Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda CX-5 2.5 e-Skyactiv G AWD

Ελλάδα 8:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mazda CX-5 2.5 e-Skyactiv G AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda CX-5 2.5 e-Skyactiv G AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τα έχει όλα και είναι SUV. Ένα δυνατό και οικονομικό κινητήρα, αυτόματο κιβώτιο, τετρακίνηση, ευχάριστα οδηγικά χαρακτηριστικά και σχετικά καλούς χώρους.

Advertisement
Advertisement

Έτσι όπως έχουν τα πράγματα, ένα καλοεξοπλισμένο «made in Japan» SUV μπορεί να θεωρείται και ως… ευκαιρία όταν κοστίζει κάτω από το «πενηντάρικο».

Τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει. Και πολύ μάλιστα. Αρκεί να σκεφτείτε πως ένα supermini με καλό εξοπλισμό κυμαίνεται κοντά στο εικοσάρικο. Και κάπως έτσι ένα SUV που κοστίζει τα διπλάσια μπορεί να θεωρείται ως μία συμφέρουσα επιλογή.

Ο λόγος για το ανανεωμένο CX-5 που στην προσθιοκίνητη έκδοσή του ξεκινά κάτω από τις 40.000 ευρώ. Ωστόσο, με λίγο πάνω από τα 2.500 ευρώ συστήνεται η τετρακίνητη έκδοση και ειδικότερα η πλούσια Homura που έχει σχεδόν τα πάντα από συστήματα άνεσης και ασφάλειας.

Advertisement
Advertisement

Συγκεκριμένα, το CX-5 κυκλοφορεί στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια και συνεχίζει την πορεία του πάνω από το CX-30 και κάτω από το CX-60 με ένα φρέσκο παρουσιαστικό και την έκδοση Homura. Ειδικότερα στο χρώμα του μοντέλου της δοκιμής μας το CX-5 καταφέρνει να δείχνει ακόμη πιο ελκυστικό και παρά τα χρονάκια που κουβαλά στην πλάτη του.

Τα οποία είναι πιο εμφανή στον διάκοσμο, όπως μαρτυρά και η κάπως ξεπερασμένη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Ωστόσο, μην παρεξηγείτε τους Ιάπωνες που για θέματα ασφαλείας σνομπάρουν τις touch-screen και ο έλεγχος γίνεται από ένα πιεζό-περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα.

Advertisement

Αυτό που σε ξεχρεώνει είναι η κορυφαία ποιότητα των υλικών και η συναρμολόγησή τους που σε συνδυασμό με τη μίνιμαλ άποψη δημιουργούν ένα premium διάκοσμο. Τα μαλακά πλαστικά, το προσεγμένο φινίρισμα και τα υψηλής ποιότητας δέρματα συμβάλλουν σε αυτή την αίσθηση.

Advertisement

Ταυτόχρονα, υπάρχουν διάφορα κομφόρ, όπως το κορυφαίο ηχοσύστημα της BOSE και τα κλιματιζόμενα καθίσματα, που σε κρατούν κεφάτο και… δροσερό. Οι χώροι είναι καλοί για πέντε επιβάτες με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 522 λίτρα.

Πίσω από το τιμόνι αντικρίζεις ένα ευανάγνωστο και κομψό πίνακα οργάνων με κλασικά όργανα. Τα οποία αρέσουν, ειδικότερα στο CX-5 της δοκιμής μας είναι το top που θα βρείτε στο τιμοκατάλογο.

Κάτω από το καπό του έχει έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζίνης με ήπια υβριδική υποβοήθηση που αποδίδει 194 ίππους. Για ατμοσφαιρικός προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και καλή κατανάλωση στα περίπου 9 λίτρα/100 χλμ.

Advertisement

Μία καλή τιμή αν σκεφτείτε πως μιλάμε για ένα SUV του ενάμιση τόνου, με αυτόματο κιβώτιο και μόνιμη τετρακίνηση. Και παρά τις 19άρες ζάντες με το 55άρι προφίλ ελαστικών το ιαπωνικό SUV προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης. Το μοτέρ είναι σχετικά ήσυχο και αρχίζει να ενοχλεί μόνο όταν οι σ.α.λ. ανέβουν ψηλά.

Όσο για τα δυναμικά χαρακτηριστικά το CX-5 είναι ένα SUV που δεν υπάρχει λόγος να το πιέσεις. Ωστόσο, αν το κάνεις θα εισπράξεις ένα ευχάριστο feedback που προβλέψιμες αντιδράσεις στο όριο. Αυτό που θα ήθελες θα ήταν μία πιο γρήγορη αλλαγή των σχέσεων.

Αλλά, είπαμε, μιλάμε για ένα SUV με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά. Ένα SUV που τα έχει όλα και που έχει τον τρόπο του για να ικανοποιεί όποιον το επιλέξει έχοντας ως μαξιλαράκι ασφαλείας τη γιαπωνέζικη σφραγίδα αξιοπιστίας. Για την οποία πληρώνεις και το κάτι τις παραπάνω…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo βενζίνης 2.488 κ.εκ.
Ισχύς: 194 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 263 Nm στις 4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο με μετατροπέα ροπής 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 7,2 / #,# lt/100 km
Εκπομπές CO2: 171 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.575 x 1.845 x 1.680 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Βάρος: 1.575 kg
Χώρος αποσκευών: 522 lt
Τιμή: Από 42.193 € (FWD: Από 39.563 €)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mazda MX-5 Homura 2.0
Δοκιμή: DS 3 E-Tense (156 PS, 54 kWh)
Δοκιμή: Mazda CX-60 e-SkyActive PHEV