Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Ford Ranger Raptor

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Με το πρώτο Ranger Raptor στην ιστορία της η Ford δημιουργεί ένα pick-up πραγματικά με απεριόριστες δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης, αλλά και με έναν δυναμικό χαρακτήρα που λείπει από την κατηγορία. Εμείς, οδηγούμε το νέο μοντέλο σε ένα χορταστικό off-road event εντός Αττικής.

Οι εκδόσεις «Raptor» πρωτοεμφανίστηκαν στη Ford πριν από μια 10ετία, όταν παρουσιάστηκε η ομώνυμη εκδοχή του best-seller στις Η.Π.Α., pick-up Ford F-150. Σήμερα, το F-150 Raptor συνεχίζει να αποτελεί μέρος της γκάμας των μοντέλων της μάρκας, όπως πλέον πλαισιώνεται και από το «μικρότερο» Ranger Raptor, το οποίο αποτελεί και το πρώτο Raptor που καταφθάνει στην Ευρώπη.

Εξελιγμένο από το αγωνιστικό τμήμα της Ford, την Ford Performance, το Ranger Raptor έρχεται για να προσφέρει στον ιδιοκτήτη του πραγματικά ασταμάτητες εκτός δρόμου ικανότητες, ενώ παράλληλα αποκτά και έναν άκρως δυναμικό χαρακτήρα στην άσφαλτο, που το κάνει να ξεχωρίζει όχι μόνο μέσα στη γκάμα του Ranger, αλλά γενικότερα στην κατηγορία των pick-up.

Ξεκινώντας αρχικά με το στήσιμο του αυτοκινήτου, εδώ οι μηχανικοί της Ford Performance έχουν τοποθετήσει μια νέα ανάρτηση αγωνιστικού τύπου, όπου πίσω υπάρχει μεν ο άκαμπτος άξονας και των υπολοίπων Ranger, όμως τα φύλλα σούστας έχουν αντικατασταθεί από ομόκεντρα ελατήρια και αμορτισέρ της FOX, με κατά μήκος βραχίονες στήριξης και σύνδεσμο Watt. Στο εμπρόσθιο μέρος βρίσκουμε διπλά ψαλίδια ειδικής σχεδίασης για το Raptor (με πολλά τμήματα από αλουμίνιο), μαζί και πάλι με αμορτισέρ της FOX και ομόκεντρα ελατήρια. Ειδικά για τα αμορτισέρ, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μέσω της τεχνολογίας Position Sensitive Damping, αυτά έχουν τη δυνατότητα να αποσβέσουν τις περισσότερες ανωμαλίες του εδάφους εκτός δρόμου, αλλάζοντας μάλιστα την απόσβεσή τους ανάλογα με τις συνθήκες.

Αλλαγμένη είναι και η γεωμετρία της ανάρτησης με στόχο πάντα την απρόσκοπτη off road κίνηση, ενώ αυξημένη κατά 51 χλστ. (283 χλστ. συνολικά) είναι η απόσταση από το έδαφος. Φυσικά, το Raptor φέρει ενισχυμένη εμπρόσθια ποδιά για έξτρα προστασία, στάνταρ εφοδιάζεται με ειδικά σχεδιασμένα off road ελαστικά της BF Goodrich (285/70 R17), καθώς και με ενισχυμένα φρένα. Πολλές ενισχύσεις έχουν γίνει και στο πλαίσιο τύπου σκάλας, ώστε να μπορεί το Ranger Raptor να ανταπεξέλθει στις πλέον σκληροτράχηλες, off road απαιτήσεις.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα του, στην Ευρώπη το πλέον σκληροτράχηλο pick-up της αγοράς φέρει τον 2λιτρο Bi-Turbo EcoBlue κινητήρα πετρελαίου της Ford, ο οποίος διαθέτει απόδοση 213 ίππων και ροπή 500 Nm (στις 1.750 με 2.000 στροφές). Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (προέρχεται από το Ford F-150 και τη Mustang), που διαθέτει και paddles –μαγνησίου– στο τιμόνι.

Πολλές αλλαγές έχουμε και στην εμφάνιση, που τονίζουν την παρουσία του Raptor στο δρόμο – χαρακτηριστικό σημείο αποτελεί η σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα που αφήνει να φανούν τα εμπρός μπλε αμορτισέρ της FOX, ενώ υπάρχουν και πολλά νέα στοιχεία στο εσωτερικό, όπως π.χ. τα καθίσματα με δέρμα-αλκαντάρα, οι επενδύσεις στο χρώμα του αλουμινίου κ.α.

Τέλος, η Ford έχει εφοδιάσει το Ranger Raptor και με το σύστημα Terrain Management, που διαθέτει 6 set-up οδήγησης τα οποία επεμβαίνουν στην απόκριση του κινητήρα, τη λειτουργία του κιβωτίου και την αίσθηση του τιμονιού, ανάλογα με τον τύπο του εδάφους και τις απαιτήσεις του οδηγού.

Πως είναι όμως το νέο Ranger Raptor στο δρόμο; Για να το δούμε με τον καλύτερο τρόπο η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford μας ετοίμασε για να το δοκιμάσουμε 4 διαφορετικές εκτός δρόμου διαδρομές πέριξ της Αττικής (σε Μαραθώνα, Πεντέλη και Υμηττό), οι 3 εκ των οποίων παλαιότερα είχαν συμπεριληφθεί στον σκληρότερο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, στο περίφημο Ράλι Ακρόπολις.

Σε αυτές τις διαδρομές, το Raptor δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι βρέθηκε στο στοιχείο του. Η off ανάρτησή του σε σύμπραξη πάντα και με τα εξαιρετικά στο χώμα ελαστικά της BF Goodrich, πραγματικά κατάπινε με χαρακτηριστική ευκολία κάθε «κροκάλα» και φυτεμένη πέτρα των διαδρομών όπου κινηθήκαμε, με το Raptor να μην έχει καμία δυσκολία επιπλέον να ξεπεράσει ακόμη και το βαθύτερο νεροφάγωμα. Το πιο σημαντικό ωστόσο στοιχείο ήταν ότι τα νέα αμορτισέρ και ελατήρια φρόντιζαν ώστε –στο μέτρο πάντα του δυνατού–  να μην «μεταφέρουν» το κακοτράχαλο έδαφος στο εσωτερικό, εξασφαλίζοντάς μας άνεση υψηλού επιπέδου. Προφανώς και δεν έλειψαν κάποιες μικροταλαντώσεις από το αμάξωμα-πλαίσιο σε κάποια από τα πιο δύσκολα κομμάτια που κινηθήκαμε – μην ξεχνάμε άλλα ότι πρόκειται για pick-up όχημα, όμως αυτό ήταν θέμα άνεσης και όχι φυσικά δυνατοτήτων του αυτοκινήτου, που επαναλαμβάνουμε ότι ήταν πραγματικά σχεδόν απεριόριστες.

Εκτός όμως από τις εκτός δρόμου δυνατότητές του, το Ranger Raptor μας εντυπωσίασε και με τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο. Εκεί, παρά το δεδομένο off road στήσιμό του, το νέο κορυφαίο pick-up της Ford εμπνέει στον οδηγό του απόλυτη ασφάλεια, έχει μικρότερες από ό,τι περιμένεις κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές και μόνο το «αδρανές» τιμόνι με την σχετικά βαριά κατά τα άλλα αίσθηση σου θυμίζει ότι έχεις να κάνεις με ένα pick-up όχημα. Πολύ καλή δουλειά έχουν κάνει οι άνθρωποι της Ford και στο πεδίο της ηχομόνωσης, εφοδιάζοντας το Raptor με σύστημα που μειώνει τεχνητά τους εξωτερικούς θορύβους, ενισχυμένα κρύσταλλα στα τζάμια, ενώ και τα ελαστικά φέρουν ειδική επεξεργασία μείωσης θορύβου, ώστε συνολικά τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα να παραμένουν χαμηλά, ενισχύοντας τα ποιοτικά στοιχεία του αυτοκινήτου.

Ο 2λιτρος biturbo κινητήρας του Raptor κινεί με ευκολία το κορυφαίο pick-up της Ford, σε συνδυασμό πάντα με το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων και την κατ’ επιλογή τετρακίνηση (έχει και «κοντά»). Η απόδοσή του είναι πολύ καλή στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα περιστροφής του, ψηλά όμως εμφανίζει κάποια σημάδια κόπωσης. Ευπρόσδεκτος είναι ο πιο σπορ, μπάσος ήχος – έστω και τεχνητός, με αντηχείο – που παράγει το μοτέρ όταν ο οδηγός επιλέξει το «Sport» στο σύστημα Terrain Management, που τονίζει τον δυναμισμό του Raptor. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Ford ανακοινώνει μια αυξημένη μέση τιμή 8.9 lt./100 km, με την πράξη να μας δείχνει νούμερα κοντά στα 12-13 lt./100 km, ιδίως εάν ο οδηγός δεν δείξει φειδώ στο πάτημα του δεξιού πεντάλ του γκαζιού.

Εν κατακλείδι, το νέο Ford Ranger Raptor είναι ένα pick-up με πραγματικά εκπληκτικές εκτός δρόμου ικανότητες και χαρακτηριστικά που δεν συναντάς εύκολα σε κανένα μοντέλο του είδους στην Ευρώπη. Σίγουρα και παρότι στη χώρα μας η απόκτησή του γίνεται αποκλειστικά ως «αγροτικό», ο χαρακτήρας του είναι ξεκάθαρα αυτός ενός 4Χ4 οχήματος που θα πάει τον οδηγό του πραγματικά παντού, χωρίς να το νοιάζει για τα εμπόδια που θα συναντήσει στο δρόμο του. Τιμολογιακά, το κόστος του Ranger Raptor στη χώρα μας είναι 55.802 ευρώ με υπέρ-πλήρη εξοπλισμό. Η τιμή αυτή δεν είναι μεν χαμηλή, όμως με βάση αυτά που προσφέρει –και μπορεί να κάνει– το Raptor, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως μη συμφέρουσα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.996 cc
Ισχύς: 213 PS/3.750 rpm
Ροπή: 51.0 kgm/1.750-2.000 rpm
Μετάδοση: Κατ’ επιλογή τετρακίνηση
Κιβώτιο: Αυτόματο 10 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.5 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 8.9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 112 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 233 €
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.374/2.028/1.873 mm
Μεταξόνιο: 3.220 mm
Ωφέλιμο φορτίο: 620 lt
Τιμή: 55.802€

Δημοφιλή στο Protothema.gr