Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ecocar Pocco EV 20 PS

Ελλάδα 6:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Ecocar Pocco EV 20 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ecocar Pocco EV 20 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να είναι και ευχάριστη, εκτός από πρακτική; Μπορεί ένα όχημα πόλης να είναι κάτι περισσότερο από αυτό που δείχνει; Ο λόγος στο Ecocar Pocco EV για τις απαντήσεις.

Advertisement
Advertisement

Ο χώρος πάρκινγκ της εταιρείας Eco Sun-ecocar κατακλύζεται από τα City, τα χαρακτηριστικά «ψιλόλιγνα» αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα τα οποία βλέπουμε να κυκλοφορούν όλο και περισσότερο στους δρόμους της πρωτεύουσας. Κοιτάς τα χρώματά τους, το στυλ τους, τις διαθέσιμες εκδόσεις τους με ενδιαφέρον.

Άξαφνα, όμως, το βλέμμα εντοπίζει κάτι και άλλο. Διαφορετικό, ελκυστικότερο και ομορφότερο. Είναι ένα όχημα που δεν το έχεις ξαναδεί, δεν το γνωρίζεις.

Η επιθυμία να μάθεις γι’ αυτό είναι έντονη. Αισθάνεσαι το μυαλό σου να κατακλύζεται από πάμπολλες ερωτήσεις τις οποίες θέλεις να υποβάλλεις ταυτόχρονα για να γνωρίζεις άμεσα τι είναι αυτό που βλέπεις εμπρός σου.

Advertisement
Advertisement

Ανοίγεις το βήμα σου ώστε να βρεθείς κοντά του το συντομότερο για να το περιεργαστείς και πλησιάζοντάς το βλέπεις και την ονομασία του: Pocco.

Μικρομέγαλο
«Ξεσκονίζεις» τις γνώσεις σου στα ιταλικά και θυμάσαι ότι το όνομά του είναι ομόηχο με τη λέξη που έχει την έννοια του μικρού στη συγκεκριμένη γλώσσα. Βεβαίως, δεν πρόκειται περί αυτής, αλλά συνειρμικά οι διαστάσεις του το περιγράφουν ως τέτοιο.

Advertisement

Το Pocco EV είναι ένα το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης το οποίο διαθέτει η εταιρεία στην ελληνική αγορά: Ένα διθέσιο μέσο το οποίο μπορείς να αποκτήσεις για τις αστικές μετακινήσεις σου που διακρίνεται για τη σχεδίασή του.

Advertisement

Εντάσσεται στην κατηγορία «L7e» και συγκεκριμένα στην υποκατηγορία «L7e-CP». Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση («ΚΥΑ») του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ» περιγράφεται ως ένα «βαρύ τετράτροχο επιβατικό όχημα που έχει σχεδιαστεί κυρίως για τη μεταφορά επιβατών». Δηλαδή, πρόκειται για ένα «βαρύ τετράτροχο μικροαυτοκίνητο («quadri-mobile») για τη μεταφορά επιβατών» όπως περιγράφεται στον Κανονισμό (Ε.Ε.) αριθ. 168/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ης Ιανουαρίου 2013.

Αυτό που σε προσέλκυσε κοντά του, αρχικά, δηλαδή η μορφή τού αμαξώματός του, είναι το στοιχείο που σε «μπερδεύει» όταν το περιεργαστείς εξωτερικά. Τα ιδιαίτερα στοιχεία του παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Αργότερα, θα καταλάβεις ότι αυτό ισχύει και για τον χαρακτήρα του συνολικά.

Τα φώτα του, εμπρός και πίσω, οι φαινομενικά ψηλοί θόλοι των τροχών (οι οποίοι είναι 14 ιντσών), η πεντάκτινη σχεδίαση των ζαντών αλουμινίου και η διαμόρφωση των πλευρικών παραθύρων είναι αυτά που ξεχωρίζεις, καθώς επικεντρώνεσαι στα επιμέρους τμήματα του οχήματος.

Advertisement

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν τα εμπρός λεπτά φωτιστικά σώματα που είναι διαμορφωμένα στην άκρη του καπό τα οποία ενισχύουν την όψη τής μάσκας. Τα πίσω, βρίσκονται τοποθετημένα στις άκρες τού αμαξώματος και «συνδέονται» μεταξύ τους με κόκκινου χρώματος ανακλαστική λωρίδα η οποία διατρέχει εγκάρσια το αμάξωμα -κάτω από το πίσω τζάμι- και τονίζει την εμφάνιση του Pocco EV και εκεί.

Εντός
Οι πόρτες του είναι μεγάλες και ανοίγουν σε μεγάλη γωνία, επιτρέποντας την εύκολη είσοδο και έξοδο προς και από το όχημα. Η αρχική θετική εντύπωση συνεχίζεται και στο εσωτερικό αυτού.

Το λιτό ταμπλό του διακρίνεται από τις εγκάρσιες γραμμές του οι οποίες το κάνουν να δείχνει ευρύτερο απ’ όσο είναι. Σε αυτό, ξεχωρίζουν οι δύο έγχρωμες οθόνες. Η μία, αυτή στη θέση τού πίνακα οργάνων, είναι LCD (5,3 ιντσών) και η δεύτερη (αφής) βρίσκεται ενσωματωμένη στο κέντρο του (6,5 ιντσών).

Η διχρωμία σε αυτό (ταμπλό) σε συνδυασμό και με τις ασημένιου χρώματος προσθήκες δημιουργούν ένα ευχάριστο οπτικό αποτέλεσμα. Σε αυτό συμβάλλει και το μακρόστενο λευκής απόχρωσης κεντρικό υποβραχιόνιο, στην άκρη του οποίου βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή της φοράς κατεύθυνσης, όπως και μια πρακτική θήκη για την τοποθέτηση κερμάτων ή κινητού τηλεφώνου.

Τα σκληρά πλαστικά δείχνουν καλοσυναρμολογημένα και το επίπεδο εξοπλισμού είναι ικανοποιητικότατο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται σύστημα ABS, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, εσωτερικός φωτισμός LED, θύρα USB και ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού.

Πρέπει να διευκρινίσουμε ότι για λόγους οικονομίας -αλλά και νεανικής αντίληψης- δεν περιλαμβάνεται ραδιόφωνο. Αντ’ αυτού, ο οδηγός ή/και ο συνεπιβάτης μπορούν να συνδέσουν το κινητό τηλέφωνό τους για να ακούν μουσική μέσω των τεσσάρων ηχείων που διαθέτει το Pocco EV, ούτως ή άλλως.

Τα τεχνικά στοιχεία
Οι μπαταρίες του είναι ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 9,2 kWh. Η φόρτισή τους γίνεται κυρίως μέσω παροχής σε οικιακή πρίζα («schuko», 230 Volt) και η πλήρωσή τους διαρκεί μεταξύ 6-8 ώρες.

Υπάρχει η δυνατότητα να φορτίσουν και σε παροχή μεγαλύτερης ισχύος, αλλά καλό είναι να γίνεται περιστασιακά. Η μέγιστη θεωρητική αυτονομία που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 110 χλμ. (κατά το πρότυπο «NEDC»).

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 20 ίππους, μέγιστη ροπή 100 Nm και μπορεί να κινήσει το όχημα και σε ανηφόρα με κλίση μέχρι 25%, όπως ανακοινώνεται.

Αστικά
Το Pocco EV μπορεί να το οδηγήσει ακόμα και κάποιος ο οποίος έχει μόνο άδεια για δίκυκλο έως 125 ε. εκ., εάν δεν διαθέτει το κλασικό δίπλωμα επιβατικού αυτοκινήτου («Κατηγορία Β»). Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, πρέπει να είναι 18 ετών τουλάχιστον.

Μπορεί το σχήμα τού αμαξώματος να «ξεγελά» αλλά δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι είναι ένα όχημα αστικής μετακίνησης. Συνεπώς, δεν πρέπει να το αντιμετωπίζουμε αξιώνοντας από αυτό στοιχεία που αναζητούμε σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα και χρειάζεται να προσαρμοστούμε στον κατασκευαστικό χαρακτήρα του και στον μεταφορικό ρόλο τον οποίο διαδραματίζει.

Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Τόσο το ωφέλιμο πλάτος όσο και το ύψος είναι πολύ καλά και το ίδιο ισχύει και για την περιμετρική ορατότητα που παρέχει στον οδηγό.

Τα καθίσματα είναι σχετικά άνετα και επενδεδυμένα με καλής ποιότητας ύφασμα. Πίσω από αυτά υπάρχει ένας μεγάλος χώρος αποσκευών ο οποίος φτάνει τα 792 λίτρα στη μέγιστη τιμή του!

Σε αυτόν, υπάρχει αναμονή καλωδίωσης για την τοποθέτηση και δεύτερης μπαταρίας, εάν το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης. Σύμφωνα με την εταιρεία, το αρχικό κόστος της είναι 1.500 ευρώ αλλά υπάρχει όφελος από το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ» χάρη στο οποίο η απόκτησή της είναι προσιτότερη.

Η μετακίνηση με το Pocco EV είναι μια ευχάριστη διαδικασία. Το όχημα έχει τη δυνατότητα να κινηθεί με ταχύτητα που ξεπερνά τα 50 χλμ./ώρα (σημ.: η τελική φτάνει τα 90 χλμ./ώρα) κάτι που σημαίνει ότι οι επιβάτες του δύνανται να μετακινούνται με ασφάλεια και να ακολουθούν απροβλημάτιστα την κυκλοφοριακή ροή και σε κεντρικές οδικές αρτηρίες μιας πόλης, στις οποίες η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι μεγαλύτερη.

Η επιτάχυνσή του είναι ικανοποιητική χωρίς να είναι απότομη και ο ρυθμός κίνησης ομαλός. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, όπου ο ρυθμός μείωσης της ταχύτητας είναι σταδιακός.

Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό καθώς η ηχομόνωση στο αμάξωμα κρίνεται θετικά για τα δεδομένα της κατηγορίας. To σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση και το τιμόνι έχει σχετικά μεγάλη διάμετρο.

Το Pocco EV είναι ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση και η αλλαγή λωρίδας γίνεται γρήγορα. Επίσης, ο πολύ μικρός κύκλος στροφής του επιτρέπει στον οδηγό να κάνει  εύκολα επιτόπιο ελιγμό και οι μικρές διαστάσεις να σταθμεύσει σε θέση όπου θα μπορούσε να το πράξει μόνο ένας αναβάτης μοτοσυκλέτας.

Τέλος, όπως διαπιστώσαμε, το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό και το ABS λειτουργεί σωστά, επιβραδύνοντας σε μικρή απόσταση το όχημα σε έκτακτη περίπτωση. Αναφορικά με την πραγματική αυτονομία του, ξεπεράσαμε οριακά τα 100 χλμ. μέχρι την αναγκαστική φόρτιση του συσσωρευτή του. Η μέση κατανάλωση ενέργειας που μετρήσαμε ήταν 8,4 kWh/100 χλμ.

Αντί επιλόγου
Το Pocco EV ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, αναμφισβήτητα. Σε μια κατηγορία οχημάτων όπου τα κατασκευαστικά δεδομένα είναι εκ των πραγμάτων χαμηλά σε απαιτήσεις, προσφέρει περισσότερα. Όλα καλά, λοιπόν;

Η αλήθεια είναι ότι ένα το κρίνεις με τα συνήθη κριτήρια που υιοθετείς για την αξιολόγηση ενός αυτοκινήτου, θα διαπιστώσεις και κάποια μειονεκτήματα. Για παράδειγμα, η απότομη αντίδραση της ανάρτησης στις κακοτεχνίες τής ασφάλτου και το γεγονός ότι σε συνθήκες ηλιοφάνειας μέρος τού ταμπλό αντικατοπτρίζεται στο παρμπρίζ και οι ενδείξεις στην κεντρική οθόνη δεν είναι ευδιάκριτες.

Ωστόσο, το Pocco EV έχει συγκεκριμένο ρόλο ως μέσο μεταφοράς και υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να αντιμετωπίζεται. Αυτός που θα το αποκτήσει γνωρίζει από πριν τι χρειάζεται. Το ευχάριστό είναι ότι το όχημα τού προσφέρει περισσότερα από όσα αναμένει, γεγονός που δεν συμβαίνει σε αυτή την κατηγορία.

Πόσο κοστίζει αυτή η απρόσμενη ευχαρίστηση; Η τιμή πώλησης του Pocco EV ξεκινά από τα 16.610 ευρώ. Όμως με το όφελος των 3.000 ευρώ από το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ», η τιμή του διαμορφώνεται στα 13.610 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ecocar Pocco EV 20 PS

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 20 PS
Ροπή: 100 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 9,2 kWh (Ονομαστική)
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-60 km/h: 3,0 sec
Τελική ταχύτητα: 90 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: – kWh/100 km, 8,4 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 110 km («NEDC»)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 2.950/1.490/1.515 mm
Μεταξόνιο: 1.950 mm
Βάρος: 767 kg
Χώρος αποσκευών: 792 lt
Τιμή: Από 16.610 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ecocar: Το micro μέλλον είναι εδώ
ecocar POCCO: Smile, please!
2+1 λόγοι που τα ηλεκτρικά καταναλώνουν πολύ εκτός πόλης