Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Fiat 500e

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Το 500e (σε κλειστή και ανοιχτή έκδοση) ολοκληρώνει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας και ανοίγει την ηλεκτροκίνηση στο νεανικό κοινό.

Μετά τη δοκιμή του ανοιχτού Fiat 500e ήρθε η στιγμή να δούμε και την κλειστή του έκδοση.

Τι ζητάμε από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Να έχει μία μεγάλη αυτονομία, σύγχρονη τεχνολογία (άλλωστε αυτή ακριβοπληρώνουμε) και να είναι εύκολο/ πρακτικό στην οδήγηση. Τέλος για κάποια μερίδα αγοραστών το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο θέλουν να έχει ιδιαίτερο στυλ και μοναδικότητα (κάποιοι άλλοι όχι).

Για να ικανοποιηθούν όλοι, στην ηλεκτροκίνηση δημιουργούνται δύο σχολές. Οι κατασκευαστές που κρατούν τις ιδιότητες, την οδική συμπεριφορά, τον χαρακτήρα και το σχήμα χωρίς να ξεχωρίζουν από τα άλλα μοντέλα της γκάμας. Από την άλλη υπάρχουν αυτές, που θέλουν να διαφοροποιηθούν.

Τα μοντέλα τους είναι και δείχνουν ιδιαίτερα. Έχουν ασφαλή οδική συμπεριφορά. Είναι άνετα, πρακτικά και λειτουργικά. Δίνουν περισσότερη σημασία στην τεχνολογία και την εμφάνιση. Όμως δεν ενδιαφέρονται για να δώσουν συναίσθημα στην οδήγηση να εξιτάρουν τον οδηγό τους. Βέβαια η τελευταία συνθήκη δεν είναι απαραίτητα κακή για το αγοραστικό κοινό, αφού δεν ενδιαφέρονται όλοι για την ευχαρίστηση από την οδήγηση.

Το 500 έξω και μέσα
Οι Ιταλοί έδωσαν στο διαχρονικό σχήμα του Fiat 500 σύγχρονα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά με πολλές φουτουριστικές λεπτομέρειες. Έτσι κράτησαν κάτι από παρελθόν στην εμφάνιση αλλά με κάποιες στιλιστικές λεπτομέρειες δείχνουν πως έχουν το βλέμμα στο μέλλον.

Περνώντας στο εσωτερικό παρατηρούμε πως και εδώ κυριαρχούν οι μοντέρνες γραμμές με αρκετά ρετρό στοιχεία. Οι οθόνες κυριαρχούν στη θέση του πίνακα οργάνων (7’’) και στο κέντρο του ταμπλό (10,25’’). Η δεύτερη αφορά το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας UConnect (5ης γενιάς), με δυνατότητα σύνδεσης με πρωτόκολλο Apple CarPlay ή Android Auto και συμβατότητα με δίκτυα 5G, ενώ υπάρχει και θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού.

Αντί για επένδυση υπάρχει χρώμα στο ταμπλό, τα υλικά είναι προσεγμένα σε ποιότητα και συναρμογή, η θέση οδήγησης είναι καλή (παρότι η ρύθμιση του καθίσματος καθ’ ύψος δεν είναι στάνταρ), υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Τέλος οι πόρτες ανοίγουν με το πάτημα ενός κουμπιού (ή μοχλού που βρίσκεται χαμηλότερα).

Τα καθίσματα είναι άνετα και η επενδύσεις τους (Seaqual από ανακυκλωμένο πλαστικό, που συλλέχθηκε από την θάλασσα) δεν θυμίζουν την προέλευσή τους. Αντίθετα δίνουν μία αίσθηση κατεργασμένου υφάσματος.

Με μήκος μόλις 3,63 μέτρα μην περιμένετε χώρους SUV. Εμπρός, είναι πολλοί καλοί ενώ πίσω είναι περιορισμένοι και μάλλον απευθύνονται σε παιδιά (κυρίως ο χώρος για τα γόνατα). Με όγκο 185 λίτρα το πορτμπαγκάζ θα φιλοξενήσει τα ψώνια του σουπερμάρκετ ή δύο μαλακές τσάντες ταξιδιού τα απολύτως απαραίτητα για μια μικρή εκδρομή.

Η μπαταρία
Η σχετικά μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου 42 kWh (στις εκδόσεις Passion και Icon) δίνει θεωρητική αυτονομία 320 χλμ. σε μεικτό κύκλο, που ανεβαίνει στα 460 χλμ όταν το 500e κινείται μέσα στην πόλη. Αυτό σημαίνει μία πλήρη φόρτιση ανά εβδομάδα, για όσους διανύουν έως και 60 χλμ. κάθε ημέρα.

Στην πράξη έχετε εύκολα 230-250 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση. Η δυνατότητα ταχυφόρτισης με 85 kW προσφέρει αυτονομία 50 χλμ. μέσα σε μόλις 5 λεπτά ή φόρτιση από το 0 στο 80% εντός 35 λεπτών. Σε μία απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW χρειάζονται περίπου 15 ώρες για να φορτιστεί πλήρως, ενώ με wallbox (δυνατότητα φόρτισης με 11 kW) ο χρόνος πέφτει στις 4 ώρες και 15 λεπτά.

Η κίνηση
Το ηλεκτρικό μοτέρ των 118 ίππων και των 220 Nm ροπής τα καταφέρνει μια χαρά σε επιδόσεις (0-100 km/h σε 9”, τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα). Η επιλογή κίνησης (Parking, Reverse, Drive, Neutral) γίνεται μέσω διακοπτών, ενώ ανάλογα με τη διαδρομή και το στυλ οδήγησης, μπορείτε να επιλέξετε το αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης. Το «Normal» προσφέρει άμεση επιτάχυνση, ενώ με τα «Range» και «Sherpa» ενεργοποιείται η λειτουργία «one-pedal-drive».

Αυτή σας επιτρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο το πεντάλ της δύναμης. Όταν το αφήνετε δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην ανάκτηση ενέργειας που φορτίζει τη μπαταρία.

Μπορεί να μην σας εξιτάρει να οδηγήσετε γρήγορα, αλλά είναι πραγματικά ευχάριστο να περιπλανιέσαι στην πόλη με το ηλεκτρικό Fiat 500. Η επιτάχυνση είναι δυνατή (στο normal mode), ενώ το τιμόνι κόβει πάρα πολύ (κύκλος στροφής 9,7 m) και σε συνδυασμό με το μικρό μέγεθος το κάνουν πολύ ευέλικτο.

Παράλληλα, η ανάρτηση, αν και σφιχτή, απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου. Σε μικρές αποδράσεις εκτός πόλης, το 500e εμπνέει εμπιστοσύνη. Φτάνει εύκολα στην τελική του ταχύτητα και τη διατηρεί. Ευχάριστη είναι η συμπεριφορά και στις στροφές χωρίς μεγάλες κλίσεις. Ο θόρυβος από την άσφαλτο και το περιβάλλον δεν είναι τόσο έντονος ώστε να ενοχλεί όταν κινείστε στον ανοιχτό δρόμο ή την πόλη.

Συμπέρασμα
Το Fiat 500e είναι μια από τις μοδάτες/ σύγχρονες επιλογές. Προσφέρει την ηρεμία, την οικονομία και την τεχνολογία των ηλεκτρικών, με καλή αυτονομία, αλλά και τον ξεχωριστό χαρακτήρα που έχει το 500 ένα pop αυτοκίνητο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Fiat 500e hb Icon
Ηλεκτροκινητήρας: 87 kW
Ισχύς: 118 PS
Ροπή: 220 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.632 x 1.683 x 1.527 mm
Μεταξόνιο: 2.322 mm
Βάρος: 1.330 kg
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Τιμή: Από €21.477 (με κρατική επιδότηση+ απόσυρση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ένα πατίνι εμπνευσμένο από το… ηλεκτρικό 500ράκι (video)
«Κινούμαι Ηλεκτρικά» και με το Fiat 500 3+1
Fiat 500 X Yachting: Με αέρα καλοκαιριού (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto