 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 25,4 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 6,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 245 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 6,9 lt/100 km (18,4 kWh/100 lt)
CO2: 13 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.751/1.820/1.437 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.865 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 360 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.080 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 58.250 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes-Benz C 200
Δοκιμή: Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC
Δοκιμή: Mercedes-Benz A 250 e Sedan

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto