Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia Sportage 1.6T 150 PS 6MT 2WD

Ελλάδα 9:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Kia Sportage 1.6T 150 PS 6MT 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia Sportage 1.6T 150 PS 6MT 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το μοντέλο της δοκιμής μας έρχεται να επιβεβαιώσει πως δεν υπάρχουν βασικές εκδόσεις, αλλά μόνο πλουσιότερες.

Advertisement
Advertisement

Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια υπήρχαν οι γνωστές βασικές, οικονομικές εκδόσεις. Ξέρετε, εκείνες με τα αναλογικά όργανα και τις βασικές ηλεκτρικές διευκολύνσεις.

Ωστόσο, εδώ και καιρό ο εξοπλισμός ακόμη και των entry level μοντέλων είναι περισσότερο πλήρης από ποτέ. Μάλιστα, ακόμη και από τις βασικές εκδόσεις θα σου λείψουν πολύ λίγα πράγματα από τα πλουσιότερα που διαφοροποιούνται κυρίως από τις μεγαλύτερες οθόνες, αλλά διατηρώντας ουσιαστικά συστήματα ασφάλειας.

Ένα από αυτά είναι και το Sportage που μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μετά από αρκετό καιρό την base εκδοχή του. Αυτή με τον turbo 1.600άρη που για την περίσταση αποδίδει 150 ίππους στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου με έξι σχέσεις.

Advertisement
Advertisement

Ο τετρακύλινδρος της Kia έχει 48βολτη υποβοήθηση (τη γνωστή ήπια με ένα μοτεράκι 17 ίππων ιμάντα μίζας/ γεννήτριας και μία μπαταρία 0,44 kWh) και η υβριδοποίησή του πάει πακέτο με έναν πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη.

Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός δεν έχει να παραπονεθεί σχεδόν για τίποτα. Το μοτέρ είναι ελαστικό από χαμηλά και ανεβάζει γραμμικά τις στροφές του μέχρι ψηλά. Ωστόσο, δεν υπάρχει σχεδόν κανένας λόγος να πιέσεις τόσο το μοτέρ που δίνει μία μέση κατανάλωση στα περίπου 8-9 λίτρα/100 χλμ.

Advertisement

Ταυτόχρονα, οι 150 ίπποι θα καλύψουν με το παραπάνω τις απαιτήσεις στις επιδόσεις (ειδικότερα στο Sport πρόγραμμα η απόκριση/ απόδοση της ισχύος γίνεται πολύ πιο άμεση και αισθητή), εκτός και αν αναζητάτε κάτι περισσότερο από το ικανοποιητικό.

Με άλλα λόγια αυτό το Sportage έχει τη δύναμη για να κινείται αγόγγυστα και σε καμία περίπτωση δε θα το θεωρήσεις απλά επαρκές.

Advertisement

Τουναντίον, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι λίγο πιο σφιχτή από του αδερφού Tucson για να προσφέρει μία σπορτίφ αίσθηση που σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τα πολύ καλά επίπεδα άνεσης (εδώ είναι καλή η επιλογή της 18άρας ζάντας με τα 55άρια λάστιχα). Όσο για την ποιότητα κύλισης είναι τόσο καλή που φλερτάρει με premium επίπεδα.

Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ο 6άρης επιλογές κουμπώνει απροβλημάτιστα, ενώ αν ήθελα κάτι θα ήταν ένα λίγο πιο προοδευτικό συμπλέκτη που να μην «πιάνει» στα ψηλά της διαδρομής του.

Advertisement

Όσο για τα υπόλοιπα, επιτρέψτε μου να τα περάσω στα «γρήγορα» μιας και έχουμε μιλήσει εκτενώς στη δοκιμή μας με την ισχυρότερη έκδοση των 180 PS.

Έτσι και το μικρότερο σε δύναμη Sportage δεν υπολείπεται σε τίποτα όσον αφορά στο high-tech διάκοσμο με τις δύο οθόνες των 12,3’’ και την κεντρική κυρτή της Titanium (η βασική Dynamic έχει flat 8άρες) να δίνει ένα τόνο διαφορετικότητας.

Για μία ακόμη φορά θα επισημάνω την έξυπνη εναλλαγή των απτικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα, ενώ οι χώροι είναι μεγάλοι και άνετοι. Γενικότερα, το Sportage είναι ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας και συστήνεται δίχως δεύτερη σκέψη.

Μιλώντας οικονομοτεχνικά το βασικό Sportage κοστίζει 31.190 ευρώ και όπως έχουν τα πράγματα σήμερα ακούγεται ως μία πολύ συμφέρουσα πρόταση. Τα άσχημα νέα είναι πως όποιος θέλει τετρακίνηση με τους 150 ίππους πρέπει να ανέβει στις 36.490 ευρώ.

Τα καλά νέα είναι πως η ισχυρότερη έκδοση -εδώ με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο- με τους 180 ίππους ξεκινά από τις 33.490 ευρώ και η τετρακίνητη με την ίδια ισχύ από τις 38.990 ευρώ.

Όπως είπαμε, η entry level έκδοση της δοκιμής μας είναι δελεαστική. Αλλά ακόμη πιο δελεαστική είναι η ισχυρότερη έκδοση με τους 180 ίππους που έχει στάνταρ και το διπλόδισκο 7DCT.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Kia Sportage 1.6T 180 PS 2WD 7DCT 48V
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 150 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 250 Nm/ 1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,3 sec
Τελική ταχύτητα: 189 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,7 / 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 152 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.515 x 1.865 x 1.650 mm
Μεταξόνιο: 2.680 mm
Βάρος: 1.526 kg
Χώρος αποσκευών: 562 / 1.751 lt
Τιμή πώλησης: Από 31.190 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Kia Niro 1.6 Hybrid
Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή: Kia Sportage 1.6T 180 PS 2WD 7DCT