Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz S 350 d

  • Γιάννης Σκουφής (gsk@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

H ναυαρχίδα της Mercedes διεκδικεί τον τίτλο του πιο προηγμένου αυτοκινήτου στον κόσμο. Αν όχι και του καλύτερου.

Η E-Class είναι παραδοσιακά η σπονδυλική στήλη της γκάμας της Mercedes, η C-Class το παγκόσμιο best seller την τελευταία δεκαετία (και βάλε), ενώ η A-Class και τα άλλα προσθιοκίνητα μοντέλα της αυτά που προτιμώνται από ένα πιο νεανικό κοινό.

Και η S-Class; H S-Class, λοιπόν, είναι μια ιστορία από μόνη της. Μια ιστορία που διαρκεί εδώ και 70 ολόκληρα χρόνια και εκφράζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη φιλοσοφία. Τη λογική και το status της Mercedes.

H S-Class είναι η βιτρίνα της γερμανικής εταιρείας από όλες τις απόψεις. Το αυτοκίνητο που καθορίζει την εικόνα που έχουν οι κλασικές, οι πισωκίνητες λιμουζίνες της και αυτό που στην ουσία προσδιορίζει το τεχνικά και τεχνολογικά εφικτό την περίοδο της παρουσίασής του. Και που στην πορεία εφαρμόζεται και σε άλλα μοντέλα προκειμένου και αυτά να πάρουν κάτι από τη λάμψη της.

Η S-Class είναι και μια διαχρονική σταθερά στην πολυτελή κατηγορία. Με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και πιστό κοινό, που δεν κοιτά κάτι άλλο αλλά επανέρχεται σε αυτήν όταν είναι να αγοράσει μια νέο limo. Και μάλιστα αυτή με το μεγάλο μεταξόνιο όπως αυτή της δοκιμής μας στην οποία αντιστοιχεί το 80% των συνολικών πωλήσεων.

Λογικό, καθώς σε αυτά τα αυτοκίνητα τα τιμώμενα πρόσωπα είναι όσα κάθονται πίσω -ειδικά πίσω και δεξιά- οπότε οι επιπλέον πόντοι του αυξημένου μεταξονίου εξασφαλίζουν ακόμα μεγαλύτερη άνεση. Η πολυτέλεια είναι δεδομένη και αν αρχίσει κανείς να προσθέτει κωδικούς από τη μεγάλη λίστα των εξτρά της κορυφαίας Mercedes, γίνεται εύκολα χλιδή. Και το επίπεδο μπορεί να φτάσει μέχρι και την υπερβολή του συβαριτικού.

Στην περίπτωση αυτή η τιμή είναι βέβαιο πως θα έχει σκαρφαλώσει ψηλά σε σχέση με αυτήν της εκκίνησης αλλά αυτός είναι ο κανόνας στη συγκεκριμένη κατηγορία. Και έτσι οι παραδοσιακοί αγοραστές της, ούτε εκπλήσσονται, ούτε δυσανασχετούν, βάζοντας ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Άλλωστε και εδώ ισχύει το ότι πληρώνεις παίρνεις και αυτό που παίρνεις είναι ένα αυτοκίνητο που απομονώνει τα στοιχεία του εξωτερικού περιβάλλοντος που ενοχλούν -φασαρία, ανωμαλίες των δρόμων, ακόμα και την ατμοσφαιρική ρύπανση- σε τέτοιο βαθμό που δεν θέλεις να κατέβεις.

H S-Class με τη στάνταρ πνευματική ανάρτηση δεν θα προβληματιστεί από λακκούβες και σαμαράκια, καθώς πρέπει να είναι κρατήρες ή σχεδόν λόφοι, αντίστοιχα, για να φέρουν την ανάρτησή της στα όριά της. Τα πολλά χιλιόμετρα δεν θα κουράσουν ούτε τους επιβάτες ούτε τον οδηγό της, κάτι που ισχύει για τον τελευταίο και για τα πολλά χλμ./ ώρα. Όπου χάρη και στην πολύ καλή αεροδυναμική της παραμένει εξαιρετικά ήσυχη.  

Τόσο ήσυχη που  μπορεί να απολαύσει κανείς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το premium ηχοσύστημα της Burmester, που περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Όπως και τα κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα και οι λειτουργίες Energizing, αλλά και το θερμαινόμενο πίσω κάθισμα.  Από τη μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα ελέγχονται τα πάντα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει πολλές δυνατότητες ρύθμισης, ενώ το πολύ μεγάλο HUD προβάλλει, αν το επιλέξει κανείς, τις ενδείξεις (εικονικά) πολύ μπροστά από το αυτοκίνητο.

Επιλογή που αποδεικνύει την προσοχή στη λεπτομέρεια που γενικά δείχνει η Mercedes στα αυτοκίνητά της και ειδικά στην S-Class, στην οποία π.χ. αν ο οδηγός κάνει κίνηση προς το (κενό) κάθισμα του συνοδηγού ανάβει αυτόματα το αντίστοιχο φως στην πλαφονιέρα. Και αν κάνει προς τα πίσω το κεφάλι του θα ακουμπήσει σε ένα πρόσθετο μαξιλαράκι.

Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους τόσο οθόνες προσαρμοσμένες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων όσο και τη δυνατότητα ελέγχου πολλών από τις λειτουργίες του συστήματος infotainment. Για το τελευταίο μάλλον δεν χρειάζονται περαιτέρω εξηγήσεις από τη στιγμή που όπως είπαμε όσοι κάθονται πίσω είναι εδώ τα τιμώμενα πρόσωπα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως όποιος καθίσει πίσω από το τιμόνι της θα το κάνει μόνο για επαγγελματικούς λόγους.

Η S-Class  λοιπόν δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον μόνο για τους επιβάτες της αλλά και για τον οδηγό της, που μόλις ρυθμίσεις πολλαπλώς κάθισμα και τιμόνι ώστε να νοιώθει άνετα, πολύ γρήγορα θα διαπιστώσει πόσο ευέλικτο είναι αυτό το θηρίο με το μήκος των 5,30 μέτρων και με το μεταξόνιο των 3.216 χιλιοστών.

Οι μηχανικοί των Γερμανών δεν έχουν κάνει κάτι μαγικό. Απλά ανακάλυψαν την τετραδιεύθυνση που μειώνει σημαντικά τη διάμετρο στροφής και επιτρέπει στην S-Class όχι μόνο να κινείται με (σχετική) ευκολία μέσα στην πόλη -σημαντική βοήθεια εδώ οι κάθε λογής κάμερες και αισθητήρες που υπάρχουν- αλλά και στους δευτερεύοντες δρόμους. Φυσικά και δεν περιμένει κανείς να βρει εδώ σπορ χαρακτηριστικά αλλά η μεγάλη Mercedes σε καμία περίπτωση δεν αποκόβει τον οδηγό της από τα δρώμενα. Κάνοντας τη δουλειά του, κυριολεκτικά και μεταφορικά, πιο ευχάριστη.

Στις εθνικές οδούς είναι ακόμα και απολαυστική, καθώς η S 350 d είναι μαγικό χαλί, καταπίνοντας τα χιλιόμετρα και παραμένοντας όπως είπαμε απόλυτα σταθερή ακόμα και αν η ένδειξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων έχει περάσει κατά πολύ τα 200 χλμ./ ώρα. Επίσης μπορεί να γίνει και ιδιαίτερα εύκολη και ξεκούραστη, αν ενεργοποιηθούν οι ημι-αυτόνομες δυνατότητες κίνησής της.

Όσο για τον εξακύλινδρο diesel των 3.000 κυβικών και των 286 ίππων -πρόκειται για την τελευταία, εν σειρά γενιά της Mercedes- είναι στο παρασκήνιο ακουστικά και στο προσκήνιο δυναμικά, καθώς αποκρίνεται άμεσα και απόλυτα πολιτισμένα στο γκάζι. Κάτω από όλες τις συνθήκες, ενώ συνδυάζεται εξαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων και εξασφαλίζει και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 6,4 δεύτερα, τελική 250 χλμ./ ώρα). Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τους 2,0 τόνους της S 350 d, που είναι και η εισαγωγική έκδοση της μεγάλης Mercedes.

Το ενδιαφέρον είναι πως όλα αυτά γίνονται με μια κατανάλωση πετρελαίου που σπάνια θα ξεπεράσει τα 9,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Και αν εδώ πείτε σιγά μην ασχοληθεί κάποιος που θα έχει δώσει τουλάχιστον 140.850 ευρώ για να αποκτήσει την πισωκίνητη S 350 d (υπάρχει και η 4MATIC) με την κατανάλωσή της θα έχετε ίσως δίκιο. Έχουν όμως ασχοληθεί οι μηχανικοί της Mercedes μιας και υπάρχουν και τα πρόστιμα από πλευράς Ε.Ε. και δεν μπορούμε παρά να τους πιστώσουμε την προσπάθεια.

Όχι μόνο για τον κινητήρα, αλλά συνολικά για τη Mercedes S-Class που και στην πιο καινούργια εκδοχή της βάζει τον πήχη της κατηγορίας πολυτελείας ακόμα πιο ψηλά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Mercedes-Benz S 350 d
Κινητήρας: Εξακύλινδρος turbo diesel 2.925 κ.εκ.
Ισχύς: 286 PS στις 3.400- 4.600 rpm
Ροπή: 600 Nm στις 1.200- 3.400 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο με μετατροπέα 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,4 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή): 6,2- 6,7/100 km
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 8,8/100 km
Εκπομπές CO2: 168 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.289 x 1.954 x 1.503 mm
Μεταξόνιο: 3.216 mm
Βάρος: 2.040 kg
Χώρος αποσκευών: 550 lt
Τιμή: από 140.850 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς στρίβει υπό πίεση η νέα Mercedes S-Class; (+video)
Mercedes-Benz S-Class: Από το 1951 πρωτοπόρος στην καινοτομία
Νέα Mercedes C-Class PHEV: Με 100 ηλεκτρικά χιλιόμετρα

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto