Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia XCeed 1.6D 136 PS Auto 48V

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η Kia αναβάθμισε την γκάμα κινητήρων της και τα επίπεδα εξοπλισμού του XCeed, επιτρέποντάς στο crossover μοντέλο της να διεκδικήσει με περισσότερες αξιώσεις την προσοχή του αγοραστικού κοινού.

Αντιλαμβανόμενη το κενό ανάμεσα σε Stonic και Sportage και αφού σφυγμομέτρησε τις επιθυμίες του ευρωπαϊκού κοινού, το 2019 η Kia κατέθεσε τη δική της πρόταση στο πεδίο των crossover. Ο λόγος για το Kia XCeed, ένα μοντέλο που παντρεύει τον κόσμο των SUV με αυτόν των hatchback.

Η απόσταση από το έδαφος (έως και 184 mm) εγγυάται αξιοπρεπείς εξορμήσεις σε πατημένο χωμάτινο έδαφος αλλά και εποπτική ορατότητα. Η coupe εμφάνιση με την κεκλιμένη γραμμή της οροφής του χαρίζει σπορτίφ λουκ και έναν δυναμισμό που έχει κληρονομηθεί από το μικρομεσαίο Ceed, με το οποίο μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα (K2).

Στις αρχές του έτους η νοτιοκορεατική εταιρεία ανακοίνωσε αναβάθμιση των κινητήριων συνόλων σε όλη την οικογένεια Ceed, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του XCeed. Νέο μέλος συνιστά ο 1.500αρης T-GDi Smartsteam των 160 PS, ο οποίος συνδυάζεται είτε με το «έξυπνο» κιβώτιο iMT (Intelligent Manual Transmission) με ηλεκτρονικό συμπλέκτη, είτε με το διπλοσύμπλεκτο 7τάχυτο αυτόματο DCT.

Oι ίδιες επιλογές μετάδοσης υπάρχουν και στον diesel κινητήρα 1,6 CRDi Smartstream των 136 PS και 280 Nm ροπής (320 Νm με το αυτόματο), ο οποίος επωφελείται από την ήπια υβριδική τεχνολογία της μάρκας, “EcoDynamics+ 48V MHEV”, που ενισχύει την ελαστικότητα και την αποδοτικότητά του, μετριάζοντας τις εκπομπές ρύπων. Εμείς δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση με το 7τάχυτο αυτόματο.

Όπως έχουμε δει, το mild hybrid σύστημα τoυ ομίλου Hyundai Motor αποτελείται από μια 48βολτη μπαταρία και μια μίζα/γεννήτρια (MHSG) που συνδέεται μέσω ιμάντα με τον στροφαλοφόρο άξονα του diesel μοτέρ. Η λειτουργία της είναι διττή: Κατά την επιτάχυνση υποβοηθά τον κινητήρα παρέχοντας επιπλέον δόσεις ροπής και μειώνοντας την κατανάλωση, ενώ κατά την επιβράδυνση ανακτά ενέργεια για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Με 136 ίππους στις 4.000 rpm και 320 Nm μεταξύ 2.000 και 2.250 rpm, ο 1.6 CRDi κινεί άκοπα και με άνεση το 1.472 κιλών (+27 kg συγκριτικά με την έκδοση με το iMT) μοντέλο, με τη λειτουργία του να είναι γραμμική. Ειδικά στο πρόγραμμα “Sport” (Normal και Εco τα υπόλοιπα) δείχνει γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών, χωρίς δισταγμούς, ενώ σε μεγάλα ταξίδια δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει υψηλή ταχύτητα. Από την άλλη, εφόσον επιλεχθεί το «αστικό» προφίλ οδήγησης “Eco”, το Kia XCeed επιδεικνύει μια πιο ήπια συμπεριφορά, κάτι που δεν εκπλήσσει- δεδομένου ότι σε πρώτο πλάνο μπαίνει η κατανάλωση καυσίμου, η οποία όπως διαπιστώσαμε -σε μεικτό κύκλο- δύσκολα θα αγγίξει τα 8,0 lt/100 km.

Ένα από τα μεγάλα ατού του XCeed της δοκιμής μας είναι το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο αλλάζει ταχύτητες γρήγορα και ανεπαίσθητα, ενώ διακρίνεται και για το αρκετά άμεσο kickdown (κυρίως στο Sport). Σημειώνεται πως υπάρχουν και paddles τα οποία επιτρέπουν στον οδηγό να συμμετάσχει πιο άμεσα στην οδηγική διαδικασία.

Με την τελική ταχύτητα και την επιτάχυνση στα πρώτα 100 km/h να ανακοινώνονται σε 198 km/h και 10,1 sec αντίστοιχα, το Kia XCeed επιβεβαιώνει και στην πράξη τις τιμές, δείχνοντας πρόθυμο να ακολουθήσει σπορ ρυθμό.

Ο τελευταίος διατηρείται ακέραιος και σε διαδρομές με στροφές, έχοντας ως αρωγό το στιβαρό πλαίσιο αλλά και τη ραφιναρισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός- πολλαπλοί πίσω), με μπροστινά αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stops. Το XCeed θα ελιχθεί σαν hatchback, δίχως να πάρει επίφοβες κλίσεις, ενώ θα «στρογγυλέψει» τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος βρει στο διάβα του, παραπέμποντας σε μεγάλο SUV.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και στην αδιατάραχτη κύλιση του crossover (παρά τα 18αρια ελαστικά – 235/45/18 Continental), όπως και στην καλή ηχομόνωση καμπίνα, δύο στοιχεία που εγγυώνται ξεκούραστες περιηγήσεις.

Όπως, επίσης, προαναφέραμε στην αρχή του άρθρου, μολονότι δεν προβλέπεται τετρακίνητες εκδόσεις, τα 184 mm που το χωρίζουν από το έδαφος, συνεπικουρούμενα από τα προστατευτικά πλαστικά (έχουν περισσότερο αισθητικό προσανατολισμό) περιμετρικά του αμαξώματος θα επιτρέψουν κάποιες ιδιαίτερα συγκρατημένες εξόδους σε χωμάτινα εδάφη.

Επίπεδα εξοπλισμού

Προσπερνώντας το οδική συμπεριφορά , το Kia XCeed MY2021 κατέφτασε και με νέα επίπεδα εξοπλισμού: To βασικό Optimum Clima, και τα πλουσιότερα Dynamic και Titanium (έκδοση της δοκιμής μας). Ως στάνταρ συναντάμε αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, Drive Modes και paddles –αμφότερα με το κιβώτιο DCT, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, κεντρικό υποβραχιόνιο, Full LED φώτα εμπρός (LED πίσω), ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας και οθόνη αφής 8,0”.

Παράλληλα, από την έκδοση Dynamic ενσωματώνεται ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3”, ενώ στην κορυφαία Titanium η διάμετρος της οθόνης για το infotainment φτάνει επίσης τις 12,3”.

Ολοκληρωμένη είναι και η στάνταρ παλέτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, περιλαμβάνοντας τα συστήματα διατήρησης λωρίδας, Προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης με αυτόνομο φρενάρισμα και Αυτοματισμός μεγάλης σκάλας προβολέων.

Συμπέρασμα

Αρματωμένο με αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων, αλλά και πλήρη εξοπλισμό, το Kia XCeed δεν διστάζει να κοιτάξει στα μάτια μοντέλα από την premium γειτονιά. Η αρχική τιμή για την ήπια υβριδική diesel έκδοση των 136 PS (κιβώτιο iMT) μπορεί να προβάλλει τσιμπημένη (25.290 ευρώ), αλλά εμπερικλείει γενναιόδωρο βασικό εξοπλισμό και ιδιαίτερα ποιοτική οδική συμπεριφορά. Το κόστος, τέλος, της πλούσιας εξοπλιστικά έκδοσης που δοκιμάσαμε (1.6D 136 PS DCT Titanium 48V) είναι στα 29.390  ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά -Kia XCeed 1.6D 136 PS Auto 48V
Κινητήρας: diesel 1.598 cc
Ισχύς: 136 PS, Ροπή: 320 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων (7DCT)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km): 5,0 lt/100 km (δική μας: 8,0 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.395 x 1.826 x 1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Βάρος: 1.472 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt (1.357 με αναδίπλωση)
Τέλη κυκλοφορίας: 88,9 ευρώ
Τιμή: Από 25.290 ευρώ (μηχανικό κιβώτιο iMT)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Kia: Αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων
Kia: 1 στις 3 πωλήσεις στην Ευρώπη είναι εξηλεκτρισμένη
Δοκιμή: Νέο Kia Stonic 1.0Τ 120 PS 7DCT 48V

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto