Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda CX-60 e-SkyActive PHEV

Ελλάδα 0:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mazda CX-60 e-SkyActive PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda CX-60 e-SkyActive PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

To νέο Mazda CX-60 βάζει την ιαπωνική φίρμα στον κόσμο των PHEV, με το μοντέλο να διαθέτει όλα εκείνα που θα το κάνουν να διεκδικήσει το μερίδιό του στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Στη Mazda αρέσει να κάνει τα πράγματα διαφορετικά από όλους τους άλλους και δεν ακολουθεί πιστά τις τάσεις της εποχής. Ποιος ξεχνάει άλλωστε το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του περιστροφικού κινητήρα Wankel, που σηματοδότησε τότε μια νέα εποχή στην παγκόσμια αυτοκίνηση, αλλά και την πεισματική άρνηση της εταιρείας να μπει στον χορό του υπερτροφοδοτούμενου «downsizing».

Οι καιροί όμως αλλάζουν και αν θέλεις να παραμείνεις στην πρώτη γραμμή ως κατασκευαστής οφείλεις να προσαρμοστείς, ακόμα και να επαναπροσδιορίσεις τη φιλοσοφία σου. Κάτι που έπραξε ο Ιάπωνας κατασκευαστής με πιο πρόσφατο παράδειγμα το CX-60, ένα μοντέλο που ανήκει σε μία εξόχως δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία, με τον γερμανικό και μη ανταγωνισμό να δίνει βροντερό «παρών».

Είναι αλήθεια ότι το νέο SUV έχει ένα διακριτό οπτικό αποτύπωμα. Εντυπωσιάζει μεν με το παρουσιαστικό του αλλά το κάνει με έναν εκλεπτυσμένο τρόπο, κάτι που δεν είναι αυτονόητο, με δεδομένο το μεγάλο μέγεθος του αυτοκινήτου. Το μεγαλύτερο επίτευγμα των σχεδιαστών είναι ότι έχουν καταφέρνει να κρύψουν τις διαστάσεις του, οι οποίες κάθε άλλο παρά αμελητέες είναι.

Advertisement
Advertisement

Μολονότι λοιπόν έχεις μπροστά σου ένα αυτοκίνητο με μήκος 4.745 mm, πλάτος 1,89 m και ύψος 1.680 mm, η εικόνα του είναι έρχεται πιο κοντά με αυτήν ενός συμπαγούς SUV. Η Mazda άλλωστε έχει καταφέρει να δώσει μια πολύ ιδιαίτερη σχεδιαστική φιλοσοφία στα μοντέλα της, που συνδυάζει το κύρος, την επιβλητικότητα, την πολυτέλεια με πολύ ευδιάκριτα σπορ χαρακτηριστικά, έναν συνδυασμό που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα και που ακολουθεί με επιτυχία και το CX-60.

Από την πρώτη στιγμή που θα μπει κάποιος στην καμπίνα δεν μπορεί παρά να εντυπωσιαστεί από την προσοχή που έχουν δείξει οι Ιάπωνες τεχνικοί στην ποιότητα και στην παραμικρή λεπτομέρεια που μπορεί να ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό. To πιο σημαντικό στοιχείο, ωστόσο, είναι ο αρμονικός συγκερασμός της τεχνολογίας με την ιδιαίτερα ποιοτική και στιβαρή φιλοσοφία κατασκευής.

Advertisement

Υπάρχουν ακριβά και ποιοτικά υλικά τα οποία στο σύνολό τους έχουν τοποθετηθεί με υποδειγματικό τρόπο, ενώ από την άλλη ο ψηφιακός και παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων, η οθόνη των πολυμέσων των 12,3” και το απολαυστικό ηχοσύστημα της Bose δείχνουν ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο και über premium εξοπλιστικά αυτοκίνητο. Ακόμα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων περνάει σε δεύτερη μοίρα, καθώς το μάτι βομβαρδίζεται από έναν εξαιρετικό συνδυασμό υλικών, που περιλαμβάνουν αλουμίνιο και δέρμα, όπως στην πλούσια έκδοση Homura που είχαμε στη διάθεσή μας.

Advertisement

Ολη αυτή η περίτεχνη ατμόσφαιρα έρχεται να δέσει ιδανικά με την πολύ καλή ηχομόνωση. Ακόμα και όταν το υβριδικό CX-60 δεν κινείται ηλεκτρικά είναι ιδιαίτερα ήσυχo. Οσον αφορά τους χώρους, τέσσερις ενήλικοι θα φιλοξενηθούν άνετα στην καµπίνα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 570 lt έχει πλήρως εκµεταλλεύσιµο σχήµα και επαρκεί για τις ταξιδιωτικές ανάγκες. Η θέση οδήγησης είναι σωστή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και γενικά η µόνη εµφανής αδυναµία της καµπίνας στην καθηµερινή συµβίωση είναι οι περιορισµένες θέσεις για µικροαντικείµενα.

Το CX-60 είναι το πρώτο plug-in υβριδικό αυτοκίνητο της Mazda. Χάρη στη μπαταρία ιόντων-λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 17,8 kWh, τοποθετημένη στο δάπεδo, η ηλεκτρική αυτονομία θεωρητικά φτάνει έως και τα 63 km (βάση WLTP) και σε ταχύτητες έως και 100 km/h, μία αξιοπρόσεκτη επίδοση δεδομένων του βάρους και της αεροδυναμικής του συγκεκριμένου οχήματος, ενώ για τη φόρτισή της σε wallbox 11 kW χρειάζονται 2 ώρες και 20 λεπτά, χάρη στον on-board φορτιστή των 7 kW.

Advertisement

Το σύστημα κίνησης δίνει την επιλογή στον οδηγό να επιλέξει μέσω του Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive), είτε να κινηθεί υβριδικά (με το πρόγραμμα Normal) είτε αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ μπορεί να διατηρήσει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να αξιοποιηθεί σε κάποια άλλη περίσταση. Κάτω από το καπό βρίσκεται τοποθετημένο ένα 4κύλινδρο σε σειρά μοτέρ με χωρητικότητα 2,5 lt, τεχνολογίας Skyactiv-G, που διαθέτει άμεσο ψεκασμό, ειδική πολλαπλή εξαγωγή, ταχύτερη διαδικασία καύσης, μπεκ ψεκασμού πολλαπλών οπών και διπλό χρονισμό βαλβίδων.

Το εν λόγω σύνολο αποδίδει 191 PS στις 6.000 rpm και μέγιστη ροπή 261 Nm στις 4.000 rpm και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 129 kW (175 PS) που βρίσκεται τοποθετημένος μέσα στο νέο αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων που έχει κατασκευαστεί in-house, εκτινάσσοντας το συνδυαστικό αποτέλεσμα στους 327 PS και στα 500 Nm ροπής, κάτι που κάνει το CX-60 να φέρει τον τίτλο του ισχυρότερου μοντέλου Mazda.

Γι’ αυτόν τον λόγο, και παρά το βάρος των σχεδόν 2,2 τόνων, το ιαπωνικό SUV χρειάζεται μόλις 5,8” για τo 0-100 km/h, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 200 km/h. Και όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με τη ζωντάνια, το ραφινάρισμα και το στροφάρισμα ενός βενζινοκινητήρα με οικονομία καυσίμου αντίστοιχη ενός πετρελαιοκινητήρα. Στη δική μας περίπτωση, ταξιδεύοντας τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στο επαρχιακό δίκτυο, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού 6,6 lt/100 km -που μέσα στην πόλη μπορεί να πέσει κάτω από τα 3,5 lt/100 km-, με τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 33 g/km.

Παρά τις γενναιόδωρες διαστάσεις του και το μακρύ καπό του, το CX-60 οδηγείται εύκολα και απροβλημάτιστα στην πόλη. Η μετάβαση από τη μία κατάσταση στην άλλη γίνεται ομαλά και γρήγορα, ενώ ο θόρυβος του θερμικού κινητήρα, παρότι γίνεται αισθητός όταν τον συγκρίνεις με την απόλυτα αθόρυβη ηλεκτρική λειτουργία, αντικειμενικά είναι μικρός. Ωστόσο υπάρχουν στιγμές που η υπερβολικά σκληρή αντίδραση της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω κουράζει, το τιμόνι για κάποιον ανεξήγητο λόγο έχει υπερβολικά βαριά αίσθηση, ενώ δεν λείπει και ένας σχετικά έντονος θόρυβος από τη μετάδοση σε συνθήκες έντονης επιτάχυνσης.

Όμως εκτός πόλης το CX-60 αποκαλύπτει ένα διαφορετικό πρόσωπο. Μπορεί η άνεση της ανάρτησης να εξακολουθεί να μην είναι το δυνατό του σημείο, αλλά η ακαμψία και η στιβαρότητα του πλαισίου που προσφέρει η πισωκίνητη πλατφόρμα Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture δίνουν ακρίβεια στον έλεγχο του αμαξώματος.

Tο σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD, που ενεργοποιείται με transfer case και πολύδισκο συμπλέκτη, κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες σε πραγματικό χρόνο (για παράδειγμα σε διαδικασία επιτάχυνσης φτάνει σε ποσοστό κοντά στο 90% στους πίσω τροχούς), συμβάλλοντας τα μέγιστα σε ό,τι αφορά τα υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Επίσης, τα φρένα με αεριζόμενους εμπρός και πίσω δίσκους διαθέτουν πολύ καλή αποτελεσματικότητα και αίσθηση που ικανοποιεί ακόμα και κάτω από συνθήκες πίεσης.

Εν κατακλείδι το plug-in υβριδικό CX-60 αποτελεί μια αξιοπρόσεκτη εναλλακτική επιλογή στο γερμανικό κατεστημένο, έχοντας ως πλεονεκτήματα την αξιόλογη ηλεκτρική αυτονομία που του επιτρέπει να καλύπτει τις καθημερινές μετακινήσεις, αποκλειστικά με ρεύμα, την πλούσια τεχνολογία και υψηλή ποιότητα στα γνωστά πρότυπα της Mazda.

KEYTECH

Ανάμεσα στις έξυπνες τεχνολογικές λύσεις που περιλαμβάνει το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας του CX-60 υπάρχει και το Kinematic Posture Control (KPC), που ελέγχει καλύτερα τις κλίσεις του αμαξώματος και περιορίζει αισθητά την τάση της πλεύσης κατά τον διαμήκη άξονα, η οποία εμφανίζεται πλέον μόνο στις έντονες εναλλαγές πορείας. Το συγκεκριμένο σύστημα αναγνωρίζει τη διαφορά στις ταχύτητες ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, φρενάροντας ελαφρώς τον εσωτερικό για να καταστείλει την τάση του συγκεκριμένου μέρους του αυτοκινήτου να ανασηκωθεί, αυξάνοντας έτσι τη σταθερότητα.

TECH – MAZDA CX-60 PHEV
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.488 cc, i4, 191 PS/6.000 rpm, 261 Nm/4.000 rpm + 1 ΗΛΕΚΤΡOKINHTHΡΑΣ 175 PS, 270 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ/ΡΟΠΗ: 327 PS/500 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 17,8 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 5,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 6,6 lt/100 km
CO2: 33 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.745/1.890/1.680 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.870 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 570 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.055 kg
ΤΙΜΗ: Από 58.087 ΕΥΡΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: VW ID. Buzz
Δοκιμή: Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid 225
Δοκιμή: Opel Astra Plug-in Hybrid 180