Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-AMG A 35 4MATIC

Ελλάδα 13:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Mercedes-AMG A 35 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-AMG A 35 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τα πάντα στην ζωή είναι θέμα ισορροπίας. Και η Mercedes-AMG A 35 4MATIC είναι η χρυσή τομή ανάμεσα στην καθημερινή χρηστικότητα και τις καθαρόαιμες σπορ εμπειρίες.

Advertisement
Advertisement

Ας μιλήσουμε με κινηματογραφικούς όρους. Εκεί, στο κόκκινο χαλί του Χόλιγουντ, την βραδιά των Όσκαρ, όπου η απαστράπτουσα AMG A 45 μπαίνει στην αίθουσα με τα φώτα και τα φλας συγκεντρωμένα επάνω της. Είναι αναμφίβολα η πρωταγωνίστρια, η σταρ που θα γράψει στα εξώφυλλα όλου του πλανήτη.

Όμως υπάρχει και ένας ακόμα τίτλος, το Όσκαρ Δεύτερου Ρόλου. Αυτό που για τους φανατικούς του σινεμά (και τις αυτοκίνησης εν προκειμένω)  είναι εξίσου -αν όχι περισσότερο- σημαντικό για την καλλιτεχνική και εμπορική αξία μιας ταινίας.

Για αυτό το χρυσό αγαλματάκι του «Supporting Actor» η Mercedes και η AMG έχουν γράψει στο δικό τους σενάριο έναν εξαιρετικό ρόλο. Η Α 35 είναι ένα αυτοκίνητο που αν και μένει στην σκιά της σταρ αδελφής της, καταφέρνει με έναν βαθιά ουσιαστικό τρόπο να ξεχωρίζει. Και να αναδεικνύεται σε μία πραγματική έκπληξη για όσους αναζητούν ένα γρήγορο καθαρόαιμο σπορ hatchback που δεν κραυγάζει αισθητικά και δεν φωνασκεί τεχνολογικά.

Advertisement
Advertisement

Η έλευση της ανανεωμένης A-Class έφερε και κάποιες αλλαγές στην γκάμα των εκδόσεων με την σφραγίδα της AMG. Η A 45 ασφαλώς παραμένει και πάλι το αγαπημένο παιδί, με την γνήσια σφραγίδα της ειδικής κατασκευής. Όμως αυτή τη φορά και η Α 35 παίρνει αποκτά λίγη περισσότερη φροντίδα, έτσι ώστε να δείχνει πιο AMG από την προηγούμενη γενιά.

Για παράδειγμα, η μάσκα είναι αυτή η γεμάτη τσαμπουκά με τις κάθετες ρίγες που μέχρι τώρα ήταν προνόμιο μόνο της «μεγάλης». Το καπό είναι επίσης φουσκωμένο προσθέτοντας δυναμισμό και αισθητική ένταση, ενώ το πακέτο ολοκληρώνεται με το σηματάκι της AMG στο εμπρός μέρος.

Advertisement

Από εκεί και πέρα η Α 35 αν και βασίζεται στην Α-Class είναι άκρως «ψαρωτική» καθώς τα μεγάλα μετατρόχια και το χαμηλό ύψος δίνουν αυτή την έξτρα σπορ αυτοπεποίθηση που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Όλα αυτά συνδυάζονται με όμορφες ζάντες 19 ιντσών, μεγάλο διαχύτη πίσω με δύο διπλές «μπούκες» της εξάτμισης ενώ όσοι θέλουν κάτι παραπάνω, υπάρχει το έξτρα αεροδυναμικό πακέτο με μεγάλη «φτερούγα» πίσω και κάποια έξτρα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Advertisement

Στο εσωτερικό ακολουθείται η λογική της ανανεωμένης Α-Class με το καινούργιο MBUX το οποίο είναι πλούσιο σε παροχές και κατασταλαγμένο ως προς την λειτουργικότητά του (αν και οι απτικοί διακόπτες στο τιμόνι παραμένουν ένα μπέρδεμα).

Θέματα ποιότητας και εξοπλισμού είναι προφανώς εκτός ατζέντας για μία Mercedes των 60+ χιλιάδων, ενώ μοναδική παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε είναι τα μάλλον άκυρα καθίσματα, τα οποία ούτε καλά στηρίζουν στην γρήγορη οδήγηση ούτε άνετα είναι στο πολύωρο ταξίδι.

Advertisement

Κάτω από το αμάξωμα, η Α 35 έχει σημαντικές αλλαγές και βελτιώσεις σε σχέση με μία απλή A-Class, χωρίς να φθάνει όμως στην τεχνολογική ακρότητα της Α 45. Το πλαίσιο έχει δεχτεί ενισχύσεις κάτω από τον κινητήρα και με ένα νέο υποπλαίσιο στο πίσω μέρος, οι σύνδεσμοι στην εμπρός ανάρτηση είναι επανασχεδιασμένοι, το σύστημα διεύθυνσης με το μεταβλητό «βήμα» είναι ρυθμισμένο για μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ τα φρένα αποτελούνται από μεγαλύτερους δίσκους και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός.

Μία ακόμα αλλαγή σε αυτή τη γενιά της Α 35 είναι η ενσωμάτωση mild υβριδικού συστήματος στον τετρακύλινδρο της εταιρείας με το twin scroll turbo. Η ισχύς παραμένει στους 306 ίππους και η ροπή στα 400 Νm, όμως οι 13 επιπλέον ίπποι του υβριδικού συστήματος υπόσχονται μία βελτίωση της απόκρισης στις χαμηλές στροφές και κάποια μείωση στις τιμές της κατανάλωσης.

Ως προς το τελευταίο πάντως δεν είμαστε και τόσο σίγουροι, μιας και το πόσο καίει το αυτοκίνητο εξαρτάται απόλυτα από τη διαδρομή και την πίεση που δέχεται το δεξί πεντάλ. Για παράδειγμα, είδαμε τιμές κάτω από τα 9,0 λίτρα/100 χλμ σε ταξίδι εντός ορίων ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο αλλά και κοντά στα 20,0 λίτρα/100 χλμ. σε διαδρομές που το αυτοκίνητο και το μοτέρ λειτουργούσαν στο όριό τους. Μία μέση κατανάλωση πάντως κοντά στα 10,0 λίτρα σε καταστάσεις γενικής χρήσης είναι στα πλαίσια του εφικτού.

Οδηγώντας την Α 35, αυτό που σου κάνει εντύπωση από την πρώτη στιγμή είναι η διάχυτη ομοιογένεια που χαρακτηρίζει το αυτοκίνητο. Φιλικό και εύχρηστο μέσα στην πόλη, ταξιδιάρικο στον αυτοκινητόδρομο, και έτοιμο ανά πάσα στιγμή να βγάλει τα εσώψυχα της AMG στα στροφιλίκια, είναι ένα πολυεργαλείο για κάθε είδους διαδρομή.

Ξεμπερδεύοντας με τα αρνητικά, να σημειώσουμε την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, ιδίως στο πίσω μέρος, με τις ξερές αντιδράσεις στα εγκάρσια να γίνονται ενοχλητικές σε χαμηλές ταχύτητες. Να σημειώσουμε επίσης και πάλι τα μάλλον άβολα καθίσματα, αλλά και τη μεγάλη αρχική διαδρομή του πεντάλ των φρένων, τα οποία πάντως δεν χάνουν σε αποτελεσματικότητα.

Όλα τα παραπάνω πάντως είναι λεπτομέρειες όταν πάρεις τον στριφτερό δρόμο και αρχίσεις να πιέζεις σε πιο σπορ ρυθμούς. Σε αυτή την διαδικασία η A 35 βγάζει πραγματικό Χαρακτήρα (με κεφαλαίο παρακαλώ…), όντας φιλική και ακλόνητη σε ότι τις ζητήσεις. Και πάντα με την αίσθηση ότι θα βάλει το εξαιρετικό μπροστινό της να βεντουζώνει στην άσφαλτο, το πλαίσιό της να μην καταλαβαίνει τίποτα για θα στρίψει «όπως έρχεται» με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα από ότι αρχικά φαινόταν ότι ήταν αρκετά.

Εξαιρετικό το τιμόνι στα πρότυπα της AMG φέρνει τον οδηγό σε άμεση επαφή με τον δρόμο, η ανάρτηση δουλεύει τέλεια υπό πίεση ενώ και ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου ανταποκρίνονται με αμεσότητα και τέλεια σύμπνοια στις υποδείξεις του οδηγού. Όσο για τα… μόλις 300 άλογα, είναι κάτι παραπάνω από αρκετά, βλέποντας και τις επιδόσεις της που -για να μην ξεχνιόμαστε- είναι αντίστοιχες με Ferrari εικοσαετίας.

Το νέο διπλοσύμπλεκτο 8άρι είναι σαφώς καλύτερο από το 7άρι της προηγούμενης γενιάς, και αν έχει κάποιες μικρές καθυστερήσεις στα κατεβάσματα, στα προγράμματα Sport και Sport+ (ή στις αλλαγές με τα paddles) οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία. Η τετρακίνηση είναι και εδώ η σταθερή αξία της AMG, χωρίς τα drift-άδικα «κόλπα» της A 45, αλλά με έναν πιο στρωτό τρόπο για έξτρα πρόσφυση και ασφάλεια σε ειδικές συνθήκες.

Τι λείπει; Κάποιοι θα πουν ότι η A45 είναι η πραγματική ΑMG. Όμως η αλήθεια σε πραγματική καθημερινή χρήση είναι ότι η «μεγάλη» παραείναι brutal και απόλυτη. Και σίγουρα σε έναν δημόσιο δρόμο που ψάχνεις την οδηγική νιρβάνα χωρίς το άγχος των δευτερολέπτων στην ασφάλεια μιας πίστας, ένα πιο προσγειωμένο αλλά εξίσου ικανό αυτοκίνητο όπως η Α 35 θα σε ανταμείψει πολύ περισσότερο.

Καταλήγοντας, αυτό που κάνει η 35άρα είναι να δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν χρειάζονται τα υπερβολικά πολλά άλογα και οι ακραίες τεχνολογίες για να περνάς καλά. Και ότι το πιο σημαντικό σε ένα σπορ αυτοκίνητο είναι η ισορροπία, αυτή η ιδανική γραμμή όπου όλα δένουν αρμονικά με μόνο στόχο την ευχαρίστηση του οδηγού.

Η Α 35 είναι ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που χαίρεσαι να οδηγείς 24/7, από το πήγαινε-έλα στην δουλειά και τα φροντιστήρια των παιδιών μέχρι την λύσσα σε μια μοναχική διαδρομή. Και είναι ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που θα σε πάρουν από το χέρι, θα σου συγχωρέσουν τις υπερβολές, και θα σε ανταμείψουν με την ηδονή της γρήγορης οδήγησης.

Τα 61,5 χιλιάρικα δεν είναι λίγα λεφτά. Είναι όμως τα καλύτερα ξοδεμένα για όποιον θέλει ένα τέτοιου τύπου σπορ hatchback, διαθέτοντας όλη την τεχνογνωσία της Mercedes και την τρελαμένη ψυχοσύνθεση της AMG. Μπορεί να μην είναι τόσο γρήγορη όσο η techno-psycho A45 -που είναι και πολύ ακριβότερη-, όμως είναι πολύ πιο εύκολη, πιο υπάκουη και γι’ αυτό σαφώς πιο απολαυστική σε καθημερινή χρήση.

Ήταν και θα παραμείνει αναπόφευκτα στην σκιά της μεγαλύτερης αδελφής της η οποία συγκεντρώνει τους προβολείς της σκηνής του Affalterbach . Όμως κερδίζει επάξια το χρυσό αγαλματίδιο για το Όσκαρ Δεύτερου Ρόλου. Και είναι χωρίς καμία αμφιβολία από εκείνες τις περιπτώσεις που ο δεύτερος ρόλος είναι εξίσου -αν όχι περισσότερο- ενδιαφέρων από τον πρωταγωνιστικό. Οι φανατικοί κινηματογραφόφιλοι και οι πραγματικοί εραστές της σπορ οδήγησης γνωρίζουν ότι αυτό έχει και την μεγαλύτερη αξία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mercedes-AMG A 35 4MATIC
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, turbo, 1.991 cc
Ισχύς: 306 PS/6.100 rpm
Ροπή: 400 Nm/2.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,7 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 8,3/9,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 188 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.447/1.797/1.407 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Βάρος: 1.645 kg
Χώρος αποσκευών: 370-1.410 lt
Τιμή: Από 61.500 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes-AMG C63 S Ε Performance vs BMW M3 Touring vs Audi RS4 Avant
Η Mercedes-AMG εξελίσσει τη μικρότερη GT Coupe
Η ισχυρότερη αγωνιστική Mercedes-AMG είναι εδώ!