Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 N Performance

Ελλάδα 8:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai i30 N Performance

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 N Performance

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το πρώτο αυτοκίνητο επιδόσεων της Hyundai έγινε αμέσως επιτυχία. Η εξέλιξή του το έκανε καλύτερο καθώς λίγα hot hatchback είναι περισσότερο διασκεδαστικά στην οδήγηση από αυτό, αλλά και πρακτικά στην καθημερινότητα (με λίγες υποχωρήσεις).

Advertisement
Advertisement

Στην εποχή των SUV και της ηλεκτροκίνησης ένα δίλιτρο, πεντάθυρο, μοντέλο με 280 ίππους, επικεντρωμένο στην οδήγηση είναι κάτι μάλλον σπάνιο.

Το i30 N έχει εξελιχθεί σε βάθος και θα το καταλάβετε πριν οι τροχοί του κινηθούν για μερικά μέτρα. Οι λεπτομέρειες κυριαρχούν και δεν είναι ασήμαντες αφού εξυπηρετούν, λειτουργικές εφαρμογές και φανερώνουν την πολύ καλή δουλειά που γίνεται, από το τμήμα «N».

Εξωτερικά παρατηρήστε σημεία όπως: Η κατακόρυφη μάσκα, η οποία προσφέρει ακόμα πιο αποτελεσματική ψύξη στον κινητήρα, οι νέοι προβολείς LED με φώτα ημέρας σε σχήμα V (τονίζουν τη σπορ εμφάνιση) αλλά και οι ενσωματωμένες εισαγωγές αέρα στα πλάγια, που  βοηθούν στην καλύτερη αεροδυναμική των τροχών.

Advertisement
Advertisement

Η μεγάλη αεροτομή οροφής με ενσωματωμένο, τριγωνικό φως φρένων εκτός από εντυπωσιακή εμφάνιση εξασφαλίζει αεροδυναμική κάθετη δύναμη (downforce). Τα πίσω φώτα LED, δίνουν νέα διακριτική οπτική υπογραφή. Τέλος, οι δύο μεγάλες απολήξεις του συστήματος εξάτμισης, που φαίνονται και ακούγονται (σχεδόν με αναίδεια) συμπληρώνουν την εξωτερική εικόνα.

Στο εσωτερικό, δείτε λεπτομέρειες όπως: Το στροφόμετρο του οποίου η κόκκινη γραμμή αλλάζει καθώς ο κινητήρας ζεσταίνεται, η δυνατότητα να ρυθμίσετε όπως εσείς θέλετε τις αναρτήσεις, τις αντιδράσεις του συστήματος διεύθυνσης, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ακόμη και μηχανικό χειρόφρενο (για κάποιους σημαντικό για να τοποθετούν το αυτοκίνητο στη στροφή). Τα παραπάνω χαρακτηριστικά δείχνουν πως αυτό, είναι ένα αυτοκίνητο, που έχει δημιουργηθεί (δεν κατασκευάζονται αυτά) από μηχανικούς και ανθρώπους, που λατρεύουν την οδήγηση.

Τέλος δείτε την μπάρα θόλων στο πίσω μέρος η οποία δεν επηρεάζει το χώρο αποσκευών ή το κάθισμα του i30 για πέντε. Το κουμπί απόδοσης «N» στο τιμόνι που φέρνει μαζί τις αγαπημένες μας (και σας) μυριάδες ρυθμίσεις κίνησης και πλαισίου με ένα απλό πάτημα.

Advertisement

Οι προδιαγραφές του
Στα χαρτιά το i30N, δεν θα κερδίσει το παιχνίδι με τα υπέρ ατού, αλλά σε μια ιδιαίτερη αγορά όπως αυτή των hot hatchback, έχει πολλά πλεονεκτήματα. Σίγουρα, με απόλυτα στοιχεία απόδοσης υστερεί σε σχέση με τα κορυφαία της κατηγορίας Honda Civic Type R ή Renault Megane RS, αλλά αυτό δεν είναι το ζητούμενο και το Hyundai βάζει το γράμμα «N» στο πάνθεον, των αυτοκινήτων, με πρώτο μέλημα την οδήγηση.

Advertisement

Ο 2.000 κ.εκ. turbo κινητήρας του (με 280 ίππους) κινεί τους εμπρός τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, με 280 ίππους, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για πιο ακριβή χειρισμό, τροχούς 19 ιντσών. Επιπλέον τώρα υπάρχει και η επιλογή με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Πως είναι στο εσωτερικό;
Είναι φωτεινό, χάρη στα μεγάλα παράθυρα, με τις ταπετσαρίες να έχουν μία σωστή απόχρωση του γκρι. Εδώ έρχονται και οι μπλε ραφές για την αντίθεση, στο τιμόνι και τα καθίσματα. Τα τελευταία μπορεί να μην είναι τα σπορ αγωνιστικού τύπου, αλλά κρατούν το σώμα και δεν κουράζουν στο ταξίδι.

Advertisement

Η εργονομία είναι κορυφαία, με το σώμα σε σωστή θέση και τα χειριστήρια εκεί ακριβώς που τα θέλετε. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση (στην αφή) και το σωστό πάχος και διάμετρο. Εύχρηστη είναι η οθόνη αφής 10,25”, που επιτρέπει πλήρη πρόσβαση με απλό τρόπο για τα Apple CarPlay και Android Auto. Το μεγάλο παιχνίδι εδώ είναι το Performance Driving Data System. Σε αυτό απεικονίζονται: ιπποδύναμη, ροπή, πίεση turbo, φορτία G, καθώς και χρονόμετρο γύρου και επιτάχυνσης.

Αφήνοντας το παιχνίδι θα δείτε πως η οθόνη είναι απλή στη χρήση, ενώ σημαντικές λειτουργίες όπως αυτή του κλιματισμού έχουν τα δικά τους χειριστήρια, αντί να είναι «θαμμένα» βαθιά στο μενού της.

Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν, οι ποτηροθήκες κρατούν τον καφέ ακόμα και αν ενθουσιαστείτε, ενώ το πορτμπαγκαζ των 381 – 1287 λίτρων (με την μπάρα θόλων) χωρά αποσκευές διακοπών αλλά και το super market της εβδομάδας συν κάποια ψώνια από πολυκατάστημα.

Δεν έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων;
Ναι το i30N διαθέτει αναλογικά όργανα προς το παρόν. Αν οι tecnofreak φίλοι σας σας πειράζουν, εσείς δείτε το σαν το «κύκνειο άσμα» του κλασσικού πίνακα οργάνων με πολύ καλά γραφικά. Η ψηφιακή… τεχνολογία/μόδα εμφανίζεται στη μεσαία οθόνη.  Από αυτή παίρνεται πληροφορίες και φτιάχνετε τις παραμέτρους για τον αγαπημένο σας τρόπο οδήγησης (υπάρχουν σχεδόν 2.000 πιθανοί συνδυασμοί).

Πως είναι να το οδηγείτε;
Όπως όλα τα καλά, γρήγορα hatchback έχει διπλό χαρακτήρα. Από τι μία πλευρά είναι αρκετά πρακτικό, για να μεταφέρει τα περισσότερα από τα «κομμάτια» τις καθημερινότητά σας (διαδρομές: σπίτι, σχολείο, δουλειά, super market) και το ανάποδο.

Από την άλλη μόλις αφήσετε τα παιδιά ή τη σύζυγο και επιλέγοντας το πρόγραμμα «Sport» ή N «Custom» το Hyundai i30 γίνεται «N» και μία καθημερινή διαδρομή… παιδική χαρά. Η αίσθηση στο τιμόνι και το γκάζι γίνεται άμεση, ο ήχος γίνεται παραπάνω από έντονος και εσείς ζείτε σε περιβάλλον ειδικής διαδρομής.

Σκασίματα από τις εξατμίσεις, στα ανεβάσματα ή τα κατεβάσματα ταχυτήτων. Ακόμα και αυτόματο rev matching (συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα και του κιβωτίου) στα κατεβάσματα ταχυτήτων.

Το Ν μπορεί εν μέρει να σημαίνει Nurburgring, αλλά η Hyundai δεν πήγε να κυνηγήσει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου εκεί. Το i30N δίνει προτεραιότητα στις καθημερινές δικές σας διαδρομές κυρίως εκτός πόλης και τη διασκέδαση εκεί παρά στο απόλυτο ρεκόρ.

Είναι ένα αυτοκίνητο που αν αντλείτε ευχαρίστηση από την οδήγηση, μπορεί να γίνει η… ψυχοθεραπεία σας σε μία κλειστή διαδρομή. Θα σας επιτρέψει να κινηθείτε γρήγορα σε ένα επαρχιακό δρόμο, αλλά να κάνετε και ένα πολύ καλό χρόνο σε ένα track day.

Φυσικά και δεν είναι άνετο όσο ένα απλό i30, αλλά θα το δικαιολογήσετε μόλις το μάθετε και ανακαλύψετε πως είναι πολύ περισσότερο εμπλεκόμενο/συμμετοχικό αυτοκίνητο σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Οδηγήστε το σε δρόμο με στροφές (όλων των ειδών) και μόλις το εμπιστευτείτε θα σας δώσει την αίσθηση ασφάλειας που σας φτιάχνει τη διάθεση και… ζωντανεύει κάθε δρόμο. Το πιο σημαντικό είναι ότι σας επιτρέπει να επιβάλλετε το δικό σας στυλ οδήγησης. Βλέπετε στον κόσμο των γρήγορων hatchback κάποια ξεχωρίζουν για τις αναρτήσεις τους, ή τον εμπρός άξονα και πως διαχειρίζεται την δύναμη, ή ακόμη και το πως το πλαίσιο «λάμπει» σε συγκεκριμένες συνθήκες (βλπ πίστα).

Το i30N… παίζει όπου εσείς θέλετε. Θέλετε εντυπωσιακή σταθερότητα σε ανοιχτές καμπές ή στροφές με υψηλή ταχύτητα στην Εθνική Οδό; Το έχετε. Θέλετε να κάνετε ανάβαση σε κλειστό κομμάτι με γλιστερή άσφαλτο; Το έχετε. Σε όλες τις περιστάσεις, έχετε και το soundtrack από την εξάτμιση για να μεγαλώσει το χαμόγελό σας.

Ποιο κιβώτιο ταχυτήτων να διαλέξω;
Ναι η τεχνολογία και η ευκολία λέει: Το αυτόματο 8χτάρι (σύντομα η σχετική δοκιμή). Όμως η παράδοση λέει: Το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (με το rev matching) για την επιπλέον διασκέδαση (μπορείτε να το ενεργοποιήσετε και να το απενεργοποιήσετε με ένα απλό κουμπί). Όταν μιλάμε για μηχανικό κιβώτιο μην φανταστείτε κάτι πολύ σκληρό και δύσκολο. Αλλά κάτι απλό πολύ κοντά στις απλές εκδόσεις, τόσο που μπορεί να το χρησιμοποιήσει όλη η οικογένεια (η σύζυγος δλδ) χωρίς πρόβλημα, γκρίνια ή να τρομάξει.

Αφού μιλήσαμε για οικογένεια, είναι ώρα να δούμε και το κεφάλαιο κατανάλωση καυσίμου, το οποίο  μάλλον είναι ένα αδύνατο σημείο. Βέβαια αν αγοράσετε i30N με 280 ίππους η οικονομία στη βενζίνη δεν είναι το πρώτο σας μέλημα. Η Hyundai μιλά για 8,4 λίτρα/100 χλμ. Η χαμηλότερη τιμή που είδαμε ήταν 9 λίτρα με το πρόγραμμα Eco σε μποτιλιάρισμα.

Γενικά τα 9,9 και 11,5 λίτρα ήταν οι τιμές που είδαμε, στο όργανο μέτρησης του αυτοκινήτου. Όσο για την ησυχία στα προγράμματα Eco και Normal η καμπίνα θύμιζε απλό i30 με τον κινητήρα και τον ήχο κύλισης να μένουν εκτός και την ανάρτηση απλά να… φιλτράρει τις κακοτεχνίες της ασφάλτου.

Τελικά τι είναι το i30N;
Υπάρχουν λίγες ειδικές εκδόσεις γρήγορων hatchback, που βασίζονται στα βασικά μοντέλα παραγωγής. Το κανονικό i30 είναι ικανό, αλλά πολύ λογικό σχεδόν άχρωμο. Το i30N είναι γρήγορο, διασκεδαστικό και ικανό να ξυπνήσει τον έφηβο που κρύβετε (κρύβουμε) μόλις λίγα μέτρα, αφού ξεκινήσετε. Και ναι έχει χρώμα (το Performance Blue).

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai i30N 2.0 T-GDi (250HP)
Κινητήρας: 1.998cc
Ισχύς: 280 ps/ 5.500/6000rpm
Ροπή: 392 Nm/2.100 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,4 sec
Τελική ταχύτητα: 250km/h
Μεικτή κατανάλωση: 8,4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Μεικτή κατανάλωση: 9,9 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 191 gr/km
Βάρος: 1455 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4340/1795/1.444 mm
Μεταξόνιο: 2650 mm
Χώρος αποσκευών: 381
Τιμή: από 38.990 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Hyundai i30N Fastback
Με 251 το Hyundai i30N στην Autobahn (+VIDEO)
Η Hyundai ετοιμάζει πίνακα οργάνων για το τιμόνι