Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz C 180

Ελλάδα 21:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes-Benz C 180

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz C 180

ΔΟΚΙΜΕΣ

Είναι η βασική έκδοση της C-Class. Στην πράξη θα μπορούσες να την πεις και μικρή S-Class. Ναι, τόσο καλή και πλουραλιστική είναι η νέα γενιά, ακόμη και στα 1.500 κ.εκ.

Advertisement
Advertisement

Μιας και έχουμε δοκιμάσει ήδη την C 200 (εδώ το σχετικό άρθρο) θα προσπαθήσω να αποφύγω τις επαναλήψεις και να εστιάσω στη συγκεκριμένη έκδοση. Ωστόσο, δεν θα μπορούσα να μην ξεκινήσω από την τιμή πώλησης. Η οποία, σύμφωνοι, είναι υψηλή μιας και ξεκινά από τις 45.000 ευρώ. Αλλά όλα τα νέα μοντέλα δεν έχουν ακριβύνει; Πόσο μάλλον μια Mercedes όταν το ανανεωμένο Polo κοστίζει από 17.000+ ευρώ…

Όπως και να ‘χει η διαφορά των σχεδόν 6.000 ευρώ από την C 200 είναι ένα σημείο αναφοράς για την C 180. Και αν τελικά σας βγαίνουν τα οικονομικά, η ερώτηση είναι η εξής: αξίζει η διαφορά των 34 ίππων και των 50 Nm; Ή αν προτιμάτε του ταχύτερου 0-100 κατά 1,3 δλ. και της υψηλότερης κατά 15 χλμ./ώρα τελικής; Ψιλά γράμματα θα πείτε αλλά έτσι έχουν τα… νούμερα.

Προσωπικά, δεν βρήκα κάποιο σοβαρό λόγο ώστε να σνομπάρω την C 180 για χάρη της C 200. Τουναντίον, με ένα εξαχίλιαρο στην τσέπη μπορείς να νιώθεις και πιο χαρούμενος. Δε λέω, το ισχυρότερο μοτέρ της μεγαλύτερης C 200 το νιώθεις ελαφρώς πιο γεμάτο, οι ρεπρίζ ολοκληρώνονται λίγο νωρίτερα, στον αυτοκινητόδρομο είναι λίγο πιο αεράτη… απολύτως λογικά συμπεράσματα που δικαιολογούν τα νούμερα.

Advertisement
Advertisement

Παρά ταύτα…
…θα επέλεγα την C 180 που προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις και ταυτόχρονα καταναλώνοντας ελαφρώς λιγότερο καύσιμο (υπολογίστε μια μέση κατανάλωση στα 8,0 περίπου λτ./100 χλμ.) και ακόμη λιγότερο στο πρόγραμμα Eco. Οι 170 ίπποι προσφέρουν τη δύναμη που θα ζητήσεις από μια βασική C-Class απολαμβάνοντας την αρμονική συνεργασία με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο και με το όλο πακέτο να προσαρμόζεται ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που θα επιλεγεί. Σημειώστε δε πως ο τετρακύλινδρος 1.500άρης έχει ήπια υβριδική 48βολτη υποβοήθηση EQ Boost με ότι αυτό συνεπάγεται στην εξοικονόμηση καυσίμου και με ανεπαίσθητη τη λειτουργία του.

Στο ταξίδι θα ήταν περιττό να αναλύσω την αρχοντική κύλιση της C 180 που παραπέμπει στα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας, ενώ μπορείς να διακρίνεις μια ανωτερότητα της νέας πισωκίνητης πλατφόρμας MRA II σε σχέση με τις προσθιοκίνητες. Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να αντιληφθείς την στιβαρότητα του σασί, όπως και το βάθος της απόσβεσης που προσφέρει η ανάρτηση (μπροστά με τέσσερις συνδέσμους, πίσω με πολλαπλούς).

Advertisement

Ακόμη και στις στροφές το σεντάν των 1.600+ κιλών παραμένει εκπληκτικά ευκολοδήγητο με το αμάξωμα να παίρνει μικρές κλίσεις. Στην σβέλτη οδήγηση αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά να συμμαζέψουν την όποια ατασθαλία, τα φρένα είναι απλά εξαιρετικά, ενώ πολύ καλό σε πληροφόρηση είναι το τιμόνι. Αξιοσημείωτο είναι και το πόσο «κόβει» στους επιτόπιους ελιγμούς διευκολύνοντας πάρα πολύ στο παρκάρισμα.

Advertisement

Συμπερασματικά…
…η C 180 μπορεί να είναι η βασική πισωκίνητη Mercedes αλλά είναι μία λιμουζίνα με τα όλα της. Είναι μπάνικη (ειδικά με το full-pack του μοντέλου της δοκιμής μας), άνετη στο δρόμο αλλά και σε χώρους και προπάντων high-tech. Το τελευταίο είναι το κερασάκι που στολίζει με ιδανικό τρόπο το φωτεινό διάκοσμο της C 180 με την πιο πρόσφατη εκτέλεση του MBUX πραγματικά να εντυπωσιάζει με τον συνδυασμό της οθόνης (από 10,25 έως 12,3’’) του πίνακα οργάνων και της σχεδόν «ξαπλωτής» touch-screen (από 9,5’’ έως 11,9’’).

Για να καταλάβετε πόσο υψηλής ποιότητας είναι τα γραφικά της οθόνης αφής, απλά σκεφτείτε πως η απεικόνιση από τις κάμερες του περιβάλλοντα χώρου παίζει να είναι σε επίπεδα «ρετίνα», όπως τα 3D γραφικά και το έγχρωμο head-up display. Για να καταλάβετε πόσο δύσκολο θα ήταν να αναφέρω τον μακροσκελή εξοπλισμό της C 180 μαζί με τον προαιρετικό, πιθανότατα θα έπρεπε να γράψω άλλο τόσο.

Advertisement

Άλλωστε, για μια Mercedes μιλάμε και μάλιστα στην πιο ισορροπημένη της έκφανση…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Mercedes-Benz C 180
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo βενζίνης 1.496 κ.εκ.
Ισχύς: 170 PS στις 5.500-6.100 rpm
Ροπή: 250 Nm στις 1.800-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο με μετατροπέα ροπής 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,6 sec
Τελική ταχύτητα: 231 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή): 6,3 lt/100 km
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 8,0/100 km
Εκπομπές CO2: 143 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.751 x 1.820 x 1.437 mm
Μεταξόνιο: 2.865 mm
Βάρος: 1.625 kg
Χώρος αποσκευών: 455 lt
Τιμή: Από 45.350 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes-Benz S 350 d
Πόσο κοστίζει η νέα Mercedes C-Class στη χώρα μας;
Δοκιμή: Mercedes-Benz C 200