Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ηyundai Kona N

Ελλάδα 2:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ηyundai Kona N

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ηyundai Kona N

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στη Hyundai έκαναν και πάλι το θαύμα τους, δημιουργώντας με το Kona N ένα hardcore σπορ SUV με 280 άλογα και έναν εκρηκτικό χαρακτήρα ικανό να σε παρασύρει σε οδηγικές “ακολασίες”. Απολαύστε υπεύθυνα!

Advertisement
Advertisement

Έσκασε σαν βόμβα. Και τι βόμβα! Πριν τρία χρόνια εκείνο το πρώτο i30 N μας έκανε να χάσουμε -κυριολεκτικά- τον ύπνο μας. Και μαζί να χάσουν τον ύπνο τους και όλα τα “ιερά τέρατα” της ευρωπαϊκής σπορ μυθολογίας. Ένα καθηλωτικό αυτοκίνητο που προέκυψε από το πουθενά, που λειτούργησε ως image maker για μία νέα Hyundai και που έδειξε ότι με τις σωστές κινήσεις, τα ικανά πρόσωπα και μπόλικη βιομηχανική τρέλα μπορείς να αλλάξεις μεμιάς το πεπρωμένο σου και να φθάσεις στην κορυφή.

Οι βάσεις είχαν μπει για τα καλά. Και φέτος η Hyundai επιστρέφει στην γκάμα “Ν” όχι με ένα αλλά με δύο νέα μοντέλα φέρνοντας μαζί και την ανανέωση του i30N. Για το i20 N σας έχουμε γράψει αλλού, και επιμένουμε ότι αποτελεί όχι μόνο το καλύτερο της σειράς, αλλά και ότι πιο καθαρόαιμα σπορ έχει βγάλει η Hyundai και η κατηγορία του. Μαζί ήρθε και μία ακόμα έκπληξη, το Kona N. Ένα SUV με 280 άλογα, εξονυχιστική δουλειά στα μηχανικά μέρη και έναν κατασκευαστικό τσαμπουκά σε περιοχές που ελάχιστοι άλλοι τολμούν.

Advertisement
Advertisement

Με το Kona N η Ηyundai ξεκαθαρίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν διστάζει να τα βάλει με τα “ιερά και τα όσια” της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Έχοντας ήδη κλείσει αρκετά στόματα με τα ηλεκτρικά της μοντέλα και την προετοιμασία για την επόμενη ημέρα, δίνει το “παρών” και στις τελευταίες ένδοξες ημέρες του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και μάλιστα με ένα όχημα που a priori δεν φτιάχτηκε για σπορ αναζητήσεις. Όμως οι Κορεάτες φαίνεται ότι έχουν αλλάξει “πίστα”, και δεν φοβούνται να αναμετρηθούν με οτιδήποτε. Ακόμα και με ένα εκρηκτικό SUV που καλείται να κάνει γύρους στα Μέγαρα παρά να γυροφέρνει στην βαρετή διεκπεραίωση μιας καθημερινότητας.

Το βλέπεις και ξέρεις ότι απέναντί σου έχεις μία πρόσκληση σε έκλυτες οδηγικές απολαύσεις. Η γενικευμένη έκρηξη τεστοστερόνης στο αμάξωμα πιάνει τόπο, και το να αποτελείς τον ήρωα της ασφάλτου με τα μάτια στραμμένα όλα πάνω σου είναι κάτι που πρέπει να το συνηθίσεις. Το νέο body kit με την μεγαλύτερη μάσκα, το splitter και τα skirts στο πλάι, την μεγάλη αεροτομή, το diffuser και τις διπλές “μπούκες” της εξάτμισης στο πίσω μέρος, κάνουν το Kona N να μοιάζει με ένα νεαρό bodybuilder σε έναν κόσμο γεμάτο από καθωσπρέπει SUV με οικογενειακά παχάκια και κουρασμένες προσδοκίες.

Advertisement

Οι πανέμορφες σφυρήλατες ζάντες των 19 ιντσών και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά σε συνδυασμό με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και τα μεγάλα δισκόφρενα συμπληρώνουν την ιδιαίτερα εξωστρεφή εικόνα, ενώ και αυτό το γαλάζιο χρώμα δείχνει να έχει καταγραφεί πλέον στο συλλογικό υποσυνείδητο ως σήμα κατατεθέν μιας new age Hyundai και ενός λαμπερού νέου talk oh the town.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι λιγότερο εντυπωσιακά, αν και πάλι υπάρχει μία φιλότιμη προσπάθεια να αποκτήσει μια πιο σπορ αύρα η βασική ιδέα ενός κλασικού SUV. Υπάρχουν πολύ καλά μπάκετ καθίσματα, υπάρχει τιμόνι με δέρμα και κάποια έξτρα ψαρωτικά κουμπάκια (θα επανέλθουμε πιο κάτω), υπάρχει μία γενικευμένη προσπάθεια να δοθεί ένας λίγο πιο exclusive χαρακτήρας από το Κona του γείτονα.

Advertisement

Κάτι για το οποίο προσπαθεί αρκετά το ψηφιακό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, με τον πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων να έχουν πλούσιες λειτουργίες για να περάσεις άπειρες ώρες ψάχνοντας την ιδανική παραμετροποίηση των προγραμμάτων οδήγησης ή με το game play των ενδείξεων για το track day με τους χρόνους και τα g που θα πιάσεις στο Nurburgring του μποτιλιαρισμένου Κηφισσού.

Πέρα από τη “Ν” αισθητική αναβάθμιση θα βρεις και όλα όσα ήδη γνωρίζεις από το κανονικό Κona. Τους εξαιρετικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, την πολύ καλή εργονομία με πληθώρα φυσικών διακοπτών, τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό, τις πολλές πρακτικές λύσεις, την εξαιρετική ποιότητα από τα πλαστικά και τον διάκοσμο.

Advertisement

Ως προς το τελευταίο πάντως θα περίμενες κάτι παραπάνω για τα 43 χιλιάρικα που δίνεις. Όμως το Kona N δεν σου λέει ψέματα. Και σου έχει ξεκαθαρίσει εξ αρχής ότι εδώ βρίσκεσαι με δική σου ευθύνη και για ειδικό σκοπό. Διαφορετικά αν θες premium χάντρες και μεταξωτές κορδέλες μπορείς να στραφείς αλλού.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το τμήμα “N Division” δείχνει για άλλη μια φορά την σχεδόν ιεραποστολική αφοσίωσή του στο να φτιάξει αυτοκίνητα που θα ταράξουν τα νερά και θα μιλήσουν κατευθείαν στην καρδιά του οδηγού. Στην περίπτωση του Kona τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα, μιας και η φιλοσοφία ενός SUV δεν είναι τόσο συμβατή με μια σπορ οδηγική αντίληψη. Όμως για άλλη μια φορά οι μύστες της Hyundai κάνουν τα μαγικά τους, εξαντλούν ωράρια και μηχανές του καφέ σε δοκιμές στο Nurburgring, στύβουν το μυαλό τους πάνω στην παραμικρή λεπτομέρεια και φθάνουν σε ένα αποτέλεσμα που κυριολεκτικά σε καθηλώνει.

Και όλα αυτά απλά και στρωτά, χωρίς φαντεζί τεχνολογίες και τυμπανοκρουσίες, με εμμονική προσοχή στην λεπτομέρεια. Ο κινητήρας είναι γνωστός, ο 2λιτρος με τούρμπο που φθάνει στα 280 άλογα και τα 392 Nm ροπής. Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουν υπάρξει κάποιες αλλαγές στην χαρτογράφηση έτσι ώστε να γίνει καλύτερο το “άπλωμα” της ροπής και να ταιριάζει περισσότερο στην SUV φιλοσοφία του Κona.

Η κίνηση, σε αντίθεση με τα αντίστοιχα μοντέλα του γκρουπ VW, γίνεται μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου DCT διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου, το οποίο έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για το συγκεκριμένο μοντέλο και έχει δεχθεί αρκετές βελτιώσεις για ενίσχυση της αντοχής του.

Υπάρχει νέα κλιμάκωση και τρεις ειδικές λειτουργίες, οι N Power ShiftN Grin Shift και Ν Τrack Sense Shift. Η λειτουργία N Grin Shift θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία overboost με άμεση αύξηση των RPM και το κιβώτιο παράλληλα επιλέγει τη μικρότερη δυνατή σχέση για μέγιστη επιτάχυνση που διαρκεί 20’’. Στη λειτουργία N Power Shift το κιβώτιο λειτουργεί έτσι ώστε να μειώνει στο ελάχιστο την απώλεια κινητικής ενέργειας και την απώλεια ροπής από τον κινητήρα. Με το N Track Sense Shift αναγνωρίζεται η κίνηση σε πίστα συνυπολογίζοντας παραμέτρους  όπως η πλευρική και διαμήκης επιτάχυνση, η πίεση στα φρένα και το γκάζι και το κιβώτιο επιλέγει αυτόματα πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων ειδικά βελτιωμένο για οδήγηση σε πίστα.  

Στο τεχνολογικό οπλοστάσιο του Kona N βρίσκεται επίσης ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, σύστημα Launch Control (0-100 χλμ/ώρα 5,5 δευτερόλεπτα), τροχοί 19 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 235/40/19 ειδικά εξελιγμένα σε συνεργασία με την Pirelli, μεγαλύτερα φρένα, νέα ρύθμιση στο σύστημα διεύθυνσης για πιο σπορ αίσθηση , ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και πολλές ενισχύσεις στο πλαίσιο οι οποίες έγιναν αρκετά μελετημένα και διατηρώντας και το βάρος σε λογικά επίπεδα, κοντά στα 1.500 κιλά.

Διατίθεται επίσης και το N Grin Control System με πέντε προφίλ οδήγησης τα οποία παρεμβαίνουν και αλλάζουν τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, του ΕSP, την “μουσική” από την εξάτμιση, την αίσθηση του τιμονιού και την σκληρότητα της ανάρτησης. Παραμένει επίσης και το γνωστό από τα SUV πεπραγμένα σύστημα για ρύθμιση ανάλογα με το έδαφος που κινείται, Snow, Mud, Sand, Deep Snow, αν και μάλλον δύσκολα θα βάλει κανείς αυτά τα ευαίσθητα Pirelli σε διαδικασίες πέραν της ασφάλτου.

Μπαίνοντας πια στην φάση της οδήγησης, η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό είναι “βρωμόγκαζο”. Με την καλή και την αλήτικη έννοια. Δύναμη παντού, δύναμη ωμή, δύναμη που άλλοτε σε δυσκολεύει (σε γλιστερή άσφαλτο), άλλοτε σε τρομάζει, μα πάντα σε κρατάει στην πρίζα.

Το μοτέρ κάνει πραγματικά θαύματα, με απλωμένη την ροπή σε όλη την κλίμακα του στροφομέτρου, με γεμάτες χαμηλές, στιβαρές μεσαίες και ψηλές που οδηγούν σε μία ελεγχόμενη έκρηξη σε συνδυασμό με τον απίστευτα πορωτικό ήχο από τις εξατμίσεις. Το οχτάρι διπλού συμπλέκτη είναι ακριβώς από που χρειάζεται για να αναδειχτεί το μοτέρ, γρήγορο, άμεσο, με σοφή κλιμάκωση και με software που λες ότι διαβάζει και την πιο τρελή ιδέα για το πως “ξεκλειδώνεις” μια ανηφορική φουρκέτα.

Οι ενδοιασμοί για τo SUV του πράγματος πάνε περίπατο από την στιγμή που θα καθίσεις στην εξαιρετική θέση οδήγησης και θα πιάσεις στα χέρια σου την χοντρή στεφάνη του τιμονιού. Ένα τιμόνι που αμέσως δείχνει την απόλυτη ισορροπία που διαθέτει ανάμεσα στην βαριά “αντρική” αίσθηση και στην πληθωρική πληροφόρηση για το τι συμβαίνει με τους εμπρός τροχούς. Εκεί όπου η ανάρτηση αλλά και το μπλοκέ διαφορικό κάνουν πραγματικά θαύματα, με το μπροστινό σύστημα να είναι απόλυτα ακριβές και σταθερό στην πορεία που θα επιλέξει ο οδηγός.

Οι κλίσεις στις στροφές είναι εξαιρετικά μειωμένες (όχι όμως και εξαφανισμένες) και η ανάρτηση είναι σφιχτή και στην Sport+ ρύθμιση αρκετά απόλυτη στις αντιδράσεις της, κάτι που κολακεύει το αυτοκίνητο και το κάνει να κινείται σε απίστευτες ταχύτητες σε καλή άσφαλτο. Στρίβει σαν ένα καλό σπορ hatchback, γεμίζοντας με εμπιστοσύνη τον οδηγό να πιέσει όλο και περισσότερο και με το πίσω μέρος να ακολουθεί πιστά και με διάθεση για “παιχνίδι” για τον οδηγό που ξέρει και μπορεί να εκμεταλλευτεί το σύνολο και με κατάλληλους χειρισμούς να ελαφρώσει το πίσω μέρος. Στο ύψος των περιστάσεων και τα φρένα τα οποία δείχνουν να αντέχουν στην σκληρή και παρατεταμένη χρήση, χωρίς να χάνουν σε αποτελεσματικότητα η σε αίσθηση στο πεντάλ.

Η κυριότερη ένστασή μας αφορά την κάπως σκληρή ανάρτηση, ακόμα και στην Normal ρύθμιση, η οποία δυσκολεύεται να αποσβέσει τις ανωμαλίες που αφθονούν στους ελληνικούς δρόμους. Προφανώς και έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, όμως θα μπορούσε η ανάρτηση να ήταν λίγο πιο ενδοτική, χωρίς να χαθεί τίποτα στην σβέλτη οδήγηση, και την ίδια στιγμή να αποκτήσει μία γενικότερη ευχρηστία το Kona N, με δεδομένο και τον SUV χαρακτήρα του.

Συμπερασματικά, είναι προφανές ότι το Kona N είναι μία από εκείνες τις περιπτώσεις αυτοκινήτων για μυημένους και ιδρυτικά στελέχη της φιλικής εταιρίας των πραγματικών οδηγών. Φοβερό γκάζι και ένταση, ισχυρή προσωπικότητα, καθαρόαιμος σπορ χαρακτήρας, περισσότερο του πεζοδρομίου και της άγριας αλητείας από αυτοκίνητα όπως το Αudi RSQ2 ή VW T-Roc R, αναβαθμίζει την άγρια γοητεία της Ν γενιάς σε νέα ύψη.

Ύψη που συμπεριλαμβάνουν βέβαια και τα 43 χιλιάρικα, για τα οποία απαιτείται “γονική συναίνεση” και ξεκάθαρες κουβέντες. Το ότι τα αξίζει και με το παραπάνω, δεν τίθεται θέμα. Το θέμα είναι πόσοι θα μπορέσουν να εκτιμήσουν σε βάθος όλη αυτή την υπερπαραγωγή συναισθημάτων και έξαψης. Για λίγους και εκλεκτούς λοιπόν. Κανένα πρόβλημα. Ίσως καλύτερα έτσι.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Ηyundai Kona N
Κινητήρας: Tετρακύλινδρος turbo βενζίνης, 1.998 cc
Ισχύς: 280 PS/5.500-6.000 rpm
Ροπή: 392 Nm/2.100-4.700 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,5 δλ.
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 8,5/ 10,1 l/100 km
Εκπομπή CO2: 194 gr/km
Βάρος: 1.510 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.215 x 1.800 x 1.565 mm
Χώρος αποσκευών: 361lt
Τιμή: 42.990 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai i30 N Performance
Η Hyundai ετοιμάζει πίνακα οργάνων για το τιμόνι
Δοκιμή: Hyundai i20 N